Zwanger worden vanaf augustus 2016 met tabel

03-08-2016 20:13 3168 berichten
Hier is het "starten in augustus 2016" topic mét tabel!

Inloggegevens om de tabel te bewerken:
Gebruikersnaam: zwanger-augustus2016
Wachtwoord: zwanger2016

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje NOD Bijzonderheden
cheese-cake 28/31 1e ? Miskraam oktober '16
Zaphod 29/31 1e ?
AV1992 24/26 1e ?
Zeepaardje55 29 3e ? Miskraam maart '17
ZWANGER!! :yes:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Uitgerekend Bijzonderheden
Mermaid89 27 2e 19 mei 2017 :heart: Een meisje!
Herstblaadje89 27/29 1e 20 mei 2017 :heart: Een jongen!
HermioneJeanGranger 26/29 1e 1 juni 2017 :heart: Een jongen!
Hassebassie 29 1e 5 juni 2017 :heart: Een meisje!
Pandi 26/26 1e 11 juli 2017 :heart: Een verrassing!
Beetje-vreemd 38/23 3e 17 augustus 2017 :heart: Een jongen!
summer87 29/32 1e 20 september 2017 :heart: Een meisje!
sneeuwwitje86 30/32 1e 24 oktober 2017 :heart:
Mellala 26/31 1e 19 november 2017 :heart:
Floor789 24/26 1e :heart:
Bevallen :flirting:
Naam Leeftijd (v/m) Kindje Bevallen
Door87 29/23 1e :love: 01-05-2017 bevallen van een dochter!
AutumnTunes 28/40 1e :love: 05-05-2017 bevallen van een dochter!
anoniem_63adbbda85a84 wijzigde dit bericht op 17-05-2017 12:17
55.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overigens zou ik inderdaad in de periode voor je eisprong jezelf zeker niet teveel ontzeggen, niet nodig, en wat je daarna doet moet je zelf afwegen. Ik heb er voor de test wel iets rekening mee gehouden, maar niet religieus. Ik drink sowieso al geen alcohol, dus dat was geen vraag en qua eten dacht ik eerlijk gezegd dat ik daar prima rekening mee kon houden zodra ik een test had gedaan.



Echt veel dingen die niet mogen heb ik ook niet gegeten, maar bijvoorbeeld bacon wel gewoon en ook vlees dat niet volledig doorbakken was. Na de test let ik wel heel erg op, maar maak ik dus kennelijk toch nog steeds foutjes...
Alle reacties Link kopieren
Bacon mag niet? Cheesecake ook niet? Waarom dat?
Alle reacties Link kopieren
Zie mijn verbazing?



Het schijnt zo te zijn dat bacon echt doorbakken moet zijn, dan mag het wel, waarom weet ik eigenlijk niet. Cheesecake wordt meestal met mascarpone gemaakt en dat schijnt ook niet te mogen, althans, je hebt ze ook met ongepasteuriseerde melk, dus je zou dat eerst moeten checken.
Alle reacties Link kopieren
Cheesecake zitten waarschijnlijk rauwe eieren in gok ik. Bacon dat is rauw vlees dan denk ik haha
Bij cheesecake worden zoveel recepten gebruikt dat je niet weet wat erin zit. Er zijn recepten die je gewoon mag hebben en recepten waar 'rauw' ei in zit.



Voedingscentrum zwanger



Hier het linkje naar het voedingscentrum
Voedingscentrum zwanger



Link hierboven werkte niet, hopelijk deze wel!

Link hierboven ook aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog een hele studie dat zwanger worden/zijn
Inderdaad Zaphod! Haha.



Vooral dat softijs is wel een domper!
Alle reacties Link kopieren
Thanks! Uitgeprint en hangt op de koelkast!!!
Alle reacties Link kopieren
Ah die lijst is gelukkig nog hetzelfde als bij de vorige zwangerschappen Ik geloof dat ik gewoon lekker cheesecake blijf bestellen hoor (bacon eet ik sowieso al bijna nooit)



Ik wou nog op geloof ik mellala reageren dat het zo vervelend is om niet te weten wanneer je ongesteld word en wat je cyclus precies is! Een hele goede oefening in de kunst van geduld en hopelijk is dat geduld maar kort nodig!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lief is banketbakker....even gevraagd, maar cheesecake bak je niet helemaal gaar.

Do i need to say more??



Maar meiden, maak je niet zo druk, mijn kids zijn er ook gekomen en toen mocht je veel meer als nu.

En wij zijn ook groot geworden en onze moeders aten alles gewoon.

Gebruik je gezonde verstand!!!
Jeetje, dat van bacon en cheesecake wist ik ook niet. Softijs wel, maar had nooit stil gestaan bij McFlurry Het is heel wat om rekening mee te houden zeg.



En Beetje-vreemd, I know, en gelukkig komt het erg weinig voor dat een kindje geboren wordt met allerlei afwijkingen door een bepaalde infectie tijdens de zwangerschap. Maar ik ben ze tegengekomen hier in het ziekenhuis, en ik zou het mezelf nooit kunnen vergeven.. Soms is het ook goed om niet alles te weten. Ignorance is bliss.
Wat rot dat je zo misselijk bent Soepmetballen, dat lijkt me echt zo naar.. Natuurlijk is het voor een goed doel, maar ik kan me voorstellen dat je dat soms echt helemaal vergeet. Hoe ga je daarmee om? Durf je nog dingen te ondernemen, naar je werk te gaan?
Dank Zeepaardje. Ik sta overal bekend om m'n ongeduld... . Maar ik doe m'n best! Vanmiddag dacht ik even dat m'n menstruatie doorzette maar wederom niets. Alleen even wat meer donkere afscheiding. Misschien dan morgenvroeg. Geduld, geduld, geduld.
Superverwarrend trouwens dat het over cheesecake gaat en dat er een cheesecake in het topic zit Of ben ik de enige die daar 'last' van heeft
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de lijst,gaat maar op de koelkast...



@av ik weet inderdaad niet hoe het gaat lopen met mijn werk en de misselijkheid,deze is de afgelopen dagen exponentieel erger geworden. Ik doe wel gewoon dingen,maar heb bijvoorbeeld een teiltje in de auto klaarliggen ik ben wel kritischer in of ik dingen echt moet of wil doen. het zou best kunnen dat ik het minder lang stil kan houden op mijn werk dan gehoopt. Nou ja,dat is dan maar zo,toch?
Alle reacties Link kopieren
Haha available, ik had hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
Niet available, maar @av, autocorrect...
Thanks AV. Ik had het niet door... Maar nu dus wel en kan ik er ook niet meer omheen



Wat lastig soepmetballen! Ik hoop dat je deze periode snel voorbij bent.
Alle reacties Link kopieren
Ach,het kan allemaal erger en het is in elk geval tijdelijk. Het is vooral onhandig. In alle eerlijkheid,de onzekerheid die sommigen van jullie ervaren lijkt me een stuk pittiger...
Hoi allemaal, ik ben even afwezig geweest! Na 3 negatieve testen en 2 weken na m'n NOD nog steeds niet ongesteld te zijn heb ik me even wat afzijdig gehouden van alles wat met zwanger worden te maken heeft. Had er even geen behoefte aan en heb lekker gewoon m'n dingen gedaan en m'n gedachten even op andere zaken gericht. Maar... ik kan nu officieel door naar ronde 2! Eindelijk ging vandaag officieel de rode vlag uit Eindelijk duidelijkheid, dus ben heel blij haha!



Even moeten bijlezen, reageer maar even vanaf de laatste pagina:



@herfstblaadje, wat fijn dat jullie zo'n mooie dag hebben gehad! Gaan jullie nog op huwelijksreis? Vond zelf dat dat de 'trouwroes' nog even wat langer aan laat houden. Lekker samen nagenieten



@mermaid, ben je inmiddels weer helemaal beter?



@NODders & bijna NODders, spannende periode! Ik duim voor jullie



@eten, omg geen idee dat je geen cheesecake kunt eten bij zwanger zijn! Denk niet dat ik dat kan laten staan hoor
Welkom terug Pandi . Balen! Maar fijn dat je nu weet waar je aan toe bent. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Thanks Mellala! Heb jij al meer duidelijkheid over je cyclus? Ongesteldheid al doorgezet inmiddels?
Nog steeds niets. Wachten en wachten.
@welkom terug Pandi! Fijn dat je nu eindelijk duidelijkheid hebt. Beter dan in die onzekerheid blijven zitten



Hier is de pijn van de blaasontsteking vrijwel weg, alleen nog zo'n geïrriteerd gevoel in m'n buik maar dat stelt niks voor. Ben wel kotsmisselijk van de antibiotica, heel fijn. Nog tot woensdagochtend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven