Backpacken door Oost Europa boor 16 dagen

29-08-2016 10:15 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello people!



Het is wat kortdag vanwege een drukke periode. Echter ben ik van plan om toch nog ruim 2 weken weg tegaan en wil graag Oost-Europa ontdekken. Ben zelf alleen nog maar in Bulgarije en in Istanbul geweest. Ik heb nu in gedachten om sowieso Boedapest en Praag te bezoeken. Daarnaast lijkt mij Warschau en Krakau in Polen ook nog wel erg indrukwekkend. Ik wil dan van Eindhoven naar Boedapest vliegen echter zal ik graag van mensen die hier ervaring mee hebben horen wat de beste route zal zijn om te beginnen?

16 dagen is namelijk niet lang en wil het niet al te bont maken, grote steden vind ik gaaf alhoewel ik ook echt toe ben om te relaxen.

Mijn heenreis wil ik vliegend doen om tijd te besparen verder verneem ik graag zo spoedig mogelijk goede, nuttige tips. Wil graag vanavond mijn heenreis boeken want wil next Tuesday 6 september vertrekken.



Please let me know.



Thanks alvast cheers!



P.S. Ben niet van plan om tegaan interrailen, want ben net 28 jaar geworden dus dan is het interrailen niet echt voordelig. Ik heb al aardig wat ervaring met Backpacken buiten Europa. Nu is het alleen erg kortdag en ook maar voor 16 dagen waardoor dus alle advies, tips meer dan welkom zijn.



Looking forward hearing from all of you.
Alle reacties Link kopieren
Alvast een tip: als je daar bent, noem het dan geen Oost-Europa maar Centraal Europa. Oost-Europa wordt niet altijd gewaardeerd want dat wordt vaak geassocieerd met landen als Rusland, Wit-Rusland etc en daar hebben ze niet zoveel (meer) mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een Lonely Planet reisgids halen over dat gebied en je eens goed inlezen. Daarin vind je ook routesuggesties.



Kijk ook op www.seat61.com voor info over treinen. Vooral het derde uitklapmenuutje op de homepage is heel handig (van de ene stad naar de andere stad).

Vaak is het wel zo dat het goedkoper is om treintickets voor reizen die een grens over gaan, een maand of 3 van tevoren te kopen.



Als je hier niet veel reacties krijgt, post dan ook in het Lonely Planet forum (Thorn Tree).
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Hi Patsy-Stone,



Thanks voor de tips. Echter zal het niet lukken om treintickets 3 maanden van te voren te kopen. ;)

Ik ben sowieso ook geen planner, dus dat lijkt mij sowieso niet relaxed om alle treinreizen al vast te leggen.



Heb je nog wel tips naar deze steden/landen?



Graag hoor ik van je!
Alle reacties Link kopieren
Nee van al die plekken ben ik alleen in Warschau geweest en dat vond ik nou niet heel boeiend. Ik had er een sporttoernooi en dat was nog het allerleukste: in die prachtig lelijke communistische sporthallen en kleedkamers mogen rondlopen. Het centrum vond ik heel nep (overduidelijk gerestaureerd / nagebouwd). En de rest vond ik een beetje kaal en deprimerend, al waren er in één wijk in het noorden (bij de dierentuin geloof ik) wel een paar hippe Berlijn-achtige cafeetjes.

Ik hoor dat Krakau heel mooi is, vooral ook de bossen daar. Maar verder geen idee.



Vandaar ook mijn tip om het te posten in LP waar je waarschijnlijk meer reacties krijgt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
ik ben laatst in warschau geweest.het was mijn eerste kennismaking met polen.en het heeft mij verrast!ik vond warschau dus wel leuk!centrum gezellig met kleurrijke huisjes veel terrasjes.mooie paleizen,geweldig park.had ooit eens gelezen in een poll dat ze warschau de minste leuke stad vonden.die andere steden staan hier nu zeker op het lijstje!boedapest vind ik een geweldige stad!en je kan dr heerlijk relaxen in 1 van de vele baden.echte aanrader hoor boedapest!wij waren dr een week en nog niet uitgekeken.
Alle reacties Link kopieren
klinkt tof! Ik denk dat je ter plaatse wel veel info gaat vinden hoe je van stad naar stad geraakt. Ga je in hostels slapen? Die hebben vaak informatie om tot de buur-steden te geraken. Ik ben zelf in Budapest geweest en zoals hierboven gezegd echt een aanrader, ik was er 6 dagen (met heel zonnig weer) en heb me prima alleen vermaakt. De baden zijn inderdaad niet te missen, het nachtleven ook niet ;)



Bijna iedereen in mijn hostel was op doorreis, ik was de enige met enkel Budapest als bestemming dus zij gingen van daaruit naar Wenen, Praag of Bratislava ofzo. Komt wel goed! Wat je kan doen is met Ryanair 2 verschillende heen-en terugvlucht boeken vanuit waar het goedkoopst is, kijk ook naar Noord-Italië of Kroatië als terugvlucht en dan vanuit Budapest met 2 of 3 tussenstops tot je terugvlucht-bestemming geraken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gisteren teruggekomen uit Boedapest en vond het echt een heerlijke stad. Weinig steden waar ik me zo veilig heb gevoeld als daar. Genoeg te zijn en de prijzen zijn prima. Alleen het eten vond ik minder, maar dat is mijn mening. Ook Polen is erg leuk om te bezoeken. Ik heb toen een combinatie gedaan van Krakau en Warschau (met de trein gereisd tussen deze twee steden) en dat was echt ontzettend leuk. Ook een dag Auschwitz bezocht. Persoonlijk vond ik Krakau vele malen leuker dan Warschau (qua sfeer en cultuur, Warschau heeft natuurlijk ernstig geleden onder WWII).



Hopelijk heb je hier iets aan!
Alle reacties Link kopieren
Hi Belgmeisje,



Thanks voor je reactie. Ik ga er vanuit dat de trein helemaal goed gaat komen. Heb er steeds meer zin in. Hoor ook heel goede verhalen over Boedapest, wil daar al een lange tijd heen dus ben erg benieuwd.

Heb je verder nog goede tips om daar te doen of een suggestie voor een betaalbaar en goed bereikbaar hostel?



Graag verneem ik van je.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hi Anonymae,



Wat leuk om te horen dat je het zo leuk hebt gehad in Boedapest. Ik ben ontzettend benieuwd naar die stad.

Zelf zal ik ook graag Krakau bezoeken, moet alleen even kijken of het allemaal haalbaar is in net iets meer dan 2 weken. Want wil het vooral rustig aan doen, ben echt toe om een btje te relaxen.

Mocht je nog goede tips hebben voor Boedapest, zoals een gezellig, goed bereikbaar en ook nog is een betaalbaar hostel houdt ik mij zeker aanbevolen.



Ik hoor graag van je.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Voor hostels heb ik helaas geen tips, sorry. Verbleef zelf in een appartement vlakbij het centrum. Heb wel gezien dat er erg veel hostels in het (uitgaans)centrum zitten dus ik zou gewoon eens op Booking.com kijken, weet zeker dat je daar iets leuks tegenkomt. Alvast heel veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven