Exact vertellen wat je vandaag hebt gegeten - deel 5

24-08-2016 11:08 1784 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 is ook alweer vol! Tijd voor een nieuw topic vol met (h)eerlijke eetlijstjes, lekkere recepten, gezellig geklets en fijn gezelschap!



Wees welkom allemaal.
Stom van me Finjie, wist ik ook wel dat je ook een jongen en een meisje hebt…sorry! Je moet inderdaad maar gewoon door. Ik heb nu de snoeppot van de kinderen geplunderd en kijk domme dingen op tv. Ga zo maar naar bed ofzo. Man is de hele avond weg. Bood wel heel lief aan om thuis te blijven, maar dat hoeft niet. Ik ben gister ook begonnen met een app: headspace. Ook een soort mediteren. Hopelijk helpt het!
Momo, ik kan me je zorgen goed voorstellen. Logisch dat dat ook effect op jou heeft. Sterkte Het is wat met die moeders hè.



Elko, lief van je. Ik ga je pb-en later. Lekker om een dakraam te hebben. En wat een geklooi met je traphekje. Grmbl.



Fairfax, goed om je te lezen! Je bent nooit lang uit mijn gedachten.



Finjie, fijn dat het met je knie beter gaat en dat je kinderen blij zijn met hun nieuwe klasindeling.
Alle reacties Link kopieren
Momo, ik kan me zo goed voorstellen dat je bezorgd bent om je moeder! het is ook al zo lang zo zwaar voor jullie... En willen huilen maar niet kunnen ken ik, dat is heel pijnlijk. Is ook vaak een bijeffect van antidepressiva, die slik jij toch ook of heb ik dat verkeerd onthouden? Erg naar in elk geval. Ik hoop dat het lukt om lief voor jezelf te zijn vandaag en echt even wat rustiger aan te doen...



Finjie, spannend voor de kids, die nieuwe klasindeling, maar fijn dat ze er blij mee zijn.



Isabella, wat goed zeg dat je de afgelopen tijd een aantal (uitgestelde) gesprekken met je moeder hebt kunnen hebben. Dat zal je als ze er eenmaal niet meer is vast steun geven. Fijn dat Elko mee wil denken vanuit haar vakkennis... misschien is inderdaad een seniorenwoning voor je ouders geen gek idee. Aan de andere kant, verhuizen uit je vertrouwde omgeving terwijl je al zo kwetsbaar bent... dat lijkt me ook niet je dat.



Fairfax, fijn dat je je even kwam melden en gelukkig dat je even een kleine adempauze hebt doordat je man veel weg is. Is die wachtlijst lang, of konden ze daar nog niks over zeggen? Je bent een dapper mens, maar je moet ook een beetje goed voor jezelf zorgen hoor. En je kinderen mogen ook best weten dat je verdrietig bent toch? ze voelen het toch wel aan...



Ik mis Troeteltje! Jullie ook? Ik snap heel goed haar redenen om niet in eetgerelateerde topics te komen, maar ik mis haar wel...



Leighton hoe is het met jou?



Elko, balen van dat traphekje zeg. Maar ja, veiligheid voor alles natuurlijk...



Het belooft weer een lekkere dag te worden, ik geniet wel van de nazomer!



Lijstje:

Ontbijt: havermout met banaan, rozijnen, cacao, honing en kokos

Tussendoor: appel

Lunch: 2 boterhammen met notenpasta, kapje met jam, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: linzen-groene asperge salade met pecorino en peterselie
Klopt Gember, ik slik antidepressiva. Het heeft wel veel bijwerkingen waar ik last van heb. Soms overweeg ik te stoppen maar ik denk dat ik daar echt nog niet aan toe ben.



Helaas zit een rustige dag er niet in. Zit nu bij de psych met zoon. Die is ook niet heel erg in de buurt. Tussendoor heel snel een boodschap gedaan. Zo naar huis rijden, hond uitlaten, dochter van school halen en dan kijken wat we vanmiddag gaan doen. En ik heb last van mijn ingewanden, buik rommelt als een gek.



Ben je vrij vandaag Gember? Ik mis Troetel ook hoor, ik snap het van haar, maar ik hoop toch dat ze terugkomt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik mis troeteltje ook, hopelijk gaat het goed met haar.

Gemberpannekoek, je hebt ook wel gelijk hoor en ze weten het ook wel. Maar toch vind ik dat ik sterk moet zijn

Momo, knuffel voor jou! Het is zo zwaar

Elko, fijn dat er een dakraam zit! Wat balen van die traphekjes!

Finjie, fijn dat de lijst eindelijk binnen is!

Isabella, fijn dat je hebt kunnen praten. Sterkte met alles rondom je moeder



Poeh ben zo leeg vanmorgen. Vannacht een hele slechte nacht gehad, was om 04.00 al wakker..

Vanmorgen even de boel weer gepoetst en nu hang ik sinds mini slaapt al op de bank met een koud geworden kop koffie. Zelfs dat smaakt niet . Ondertussen de verjaardag van de oudste aan het plannen die is bijna jarig, druk traktaties aan het zoeken, wil iets makkelijks en gezonds.. jullie tips?
Alle reacties Link kopieren
Fairfax, je bént ook hartstikke sterk

maar ik zou je kind niet het beeld mee willen geven dat sterk zijn betekent dat je nooit mag huilen... of dat je altijd je eigen gevoelens ondergeschikt moet maken.... etc. etc.
Alle reacties Link kopieren
@fairfax kinderen mogen je gerust zien huilen hoor. Ze voelen vaak ook meer aan dan je denkt. Je bent ook maar een mens! Ik leg hen dat ook uit.

@momo: ik heb ooit granny smith appels uitgehold, fruitsla in gedaan met zo'n paraplutje die je vaak in cocktails ziet. Was leuk maar veel werk. Zakje met druiven en in het midden een wasknijper met oogjes en voelsprietjes wordt een vlinder (https://nl.pinterest.com/pin/43417583884614489). Fruitspies ook paar x gemaakt. Anders eens kijken op pinterest momo?



Hier ook slechte dag. Vannacht 2x opgestaan met hoofdpijn. Nu nog zinderende hoofdpijn. Mediteren helpt wel iets maar kan niet de heme tijd mediteren.. Kids voor TV gezet maar nu willen ze toch echt het zwembad in. Man vandaag thuis maar iem gaan helpen verhuizen. Vanmorgen wel boodschappen gedaan en voorraadkast uitgemest. Alle boekentassen, brooddozen, tussendoortjesdoosjes, drinkbekers staan ook al klaar.



O: cracker met kaas&tomaat

T: halve meloen

L: bth met hespeworst

T: blikje cocktail worstjes

D: lasagne

T: geen idee
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Fairfax ging trakteren Finjie, niet ik . Wel een leuk idee trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn oudste gaat trakteren, ik niet haha. Dank je wel finjie!



De kinderen weten dat trouwens dat ze hun emoties kunnen en mogen tonen, absoluut, daar ben ik heel open in. Maar de oudste is zó gevoelig en reageert heel sterk op hoe ik mij voel. Daarom moet ik sterk voor ze zijn en wil ik zo min mogelijk (dit) verdriet uiten in hun bijzijn

Ik wil niet dat ze zien dat hun vader mij zo verdrietig maakt, ze moeten zich bij hem ook nog fijn voelen en vertrouwen hebben in hem
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er nog hoor, alleen gaat niks zoals ik zou willen dus ik ben enorm met mezelf bezig en in mezelf gekeerd. Misschien moet ik ook gaan mediteren.



Knuffel voor Isa, Momo en Fairfax in het bijzonder.



En knuffel voor jullie allemaal want het is zo fijn om met jullie te praten.



Troeteltje, je wordt gemist!



En gebruikersnaam ook, die heeft ons nog niet gevonden hier hè?



Ik heb een kokosyoghurt van ah huismerk, die ga ik straks proeven.
Alle reacties Link kopieren
Leighton werk je nu nog wel of konden jullie ook direct vertrekken? Dat lijkt me helemaal super moeilijk. En als je nog wel werkt: hoe is de sfeer? Is er nog wel motivatie om hard te werken? Heb je steun aan je collega's?



Mijn dag was uiteindelijk toch wel prima. Vanochtend naar de psych met zoon, uit school ging dochter met een vriendje mee en later in de middag ben ik nog naar de kinderboerderij geweest met dochter, vriendje en zoon. En toen belde man dat hij even op het terras bij de snackbar wilde gaan eten. Was gezellig.



O: boterham 30+ kaas

T: druiven

L: krentenbol

T: waterijsje en droog crackertje

D: Italiaanse bol uit de oven met salami, ui, kaas en veel sla, tomaat en komkommer

T: druiven
Alle reacties Link kopieren
Ja ik werk nog wel, sowieso nog een maand. Als we deze maand veel werk/klanten binnen kunnen halen dan kunnen we het misschien nog wel redden. Heel onzeker allemaal. Ze kunnen me nu ook niet meer vertellen dus ik weet niet echt waar ik aan toe ben. Natuurlijk zou het fijn zijn als het allemaal te redden valt maar dan komt het helemaal zo hard aan als dat niet zo blijkt te zijn. We werken allemaal hard en gemotiveerd door maar de toekomst is heel erg onzeker.
Alle reacties Link kopieren
Leighton, meditatie is misschien nog niet eens zo'n slecht idee, je moet het even een kans geven, maar werkt echt goed als je even rust nodig hebt/ je hoofd leeg wil maken



Fairfax, absoluut goed om open naar de kinderen toe te zijn wat betreft emoties tonen! Hopelijk komt er snel wat meer rust in de situatie voor jullie



Evda, hoe gaat het met koolhydraatarm eten, al een tijdje bezig nu toch ?



Vandaag heerlijk naar scheveningen geweest met nichtje en hond, laatste echte zomerdag van het jaar vrees ik



Mijn lijstje:



O: 3 gebakken eieren, 1 avocado, grote wortel en stuk komkomemer

L: In scheveningen op terras eigen salade gegeten van boekweitpasta, zalm, olijfolie en himalayazout, en een organische gember/lemon thee gedronken daar

D: bloemkool in de wok met kokosmelk en rozemarijn, lap schouderkarbonade

T: paar blokjes pure choclade en wat blauwe bessen
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Leighton wat spannend en onzeker joh. Daar word je toch heel gespannen van. Keihard werken met een sprankje hoop, maar je durft natuurlijk ook niet te veel te hopen.



Friction lekker een dagje Scheveningen!



Het zou toch niet echt de laatste mooie dag zijn geweest.... Ik ben nog niet klaar voor de herfst hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wat kwam er uit je 10 km ei, Friction?



Jullie moeten trouwens allemaal die yoghurt kopen, hij is bizar lekker. Als je van kokos houdt tenminste! Eigenlijk, doe maar niet, dan is het straks overal uitverkocht. Hele vieze yoghurt, bah
Alle reacties Link kopieren
@leighton: bah al die onzekerheid. Niet leuk!

@friction: altijd leuk, dagje weg. Nee, zeg niet dat gisteren de laatste zomerdag was! In september vaak ook mooie dagen!



Kids naar school. Oudste zag het helemaal zitten. Al ging z'n boekentasriem onderweg al stuk. En vrees dat ik het etiket niet meer heb.. Jongste heeft even geweend maar was in de gang alweer over.



Hoofdpijn is er nog altijd



O: vanillepudding

T: niets, ga dutje doen denk ik

L: bth met hespeworst

T: halve meloen

D: steak met frietjes en rauwkost

T: geen idee nog
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Alle reacties Link kopieren
quote:Leighton schreef op 01 september 2016 @ 09:20:

Wat kwam er uit je 10 km ei, Friction?

Die zit pas op 5.1 haha. Moet em tactisch inzetten zodat ik daarna de lucky egg optimaal kan benutten. Keb nu 2x 5km ei op 0.1 en 10 km ei op 5.1 en die komen dalijk alledrie tegelijk uit. Daarnaast staan er 50 pokemon klaar om geevolueerd te worden. Dus dat ga ik dan direct doen nadat ik het lucky egg heb aangezet vlak voordat al die eieren uitkomen. Lekker veel XP's :D
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Even alleen een zwaai naar jullie Ik ben afgrijselijk moe en mijn hoofd is een warboel.



Elko, je hebt een pb.
Alle reacties Link kopieren
berichtje terug!
Lady's,



hier kind al een week naar school.

Man en ik er paar dagen met zijn 2 tussenuit geknepen. Kind bij oma.

Allemaal happy.....wij, kind, oma.



Ooooooh, wat is dat heerlijk!

Even met zijn 2 op de "bonnefooi" op pad. Niets moet, alles mag. Zo zou het leven er voortdurend uit mogen en moeten zien.



Niet bijgelezen.

Ik ben voornemens in/met mijn happy-mood te blijven leven. Dat maakt het leven een stuk prettiger. Kon ik dit contractueel laten vastleggen dat dat mogelijk is zou ik dat doen! Vandaag nog! Nu meteen! In 1000-voud!



Troetel fijn om je even te lezen, hou dat gevoel vast!!!



Friction ik moest je verhaal eerst 3x lezen en toen snapte ik er pas een beetje iets van haha. Pokemon is niet mijn ding.



Isa sterkte!



Vandaag gegeten:

O: boterham 30+ kaas

T: druiven

L: boterham 30+ kaas

T: 2 pruimen

D: klein beetje pasta met tomatensaus, broccoli en 2 drumsticks

T: cappuccino en een mini cornetto
Alle reacties Link kopieren
Oh Troetel wat leuk om te lezen! Idd zo zou het leven er moeten uitzien. Helaas moeten er ook centjes binnenkomen hé. Balans zoeken dus.



Fairfax hoe gaat het met jullie? Traktatie klaar?



Hier nog steeds hoofdpijn. Denk dat het komt door het hele gedoe. Kids eerste schooldagen (oudste eerste leerjaar dus veel nieuwe info), morgen mijn eerste schooldag (andere school in andere stad, gelukkig (!) met oude groep naar nieuwe groep, nieuwe leerkrachten, etc). Hopelijk betert het als we weer in t ritme zitten.



D: is worst met appelmoes en puree geworden, wilden de kids graag

T: ijsje
Doe niet bij een ander wat je zelf niet wil!
Finjie het is ook allemaal wel spannend, zowel voor de kids als voor jou. Ik krijg ook altijd hoofdpijn van spanning.
Alle reacties Link kopieren
Troeteltje, wat fijn om je even te lezen! ik hoop zo dat je het positieve gevoel van ontspanning lang vast kunt houden. heerlijk om er even met z'n tweetjes tussenuit te gaan.



Finjie, wat naar van de hoofdpijn. Ik snap het wel, krijg ook vaak hoofdpijn van spanning. Vooral niet teveel hooi op je vork proberen te nemen.



Fairfax, hoe gaat het bij jou? al nieuwe ontwikkelingen?



Friction, je Pokemon post is volstrekt abracadabra voor me ik moet er ook wel om lachen hoor. Hoe is het eigenlijk met jullie oriëntatie op het nieuwbouwhuis dat je misschien wilde kopen? Ben benieuwd!



Leighton zo naar dat niks gaat zoals je wilt... even uithouden, er komt vast iets nieuws op je pad.



Hier best een mooie ochtend, beetje nevelig maar nu lekker zonnetje. In het weekend schijnt het zomerse weer voorbij te zijn. Nou ja. We hebben er toch mooi een week van kunnen genieten. Gizzmo's vakantie was achteraf goed gepland!



Mijn lijstje vandaag:

Ontbijt: boterham met jam, boterham met gekookt eitje, yoghurt met blauwe en rode bessen

Tussendoor: minneola

Lunch; 2 boterhammen met vegetarische bieslookworst, tomaatjes, halve paprika, worteltjes

Avondeten: geroosterde aubergine met wittebonenhummus, gekarameliseerde rode ui en pompoenpitten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven