Wat moet ik nou?

28-08-2016 18:17 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb een paar maanden geleden gebroken met een 'vriendin' nadat er meerdere voorvallen waren geweest waarin ze liet zien dat mijn belang niet meetelde (lees, alles moest op haar manier, en als er afspraken waren kwam ze deze niet na als het haar niet uitkwam).

Nu heb ik dus aangegeven bij haar dat ik het zat was dat ik me altijd maar moest aanpassen aan wat zij wil, maar ik eigenlijk nooit op haar kon rekenen. Ze begon aan een welles nietes discussie, en ik heb toen aangegeven dat de vriendschap over was. Op dat moment liet ze me zien dat mijn gevoelens er voor haar ook niet toe deden. Altijd haar gelijk krijgen.



Nu is het zo dat ze me nog steeds probeert te bereiken. Ik heb haar geblokkeerd op facebook, whatsapp, telefoon, en alles omdat ze me maar bleef bellen en berichten. Ik heb haar toen eenmaal een bericht teruggestuurd met dat ik gewoon geen contact meer wou. Nu, 2 maanden later, probeert ze nog contact met me te zoeken. Inmiddels via gratis SMS diensten, die laten zien dat ik een gemiste oproep heb.. Sms is de enige manier waarop ze me nu nog kan bereiken. Ondertussen begin ik weer te twijfelen aan of ik wel de juiste keuze heb gemaakt. We konden het altijd erg gezellig hebben, maar het begon me op te breken dat ik nergens een zegje in had.



Ik voel me nu dus een harteloos persoon omdat ik haar negeer. Misschien wil ze het goed maken. Aan de andere kant heb ik eerder aangegeven dat ik deze gevoelens had, en heeft ze hier niks mee gedaan. Ik weet niet meer zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik mis haar soms echt, maar ik wil gewoon geen 'vriendin' die te pas en te onpas over me heen loopt.



Iemand tips?
Ze loopt nu nog over je grenzen heen...
Alle reacties Link kopieren
De tip die ik heb is word volwassen. Dit klinkt zo kinderachtig. Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Dus omdat ze je stalker en terroriseert zou ze nu weer wel je vriendin kunnen zijn?



Gewoon blijven negeren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:GenevieveUitBrabant schreef op 28 augustus 2016 @ 18:19:

De tip die ik heb is word volwassen. Dit klinkt zo kinderachtig. Hoe oud zijn jullie?



Ik ben bijna 23, zij is 25.

Tja, of het kinderachtig is... Moet ik dan iemand maar over mijn grenzen laten lopen? Negeren is nu mijn laatste optie, omdat ze het nog niet lijkt te begrijpen... En duidelijker dan "Deze vriendschap is over" kan ik het echt niet brengen.
Ze probeert (weer) haar zin door te drijven. Dat is juist wat je zat raakte. Ze heeft geen respect voor jouw beslissing.



Ik zou haar links laten liggen.
Dus negeren.

Of krijgt ze nog geld van je ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Het-groepje schreef op 28 augustus 2016 @ 18:29:

Dus negeren.

Of krijgt ze nog geld van je ofzo?



Nee, ze krijgt geen geld meer van me.



Het is zo stom. Ik zou het niet zo moeilijk moeten vinden om haar te blijven negeren. Om een of andere reden zie ik alleen de leuke tijden voor me, en voel ik me een rotmens door haar te negeren. Maar er is een reden dat ik dat doe.. Pfff, ik zit nu vooral mezelf in de weg..
Alle reacties Link kopieren
Negeren
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Door niet te accepteren dat jij geen contact met haar meer wilt loopt ze dus wéér over over je grenzen heen. Dus, lekker negeren.
Alle reacties Link kopieren
De manier waarop zij contact zoekt is toch ook grenzeloos.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wat je nu kunt doen? Een 'stop-mij-te-stalken-brief' sturen. En die dan aangetekend versturen. Bewijs hiervan bewaren.



Iedere keer dat ze je lastig valt, opschrijven wanneer, hoe laat en hoe.



Op die manier heb jij bewijs, en kan de politie later makkelijker stappen ondernemen.



Ze negeert je grenzen nog steeds. En jij zit in een rouwproces, vergelijkbaar met als je het had uitgemaakt met een partner. Hou voor ogen waarom je de vriendschap opgezegd hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat ze je mist net zoals je haar mist.

Dat ze heeft nagedacht en heeft ingezien dat ze haar gedrag moet veranderen.



ik zou nog 1x met haar afsprekdn. La as t ze dan zien dat ze spijt heeft dan kan je de vriendschap voirzichtig vernieuwen.



Begint ze gelijk weer met haar welles nietes verhaal of zdgt ze het spijt mij maar jij dedd dit of dat dan haar duidelijk maken dat je niet wil dat zenog contact zoekt en dat de vriendschap echt over is.
Als je het leuk vind weer naar iemands pijpen te dansen moet je vooral weer contact opnemen.
Alle reacties Link kopieren
Www.meldknop.nl



Daar staat genoeg info..



Ik zou geen contact meer willen, negeren en bewijs en aangifte doen van stalking via sms!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fryskfaam schreef op 28 augustus 2016 @ 19:31:

Www.meldknop.nl



Daar staat genoeg info..



Ik zou geen contact meer willen, negeren en bewijs en aangifte doen van stalking via sms!



Dat vind ik nogal drastisch eigenlijk. Het ligt er ook maar aan hoe vaak TO smsjes krijgt en met welke inhoud.



Wat schrijft ze je eigenlijk TO? Dat ze het goed wil maken? Of blijft het enkel bij een gemiste oproep?



Stel nou dat ze het goed zou willen maken... A. Sta jij daar nog open voor? en B. Denk je dat ze haar gedrag zal/kan aanpassen?



Als ik je posts lees denk ik dat je antwoord op beide vragen 'nee' zal zijn. Het is logisch dat je er last van hebt dat je het contact hebt verbroken. Het is toch een relatie die je uitmaakt met iemand die niet alleen maar vervelende kanten had, anders was je er niet bevriend mee geraakt. Maar bij jou is de koek op, en dat mag.



Het ligt een beetje aan hoe vaak ze contact zoekt maar als dat niet al te zeer de bocht uit vliegt (als in: dagelijks 10x) dan zou ik stug blijven negeren.



Weet je, als ze het écht goed zou willen maken, had ze wel een mooie excuusbrief (ofzo) gestuurd plus een grote bos bloemen. Zou ik denken.



Zolang je gevoel nog steeds zegt dat het goed is zo, dan is het goed zo.
Alle reacties Link kopieren
Als je haar mist zou ik het een kans geven. Door gewoon is te praten op neutraal terrein ( hapje eten o.i.d.) kijk hoe je je daarbij voelt. Wie weet wat daaruit voorkomt. Luister naar haar beleving en vertel die van jou zonder te bijten ;) daarna kun je het misschien afsluiten of juist een betere doorstart maken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het probleem van TO lijkt me niet stalking, maar dat ze twijfels krijgt. Dat is ook heel normaal, dat hebben mensen die een liefdesrelatie verbreken ook. Na een tijdje vergeet je de dingen waar je je aan ergerde en lijkt het allemaal niet meer zo erg, en begin je je af te vragen waarom je eigenlijk de relatie verbroken hebt. Bij een verbroken vriendschap geldt precies hetzelfde.

TO, heb je niet nog ergens opgeschreven in een dagboek of zo waar je mee zit? Kan je terughalen waarom je de vriendschap hebt verbroken? Hou je daar meer aan vast dan aan de goede momenten. Want natuurlijk zijn die er ook, anders was je niet bevriend met haar geweest. Maar je hebt niet voor niks besloten de vriendschap te verbreken, vergeet dat vooral niet.
Door je nu zoveel te berichten bewijst het maar weer dat ze het nog steeds op haar manier wilt. Jij moet doen waar je je goed bij voelt, veranderen zal ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Het berichten is overigens niet dagelijks, eerder 1x in de week. Maar het stoort me dat ze me niet los kan laten, terwijl ik dat nog zo duidelijk heb aangegeven.

Haar berichtjes hebben verder geen inhoud, alleen dit: 'U heeft 1 gemiste oproep van +316(rest van het nummer). Laatste oproep: 28/08/16, 18.04. Dit is een gratis sms.



Ik weet dus niet of ik dit bericht krijg omdat ik haar heb geblokkeerd, of omdat ze een app gebruikt om me te proberen te bellen. Het lijkt me dat je van geblokkeerde mensen geen smsjes krijgt als ze bellen.



Ik ga voor nu door met negeren, hoe rot ik me er ook om voel. Bedankt voor de tips. Het is inderdaad een soort rouwproces, en ook voor haar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven