Waarom kan je geen lid worden van de PVV?

26-08-2016 20:08 600 berichten
Een van de fundamenten van democratie is het principe dat (regerings)macht zich niet teveel op één plaats concentreert.



Onze parlementaire democratie is gebaseerd op politieke vertegenwoordiging. Ik oefen zelf geen rechtstreekse invloed uit op besluitvorming, maar ik kies een volksvertegenwoordiger die dat voor mij doet. Die volksvertegenwoordigers hebben zich verenigd in verschillende politieke partijen. Via mijn lidmaatschap van de partij oefen ik invloed uit op de politieke koers van de partij en daarmee op de mensen die mij vertegenwoordigen. Op die manier concentreert ook binnen de partij de macht zich weer niet teveel op één plaats.



Dit systeem is onderdeel van een groter geheel van zgn. checks & balances. Zelfs als een partij binnen ons meerpartijenstelsel de absolute meerderheid in de kamer krijgt hangt er nog steeds een systeem omheen waardoor de absolute meerderheid niet synoniem staat voor de absolute macht. Op die manier moet er heel wat gebeuren voor je in Nederland op democratische wijze een dictatuur krijgt, wat in het buitenland nog wel eens gebeurt. Lidmaatschap van politieke partijen is een onderdeel van dit systeem.



De PVV heeft geen leden, waarmee de macht binnen de partij zich concentreert in één persoon (Geert Wilders) Wanneer de PVV de grootste partij is de absolute macht van Geert dus vele malen groter dan van een andere regeringsleider. Dat knaagt aan de wortels van ons democratische bestel. Waarom kan je geen lid worden van de partij en waarom is het toegestaan om politieke partijen op die manier in te richten?
Alle reacties Link kopieren
De PVV heeft geen leden omdat Wilders terecht geen vertrouwen heeft in zijn aanhang. Mensen die populistische zijn meestal ruziezoekers waar je geen vereninging met leden op kunt draaien. De teloorgang van de LPF door ruziënde leden en gedonder in alle afdelingen is een afschrikwekkend voorbeeld geweest voor Wilders.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Had dhr. Rutte zijn excuses ook aangeboden wanneer er geen verkiezingen in aantocht waren? en waarom komt hij juist nu met zijn excuses? Zijn beloftes heeft hij namelijk al kort na de afgelopen verkiezingen verbroken...dus voor mij is het tijdstip en de manier waarop hij dit doet totaal niet geloofwaardig. Ik vraag me weleens af welke politici nou wel te vertrouwen is.
Alle reacties Link kopieren
quote:twijfelaartje4378 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:01:

Had dhr. Rutte zijn excuses ook aangeboden wanneer er geen verkiezingen in aantocht waren? en waarom komt hij juist nu met zijn excuses? Zijn beloftes heeft hij namelijk al kort na de afgelopen verkiezingen verbroken...dus voor mij is het tijdstip en de manier waarop hij dit doet totaal niet geloofwaardig. Ik vraag me weleens af welke politici nou wel te vertrouwen is.Henk krol ( de laaienlichter )
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
En eensch, die excuses zijn ongepast en veel te laat. Maar ik snap 'm wel die linkmiegel, hij had gerekend op een baan in Brussel en dàt is nou effe niet doorgegaan.......
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
de arme ziel je zou bijna medelijden met hem krijgen.
Alle reacties Link kopieren
tja er is maar 1 vervangende naam voor geert en dat is Adolf.

Gevaarlijk mannetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eindeloos schreef op 28 augustus 2016 @ 13:30:

[...]





Nee Rutte en consorten zijn geloofwaardig, lees je kranten ? Ze doen het allemaal 'goed'.



De minister van sport en gezondheid die de zorg uitkleed en dat gaat/ging best ver, en dan heb je nog...de 'mannen en vrouw' die behoorlijk logen in de MH17 zaak. En dan nog de meneer die min-of-meer-gedwongen opstapte vanwege het liegen over een bonnetje en een flink geldbedrag (waardoor een crimineel een flink bedrag rijker werd), daarna terug kon komen....en vervolgens over een andere zaak naar de rechter stapte omdat hij niet onder ede wou getuigen vanwege een kindermisbruikzaak waarin een hoge politicus al jarenlang verdacht word, en het OM wees op dat zwijgrecht, hij werd daarin gesteund door het OM. De verdachte is vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs.
LOEP ME MAAR aub.
Alle reacties Link kopieren
quote:Celau2013 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:56:

tja er is maar 1 vervangende naam voor geert en dat is Adolf.

Gevaarlijk mannetje.Van harte gefeliciteerd met de 100ste GODWIN in deze draad







Zoveel originaliteit verdiend een beloning!!!



Je mag zelf een prijs uitkiezen:



* Uit eten met een PVV er naar keuze, indien gewenst in een restaurant met HALAL voedsel.



* Een zwarte piet pakket met muts en dak-klim-cursus



* Weekend hekken plaatsen in een land naar keuze, Hongarije (bijna af) Noorwegen (Net begonnen) of Macedonië



* Een middag identiteit raden bij de IND er kwamen vorig jaar 22.000 mensen zonder paspoort Nederland binnen.



* Een Workshop gemeenteraad-vergadering-verstoren met o.a. leuzen als "Daar moet een piemel in"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 15:19:

[...]





Van harte gefeliciteerd met de 100ste GODWIN in deze draad



[afbeelding]



Zoveel originaliteit verdiend een beloning!!!



Je mag zelf een prijs uitkiezen:



* Uit eten met een PVV er naar keuze, indien gewenst in een restaurant met HALAL voedsel.



* Een zwarte piet pakket met muts en dak-klim-cursus



* Weekend hekken plaatsen in een land naar keuze, Hongarije (bijna af) Noorwegen (Net begonnen) of Macedonië



* Een middag identiteit raden bij de IND er kwamen vorig jaar 22.000 mensen zonder paspoort Nederland binnen.



* Een Workshop gemeenteraad-vergadering-verstoren met o.a. leuzen als "Daar moet een piemel in"
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Jammer, ik zou wel lid willen worden. Geertje is mijn idool.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 15:19:

[...]





Van harte gefeliciteerd met de 100ste GODWIN in deze draad



[img]http://www.wijn.nu/wp-content/uploads/2 ... MPAGNE.jpg[/img]



Zoveel originaliteit verdiend een beloning!!!



Je mag zelf een prijs uitkiezen:



* Uit eten met een PVV er naar keuze, indien gewenst in een restaurant met HALAL voedsel.



* Een zwarte piet pakket met muts en dak-klim-cursus



* Weekend hekken plaatsen in een land naar keuze, Hongarije (bijna af) Noorwegen (Net begonnen) of Macedonië



* Een middag identiteit raden bij de IND er kwamen vorig jaar 22.000 mensen zonder paspoort Nederland binnen.



* Een Workshop gemeenteraad-vergadering-verstoren met o.a. leuzen als "Daar moet een piemel in"
Alle reacties Link kopieren
Ik zal er ook een Godwinnetje doen :-)

De NSB was ook geen vereniging met leden. Een "lid" van de NSB was niet meer dan een donateur.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 21:53:

Ik zal er ook een Godwinnetje doen :-)

De NSB was ook geen vereniging met leden. Een "lid" van de NSB was niet meer dan een donateur.



En in die lijn: de NSB gebruikte ook een meeuw in het logo.

Ik wil overigens geen cursus bij het Steenbergs piemelkoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2016 @ 22:09:

[...]





En in die lijn: de NSB gebruikte ook een meeuw in het logo.

Ik wil overigens geen cursus bij het Steenbergs piemelkoor.



Hekken bouwen







Noorwegen is ook begonnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 21:53:

Ik zal er ook een Godwinnetje doen :-)

De NSB was ook geen vereniging met leden. Een "lid" van de NSB was niet meer dan een donateur.



In de jaren 70/80 kon je met een godwin een bepaalde anti-stemming creëren.

Glimmerveen maar nog meer Janmaat had daar last van.



Vandaag de dag werkt het niet meer, gewoon helemaal niet meer.

WO2 is voor veel mensen een zo ver-van-hun-bed-show dat mensen daar niet gevoelig voor zijn.



Buiten dat vind ik dat veel mensen nauwelijks meer iets weten van geschiedenis, ik denk dat het misschien 2 pagina's is in de huidige geschiedenis boeken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Het ligt er in mijn beleving aan uit welke hoek het komt; als het gaat om eenmans partijen is het ver van hun bed, als een Synagoge bedreigd wordt zat men net zelf niet in het verzet.

Het lijkt er afhankelijk van te zijn of het een directe, al dan niet geweldadige, dreiging is of een indirecte, vooralsnog theoretische.



De kennis van geschiedenis is bij vlagen inderdaad bedroevend. Maar hetzelfde geld ook voor enige achtergrond kennis over de actualiteiten.



In beide gevallen is het jammer en zonde.
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 22:12:

[...]





Hekken bouwen



[IMG]http://i1337.photobucket.com/albums/o68 ... xjp6tj.png[/IMG]



Noorwegen is ook begonnen.Nu is het artikel slecht te lezen, dus ik vermoed dat je het zelf niet gelezen hebt, daar de crux is dat het hek onnozel is.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2016 @ 22:23:

[...]





Nu is het artikel slecht te lezen, dus ik vermoed dat je het zelf niet gelezen hebt, daar de crux is dat het hek onnozel is.



Welnee, dat is de interpretatie van Trouw en de grens gemeentes.

Trouw is sowieso tegen hekken en die grens gemeente vind het "gedoe"



Op Nieuwsuur waren mensen aan het woord die zich zorgen maakte over de hoge instroom.



Een onnozel hek? Het is maar net aan wie je het vraagt
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 augustus 2016 @ 22:22:

Het ligt er in mijn beleving aan uit welke hoek het komt; als het gaat om eenmans partijen is het ver van hun bed, als een Synagoge bedreigd wordt zat men net zelf niet in het verzet.

Het lijkt er afhankelijk van te zijn of het een directe, al dan niet geweldadige, dreiging is of een indirecte, vooralsnog theoretische.



De kennis van geschiedenis is bij vlagen inderdaad bedroevend. Maar hetzelfde geld ook voor enige achtergrond kennis over de actualiteiten.



In beide gevallen is het jammer en zonde.



Mensen lezen liever op FB hoe de verjaardag van hun achternicht was dan een krant.

Ik vind het prima, ik lees de krant, op Blendle artikelen, NOS.nl en volg veel actualiteiten programma's

en door die kennis is het eenvoudig om die mensen MIJN richting op te praten, tegen MIJN feiten hebben ze nauwelijks verweer

omdat ze niet lezen.



Slecht geïnformeerde mensen zijn eenvoudig stuurbaar (kneedbaar)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Hekken zijn sowieso een lastige kwestie; ik kan mij indenken dat het als een zinnige korte termijn "oplossing" gezien wordt wat ervoor zorgt dat een overheid een "adempauze" heeft en kan werken aan een duurzamere oplossing.

Want op de lange termijn is het vooralsnog binnen Europa geen succesvolle oplossing gebleken.

Ik vrees alleen dat het ook op de korte termijn niet de gewenste adempauze geeft, immers kan het wellicht een probleem een tijdelijk halt toeroepen, maar er komen andere problemen voor in de plaats. Ook op humanitair gebied.



En dat blijft altijd een hekel punt, net als de vraag hoeveel vrijheid je bereid moet zijn op te geven voor veiligheid etc.



Er is geen eenduidig antwoord op zulke vragen en eveneens is er een eenduidige oplossing voor de complexiteit van grootschalige immigratie en de nadelen welke erdoor ondervonden worden.
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 22:28:

[...]





Welnee, dat is de interpretatie van Trouw en de grens gemeentes.

Trouw is sowieso tegen hekken en die grens gemeente vind het "gedoe"



Op Nieuwsuur waren mensen aan het woord die zich zorgen maakte over de hoge instroom.



Een onnozel hek? Het is maar net aan wie je het vraagt In Storskog wonen geen mensen. De regio eromheen is extreem dunbevolkt. De dichtsbijzijnde plaats is het mondaine Kirkenes, met 4000 inwoners. Gezien de eerdere hoeveelheid vluchtelingen die deze route genomen heeft én de verdragen met Turkije is de kans dat mensen een reis door Rusland en Noorwegen trotseren vrij klein. Dit is een heel heftig en gevaarlijk gebied als je er geen verstand van hebt of een chagrijnige beer tegen komt.
Alle reacties Link kopieren
quote:barbaracartland schreef op 28 augustus 2016 @ 22:36:

[...]





In Storskog wonen geen mensen. De regio eromheen is extreem dunbevolkt. De dichtsbijzijnde plaats is het mondaine Kirkenes, met 4000 inwoners. Gezien de eerdere hoeveelheid vluchtelingen die deze route genomen heeft én de verdragen met Turkije is de kans dat mensen een reis door Rusland en Noorwegen trotseren vrij klein. Dit is een heel heftig en gevaarlijk gebied als je er geen verstand van hebt of een chagrijnige beer tegen komt.Ze zijn hem aan het bouwen, daar ging het om, je workshop kun je bij winst daar uitvoeren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 28 augustus 2016 @ 22:35:

[...]





Mensen lezen liever op FB hoe de verjaardag van hun achternicht was dan een krant.

Ik vind het prima, ik lees de krant, op Blendle artikelen, NOS.nl en volg veel actualiteiten programma's

en door die kennis is het eenvoudig om die mensen MIJN richting op te praten, tegen MIJN feiten hebben ze nauwelijks verweer

omdat ze niet lezen.



Slecht geïnformeerde mensen zijn eenvoudig stuurbaar.



Ik heb succesvol een studie geschiedenis afgerond en lees ook dagelijks de krant (zelfs 2 en in het weekend 4). Wat je schrijft herken ik wel, in ieder geval in gesprekken welke niet online plaatsvinden. Daar blijkt het lastig opboxen tegen ongefundeerd geschreeuw dat op datzelfde Facebook als het feestje van het achternichtje en de one-liners welke te pas en te onpas overal aangehaald worden.



Niet per definitie mis met one-liners overigens. Maar zonder enige verdere kennis over het onderwerp is het lastig om op basis daarvan een discussie te voeren.



Maar goed, discussie en debat zijn online ook verworden tot vooral veel geschreeuw en hielen-in-het-zand en eindeloze herhalingen dan dat ze bekend staan om het openstaan voor de standpunten van een ander.

Over het algemeen dan.



Ik pleit dan ook voor Retorica als verplicht vak op middelbare scholen, juist nu een groot deel van het maatschappelijk debat online plaats vind.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 28 augustus 2016 @ 22:35:

Hekken zijn sowieso een lastige kwestie; ik kan mij indenken dat het als een zinnige korte termijn "oplossing" gezien wordt wat ervoor zorgt dat een overheid een "adempauze" heeft en kan werken aan een duurzamere oplossing.

Want op de lange termijn is het vooralsnog binnen Europa geen succesvolle oplossing gebleken.

.



Oostenrijk en Hongarije hebben het hek in Macedonië gefinancierd en dat is aardig succesvol.

Ik las onlangs dat migranten liever in Turkije blijven dan stranden in Griekenland

Turkije is rijker en waarom geld uitgeven aan een tocht naar een failliet land.



Je ontkomt niet meer aan hekken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven