Vocht vasthouden

31-08-2016 06:31 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,



Ik ben nu hoogzwanger (nog een week of 2 te gaan) en ik hou veel vocht vast in handen en voeten.

Nu, na een nacht slapen, doen mijn gewrichten er zeer van. Het vocht in mijn voeten is niet echt weggetrokken, ook al liggen mijn voeten hoger door een kussen onder het matras.



Ik heb er de balen van! Heeft iemand tips? Ik weet dat de enige remedie bevallen is, maar ja, ik kan baby niet dwingen....
Ik heb er ook heeeeeel veel last van gehad. Ik heb wel tips maar het hielp eigenlijk allemaal niks. Vooral heel veel water drinken, proberen te blijven bewegen. En hopen dat je snel bevalt....

Sterkte nog even, weet hoe vervelend het is!
Alle reacties Link kopieren
Oh jij herkent het? Fijn om even van een ander te horendat het gewoonweg kut is. Herkenning is ook prettig.



Ik ben al een goed gesprek aan het houden met mijn kindje, maar het wil er nog niet uit.



Ik hoop toch niet dat ik nog 4 weken met wachten....
Ik ben vorig jaar in die hittegolf bevallen. Droeg skatehandschoenen in bed omdat ik door het vocht pijn aan mijn polsen had. Ik zat de halve dag met mijn voeten in een emmer water en mijn schoenmaat was twee maten groter.... (nog steeds een maat groter overigens ). En die kleine kwam bij mij dus toch wel echt twee weken na uitgerekende datum :-). Hier heb je niks aan, maar laat het gewoon een beetje over je heen komen, je kunt er toch niks aan doen. En ik ben ondanks bovenstaande toch gewoon opnieuw zwanger Misschien heeft je verloskundige nog een tip?
Oh en heel zacht je benen masseren (ik geloof van je voet jaar boven dat moet je even opzoeken) dat verlichtte ook wel.



En ik had ook nog speciale thee gevonden maar dat kreeg ik met 40 graden buiten niet echt naar binnen haha
Alle reacties Link kopieren
Oh! Thee vind ik nog wel een goede tip! Ga ik even op Googlen.



Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Dit is de tweede keer dat ik zwanger ben, bij mijn eerste was ik hoogzwanger in de winter. Veel prettiger!



Dat van die schoenmaat heb ik ook! Bizar vind ik dat nog steeds.
Alle reacties Link kopieren
Veel drinken, liefst geen cafeïne en zoethoudende dranken. Liever water en (slappe) thee.

Probeer zo zoutloos mogelijk te eten.

Zoveel mogelijk bewegen en tijdens het rusten de benen (subtiel) omhoog



Wisselbaden wil ook wel eens helpen. Dit kan met twee teiltjes water of in de douche. Om de minuut wisselen van koud naar warm water.



Het is helaas een Veel voorkomende kwaal, vooral met dit weer.
Nee geen tips, had het ook tijdens mijn eerste zwangerschap (midden in de winter). Echt vervelend, maar het gaat weg na de bevalling.

Heeft bij mij trouwens wel heel lang geduurd voordat het echt weg was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 38.5 en heb er ook al een tijdje veel last van. Gek genoeg alleen in mijn benen/enkels/voeten, maar schoenen krijg ik niet meer aan. Het doet ook gewoon zeer en het is ook kut



Naast de tips hierboven raad mijn vk brandnetel thee aan (1 sterke kop per dag) vanwege de vochtafdrijvende werking.



Ik hoop dat je kindje snel luistert
Ik hou ook flink vocht vast in mijn voeten en mijn voeten doen zoooo zeer. Het is echt een vervelend kwaaltje. Bij mij helpt koelen een beetje, maar eigenlijk ook niet genoeg. Hopen dat het na de bevalling snel wegtrekt... Ik kan op het moment mijn slippers soms geen eens aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het ook, Hoewel ik in de winter ben bevallen. Ik dronk veel water, probeerde elke dag toch nog een wandeling te maken, véél met de voeten en handen omhoog te zitten en at peterselie bij de vleet. Hiermee hield ik het een klein beetje onder controle.



Maar na de bevalling heb ik nog wéken eindeloos veel geplast
Vochtafdrijvende dingen eten: ananas, appel, selderij (dat is trouwens een heel lekkere salade zo bij elkaar. niet de selderij blaadjes maar die lange staven, zeg maar. Alles heel klein snijden). Water drinken. Bewegen, bijvoorbeeld lekker gaan zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Oh lieve dames, dank!

Ik ga vandaag een ananas (laten) scoren (door man), de bleekselderij en appel heb ik al in huis.



Ik drink veel thee en water, en alle andere dingen (zoals voeten omhoog, beetje beweging, voetenbadje) doe ik ook.



Ik ben de vorige keer met een keizersnee bevallen, toen had ik een catheter, waardoor ik dus twee dagen lekker helemaal niet naar de wc hoefde te gaan om te plassen.

Lijkt me nu ook weer heerlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt compressiekousen of panty's proberen, scheelt iets in vocht rond je benen. Hema, kruidvat en de apotheek (of betere sportzaak) hebben die.
Alle reacties Link kopieren
Thee van peterselie helpt ook goed
Toch eventjes je urine laten checken. Vocht vasthouden is meestal heel normaal maar zou t toch even laten doen.
Herkenbaar. Goh, wat had ik een hekel aan die laatste weken zwangerschap. Ik zag er uit alsof ik een allergische reactie had, met zo'n dikke plofkop. Ik droeg sokken van mijn man en zefs die lieten een afdruk van een centimeter diep achter op mijn opgezwollen enkels. Ik moest de hele dag steunverbanden aan door carpaal tunnel en quervain syndroom, tgv het vocht in m'n polsen. Bah!



Wat bij mij een beetje hielp was de combinatie zwemmen, sauna en koud douchen. Maar helaas was dat ook maar van korte duur, ik hd het gevoel dat het vocht alweer terug was nog voordat ik de uitgang van het zwembad bereikt had. Maar het hielp wel eventjes.



Bevallen hielp wel heel goed
Alle reacties Link kopieren
Ik moet morgen even langskomen voor een extra check.



Thee van peterselie? Dat ken ik helemaal niet! Gewoon heet water en peterselie in een mok? Of is het ergens te koop?



Ik heb een beetje medelijden met mezelf. Gelukkig is man met dochter op pad, dus kan ik rustig met mijn voeten omhoog tv-kijken. Even rust!
Alle reacties Link kopieren
Hertje wat vervelend!

Hopelijk heb je wat aan de bovengenoemde tips!

En hopelijk duurt het nu niet lang meer
Als je alles van tevoren weet, ga je liggen voordat je valt.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Em! Zie je al een beval-dag in je glazen bol?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon in een mok, hertje, smaakt wat groen maar met honing prima! En munt is ook vochtafdrijvend

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven