Zwanger worden mbv IUI, IVF of ICSI

05-04-2016 16:22 1550 berichten
Dit topic is een vervolg op dit eerdere iui-topic: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... bUxnuYE3aQ.

Welkom vrouwen bij wie het zwanger worden niet vanzelf gaat en die (bijna) bezig zijn met een IUI- IVF- of ICSI-traject. Een topic om je gevoelens te delen, je hart te luchten, vragen te stellen en steun te vinden in deze lastige en soms frustrerende tijd.
Er is meer dan genoeg ruimte voor nieuwe schrijfsters, voel je vrij om mee te schrijven!

:redrose: Onze dames!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Status Bijzonderheden
Diamond30 ♀ 31
♂ 37
febr 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IVF2 mk maart'16, 6x IUI en 1xIVF gehad
Mevrouwkoekie ♀ 31
♂ 31
?? ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
wachten op start IUI6 5x IUI mislukt
mssfiddler ♀ 28
♂ 28
aug 2014 ♀ 1 discutabele eileider
♂ op het randje
officieel geen oorzaak gevonden
pauze eerst mk’s verwerken MA mei (7,5W), MA oktober (10,5W) 4x iui
Zizo ♀ 34
♂ 38
okt 2014 ♀ goed ♂ matige zaadkwaliteit
geen oorzaak gevonden
wachten op start ICSI2 6x IUI en ICSI 1mislukt
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!
nieuwe schrijfster Wij maken altijd plaats voor nieuwe dames!

:sun: Zwanger!
Naam Leeftijd Gestart Vruchtbaarheid Opmerkingen Uitgerekend
Anne-1985 ♀ ?
♂ ?
sept 2014 ♀ rechter eileider ws dicht
♂ goed
zwanger ivf1, na 4x iui 13 okt 2017
Wensel ♀ 30 ♂ 33 april 2015 ♀ goed
♂ verminderde zaadkwaliteit
zwanger icsi 2 half nov 2017
Sammie81 ♀ 36
♂ 33
april 2014 ♀ goed ♂ goed
Geen oorzaak gevonden
1x mk(2016), 4x iui, ivf1 zwanger 31 jan 2018
jongen
Angel88 ♀ 27
♂ 31
jan 2014 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
6x IUI, zwanger IVF1 1 mrt 2018
Chevrolet ♀ 30
♂ 28
maart 2013 ♀ goed ♂ goed
geen oorzaak gevonden
na 6x iui, 4x vmk, spontaan zwanger 9 april 2018

Bevallen:
Luina, zoon ivf1
Sohappy, dochter iui3
Rockabillies, baby ivf1 na 7x iui
Miesjee, zoon iui6
Heytan, zoon iui4
Gadgetfreak, zoon iui4
Blueroosje, zoon spontaan na iui3
Ylva85, dochter ivf1 na 6x iui


*NOD = Je 'niet-ongesteldheids-dag', de dag dat je menstruatie zou moeten beginnen, maar hopelijk, de dag waarop je een positieve test krijgt!

Je kunt de tabel zelf aanpassen:
Login: zwangerwillenworden
Wachtwoord: ZwangerV1V4!
♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
anoniem_283255 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 21:18
72.36% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@angel had afgelopen weken ook twee bevallen vriendinnetjes. Zag er heel erg tegenop, maar eenmaal op kraamvisite was het ook heel leuk en bijzonder. Weet niet of dat voor jou ook zo zal zijn, maar merk soms dat wij mensen met ons hoofd een situatie nog erger kunnen maken of ergens heel erg tegenop zien, wat later eigenlijk wel mee viel. Maar blijven lastige dingen. Maar ooit! Komt dat moment van jullie!



Iui ging goed. 17 milj goede zwemmers. Inbrengen dit keer wel wat pijnlijker. Had net geplast. Kennelijk niet handig of tenminste dat maakt het pijnlijker. Wist ik veel...en had daarna de bekende eisprong pijn, dus het lijkt heel goed gepland.

Zit nu niets anders op dan afwachten!
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Wat ik nu ga zeggen gaat niemand geloven!!!



Ik ging vandaag voor de uitgangsecho om te kunnen starten met puregon. Voor de eerste ivf behandeling.



Ze maakte een echo en ze bleef even stil!

JE BENT ZWANGER!! 7 weken nu

Dus van de 6e iui!! En alweer aan de pil geweest en decapeptyl! Dus onmiddellijk stoppen!

Pff ik kan het niet geloven !!!
Alle reacties Link kopieren
Jeeeetje Miesje, GEFELICITEERD!! Wat ongelofelijk bijzonder dit. Geweldig! Ik lees soms mee en wilde hier toch even op reageren. Ik hoop dat alles goed blijft gaan, je zal wel even tijd nodig hebben om aan het idee te wennen!



En het geeft hoop: ben nu met IUI 5 bezig (voor het eerst met Gonal na Clomid). Dank daarvoor! X
Alle reacties Link kopieren
Miesjee!!! Wat een ongelooflijk GEWELDIG nieuws!!! Gefeliciteerd!!!

En inderdaad: hoe kán dat nou?!?! Ze testen toch voordat je aan IVF begint of je zwanger bent? Naaaaja, ik ben helemaal perplex, maar zooooo blij voor je!!!!

Alle reacties Link kopieren
Ik breek hier even in voor miesje:

Wauw! Wat een bijzonder maar mooi verhaal! Jeetje zeg, van harte gefeliciteerd !! Fantastisch!
Alle reacties Link kopieren
@ miesjee WoW wat een goed nieuws, en wat bijzonder! Idd hoe kan dat? Heb je ook een zwangerschapstest gedaan? Zal vast positief zijn als je al 7 wekenzwanger bent:) was je dan ook niet/wel ongesteld geworden? geniet ervan, en hou ons op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal!



Ben nog helemaal van slag

Ja was 11 dagen na de iui 'ongesteld' geworden op een zaterdag toen direct aan de pil gegaan ( hoefde geen uitgangsecho te maken ) een dag na de pil was ik kotsmisselijk en bleef maar aanhouden maar dacht dat komt door de pil waar je lichaam weer aan moet wennen .. Zeker wel 5 dagen ' ongesteld ' geweest. Toen vanaf 13aug moest ik beginnen met decapeptyl .. En had ik vandaag de uitgangsecho of alles rustig was en kon begonnen met de puregon ..

Dus was er ook helemaal vanuit gegaan met 5 minuten klaar . Was ook alleen gegaan.

En toen bleef ze 10seconde stil... Ik dacht er is iets ernstig , ik zei moet ik naar het ziekenhuis ... Een grote cyste misschien ... En toen zei ze nee je bent zwanger !! M'n mascara zat over m'n hele gezicht Wist niet meer waar ik het moest zoeken:o ( haha )

Hadden ze nog nooit zo meegemaakt.



Dus helemaal van slag... Pff zo spanning .& nu de spanning dat het allemaal goed blijft gaan!

Was zo bang voor dat het niet goed zou zijn omdat ik de pil heb geslikt en decapeptyl heb gespoten:o maar ze zei dat de pil niet erg was en decapeptyl had ze opgezocht en 300 vrouwen overkomen maar niks met het kindje gebeurt .



Dus aankomende dinsdag weer een echo en dan 8 weken als het goed is!



Pff nooit gedacht dit had me al helemaal gefocussed op ivf!
Alle reacties Link kopieren
Ja en thuis direct een zwangerschaps test gedaan van cb digitaal stond direct zwanger 3+ ! Na 3 jaar eindelijk!! En nog nooit een positieve zwangerschapstest gehad !
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal, zeg! Maar wat ontzettend heerlijk voor je!! En je man/vriend was er dus niet bij vanochtend? Kan me voorstellen dat ik ook alleen zou gaan naar zo'n echo waar je verder niks bijzonders bij verwacht

En toen, belde je hem, haha, wat een geweldige bizarre wending, na 3 jaar! Het is je zo gegund!
Alle reacties Link kopieren
Fantastisch nieuws voor miesje, zo totaal niet verwacht en zo welkom!!!
Alle reacties Link kopieren
Miesje, ik ben er even stil van. Wat een wonder! Echt, ik kan me niet voorstellen hoe jij je nu moet voelen. Ben helemaal onder de indruk. Gefeliciteerd natuurlijk! Wat een prachtig nieuws, na zo lang wachten toch nog gelukt voor de ivf! Echt gefeliciteerd, op naar een volgende mooie echo en over 7 maanden een pracht-baby! Geniet ervan meid!!!
Alle reacties Link kopieren
En angel en sammie, succes op het wachtbankje!
Alle reacties Link kopieren
WoW miesje wat een gaaf nieuws! Gefeliciteerd! Echt ongelofelijk! Klopte hartje ook al? Geniet ervan en heerlijk dat ivf toch niet nodig is.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
@meisje, jee wat super voor je! Wat bizar om er zo achter te komen na 3 jaar.

En was je man mee?



Ben ook een keer alleen naar een uitgangsecho geweest omdat we toen alleen te horen zouden krijgen wanneer de iui zou plaatsvinden. Dat werd toen dus geen iui omdat ik teveel eitjes had. Had dat toen zo niet verwacht en liep overstuur het ziekenhuis uit.

En nu heb jij dit, wat een wonder!



@ sammi en angel, succes met wachten!

@hannepan, succes met je 5e iui!



Hier vandaag precies 20 wkn. Zo bijzonderen soms nog best onwerkelijk dat het nu eindelijk mezelf betreft.

Volgende week hebben we de 20 wkn echo, spannend. We willen niet weten wat het wordt. Voel me verder prima wel wat emotioneel soms. Kan veel sneller huilen
Alle reacties Link kopieren
@ sohappy wat grappig dat het nog steeds onwerkelijk voelt dat het om jou gaat. En 20 weken al? Wat gaat het snel he, als je zwanger bent. voelt het voor jou ook zo?



hoe gaat het met de rest van de dames?



@ mssfiddler, heytan, Yilva, hoe gaat het met jullie?



@ sammie hou ke het nog vol op de wachtbankje?



@ hannepan welkom, succes met iui 5!



@ hier geen nieuws behalve dat 1 hysteriscopie 3 keer is ingepland, terwijl de ivf arts heel makkelijk gezegd had dat ik moest bellen als ik ongesteld word en dan word het eerste 12 dagen ingepland. Nou zo makkelijke is het sus niet. Ben blij dat ik toch een spoedplekje had gekregen, anders moest ik wachten tot 3 oktober
Alle reacties Link kopieren
hi ladies, ik wil graag meeschrijven. Ik heb afgelopen week meegelezen met jullie.

Ik begin over 2 weken met IUI behandelingen met hormonen. Wij zijn man 35 en ik 30 nu 2,5 jaar bezig om zwanger te worden en ik had in maart een miskraam na 6 á 7 weken die er wel ingehakt heeft. Vorig jaar november had ik een HSG waarop alles goed eruit zag dus met ons beiden is er niks mis waarop wijst dat het niet zou moeten lukken zeg maar..

Ik ben wel toe aan deze nieuwe stap maar vind het ook best eng allemaal. Ik weet totaal niet hoe ik ermee zal gaan.

Gefeliciteerd voor de zwangere uit deze topic, dat geeft wel goede moed om door te gaan! En heel veel succes voor de andere meiden die in de wachtweken zitten.

Moeten jullie vaak naar het zkh voor controles etc?

Ik zal mijn gegevens toevoegen aan de tabel.
Shine bright like a diamond
Alle reacties Link kopieren
Hoi Diamond,

Welkom hier. Vervelend dat het nodig is en wat treurig dat je in maart na zoveel tijd proberen een miskraam hebt gehad. Klinkt wel een beetje als ons 'verhaal'. Ik hoop dat je hier de steun en informatie vind die je zo goed kan gebruiken en ik wens je alle succes met jullie traject! Dat je maar snel naar de onderste tabel mag verplaatsen!



Bij mij was het zo dat ik soms een uitgangsecho had, rond dag 4 van mijn cyclus. En dan vanaf ongeveer dag 10 kreeg ik echo's om de follikels te bekijken. Ja, en afhankelijk van hoe snel ze groeiden om de dag nog een echo. Meestal ging het bij mij wel snel en ging ik zo'n 2/3 keer voor een meting en dan nog een keer voor de IUI zelf. Dus je rijdt wel wat op en neer...
Alle reacties Link kopieren
Hoi diamond, jammer dat je hier mee moet komen schrijven. Hopen dat iui net dat zetje is wat jullie nodig hebben.

Ik hoef alleen op dag 10 voor echo. Meestal is er dan al genoeg activiteit en soms helaas teveel. Afgelopen maand had ik op dag 13 inseminatie en ik moet daarna nog 2 keer bloed prikken, 1 x voor progesteron en 1x aankomende vrijdag voor hsg waarde. Ik heb de mazzel dat we op 5 min fietsafstand van ziekenhuis woon en werken.

Laat het gewoon over je heen komen. Wat ik wel fijn vind aan deze stap is dat ziekenhuis de juiste momenten bepaald en dat ik dat een beetje kan loslaten.

Sohappy, wat gaat het snel zeg. 20 wkn alweer.

Hoe is het met jou luina?

Angel, wat gek joh dat ze het zo slecht hadden gepland. Gelukkig idd dat je spoedplekje had gekregen.

Hier niet veel nieuws. Heb zere borsten, maar heb ik vaker na ei. Dus nog paar dagen wachten. Heb vrijdag ook belafspraak met arts voor hsg of kijkoperatie. Blijf die operatie toch maar heftig vinden. Denk niet dat ik dat ga doen.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Sohappy, blijft inderdaad bijzonder. Leuk dat jullie niet willen weten wat het wordt. Veel plezier bij de echo!



@angel, wat een gedoe he! Waar zit je dan nu in je cyclus ook al weer?



@diamond, welkom. Jammer dat je hier mee moet sch.rijven. Ik hoop dat je er wat aan jebt, je hart kan luchten en wat steun kan vinden bij ons. Hopelijk snel succes!



@Sammie, wat die operatie betreft, volg je gevoel. Het lijkt mij ook erg spannend hoor! Wanneer is jou nod ook al weer?



@hier, gaat echt heel op en af. Veel last van de clomid (misschien door de ophoging) heb mn emoties echt niet onder controle. Erg vervelend. Maar vandaag gaat het gelukkig goed. Ik heb ook een beetje het idee dat mijn ogen slechter worden. Ik zoe wat wazig en heb soms ook echt zere ogen. Dinsdag maar ff aankaarten. Dan heb ik weer de eerste follikelmeting. Ben ook benieuwd hoe dat nu zit met de cyste die er laatst zat. Heeft een van jullie dat wel eens gehad?

Nou wij gaan er gewoon weer voor deze maand.. Zet hen op dames, ik hoop zo op wat positieve berichten. Gun het jullie allemaal zo!!
Alle reacties Link kopieren
Heytan, wat vervelend dat je zo last hebt van chlomid. Hopelijk heeft het dinsdag welhet gewenste effect!

Denk dat nod donderdag of vrijdag is. Vind het wel fijn dat ze bij ons bloedtest doen, hoef ik tenminste niet zelf een zwangerschapstest te doen.
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
hi dames,



Bedankt voor het warme welkom heel fijn.

@luina ja klopt kan mij ook erg vinden in jullie verhalen. Het is dan fijn dat je dan lotgenoten hebt en dat je niet vaak hoeft te denken, "ik ben de enige" in mijn omgeving is dat wel zo. Ik praat er wel met vriendinnen over, maar zij zitten niet in deze situatie dat is toch anders.

@Sammie Dank je, maar ben je er dan juist niet veel mee bezig, juist omdat je al die metingen etc. moet doen? Hiervoor was mijn cyclus alleen voor mij en mn vriend bekend, nu moet je alles delen met het zkh...aan de ene kant een opluchting omdat zij alles in de gaten houden en een extra hulp biedt, maar aan de andere kant is dat stukje zeg maar niet meer prive. Natuurlijk heb ik er alles voor over om zwanger te worden, dat staat mij zeker niet in de weg. Ik werk niet in mijn woonplaats dus voor mij zal het ook de hele tijd heen en weer rijden zijn..daar zie ik wel tegen op, het combineren met mijn werk..

@heytan wat lastig voor je die bijwerkingen van chlomid..mssn ook wel een allergische reactie? succes morgen met de 1e meting spannend zeg!



Ik heb nog nooit een cyste gehad, maar kan dat ook ontwikkelen door de extra hormonen die je binnen krijgt?
Shine bright like a diamond
Lieve meiden! Ik wil jullie advies...

Ben vandaag weer begonnen met IUI 5, helaas. Ze wilden de dosis weer ophogen van 62,5 naar 75 en ik twijfel:

Mijn 1e IUI werd afgebroken, omdat ik 4 follikels had met 75.

Daarna had ik er tweemaal 1tje met 50, eenmaal 2 met 62,5 (18mm, 16 mm en 10mm) en de laatste keer 1 met 62,5 (eigenlijk 21mm, 13mm en 10mm).

Mijn baarmoederslijmvlies was met 50 eenheden rond 7-8mm en met 62,5 rond de 5-6mm. Geen pijl op te trekken dus.

Ik ben ZO bang voor teveel follikels dat ik toch op 62,5 blijf, maar wel 1 keer extra prik tot de follikelmeting. Mijn man zegt dat de dokters het beter zouden moeten weten en ik dus 75 moet prikken. Wat zouden jullie doen?



En @miesjee...JEETJE! Wat gaaf! Dat soort nieuws hoop ik elke uitgangsecho te horen haha, maar nee. Geeft hoop dit zeg! Hou ons op de hoogte van je echo!!!



Welkom Diamond!
Alle reacties Link kopieren
@miesje, super gefeliciteerd. wat een verhaal joh. Om van te stuiteren! Hoe voel je je?



@diamond, welkom! balen dat je nu aan de IUI moet. Maar mij gaf het eerlijk gezegd weer even wat rust. Even de controle uit handen.



@Ylva, lastig dilemma heb je inderdaad! Kan je niet bijvoorbeeld 2 dagen 75 spuiten en dan de rest 62,5? Dat deed een vriendin van mij ook laatst. Even een kickstart maar niet teveel stimulatie.

balen dat je nu aan IUI 5 gestart bent. Ik duim heel hard voor je!!



@hier. Ik heb afgelopen zaterdag de IUI behandeling gehad. Met bijna zeker wel 2 eitjes en ergens hoop ik nog op 3. mijn eierstok lag een beetje verstopt dus wie weet... vorige ronde 75 gespoten, deze ronde 87,5. Dat heb ik dus zeker wel nodig.

NOD is 10-9.
@gadget Daar begon ik ook aan te denken! Goed om te horen dat ik niet de enige ben :-), goede tip ook! Dankjewel. Ik ga dat denk ik doen, plus die extra keer spuiten in de ochtend voor de follikelmeting. Normaal is de laatste keer in de avond, maar heb het nu verschoven naar ochtenden.

Succes met de wachtweken van je 2e IUI! Hopelijk zijn het er 3 :-) en iig een zwangerschap in the making <3
Alle reacties Link kopieren
hey ylva, ik spuit nog niet, dus kan je daarover geen advies geven. Wat ik wel kan adviseren is om zelf ook goed de regie te houden. Je geeft al zo veel uit handen. En dokters weten ook niet hoe ons lichaam precies reageert. Is bij jou ook elke maand anders. Ik heb liever 1 goed ei, dan teveel en maand over moeten slaan. Maar goed snap ook wel dat artsen liever iets meer hebben. Succes met keuze maken.

@diamond, ik heb de mazzel dat ik vrij snel eisprong heb. Dus niet zo vaak hoef. En daarbij ben ik best een open boek, dus heb niet zo moeite met delen van eigen info of emoties. Ik praat er ook best veel over met verschillende mensen en dan blijkt ook maar weer dat we niet de enige zijn waar het niet zo makkelijk lukt. Het enige wat ik lastig vond, was dat bijv mijn ouders wisten wanneer de inseminatie was en ik natuurlijk al duizend keer heb bedacht hoe ik het zou gaan vertellen...en dat moment was opeens weg...deze maand weten ze niet wanneer we zijn geweest. Was toevallig hun trouwdag, dus hoe mooi zou dat zijn!
Alles kan als jij het laat gebeuren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven