Mode & Beauty alle pijlers

Natuurlijke verzorging

28-08-2016 11:13 44 berichten
Goedemorgen dames,



Ik verzorg me al een tijd met meer natuurlijke verzorgingsproducten. Zo heb ik een facewash en cremes van Dr. Organic en gebruik ik shampoo zonder SLS. Wel nog een haarshampoo met siliconen, helaas krijg ik shampoo zonder slecht uitgespoeld en wordt het er heel trekkerig en droog van.



Ook mijn dochters was ik met Weleda shampoo en gebruik ik kokosolie bij droge huid of als aftersun (vlak voordat ze naar bed gaan natuurlijk ).



Momenteel trekt het mij meer om nóg natuurlijker te gaan. Zelf deodorant en lippen balsem maken, in plaats van crèmes olie gebruiken, zelf haar - en gezichtsmaskers maken en denk ook weer de Black African Soap te gaan gebruiken.



Wie doet meer met natuurlijke verzorging en kan me wijzer maken (hoe vaak gebruiken, welke ingrediënten zijn voor wat goed, goede recepten voor zelfgemaakte producten?). Natuurlijk heb ik al een rondje Google gedaan, maar ben ook op zoek naar ervaringen.



De dank is groot!
Toevoeging: ik ben 28, dus ook al aan het nadenken over toekomstige verzorging. Momenteel heb ik een gecombineerde huid met hier een daar een puistje en grove poriën, maar wil rimpelvorming zover het kan beperken.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik veel natuurlijke producten. Make-up en haarverf bijvoorbeeld.



De producten van Lush vind ik ook fijn.

Wel beperkt houdbaar (vooral met dit weer).
Alle reacties Link kopieren
In de wintermaanden gebruik ik een creme van sheabutter en kokosolie.

Ben nog op zoek naar een fijne douchegel. Gebruik nu Dr. Bronners maar vind dat weer te heftig worden. Had hetzelfde met de African Black Soap, Marseille en Olijfoliezeep.

Heb snel last van droge benen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik vooral natuurlijke producten als gezichtsverzorging. Ik heb een heel gevoelige huid die dat nivea/garnier/lorealmeuk niet trekt.



Gebruik nu aloë veraspul om te reinigen en smeer er elke dag rozenbottelolie op om het verder te verzorgen. Alletwee van de tuinen. Werkt prima voor mij.
Alle reacties Link kopieren
African blacksoap als gezichtsverzorging en pure argan olie als dag/nachtverzorging.
When they go low, we go high. (M.Obama)
quote:lindaatje1900 schreef op 28 augustus 2016 @ 11:24:

Ik gebruik veel natuurlijke producten. Make-up en haarverf bijvoorbeeld.



De producten van Lush vind ik ook fijn.

Wel beperkt houdbaar (vooral met dit weer).Welke merken gebruik je Lindaatje? Ik kan de BB creme niet vervangen, maar ben wel geïnteresseerd om alle andere make-up wel te vervangen.
Minerale make up gebruiken is 'natuurlijk'. Ik zet dat tussen aanhalingstekens om dat synthetische producten compleet het zelfde kunnen zijn of zelfs beter (ook natuurlijke producten kunnen slecht zijn namelijk, en gesynthetiseerd water om maar iets te noemen is het zelfde als natuurlijk water, na toevoeging van mineralen dan).



Ik gebruik Mineralissima als minerale make up en yes to carrots als shampoo, het touwerige vind ik daar wel mee vallen. Ik gebruik olijf olie als haar masker, had eerst wel kokos olie, dat kun je daar ook voor gebruiken (en voor huid en lippen).



Producten met retinol of vitamine A zuur helpen tegen acné, rimpels en grove porieën (een beetje dan dat laatste). Het enige product dat ook echt bewezen werkt.
Ik maak zelf deodorant van kokosolie, bakingsoda en maizena. Begonnen omdat ik niet tegen deodorant kon. Soms zijn mijn oksels ook niet zo blij met de bakingsoda dus doe ik alleen kokosolie. Ik gebruik kokosolie ook om mijn benen mee in te smeren en make up te verwijderen.
Alle reacties Link kopieren
Als puber maakte ik weleens een haarmasker van olijfolie, honing en ei.



Tegenwoordig probeer ik zo veganistisch mogelijk in te kopen, dan kom ik bij Lush en Yes to... Producten uit.
Tvp, ik heb me hier totaal nog niet in verdiept maar het lijkt me wel goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik shampoo en conditioner van Yes to. Na veel geprobeerd te hebben vind ik deze het fijnst en wordt mijn haar erg zacht en schoon.

Dagcreme van Dr. Organic. Deodorant van Weleda. Heb ook goede verhalen gehoord over de poeder deo van Lush dus die wil ik ook graag proberen.

Ik lees graag mee omdat ik nog geen merk heb gevonden die make-up verkoopt naar mijn zin.

Ohja en kokosolie gebruik ik echt voor van alles En dan de extra virgin van Royal Green!
Alle reacties Link kopieren
Deo maak ik zelf van baking soda, maizena en kokosolie. De beste deo die ik ooit gehad heb moet ik zeggen. Creme koop ik sinds kort bij lush (charity pot), maar maak het ook wel zelf met amadelolie, cacaoboter en bijenwas. Wassen doe ik me met marseillezeep of gewoon water, mijn haar (na jaren no poo, maar op een gegeven moment wilde dat niet meer) was ik met shampoo van Urtekam, mijn gezicht was ik met zeep van Chagrin Valley, dat is wel duur spul maar echt geweldig. Bovendien doe ik nu al bijna een jaar met mijn proefstukje.... Mijn gezicht is altijd heel droog, maar sinds ik deze zeep gebruik hoef ik niet meer te smeren. En rozenwater van de Turk gebruik ik als tonic voor mijn gezicht.

Make up gebruik ik niet veel, alleen een beetje om een groot litteken in mijn gezicht te verdoezelen en dat koop ik van moon minerals.
Alle reacties Link kopieren
En de toevoeging: ik ben inmiddels 50 maar wordt meestal begin 40 geschat Mijn conclusie: dure cremes tegen rimpels en veroudering zijn niet nodig
Ik heb laatst een heel fijn maskertje gemaakt met honing, zuiveringszout en citroen.
Alle reacties Link kopieren
Om rimpels te voorkomen kan je het beste veel enzymen binnen krijgen. Veel rauw voedsel eten dus! (Smoothies, salades etc.)

Mijn make up verwijder ik altijd met een beetje olijfolie. Eventueel gemengd met water.
Ik hartje Pinterest, ik ben vooral fan van opgeklopte kokosolie met wat geur/kruidenolie voor cosmetica op natuurlijke basis. Heerlijk in de douche. En maak lippenbalsem en scrubs zelf. Ik heb shampoobars geprobeert te maken maar blijf vet haar houden dus ik heb nu ook zonder sls shampoo. Deo's zelf maken heb ik opgegeven dat werkt niet goed genoeg.
quote:matroesjka_ schreef op 28 augustus 2016 @ 14:42:

Ik heb laatst een heel fijn maskertje gemaakt met honing, zuiveringszout en citroen.



Zuiveringszout, ook wel natriumwaterstofcarbonaat of het e-nummer E500: "Koolstofdioxide wordt samen met ammoniak door een geconcentreerde oplossing van natriumchloride geleid, waardoor natriumwaterstofcarbonaat wordt gevormd."



Heel natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Wil trouwens ook natuurlijke maskertjes uitproberen. Zat te denken aan yoghurt met avocado voor deze week
Alle reacties Link kopieren
Dé ontdekking die ik de afgelopen jaren op gebied van huidverzorging heb gedaan is wolvet. Op vakantie op Texel kocht ik een paar potjes crème van De Noordkroon, die wolvet (lanoline) bevatten. De gewone huidcreme gebruik ik voor gezicht en bevalt mij heel goed. De gezichtscrème uit die lijn vind ik zelf wat te sterk ruiken. Ze verkopen ook puur wolvet en een mengsel van wolvet met kruiden, dat laatste werkt in ieder geval ook fantastisch op schaafwondjes, krasjes, koortslippen, kleine verbrandingen, en andere huidongemakjes. Ik zou niet meer zonder willen.



Wat natuurlijke deo betreft had ik altijd moeite om een natuurlijke variant te vinden die het echt goed deed bij mij. Nu gebruik ik meteen na het douchen zo'n kristalzout-deostick, na een kwartiertje gevolgd door een deo van Dr. Organic. Door de voorbewerking met die stick blijf ik doorgaans de hele dag fris, ook met een milde, natuurlijke deodorant. En zo'n stick gaat jaren mee.
Misschien is het boek 'Schoonheid 360º' wel iets voor je. Staan leuke recepten in voor vanalles qua verzorging.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik:



- 'Schone douchegel' van Marqt

- kokosolie al scheerolie en bodylotion

- zo'n vast shampooblok van lush

- Squalan Pure als gezichtsmoisturizer (aanrader!)

- micellair reinigingswater voor verwijderen oogmakeup en een Japanse Konjac-spons voor reinigen gezicht

- zonnecrème gezicht La Roche Posay en voor lichaam Lovea

- minerale poederfoundation van Fresh Minerals

- natuurlijke concealer voor kringen onder ogen van Jane Iredale

- natuurlijke mascara van Earth's Beauty

- Lipbalsem van Hurraw!



Volgens mij was dat t! Oh ja, deo en tandpasta zijn bij mij niet natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Tvp. Heb een ontzettend gevoelige huid. Krijg overal bultjes, jeuk en pukkels van dus het is constant weer wat nieuws proberen. Misschien dat het met natuurlijke producten een stuk minder wordt.
Alle reacties Link kopieren
quote:MsWhiskers schreef op 28 augustus 2016 @ 20:28:

Tvp. Heb een ontzettend gevoelige huid. Krijg overal bultjes, jeuk en pukkels van dus het is constant weer wat nieuws proberen. Misschien dat het met natuurlijke producten een stuk minder wordt.Ik weet het bijna wel zeker. Al die geparfumeerde zooi die je bij de drogist haalt, daar heeft een gevoelige huid echt geen baat bij weet ik uit ervaring. Doe wat research op internet of ga naar een natuurwinkel voor wat info.
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 28 augustus 2016 @ 20:31:

[...]



Ik weet het bijna wel zeker. Al die geparfumeerde zooi die je bij de drogist haalt, daar heeft een gevoelige huid echt geen baat bij weet ik uit ervaring. Doe wat research op internet of ga naar een natuurwinkel voor wat info.Het enige wat ik qua gezichtsverzorging gebruik is al voor gevoelige huid. Dat maakt dus ook totaal geen verschil dan denk ik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven