Welk donker bier vind jij lekker?

29-08-2016 21:39 95 berichten
Ik drink zo nu en dan graag eens een pilsje, maar meestal is dat gewoon een standaardpilsje, Jupiler, Bavaria, Brand of Hertog Jan.



Nu wil ik ook wat bruin bier/donker bier leren kennen maar wat bevelen jullie aan? Gisteren dronk ik op het terras een Brand oud bruin maar deze vond ik echt véél te zoet. Zijn alle donkere bieren zo zoet of zit daar nog veel verschil tussen?
Alle reacties Link kopieren
Brouwerij de Molen inderdaad! Goddelijke bieren, stuk voor stuk!



Ik had onlangs een hele goede van brouwerij Kees, Porter 1750 ofzo. Die was echt goed.

IPA vind ik altijd lastig, soms zijn ze zo enorm bitter dat ik het niet meer lekker vind.



We doen hier regelmatig een proeverij-avond waarbij we met z'n drieën drie flesjes delen. Dan proef je er drie, maar drink je uiteindelijk één flesje.
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 30 augustus 2016 @ 10:37:





We doen hier regelmatig een proeverij-avond waarbij we met z'n drieën drie flesjes delen. Dan proef je er drie, maar drink je uiteindelijk één flesje.

Da's dan weer jammer, ik zou me flink genaaid voelen.

Wat gaat hier mis in de organisatie?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Zware Hufter van Dampegheest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind amberbieren het lekkerst. De koninck, Palm (of kwak) is overal wel verkrijgbaar. Niet zo heel speciaal, maar wel lekker.

En Floreffe Melior
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
My all time favourite;



Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of deze onder de donkere bieren valt, het is een donkerrood fruitbier.







Zo ontzettend lekker! Voorheen Liefmans Kriek, nu Liefmans Cuvee Brut.



Ahem, plaatje is een beetje groot.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moosey schreef op 30 augustus 2016 @ 07:58:

Klopt, dat wilde ik ook als excuus gaan aanvoeren, maar dat vond ik flauw van mezelf Op dat feestje had ik ook de Raging Bitch (staat tegenwoordig óók bij de AH) en die vond ik eigenlijk wel heel lekker, maar zo knalbitter dat je echt je best moest doen om m op te krijgen. Dat gaat dan net wat ver, en volgens mij is dat wel van een Amerikaanse brouwerij. Maar ik zal even checken Heb ik ook eens geprobeerd. Typisch Amerikaans. Waaaay over the top dus.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:Prachtnaam schreef op 29 augustus 2016 @ 22:49:

Nou ik zou niet wachten tot de feestdagen hoor!



Heb al bijna zin in de herfstige dagen! lekker met een biertje op de bank, oude kaas en droge worst erbij! Ik hoef niet tot de feestdagen te wachten, mijn vrouw kwam vandaag thuis met een... Speciaalbiertjes pakket voor mij, omdat de vakantie is begonnen. Wat een lieverd he! Moet alleen nog een glas zien te scoren. En iets liefs voor haar.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat een leuk cadeau! Komt dus mooi uit dat de vakantie is begonnen



Laat je even weten of je ze lekker vond?
Alle reacties Link kopieren
quote:cochise schreef op 30 augustus 2016 @ 17:01:

Ik weet niet of deze onder de donkere bieren valt, het is een donkerrood fruitbier.



[afbeelding]Deze valt onder de cassis-jes.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 30 augustus 2016 @ 10:40:

[...]



Da's dan weer jammer, ik zou me flink genaaid voelen.

Wat gaat hier mis in de organisatie?





Wij doen dat ook wel eens maar dan wel gewoon ieder een fles of 3. Of 4 of meer



Er is trouwens ook chocolade bier.
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 30 augustus 2016 @ 10:40:

[...]



Da's dan weer jammer, ik zou me flink genaaid voelen.

Wat gaat hier mis in de organisatie?



Met flesjes van 12% hoef ik er niet per se drie op een avond
quote:Prachtnaam schreef op 30 augustus 2016 @ 23:40:

Ah wat een leuk cadeau! Komt dus mooi uit dat de vakantie is begonnen



Laat je even weten of je ze lekker vond?Doe ik zeker. Ik start vanavond met de... Leffe Blond.
Leffe Blond is mij goed bevallen. :-)

Geluncht met een Blond Hert (Vijlenerbosbier), ook zeker de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 september 2016 @ 16:13:

Leffe Blond is mij goed bevallen. :-)

Geluncht met een Blond Hert (Vijlenerbosbier), ook zeker de moeite waard.En heb je nu ook de bier-app al om bij te houden wat je gedronken hebt?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 01 september 2016 @ 18:28:

[...]





En heb je nu ook de bier-app al om bij te houden wat je gedronken hebt?Nee nog niet maar die wil ik er wel op zetten idd. Vrienden van mij gebruiken ook een app weet ik. Welke app is handig (Apple)?
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 september 2016 @ 21:07:

[...]





Nee nog niet maar die wil ik er wel op zetten idd. Vrienden van mij gebruiken ook een app weet ik. Welke app is handig (Apple)?Geen idee, ik weet dat hij bestaat, maar dat is het enige, heb hem zelf niet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb hem geloof ik zelf inmiddels al gevonden, gewoon De Bier app. Welgeteld drie biertjes staan er nu in, want vind het leuk om alleen recente beoordelingen erin op te nemen en niet de biertjes die ik tig jaar geleden heb geproefd. Wel leuk inderdaad. :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 01 september 2016 @ 22:33:

Ik heb hem geloof ik zelf inmiddels al gevonden, gewoon De Bier app. Welgeteld drie biertjes staan er nu in, want vind het leuk om alleen recente beoordelingen erin op te nemen en niet de biertjes die ik tig jaar geleden heb geproefd. Wel leuk inderdaad. :-)Het is een begin he,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Mijn lievelings zijn Val Dieu triple en triple Karmeliet. Beide vrij zwaar maar wel fruitig. Oh, en het Ij zatte!
Natte tosti..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven