Nieuwe vriend te jaloers of overdrijf ik?

28-08-2016 12:57 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Na een jaar en een half single te zijn, heb ik iemand leren kennen waarmee het goed klikt. We zijn officieel een maandje samen. Hij is 33 jaar en ik ben er 29.



Mijn partner komt uit een aan- af- relatie, die 5 jaar stand heeft gehouden, en waar zij hem enkele keren heeft bedrogen. Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. Hij zegt dat vertrouwen moet groeien, maar heb indruk dat het juist verslechterd.



Zo sprak ik in mijn vrijgezellige periode elke week a 2 weken af met een goede vriendin en wil dit ook zo behouden. Als ik een paar dagen op voorhand zeg tegen hem dat ik afspreek met haar, wil hij alles weten erover. Nu vraagt hij (eerder eist) zelf of hij niet mag meekomen op afspraakjes. Zoals gisteren ben ik gaan uiteten met haar en hij wou perse mee. Hij zegt dat ik niet wil, dat hij mijn vriendinnen leert kennen. Maar voor mij is dit gewoon te vroeg en ik wil ook gewoon tijd alleen met mijn vriendin waarbij we kunnen roddelen



Ik ben ook iemand die graag op zichzelf is en dat begrijpt hij niet. Als we niet bij elkaar zijn, vraagt hij continu waarmee ik bezig ben. En kijkt continu of ik online zit op facebook en denkt dat ik dan bezig ben met andere mannen. Ook als hij bij mij zit, kijkt hij dan mee op mijn scherm als ik bv tegen een vriendin bezig ben. Ook op facebook vraagt hij continu welke mannen dit zijn, die bv mijn status of foto leuk vinden. Ik wil ook graag naar een concert, waarvan ik weet dat dit eig zijn muziek niet is.. en ik had op facebook gevraagd welke vriendin mee wou met mij. Hij was heel boos hiervoor en wil absoluut mee.. enkel met reden omdat hij graag bij me wilt zijn.



Ik heb al enkele keren gezegd dat hij soms te ver gaat voor mij.. ik voel me wat verstikkend en heb het gevoel dat ik voor alles verantwoording moet afleggen. Hij vindt absoluut niet dat hij te ver gaat om grenzen te trekken. Aangezien ik al tijdje 'out' ben, weet ik niet echt meer wat verwachtingen zijn in een relatie. Nu goed, op alle andere fronten gaat alles prima.. we zien elkaar trouwens bijna elke dag..
Alle reacties Link kopieren
Heel snel wegwezen, je kan wel wat beters krijgen dan dat.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:55:

Neen, ik ben nog niet weg hoor bedankt voor de reacties en inzichten. Aangezien ik hem al enkele keren erop heb aangesproken, denk ik idd niet dat het zal beteren.Ik vind het sowieso al zorgelijk dat je na een maand al moet hopen dat het beter gaat worden. Als je een relatie begint is meestal alles toch fijn en geweldig? Maar jullie beginnen al met problemen en wantrouwen. Dat is de omgekeerde wereld.
Alle reacties Link kopieren
Dit is helaas gedrag dat hij zelf moet gaan oplossen. Het grootste probleem hierin is dat hij het probleem niet in zit. Er gaat dus niks veranderen.. En dit gedrag accepteren gaat jou naar ik aanneem niet gelukkig maken. Trek je eigen plan en laat hem niet jouw leven beheersen! Er zwemmen meer vissen in de zee
Alle reacties Link kopieren
To the left, to the left

To the left, to the left

Everything you own in the box to the left

To the left, to the left

Don't you ever for a second get

To thinking you're irreplaceable
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Waarom wil je een relatie met iemand die 5 jaar lang loopt te knipperen met een vreemdgaande dame? Dat spoort toch niet?
Als je niet eens meer uit eten mag met een goede vriendin, dan mag dus helemaal niks meer. Waarom zou je zo'n leven willen? Zo'n relatie? Daar is toch niks aan? Ik zou hier absoluut niet in meegaan. Je kan nu nog makkelijk van hem af. Blijf je bij hem, dan zou het wel eens van kwaad tot erger kunnen gaan. Dat hij je al zo beperkt, terwijl jullie pas net samen zijn is een slecht teken.
quote:valerievaldera schreef op 28 augustus 2016 @ 15:34:

Als je niet eens meer uit eten mag met een goede vriendin, dan mag dus helemaal niks meer. Waarom zou je zo'n leven willen? Zo'n relatie? Daar is toch niks aan? Ik zou hier absoluut niet in meegaan. Je kan nu nog makkelijk van hem af. Blijf je bij hem, dan zou het wel eens van kwaad tot erger kunnen gaan. Dat hij je al zo beperkt, terwijl jullie pas net samen zijn is een slecht teken.En dit ook. Ik snap echt niet waarom je die knul leuk vindt.
Sorry maar echt? Moet je dit echt hier komen vragen?
Dat hij eerst maar es zijn vorige relatie gaat verwerken.

Waar hij duidelijk veel te lang in is blijven zitten.



Voor nu is het duidelijk dat dit nooit gaat werken.
Alle reacties Link kopieren
Deze man is gekwetst in het verleden en hij maakt jou nu verantwoordelijk voor zijn ellendige gevoel in plaats van er mee te dealen.



De vraag is: accepteer je dat?



Loepje: ik snap dat je dertig wordt en graag een relatie wil. Is dit de man die jij jezelf gunt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:EvyBlissy schreef op 28 augustus 2016 @ 15:49:



Loepje: ik snap dat je dertig wordt en graag een relatie wil. Is dit de man die jij jezelf gunt?Datzelfde loepje laat zien dat TO sowieso een heel record aan verknipte vriendjes heeft. Misschien moet TO eerst wat meer werken aan zichzelf om te voorkomen dat ze weer een of andere troglodiet aan de haak slaat.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Dumpen
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:Hij geeft toe dat hij geen vertrouwen heeft in mij en waardoor hij zich afhankelijk en jaloers opstelt. Hij zegt dat vertrouwen moet groeien, maar heb indruk dat het juist verslechterd.Hier kreeg ik al de bibbersquote:Zo sprak ik in mijn vrijgezellige periode elke week a 2 weken af met een goede vriendin en wil dit ook zo behouden. Als ik een paar dagen op voorhand zeg tegen hem dat ik afspreek met haar, wil hij alles weten erover. Nu vraagt hij (eerder eist) zelf of hij niet mag meekomen op afspraakjes. Zoals gisteren ben ik gaan uiteten met haar en hij wou perse mee. Hij zegt dat ik niet wil, dat hij mijn vriendinnen leert kennen. Maar voor mij is dit gewoon te vroeg en ik wil ook gewoon tijd alleen met mijn vriendin waarbij we kunnen roddelen En hier was ik er wel klaar mee
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:oudebaas schreef op 28 augustus 2016 @ 15:57:

[...]



Datzelfde loepje laat zien dat TO sowieso een heel record aan verknipte vriendjes heeft. Misschien moet TO eerst wat meer werken aan zichzelf om te voorkomen dat ze weer een of andere troglodiet aan de haak slaat.Een record? Ik heb nog maar 2 partners gehad.. en ja ik werk al aan mezelf.. wat denk je dat ik een jaar en half gedaan heb
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:19:

[...]





Een record? Ik heb nog maar 2 partners gehad.. en ja ik werk al aan mezelf.. wat denk je dat ik een jaar en half gedaan heb Nou dan werk je nog effe wat verder en dump je dit losertje.
Alle reacties Link kopieren
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:19:

[...]





Een record? Ik heb nog maar 2 partners gehad.. en ja ik werk al aan mezelf.. wat denk je dat ik een jaar en half gedaan heb Aan de resultaten te zien ben je nog niet uitgewerkt Gooi dit visje maar weer terug. Misschien volgende keer beter....
Alle reacties Link kopieren
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:19:

[...]





Een record? Ik heb nog maar 2 partners gehad.. en ja ik werk al aan mezelf.. wat denk je dat ik een jaar en half gedaan heb Dan zou ik deze vent maar gauw dumpen anders is straks al dat werk voor niets. Hij trekt jou zo naar beneden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje ik denk dat ik gek zou worden TO, had hem snel de deur gewezen als ik in jouw schoenen zou staan.
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:55:

Neen, ik ben nog niet weg hoor bedankt voor de reacties en inzichten. Aangezien ik hem al enkele keren erop heb aangesproken, denk ik idd niet dat het zal beteren.



Je hebt een soort van 'geluk' dat deze ellende zich al in de eerste maand van jullie prille relatie laat zien

Ik vind het eigenlijk wel raar dat je hier bevestiging komt vragen voor iets wat je zelf heel goed weet

Maar misschien wil je het niet zien? Of hoop je dat het beter wordt?

Ik kan je vertellen dat dat niet gaat gebeuren, het wordt namelijk alleen maar erger

Denk niet dat jij hem kan veranderen want dat lukt je niet



Hij moet aan zichzelf gaan werken

Ik snap dat je zelfvertrouwen en het vertrouwen in een ander een flinke opdoffer kan krijgen als je een rotrelatie achter de rug hebt

Maar een deel zit ook bij hem zelf

Zo'n knipperlichtrelatie komt niet van 1 kan daar moet je met 2en voor zijn



Denk je dat hij kalm en rustig reageert op het moment dat jij een punt achter jullie relatie zet?
Alle reacties Link kopieren
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 16:19:

[...]





Een record? Ik heb nog maar 2 partners gehad.. en ja ik werk al aan mezelf.. wat denk je dat ik een jaar en half gedaan heb Je bent in elk geval al goed op weg dat je in dit geval de alarmbellen op tijd hoort. Nu nog de juiste conclusie trekken. Misschien val je onbewust wel op een bepaald type foute man.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Ja, te jaloers. Sorry. Elke twee weken een vriendinnenavondje houdt de relatie fris. Als hij dat al niet voor je over heeft dan is hij toch liever bezig met zijn wantrouwen en zijn wankele ego.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:kimby87 schreef op 28 augustus 2016 @ 14:55:

Neen, ik ben nog niet weg hoor bedankt voor de reacties en inzichten. Aangezien ik hem al enkele keren erop heb aangesproken, denk ik idd niet dat het zal beteren.Dat denk ik ook niet. En nu?
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
Dumpen en je vriendje na 4 weken niet je partner noemen.
Alle reacties Link kopieren
drama kan soms op liefde lijken maar is het niet. Deze relatie zal geen stand houden, TO
daarom
Alle reacties Link kopieren
Stop ermee! Dit gedrag al na een maand! Hij zoekt naar ingangen om invloed op jouw leven te krijgen. Meer invloed geeft hem geen rust en vertrouwen. Dit moet hij zelf oplossen: dat kun jij niet voor hem doen. Zelf ben ik er pas na 2 jaar achter gekomen en dat zijn hele zware jaren geweest. Spijt als haren op mijn hoofd. Doe jezelf een lol en steek je energie in een leuke kerel. Dat ben je waard en scheelt je veel leed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven