Gezondheid alle pijlers

Hier praten we (oa) over leven met pijn

12-01-2016 15:19 3009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na ruim 3000 berichten is het weer tijd voor een nieuw topic.



Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van dit leven. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.



Nieuwelingen komen regelmatig aanwaaien en zijn altijd welkom. Om mee te praten of voor vragen/opmerkingen. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect naar elkaar toe"



Hier is de link naar ons vorige topic, waarin ook weer een link staat naar het vorige topic waarin ook weer een link staat, geloof ik.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
k ben het even kwijt Nes, ging je nog naar de psych? Want het lijkt me dat je daar wel wat aan kunt hebben dan nu? Hoewel het aan de ziekte van je moeder niets kan doen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Och Nes, dat is nog hartstikke jong.. .

Ik denk dat ik wel weet wat je bedoelt hoor, met de houding die je zoekt in het contact met de artsen. Ik heb dat hetzelfde als verpleegkundige. Altijd lastig. Wat ontzettend jammer dat een operatie niets meer kan uithalen..



Licht je snel je leidinggevende in? En met je valkuil erbij? Dat ze echt weten wat er is en op je kunnen letten? Pas goed op jezelf meis..
Mindere dag vandaag hier. Veel last van de warmte, vooral 's nachts. Het is hier al dagenlang benauwd warm. Gisteravond laat stevig onweer maar geen verkoeling. Vanmorgen leek het buiten wel herfst: afgewaaide takken en overal bladeren.
Alle reacties Link kopieren
Het is hier qua weer vreselijk. Het blijft maar regenen en onweren. Heb ook slecht geslapen, want de hond was bang. Nu wilde ik eigenlijk gaan wandelen, eerst met hond, dan met dochter, maar ik hoor alwéér regen
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hier alleen vanmorgen een buitje met wat lichte onweer.wel waait het nu hard en is het wat somber weer.



Heb vandaag niet veel puf. Volgende week wordt alles weer enigzins normaal . Kinderen naar school, ik weer werken. Hoop dan wat meer in mijn ritme te komen.

En hoop héél erg dat man zich weer eens wat beter gaat voelen. Want wat is zijn lontje kort.... het topic hier van een meisje over het humeur van haar zieke vader zou zó door mijn dochter geschreven kunnen zijn.

Snap dat zo ziek zijn niet leuk is voor man, maar maand na maand zijn verbale boksbal zijn, valt voor ons ook niet mee.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Dat is inderdaad heel rot Lientje, dealen met een zieke man en vader die bovendien niks kan hebben. Is hij er zich wel van bewust dat het voor jullie zo niet fijn is? Het is al zwaar genoeg, voor hem ook, maar dit er nog bovenop is moeilijk. Ik zou er toch met hem over praten maar dat doe je waarschijnlijk al.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is echt lastig Lientje. Heb je daar wel eens met hem over kunnen praten? Als man gestresst is, wil hij ook wel eens onredelijk reageren, ik geef hem dan mijn 'blik' en loop de kamer uit. Andere keren ontplof ik ook, ik ben bepaald geen heilige. Meestal snapt hij het dan wel en praten we er even over.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Man is een slechte prater. Vroeger kon hij ook wel vaker wat onredelijk zijn en opvliegend, mede denk ik door zijn genetische afkomst.

Ik heb altijd ( te?) veel gepikt, kom uit een gezin met dominante vader dus ben wel wat gewend.

Maar na mijn veertigste ging dat niet meer en pik ik een stuk minder. Waar dat vroeger ruzie gaf ( en ik haat ruzie) , geeft het nu stevige wrijving omdat ik blijkbaar erg resoluut en rustig zeg dat ik niet wil dat hij zo tegen mij of de kinderen doet.



Uiteraard probeer ik er met hem over te praten maar net als bij zovelen, ziet hij het zelf anders en valt het allemaal wel mee.

Ik snap dat hij zich ziek voelt. En ook dat je daardoor sneller geïrriteerd bent. Maar leuk is het niet.

Dat zijn de heftige neveneffecten van ziek zijn. Samen met stressfactoren als moeten werken en afkickverschijnselen. We moeten erdoorheen. . Het is niet anders. Maar wel zwaar af en toe. Voor man. Én ons hele gezin.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk Lien, hartstikke moeilijk. Zo'n ziekte heb je echt met zijn allen maar het is zo lastig om met zoveel stress op 1 lijn te blijven zitten..
Alle reacties Link kopieren
Ja , dat valt soms niet mee.

Daarom nu even een extra dikke voor Nes.

Die zal je (helaas) echt nodig gaan hebben de komende tijd. Nes, ik leef met je mee vanuit een soortgelijke ( maar minder ernstig dan in jouw geval) positie.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 28 augustus 2016 @ 21:29:

Ja , dat valt soms niet mee.

Daarom nu even een extra dikke voor Nes.

Die zal je (helaas) echt nodig gaan hebben de komende tijd. Nes, ik leef met je mee vanuit een soortgelijke ( maar minder ernstig dan in jouw geval) positie.Ik weet het.. mijn eerste huwelijk heeft het daardoor niet gered..
Alle reacties Link kopieren
Ik lig uitgeteld op de bank na twee uur workshop 'Burlesque dansen".

Vrees de ochtend qua spieren maar het was wel heel leuk. Met drie meiden van de dansles, helaas viel er door omstandigheden op het laatst eentje af, maar het was wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
quote:ambra schreef op 28 augustus 2016 @ 21:41:

Ik lig uitgeteld op de bank na twee uur workshop 'Burlesque dansen".

Vrees de ochtend qua spieren maar het was wel heel leuk. Met drie meiden van de dansles, helaas viel er door omstandigheden op het laatst eentje af, maar het was wel leuk. Dat ga ik even google-en ambra. Is dat net zo heftig als het klinkt?
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
help me even ambra.

Google zegt een stripteasedans in de jaren vijftig fitnessstijl. Daar kan ik jou even niet in plaatsen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 28 augustus 2016 @ 21:53:

help me even ambra.

Google zegt een stripteasedans in de jaren vijftig fitnessstijl. Daar kan ik jou even niet in plaatsen.





eh ja je zit aardig goed. Ik ben toch in de 50?

als je kijkt op burlesque workshop kom je in de richting. Waaiers, veren, stoel (gelukkig.) Het was geen striptease maar het is wel een verleidingsdans zeg maar. Al was daar weinig van te merken op het nivo dat wij nu haalden hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 28 augustus 2016 @ 21:48:

[...]





Dat ga ik even google-en ambra. Is dat net zo heftig als het klinkt?





Yep.

Valt onder het gedoe van 'gewoon een keer gedaan hebben', net als het duiken dit voorjaar.

Ik doe niet aan bucketlist gedoe, maar al wat zo op mijn pad komt wil ik toch wel uitproberen. Als het ff kan.
Alle reacties Link kopieren
Kwam nog even terug om je zoon succes te wensen met de intro!

Wens hem een goeie week!
Weer wat geleerd Ambra! Waar ik woon heb je dat soort dingen helemaal niet, had er nog nooit van gehoord. Lientje en ik zijn meer plattelandsvrouwen geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor het succes wensen, zal het asn hem doorgeven.

En dank voor de lach. Omdat ik je persoonlijk ontmoet heb, zie ik je echt voor me met veren , waaiers, een sexy pakje en zwoele blik.

Leuk voor man 's avonds in de slaapkamer.

Van de week dan, je zult nu wel geen puf meer hebben.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 28 augustus 2016 @ 22:14:

Dank voor het succes wensen, zal het asn hem doorgeven.

En dank voor de lach. Omdat ik je persoonlijk ontmoet heb, zie ik je echt voor me met veren , waaiers, een sexy pakje en zwoele blik.

Leuk voor man 's avonds in de slaapkamer.

Van de week dan, je zult nu wel geen puf meer hebben.



Ha ha, we waren zo druk met onze pasjes dat die zwoele blik ver te zoeken was.

Sexy pakje.. check. Had mijn zwarte kousen aan, hoge hakken, en een een of ander zwart niemendalletje dat onder in de kast lag (ooit gekocht voor mijn huwelijksnacht omdat man zo schrok van mijn degelijke tailleslip onder de bruidsjurk ).

De waaier kregen we daar maar daar sloeg ik mezelf vooral mee tegen het hoofd, iets met foute coördinatie.

Het resultaat was gewoon echt niet sexy, geloof me

En de helft van de pasjes was ik thuis alweer vergeten dus ik vrees dat de demo erbij in gaat schieten hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:lientje69 schreef op 26 augustus 2016 @ 21:18:

Jeetje

Zoon heeft drie van zijn vijf boeken binnen. . Zo groot als een rugzak, megadik. Wegen bijna vijf kilo per stuk! ! Ik weet niet wat ik zie...is dat normaal op de universiteit?



Ik schrok ook van een aantal boeken. Vriend had voor mij via Mp twee boeken opgehaald voor calculus. Ik kom thuis en schrok me rot ???? Gelukkig hoef ik er nauwelijks mee over straat.

Het hoofdboek heeft bijna 1500 blz, het bijbehorende antwoordenboek bijna 600...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:cesium24 schreef op 28 augustus 2016 @ 22:14:

Weer wat geleerd Ambra! Waar ik woon heb je dat soort dingen helemaal niet, had er nog nooit van gehoord. Lientje en ik zijn meer plattelandsvrouwen geloof ik.Ik denk dat het wijkcentrum in het dorp niet aanbied maar dit vind je echt in iedere iets grotere stad. Je moet er alleen tegenaanlopen zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Dquote:suzyqfive schreef op 28 augustus 2016 @ 22:24:

[...]





Ik schrok ook van een aantal boeken. Vriend had voor mij via Mp twee boeken opgehaald voor calculus. Ik kom thuis en schrok me rot ???? Gelukkig hoef ik er nauwelijks mee over straat.

Het hoofdboek heeft bijna 1500 blz, het bijbehorende antwoordenboek bijna 600...Dit klinkt ook niet fijn. Workshopje gewichtheffen dan maar doen?
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je dat gedaan hebt Ambra, die dans

Ik wilde nog wel eens buikdansen. Schijnt ook goed te zijn voor je bekkenbodem enzo. Maar naast alles wat ik doe, komt het er gewoon niet van. Wil ook graag weer eens echt yoga gaan doen.. thuis.. neem ik me al zo'n 4 jaar voor, geloof ik. En dat terwijl ik me indertijd bij de lessen zo goed voelde.



Jeetje Suzy, wat een dikke boeken!



Ik heb vanmorgen volgens mij bij mezelf een teekje verwijderd. Een teek heeft een juveniel (jeugd) fase en een volwassen fase. In de juveniele fase zijn ze ongeveer een millimeter groot. Vanmorgen voelde ik een klein rond dingetje op m'n bovenbeen. Ik voel dat wel vaker, dan krab ik het weg. Dit keer besloot ik eens een pincet te pakken. Ik trok 'm er zo uit Nu zit ik erover te denken om de huisarts te bellen, want ik heb dit soort dingen echt vaak weggekrabt en met mijn eczeem er nooit echt op gelet of er een kring oid ontstond. Raar genoeg zat dit beest ook nog op het been, dat gisteren ineens raar en anders zeer deed, maar geen idee natuurlijk of hij er gisteren al zat en of dat zo snel kan. Ook geen idee of ik ooit op lyme getest ben. Al met al... is de kans groot dat ik niets doe, want ik ben niet zo bellerig.. ik zeg altijd wel de dokter te bellen, maar doe het vaak niet.



Ben ondanks rare steken door het been vanmorgen wel weer lopend naar het werk gegaan. Was ondanks licht regenbuitje best lekker
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dreamer: ik ga niet meer naar de psych. Ik heb nu nog geen behoefte om er met iemand over te praten, maar als dat wel komt, ga ik er wel weer naar toe.



Lientje: ook een extra knuffel voor jou. De situatie is misschien minder ernstig, maar daarom niet minder ingrijpend voor jullie.

Nu zijn het hier nog vooral mijn siblings die veel moeite hebben met het geheel (logisch) en daarom om zich heen aan het schoppen zijn. Het scheelt dan weer wel dat we niet met z’n allen in hetzelfde huis wonen.

Ik hoop dat je zoon een leuke intro heeft!



Ambra: ik hoop dat het meevalt met de spierpijn vandaag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven