Man geniet niet meer van onze seks

28-08-2016 17:45 1015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zes jaar samen met mijn man. Tijdens onze jaarlijkse vakantie merkte ik op dat hij geen aanstalten maakte om met mij te vrijen. Ervoor leek er voor mij niet echt een probleem te zijn. Tijdens het etentje op de laatste dag van de reis heeft hij gezegd dat hij het erg fijn vond met mij, dat hij blij is dat we samen zijn, maar dat hij niet meer zo geniet van de seks met mij. Hij zei dat hij het de laatste tijd minder bevredigend vind en wat eentonig. Het windt hem minder op en daarom heeft hij minder zin. We hebben volgens mij normale koppelseks. Hij neemt meestal initiatief, we doen wat voorspel en dan gaan we verder in één of twee standjes, waarna hij meestal klaarkomt. Ik ben zelf niet zo avontuurlijk in bed en weet gewoon niet veel beter dan wat er nu is. Voor mij is dit goed zo. Ik weet zelf niet goed wat ik moet proberen om het beter te maken en ik ben bang om hem teleur te stellen als ik meega zijn voorstellen.

Ik weet niet hoe verder.

Weet iemand raad?
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 augustus 2016 @ 00:32:

[...]





Ik heb even teruggelezen en heb jou geen andere oplossing zien noemen.



Volgens mij heeft de man van TO op geen enkele wijze aangegeven dat hij een ander wil/zoekt als TO niet over de brug komt, dus van emotionele chantage is geen sprake. Hij eist ook niet seksuele handeling X of Y op, maar heeft aangegeven hun sexleven meer te wikkelen ontwikkelen en een concreet en goed voorstel gedaan mbt een boek lezen zodat ze beiden inspiratie kunnen opdoen en kunnen ontdekken wat de mogelijkheden voor hen beiden zijn.



Dan kun je wel zeggen dat TO niets hoeft en niets moet en zich niet aan hem hoeft aan te passen omdat hij een probleem heeft, maar dan mis je volgens mij echt het cruciale punt.



Als een van beide partijen in een relatie een probleem heeft dan IS er een probleem. Dat ontkennen en bij je eigen standpunt blijven helpt niemand verder.



En de mogelijkheid van een ander of einde huwelijk is door mij geopperd en (nog) niet door de man van TO. Maar ik denk dat als TO de wensen van haar man negeert onder het mom van dat zij geen probleem heeft, dat de sex is zoals bij de meeste koppels en dat ze geen behoefte heeft aan experimenteren, het een reele mogelijkheid is dat zo'n huwelijk de volgende 6 jaar niet haalt. Dat is geen chantage of drukmiddel om tegen haar zin seksuele dingen te moeten doen. Maar wel een realiteit als een van de partijen zich tekort gedaan voelt.



En eerlijk is eerlijk. Omdat ik vind dat de man van TO tot nu toe geen irreële eisen stelt en het omzichtig en lief aanpakt (de relatie met haar voorop stellen) vind ik dat TO best een stapje mag zetten om buiten haar comfortzone te gaan.



Mijn oplossing is heel simpel dat BEIDEN aangeven in een gesprek hoe ze hierin staan.

Dus geen gemoet want dat werkt averechts
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor je reactie lindaaatje. Ik zie meer in de dingen die Hiltje aangeeft. Misschien horen we nog van haar hoe ze het verder ziet.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt bijzonder spannend...not
Alle reacties Link kopieren
quote:lindaatje1900 schreef op 29 augustus 2016 @ 00:34:

[...]



Hij geeft het mijn inziens op een hele nare en onsympathieke manier aan.

Alsof de saaie seks alleen aan haar te wijten is. Misschien is hij wel veeleisend?

Is hij wel niet spannend genoeg?

Misschien komen ze tijdens zo n gesprek meer re weten?



Huh?????



'Hij geeft het op een hele nare en onsympathieke manier aan?'



Dit is wat TO daar zelf over zegt:

Tijdens het etentje op de laatste dag van de reis heeft hij gezegd dat hij het erg fijn vond met mij, dat hij blij is dat we samen zijn, maar dat hij niet meer zo geniet van de seks met mij. Hij zei dat hij het de laatste tijd minder bevredigend vind en wat eentonig. Het windt hem minder op en daarom heeft hij minder zin.



Ik begrijp werkelijk niet wat daar onaardig of onsympathiek aan is. Ik kan me geen manier voorstellen waarop die man de boodschap (die op zichzelf voor TO idd niet zo leuk is) zou kunnen brengen.



En misschien is de man van TO wel veeleisend of is hij niet spannend genoeg??????



Uit alle antwoorden van TO blijkt dat er sprake is van recht-toe-recht-aan seks, dat zij nauwelijks kan praten over sex, dat ze niet klaarkomt (al durft ze dat niet eens letterlijk zo te zeggen) en dat zij hem niet pijpt.



Ik vraag me werkelijk af waar jouw blik op dit probleem vandaan komt. Want ik zie echt niet wat die man verkeerd doet of waarin hij TO overvraagt. Zijn aangedragen oplossing gaat er bovendien zelfs vanuit dat ze aan de hand van concrete inspiratie beiden gaan aangeven wat ze willen. Hij maakt het dus zonder meer bespreekbaar en gaat daarbij ook uit van wat voor haar wenselijk en haalbaar is.



Schiet mij maar lek, maar hoe zou deze het man het in hemelsnaam nog beter moeten doen?



Voor sommige vrouwen is het enkele feit dat een man niet tevreden is over het sexleven al een rechtstreekse aanval onder de gordel en maakt hem dat naar, onsympathiek en veeleisend.
Misschien ben jij zo'n stil water met heel diepe gronden maar zoals je schrijft en wat je schrijft, ik zie dan niet iemand kreunend, hijgend en woordjes fluisterend, voor me. Ik denk dat het mogelijk is om met zo'n klein menu als jullie hebben, jullie hele leven spetterende seks te hebben maar niet als je gewillig seks ondergaat als hij je benadert. Je toont geen enkel verlangen naar intimiteit samen met je man als je nooit initiatief neemt. Als mijn man alleen seks met me wil als ik het vraag en dan liefst zo standaard mogelijk dan zet je de deur wagenwijd open naar allerlei fantasieën want jij gedraagt je niet opwindend.



Zolang jij je schaamte niet kan overwinnen naar je partner dan zal je ook nooit echt een intieme relatie met hem hebben. Ik denk nooit dat je iets moet doen wat tegen je gevoel in gaat, maar leren om als een volwassene te praten over seks, wat toch echt een heel normaal onderwerp is en wat opener staan om wat enthousiaster te werk te gaan, volgens mij kom je dan samen een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 28 augustus 2016 @ 23:02:

Ik geloof echt niet dat je nooit 'voldaan hebt'. Mensen groeien/veranderen ook in een relatie. Als hij altijd echt ontevreden zou zijn geweest had je dat denk ik wel gemerkt/duurde de relatie misschien niet al 6 jaar.

Je benoemt 'aarzelend' dat je zijn fantasie wel wilt (uit)proberen.

Wringt daar de schoen? Hij heeft iets specifiek benoemd en jij bent bang dat als je het gaat proberen, het niet is wat hij voor ogen heeft en jij het voelt als falen? Denk inmiddels dat daar wel de crux zit.

Maar het is geen kwestie van goed doen of falen! Het is een kwestie van Samen uitproberen, Samen ontdekken, Samen er misschien de slappe lach van krijgen, Samen merken dat het leuk/lekker/geil is.

Wat heb jij nodig om je schroom een beetje te laten varen? Misschien inderdaad een wijntje?



Maw het gaat om uitproberen en achteraf beoordeeld worden (nagaan of het wel lekker was).

Ik weet niet hoe ik mijn schroom kan laten varen.

Ik drink niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het echt hélemaal eens met Hiltje.



TO, je seksleven klinkt eerlijk gezegd ook saai en je klinkt op geen enkel moment ook maar enigszins enthousiast.

Een beetje zoenen, een beetje strelen, max 2 vooral niet te ingewikkelde standjes waarbij je met name op bed kan liggen en wachten tot hij klaarkomt. Zo klinkt het. Ik stel me dan zo voor dat je er dus ook nogal passief (stil) bij ligt, klopt dat? Ik kan me best voorstellen dat hij daar na jaren hetzelfde nogal op uitgekeken is. Of hebben jullie in het begin van je relatie meer uitgeprobeerd, was je toen enthousiaster? Wat vind jíj eigenlijk van seks?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
quote:LeenAnna schreef op 29 augustus 2016 @ 07:49:

[...]





Maw het gaat om uitproberen en achteraf beoordeeld worden (nagaan of het wel lekker was).

Ik weet niet hoe ik mijn schroom kan laten varen.

Ik drink niet.

Ik snap best dat je je nu kwetsbaar voelt en incompetent en het zal best een schok zijn geweest dat jullie lieve seks, die denk ik wat jou betreft vooral op intimiteit en zijn orgasme gericht waren, voor hem niet goed genoeg meer is. Dit is wat je van nature te geven hebt en dat was blijkbaar niet wat hij wilde.



Nu ga je iets anders proberen en uiteraard voelt dat onnatuurlijk en alsof je beoordeeld wordt, zeker als het van jou eigenlijk niet anders hoeft. Ik kan me ook voorstellen dat je nu druk voelt omdat je weet dat je nogal geremd bent op dit gebied en ik snap je schroom om iets nieuws te proberen ook heel goed.



Ik denk dat je wellicht eerst een tussenstap moet nemen: ga samen naar de sauna, geef elkaar een niet seksuele massage, ga samen douchen. En bouw vervolgens dit lichamelijke samen zijn en contact uit in een ontspannen sfeer.



Geef ook aan je man aan dat het geen onwil maar schroom is, want ik denk dat het feit dat je het probleem serieus neemt en hem en zijn verlangens dus serieus neemt heel fijn voor hem is. Dan voelt hij zich gehoord en gewaardeerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 29 augustus 2016 @ 09:23:

[...]



Ik snap best dat je je nu kwetsbaar voelt en incompetent en het zal best een schok zijn geweest dat jullie lieve seks, die denk ik wat jou betreft vooral op intimiteit en zijn orgasme gericht waren, voor hem niet goed genoeg meer is. Dit is wat je van nature te geven hebt en dat was blijkbaar niet wat hij wilde.





Ik denk niet dat 'niet goed genoeg meer' de juiste omschrijving is. De man van TO wil echter wat meer dan wat er momenteel standaard is. Samen met TO, welteverstaan.



Iedere dag kaviaar wordt op een gegeven moment ook saai. Een lekkere ranzige pizza op zn tijd is dan toch ook gewoon lekkerrrr.
Alle reacties Link kopieren
Dat boek is een goed idee! Sta ervoor open.
Alle reacties Link kopieren
quote:julius schreef op 29 augustus 2016 @ 10:20:

[...]





Ik denk niet dat 'niet goed genoeg meer' de juiste omschrijving is. De man van TO wil echter wat meer dan wat er momenteel standaard is. Samen met TO, welteverstaan.



Iedere dag kaviaar wordt op een gegeven moment ook saai. Een lekkere ranzige pizza op zn tijd is dan toch ook gewoon lekkerrrr.
Alle reacties Link kopieren
quote:LeenAnna schreef op 29 augustus 2016 @ 07:49:

[...]





Maw het gaat om uitproberen en achteraf beoordeeld worden (nagaan of het wel lekker was).

Ik weet niet hoe ik mijn schroom kan laten varen.

Ik drink niet.



Welnee, de kans dat hij het lekker vind als jij eens wat anders doet is best heel groot en het gaat er achteraf vooral om of het voor jou eigenlijk toch wel meeviel zodat je het vaker kan doen, of dat je je er uiterst ongelukkig onder voelde en het dus nooit meer wil doen.

En neem kleine stapjes. Je hoeft niet de hele kamasutra in een keer te doen.



Ga bovendien elkaars lichamelijkheid meer ontdekken: massages, sauna, dansles, yoga etc.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 augustus 2016 @ 10:38:

[...]





Welnee, de kans dat hij het lekker vindt als jij eens wat anders doet is best heel groot en het gaat er achteraf vooral om of het voor jou eigenlijk toch wel meeviel zodat je het vaker kan doen, of dat je je er uiterst ongelukkig onder voelde en het dus nooit meer wil doen.

En neem kleine stapjes. Je hoeft niet de hele kamasutra in een keer te doen.



Ga bovendien elkaars lichamelijkheid meer ontdekken: massages, sauna, dansles, yoga etc.
quote:julius schreef op 29 augustus 2016 @ 10:20:

[...]





Ik denk niet dat 'niet goed genoeg meer' de juiste omschrijving is. De man van TO wil echter wat meer dan wat er momenteel standaard is. Samen met TO, welteverstaan.



Iedere dag kaviaar wordt op een gegeven moment ook saai. Een lekkere ranzige pizza op zn tijd is dan toch ook gewoon lekkerrrr.





Hoe je het ook noemt, we bedoelen denk ik hetzelfde: iets anders dan het standaardriedeltje.
Nog even over het initiatief nemen wat door sommigen wordt geopperd: ik denk dat nu nog een brug te ver is voor jou TO.



Initiatief tot het hebben van seks of het doen van een handeling doe je omdat je daar de behoefte toe voelt. Op het moment dat die ander aan je vraagt om meer initiatief te nemen loop je het risico dat je het doet om hem te plezieren en niet om jullie samen te plezieren.



Ik denk dus dat het goed is als hij eerst duidelijk aangeeft wat hij wil en dat je dan kijkt of jij dat wellicht ook wel wil en dan kun je later, als je minder schroom voelt, zelf dingen initiëren, omdat je ze op dat moment zelf wil.



Je zelfvertrouwen en nieuwsgierigheid moeten denk ik dus eerst groeien om een fake show te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve TO,

In een relatie moet je beiden blijven investeren, dat is op ieder vlak. Ik denk dat je man dit niet voor niks aangaf. Hij zit er mee. Overigens is dit voor jou erg kwetsend om te horen. Ondanks dat kan hij ook wat meer moeite doen om er spanning in te brengen. Ik ben ook niet een "beest" in bed. Maar gedurende mijn relatie heb ik wel meer dingen geprobeerd en moet zelfs eerlijk zeggen dat ik er nu stiekem ook van geniet. Miss een keer een leuk outfitje, massage olie en kies is een andere plek uit... het hoeft niet groots te zijn. Maar ik denk dat de meeste spanning ook wordt opgebouwd voor de sex. Dus een romantisch diner, hotel of etc.
TO doe eens gek en pijp hem weleens!
Mee eens Laura. Het initiatief tot seks wordt vaak al lang vóór de slaapkamer opgewekt door een bepaalde spanning op te roepen.



In het begin van de relatie gaat dit nog vanzelf door alle gierende hormonen, maar als het wat rustiger wordt dan hebben veel vrouwen niet opeens zin als hun partner out of the blue na het TV kijken in bed opeens zin heeft. Dat wordt een beetje spanning opbouwen vaak enorm gewaardeerd.
Ik heb echt te doen met die arme man.
Zelfs ik ben spontaan opgedroogd na het lezen van dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 29 augustus 2016 @ 01:00:

[...]





Huh?????



'Hij geeft het op een hele nare en onsympathieke manier aan?'



Dit is wat TO daar zelf over zegt:

Tijdens het etentje op de laatste dag van de reis heeft hij gezegd dat hij het erg fijn vond met mij, dat hij blij is dat we samen zijn, maar dat hij niet meer zo geniet van de seks met mij. Hij zei dat hij het de laatste tijd minder bevredigend vind en wat eentonig. Het windt hem minder op en daarom heeft hij minder zin.



Ik begrijp werkelijk niet wat daar onaardig of onsympathiek aan is. Ik kan me geen manier voorstellen waarop die man de boodschap (die op zichzelf voor TO idd niet zo leuk is) zou kunnen brengen.



En misschien is de man van TO wel veeleisend of is hij niet spannend genoeg??????



Uit alle antwoorden van TO blijkt dat er sprake is van recht-toe-recht-aan seks, dat zij nauwelijks kan praten over sex, dat ze niet klaarkomt (al durft ze dat niet eens letterlijk zo te zeggen) en dat zij hem niet pijpt.



Ik vraag me werkelijk af waar jouw blik op dit probleem vandaan komt. Want ik zie echt niet wat die man verkeerd doet of waarin hij TO overvraagt. Zijn aangedragen oplossing gaat er bovendien zelfs vanuit dat ze aan de hand van concrete inspiratie beiden gaan aangeven wat ze willen. Hij maakt het dus zonder meer bespreekbaar en gaat daarbij ook uit van wat voor haar wenselijk en haalbaar is.



Schiet mij maar lek, maar hoe zou deze het man het in hemelsnaam nog beter moeten doen?



Voor sommige vrouwen is het enkele feit dat een man niet tevreden is over het sexleven al een rechtstreekse aanval onder de gordel en maakt hem dat naar, onsympathiek en veeleisend.



Ja want ze zit er wel mee. Opent hier een topic en vindt het moeilijk om iets te veranderen.

Dat moet hij ook weten als hij haar zou kennen.

De boodschap van hem is dat hij wil dat er iets veranderd. Zij wil dat niet. Zij is tevreden. Dat kun je redelijk vinden of niet maar haar dwingen door drank te nemen vind ik echt alle grenzen te over.



En nogmaals dit zou ze moeten aankaarten bij man. Hij moet haar daarin geruststellen door... ? Daar moeten ze samen een oplossing in vinden.

Het gaat niet werken door iemand drank re laten nemen zodat ze aan zijn eisen gaat voldoen.



De enige oplossing is mijn inziens dat ze elkaar tegemoet gaan komen.

En dan is het nog maar de vraag of dat luk5

Als iemand niet (echt) van seks houdt zal dat gevoel niet zomaar veranderen,

En een.vrouw die presteert onder invloed van drank of omdat het moet is echt geen engel in bed en wordt dat ook niet.



Ze zijn beiden zoals ze zijn. Ik hoor dit soort problemen wel vaker. Zowel bij vrouwen áls mannen.

En dan eindigt het zoals Iris1969 aangaf: op een gegeven moment willen ze dat niet meer.

En dat is beiden een goed recht toch?
Alle reacties Link kopieren
LeenAnna, hoe zit het doorgaans met je zelfvertrouwen? Voel je je wel eens zomaar sexy eigenlijk?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
quote:thee schreef op 29 augustus 2016 @ 00:42:

Bedankt voor je reactie lindaaatje. Ik zie meer in de dingen die Hiltje aangeeft. Misschien horen we nog van haar hoe ze het verder ziet.Iider zijn mening en ik vind het ook heel leuk om een andere visie te lezen
Alle reacties Link kopieren
quote:LeenAnna schreef op 29 augustus 2016 @ 07:49:

[...]





Maw het gaat om uitproberen en achteraf beoordeeld worden (nagaan of het wel lekker was).

Ik weet niet hoe ik mijn schroom kan laten varen.

Ik drink niet.



Leg dat drinken maar naast je neer dat slaat ook nergens op.



Zou je je schroom bij hem kunnen aankaarten? Kan hij je geruststellen als je mem hem erover praat?
Ik kan begrijpen dat wat Hiltje zegt, vrij direct overkomt. Toch zijn het goede bijdragen en TO zou er wat uit kunnen halen.

Vergis je niet, LeenAnna, je man komt er niet zomaar mee. Dit is niet van het kaliber 'Zullen we vaker Thais eten? Oh, hoeft voor jou niet? Nou, laat dan maar, houden we het gewoon op aardappelen.'

Er is mogelijk een sluimerend groot probleem in jullie relatie ontstaan.



Je man houd van je, maar heeft al geen zin meer om te vrijen. Terwijl hij juist ook aangeeft behoefte te hebben aan seks. Dat gaat knellen. In de meeste gevallen - als er niets aan gedaan wordt - komt het op vreemdgaan, relatie ten einde of hoerenbezoek. Een niet zo'n vrolijke cocktail van die ingrediënten komt ook vaak voor.



Hij mag van jou net zo min verlangen dat je jezelf anders gaat gedragen dan waar je je goed bij voelt, dan andersom. Dus het is niet zo dat jij het gevoel zou moeten hebben dat je nu 'opeens moet'. Maar, net zo belangrijk, als een goed seksleven voor hem de basis is van een relatie, dan kun je helaas niet verlangen dat hij dat zomaar overboord zet.

Aangezien jullie behoeften niet heel dicht bij elkaar lijken te liggen, moet er een middenweg komen waar je je allebei nog goed bij voelt.



Die middenweg, of oplossing, komt er denk ik niet als jij nu zonder verder overleg gaat proberen om een van zijn fantasieën te vervullen. Misschien lukt het, maar hij wil nog meer. Er is het risico dat hij zich richt op de dingen die jij niet doet, terwijl jij juist denkt dat je speciaal voor hem extra je best doet.



Beter is het om eerst te praten. Samen op tafel gooien wat er speelt:

Man, we hebben een probleem. Jij wilt meer/anders dan ik. We houden van elkaar, maar op dit vlak liggen de behoeften nu uit elkaar. Dat is een probleem. Accepteer dat. En respecteer dat de ander voelt zoals hij/zij voelt.

Bespreek of jullie liefde en verbondenheid genoeg zou moeten zijn om ook bij een seksleven dat niet 100% aansluit, gelukkig te kunnen zijn. Bespreek daarbij dat het nooit voor langere tijd met iemand 100% zal matchen.

Dus ook al is jullie 'match %' nu te laag (er is tenslotte onvrede), besef dat het geen 100% hoeft te worden. Met samen er aan werken, kan het misschien wel een stuk hoger worden en krijgt de tevredenheid weer de overhand.

Ga na wat jij zelf fijn vindt en bespreek dat ook. Zodat hij jou kan geven wat je wil.

Opschrijven kan ook als je het niet durft uit te spreken.

Laat hem ook opschrijven wat hij fijn vindt en wat hij verder zou willen.

Kijk welke dingen je wilt proberen bij elkaar. Begin daarmee. Staar je niet blind op iets waar je totaal niks voor voelt. In een goede relatie zal het niet op die ene handeling of fantasie aankomen. Het gaat om het totaal plaatje.



Volgens mij moet je pas in de seks iets gaan veranderen, als je zo'n fase als hierboven hebt door gegaan. Hoeft niet letterlijk, maar het is om aan te geven dat als je zonder echt te praten maar wat gaat proberen, je met verschillende verwachtingen te maken krijgt. Alle pogingen kunnen dan alsnog voor niets zijn. Terwijl als je weet waar je beiden vandaan komt, het meer kans heeft.

Hij zal dan bijvoorbeeld meer kunnen waarderen dat je echt iets probeert wat je eerder schuwde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven