Hoe ziekelijk jaloers ben ik?

29-08-2016 02:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar stiekem meelezen, dan toch maar een vraag aan de wijze dames hier. (Ben bekend met wet van Wuiles, maar kan het waarschijnlijk niet kort houden ;) )



Samenvatting voor de luierikken (en om wet van Weilus te omzeilen):

Sinds kort relatie met een vrouw die aantal jaar geleden gescheiden is, na scheiding een langdurig aan/uit relatie heeft gehad met iemand, die zichtbaar nog gecharmeerd is van haar en waar ze een vriendschappelijke relatie mee wil onderhouden.

Ben ik echt een jaloers wezen als dat mij niet helemaal lekker zit?



Morgen komt hieronder meer details wat mij dwarszit en treedt Wuilus in werking.
anoniem_306103 wijzigde dit bericht op 29-08-2016 03:59
Reden: typo
% gewijzigd
Wuiles*
Alle reacties Link kopieren
Ik lees: sinds kort een relatie.

Richt je aandacht op je relatie en maak je niet druk om een band die ze heeft met een vriend.

Over een jaar kan je het waarschijnlijk realistisch beoordelen. Voor nu doe samen leuke dingen, nodig na een tijdje ook af en toe die vriend uit om te eten, dan leer jij hem ook beter kennen.

En hopelijk is jou relatie dan inmiddels super goed/stabiel en zie je dat hij geen bedreiging voor je relatie is, maar wel een goede vriend van jullie beide.

Succes
Alle reacties Link kopieren
quote:fru1t3lla schreef op 29 augustus 2016 @ 02:47:

Wuiles*aaahhhh yep wat stom!
Alle reacties Link kopieren
quote:anke112233 schreef op 29 augustus 2016 @ 02:52:

Ik lees: sinds kort een relatie.

Richt je aandacht op je relatie en maak je niet druk om een band die ze heeft met een vriend.

Over een jaar kan je het waarschijnlijk realistisch beoordelen. Voor nu doe samen leuke dingen, nodig na een tijdje ook af en toe die vriend uit om te eten, dan leer jij hem ook beter kennen.

En hopelijk is jou relatie dan inmiddels super goed/stabiel en zie je dat hij geen bedreiging voor je relatie is, maar wel een goede vriend van jullie beide.

Succes

Dankje, zo had ik er graag in willen staan. Helaas heb ik hem ook al ontmoet tijdens een feestje, waarbij het voor mij echt duidelijk werd dat hij nog steeds helemaal gek op haar is. (moeder van vriendin zag zijn blikken ook en vond op gegeven moment nodig om paar opmerkingen te plaatsen in de trant van dat hij zijn kans heeft gehad en nu niet moest gaan miepen).



Laatst stuurde hij een bericht dat ZIJN vriendin een plant wat de liefde symboliseerde tussen mijn vriendin en hem had weggegooid, en daar was hij gigantisch boos over geworden op haar. Zonder natuurlijk te vertellen aan haar wat die plant betekende voor hem. Als het allemaal zo zuiver vriendschappelijk zou zijn, dan weet je nieuwe vriendin dat dan toch ook? Dan hoef je toch niet dit soort dingen verborgen te houden, laat staan de behoefte om een symbool van liefde met je ex in je huis te houden?
Djiez het is een fucking plant. Wie weet wat hij nog meer allemaal aan aandenkens heeft...
Alle reacties Link kopieren
quote:Murrmurr schreef op 29 augustus 2016 @ 03:17:

Djiez het is een fucking plant. Wie weet wat hij nog meer allemaal aan aandenkens heeft...

En dat is het..djiez idd.....het gaat me niet om die "fucking" plant of wat voor andere aandenkens hij nog allemaal wel of niet heeft.



Waar het mij wel om gaat, is dat er een behoefte bij hem bestaat om haar te laten weten hoe boos hij is geworden dat zijn nieuwe vriendin "hun" liefdessymbool heeft weggegooid.
Sneu voor hem.
Alle reacties Link kopieren
Dat hij dan nog gevoelens voor haar heeft , heeft toch niets met haar te maken? Jij bent nu toch met haar. Het is toch niet zo dat zij ook meer gevoelens voor hem heeft!

Ik heb ook een vriendin gehad die contacten onderhield met allerlei ex vriendjes en hier over loog tegen mij. Dan ligt het even wat anders. Als er over gelogen wordt is er meer aan de hand, en dat bleek dus ook.... Jij weet er vanaf, dus ze is open en duidelijk naar je. Ze wil je dus niet in het ongewisse houden en speelt open kaart. Jaloers zijn is nergens voor nodig, dit kan alleen maar averechts werken en kun je haar juist in de armen van hem duwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 03:45:

Dat hij dan nog gevoelens voor haar heeft , heeft toch niets met haar te maken? Jij bent nu toch met haar. Het is toch niet zo dat zij ook meer gevoelens voor hem heeft!

Ik heb ook een vriendin gehad die contacten onderhield met allerlei ex vriendjes en hier over loog tegen mij. Dan ligt het even wat anders. Als er over gelogen wordt is er meer aan de hand, en dat bleek dus ook.... Jij weet er vanaf, dus ze is open en duidelijk naar je. Ze wil je dus niet in het ongewisse houden en speelt open kaart. Jaloers zijn is nergens voor nodig, dit kan alleen maar averechts werken en kun je haar juist in de armen van hem duwen.

Ben ook zeer blij dat ze eerlijk is en ik vertrouw haar ook volledig, zal er ook nooit iets van zeggen als ze wil afspreken. Alleen merk ik aan mezelf en dat vind ik geen leuk eigenschap van mezelf, dat ik me mateloos irriteer aan zijn gedrag.



Zo stuurde hij van de week een bericht met :"Kijk eens wat ik op mijn facebook vandaag zag, foto van ons van vorig jaar met vakantie...was leuk he"

en dan denk ik...wat is hier in godsnaam het nut van?
Alle reacties Link kopieren
quote:sjeempie schreef op 29 augustus 2016 @ 03:54:

[...]



Ben ook zeer blij dat ze eerlijk is en ik vertrouw haar ook volledig, zal er ook nooit iets van zeggen als ze wil afspreken. Alleen merk ik aan mezelf en dat vind ik geen leuk eigenschap van mezelf, dat ik me mateloos irriteer aan zijn gedrag.



Ik kan daar best wel inkomen gezien mijn verleden. Maar irriteer je je echt aan het gedrag van hem of ben je toch stiekem bang dat hij haar "inpakt" en terug verovert ;) Dan is het toch een vertrouwenskwestie. Wat gebeurt gebeurt. Het is lastig als je die gevoelens hebt maar die gevoelens veranderen niets aan de uitkomst, sterker nog die gevoelens werken altijd averechts. Een jaloerse vriend willen dames niet hebben, hierdoor gaat ze misschien wel stiekem doen, etc.

Je hebt geen relatie met die man maar met je vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Maar je kunt je ook afvragen waarom jouw vriendin een "vriendschappelijke" relatie wil onderhouden met een man die duidelijk meer wil dan alleen vriendschap. Wat zegt je vriendin hier over? Heb je het er al eens over gehad met haar?



Ik hoef namelijk zelf geen vriendschappelijke relatie met een dame die meer van mij wil dan alleen vriendschap. Dit omdat ik zelf een vriendin heb en dus in een relatie zit. Heb geen zin in lastige/vreemde situaties. Als ik vrijgezel zou zijn dan zou ik dit geen probleem vinden, het is dan wel leuk zulke aandacht, ook al doe je er niets mee..



Je moet ook weten dat mensen verschillen. Ik heb sowieso geen contact met exen die nog iets van mij willen. Een ex is een ex. Maar er zijn ook mensen die dit normaal vinden en er geen probleem in zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 04:00:

[...]





Ik kan daar best wel inkomen gezien mijn verleden. Maar irriteer je je echt aan het gedrag van hem of ben je toch stiekem bang dat hij haar "inpakt" en terug verovert ;) Dan is het toch een vertrouwenskwestie. Wat gebeurt gebeurt. Het is lastig als je die gevoelens hebt maar die gevoelens veranderen niets aan de uitkomst, sterker nog die gevoelens werken altijd averechts. Een jaloerse vriend willen dames niet hebben, hierdoor gaat ze misschien wel stiekem doen, etc.

Je hebt geen relatie met die man maar met je vriendin.



En dat is nou precies wat ik probeer te doorgronden, ben ik nu gewoon onnodig ziekelijk jaloers en dus stiekem dus bang dat ze er voor zal zwichten? ( al denk ik van niet, het is niet voor niets een ex en in feite was het min of meer ook alweer een jaartje over tussen hun en vertrouw haar echt volkomen.)

Of is dit een normale reactie, dit is namelijk echt nieuw voor mij. Ben eigenlijk meer van "denk je dat je beter kunt krijgen? Moet je vooral gaan!"

Misschien moet ik er aan wennen, dat ze nu eenmaal mannelijke vrienden heeft, die haar thuis uitnodigen om voor haar te koken etc
Alle reacties Link kopieren
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 04:04:

Maar je kunt je ook afvragen waarom jouw vriendin een "vriendschappelijke" relatie wil onderhouden met een man die duidelijk meer wil dan alleen vriendschap. Wat zegt je vriendin hier over? Heb je het er al eens over gehad met haar?



Ik hoef namelijk zelf geen vriendschappelijke relatie met een dame die meer van mij wil dan alleen vriendschap. Dit omdat ik zelf een vriendin heb en dus in een relatie zit. Heb geen zin in lastige/vreemde situaties. Als ik vrijgezel zou zijn dan zou ik dit geen probleem vinden, het is dan wel leuk zulke aandacht, ook al doe je er niets mee..



Je moet ook weten dat mensen verschillen. Ik heb sowieso geen contact met exen die nog iets van mij willen. Een ex is een ex. Maar er zijn ook mensen die dit normaal vinden en er geen probleem in zien.Dit dus, zo kijk ik er ook tegen aan. Ikzelf heb die behoefte als ik een relatie heb ook niet, en snap die behoefte dan ook niet helemaal. Maar net wat je zegt, er zijn dus mensen die het wel normaal vinden. Ben dan ook oprecht benieuwd of ik daar een uitzondering in ben (jij blijkbaar dus ook).
Alle reacties Link kopieren
quote:sjeempie schreef op 29 augustus 2016 @ 04:10:

[...]





Dit dus, zo kijk ik er ook tegen aan. Ikzelf heb die behoefte als ik een relatie heb ook niet, en snap die behoefte dan ook niet helemaal. Maar net wat je zegt, er zijn dus mensen die het wel normaal vinden. Ben dan ook oprecht benieuwd of ik daar een uitzondering in ben (jij blijkbaar dus ook).



Er zijn vast wel meer mensen die er zo over denken hoor (vooral mannen :P ) Heb het over dit onderwerp ook wel eens met vrienden (mannen) over gehad en die waren verbaasd dat ik mijn vriendin contact liet onderhouden met exen(alsof ik de baas ben?? lol). Ik vond die reactie wel erg overdreven van die vrienden, maar blijkbaar zijn er mensen die er nog extremer over denken.

Ik denk echt dat je bang bent om haar te verliezen. Zet je haar niet op een troon? Je vindt haar geweldig en het beste wat je is overkomen? Verliefdheid maakt gek(kan), dit komt door bepaalde hormonen in de hersenen en kan extreme jaloezie veroorzaken. Als je naar het dierenrijk kijkt dan zie je dat dit gedrag eigenlijk helemaal niet raar is. Maar door de emancipatie wordt het nu snel gezien als freaky gestoord gedrag. De hersenen van een man werkt heel anders dan die van de vrouw (heeft o.a. te maken met de ontwikkeling van de frontale cortex, hypecampus en de communicatie tussen linker en rechter hesenhelft die geheel anders verloopt bij de vrouw dan bij de man). Er zijn hier op het forum voornamelijk vrouwen, hiervan zul je dan ook een geheel andere reactie krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het heeft overigens ook te maken met welke rang je hebt, om even in dierentermen te spreken. Wanneer je veel keuze in vrouwen hebt zul je minder snel geneigd zijn naar jaloezie. Wanneer je weinig tot geen "aanbod" van andere vrouwen hebt zul je over het algemeen jaloerser zijn wanneer je "eindelijk" een vrouw hebt, dan wil je die koste wat kost "houden". Ik las ooit eens een mooi voorbeeld van een professor, die zei iets van: "Pak een hand vol zand, wanneer blijft het zand in je handen? Als je je hand zo open houdt of wanneer je je hand samen knijpt?" Kortom wanneer je het zand stevig vast houdt (je hand samen knijpen) loopt al het zand uit je handen...
Nog bevriend met ex moet kunnen vind ik mits ex zelf ook alleen vrienden wil zijn en dat lijkt hier niet het geval dus ik snap je en zou hier allesbehalve op zitten wachten.
Ik zou hier in jouw plaats ook niet tevreden mee zijn maar zou er in haar plaats ook niet gediend mee zijn.

In het belang van mijn relatie zou ik dat contact beëindigen.

Wat geeft je vriendin als reden dat ze zo'n benaderingen tolereert en wat zou zij er van vinden mocht jij zo een relatie met een ex hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Treezebees schreef op 29 augustus 2016 @ 06:23:

Ik zou hier in jouw plaats ook niet tevreden mee zijn maar zou er in haar plaats ook niet gediend mee zijn.

In het belang van mijn relatie zou ik dat contact beëindigen.

Wat geeft je vriendin als reden dat ze zo'n benaderingen tolereert en wat zou zij er van vinden mocht jij zo een relatie met een ex hebben?Dit dus:+1
Leef en laat leven
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 04:34:

Ik las ooit eens een mooi voorbeeld van een professor, die zei iets van: "Pak een hand vol zand, wanneer blijft het zand in je handen? Als je je hand zo open houdt of wanneer je je hand samen knijpt?" Kortom wanneer je het zand stevig vast houdt (je hand samen knijpen) loopt al het zand uit je handen...Professor Phil?
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 03:45:

Dat hij dan nog gevoelens voor haar heeft , heeft toch niets met haar te maken? Jij bent nu toch met haar. Het is toch niet zo dat zij ook meer gevoelens voor hem heeft!

Dit!

Stel je niet zo aan TO.

Als je haar nu al niet vertrouwt kun je de prille relatie beter afkappen.
Alle reacties Link kopieren
als hij haar "in wil pakken" en zij is daar gevoelig voor, dan kan je daar maar beter eerder dan later achter komen. en dus is jaloersheid echt nooit nodig.
Alle reacties Link kopieren
Net een relatie en nu al gezeik ?



Wegwezen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
quote:sjeempie schreef op 29 augustus 2016 @ 03:34:

[...]



En dat is het..djiez idd.....het gaat me niet om die "fucking" plant of wat voor andere aandenkens hij nog allemaal wel of niet heeft.



Waar het mij wel om gaat, is dat er een behoefte bij hem bestaat om haar te laten weten hoe boos hij is geworden dat zijn nieuwe vriendin "hun" liefdessymbool heeft weggegooid.



Die ex moet relatie met zijn nieuwe vriendin stoppen, want is er duidelijk nog niet klaar voor.

En hij moet jouw vriendin met rust laten. Tenzij ze het contact natuurlijk zelf wel OK vindt en het voor haar duidelijk is dat het niets meer gaat worden.



herken je onzekerheid wel hoor. Ook meegemaakt bij ex. Oude dates bleven aan de poort rammelen. Of soms even berichtje. Is het contact normaal en vriendschappelijk, dan OK. Maar heb ook x begin van appje gezien van ex-date waarin hij schreef dat hij meteen een erectie kreeg als hij aan haar dacht. En dan ga je toch wel ff nadenken.



Dus: hoe staat zij erin? Lijkt me meest belangrijke.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Alle reacties Link kopieren
quote:someonewhocares schreef op 29 augustus 2016 @ 04:00:

[...]





Ik kan daar best wel inkomen gezien mijn verleden. Maar irriteer je je echt aan het gedrag van hem of ben je toch stiekem bang dat hij haar "inpakt" en terug verovert ;) Dan is het toch een vertrouwenskwestie. Wat gebeurt gebeurt. Het is lastig als je die gevoelens hebt maar die gevoelens veranderen niets aan de uitkomst, sterker nog die gevoelens werken altijd averechts. Een jaloerse vriend willen dames niet hebben, hierdoor gaat ze misschien wel stiekem doen, etc.

Je hebt geen relatie met die man maar met je vriendin.



ho ho, het is misschien niet standaard maar ik zou er toch wel blij mee zijn als mijn vriend wat jaloers zou zijn eigenlijk



@TO; waarom wil ze graag vrienden zijn? Het klinkt niet alsof dat in ieder belang is
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven