Haak en brei topic

30-04-2016 13:36 1130 berichten
Om me te ontspannen wil ik beginnen met haken en breien. Het rechttoe rechtaan werk is me bekend, maar dat is het dan ook wel. Inmiddels zie ik via youtube en facebook sites de leukste patronen voorbij komen en heb ik al een bloemetje gehaakt .

Zijn hier nog meer liefhebbers? Wat ben je aan het maken? Waar let je op, waar haal je je inspiratie vandaan? Ik ben benieuwd!
Ik heb voor die €16,00 trouwens: 3 bollen Regia (paars, €3,95p/s), een meter kant, een meter lint en 2 roosjes (ipv strikjes). Dat vind ik zo gek in het pakket: je krijgt 3 strikjes. Hoe doe je dat met 2 sokken? Ik kan er altijd nog een roosje bij kopen, als ik dat zou willen.



Mevrouw van de hobbywinkel zei dat ik waarschijnlijk wel genoeg heb aan 2 bollen, maar dat zullen we zien. Ik mag altijd terugbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Ik brei veel sokken en heb dan aan 75 gram genoeg voor een paar in maat 40/41. Misschien dat je met haken heel iets meer verbruikt, maar met 100 gram zou je zeker genoeg moeten hebben lijkt me.
In het pakket zitten 3 bollen, dus die heb ik ook maar gekocht (3x50gr). We zullen zien.
Ga ook even kijken of ze het in de buurt verkopen , vind 4,95 verzendkosten ook veel . Erg he lekker Nederlands maar voor dat geld heb ik weer ander garen denk ik dan maar.
Ik had het pakket gekocht als er ook andere kleuren mogelijk waren. Ik vond deze kleur niet zo mooi
quote:Avondzon schreef op 28 augustus 2016 @ 11:42:

Ik had het pakket gekocht als er ook andere kleuren mogelijk waren. Ik vond deze kleur niet zo mooi

Ja jammer dat je de kleur niet kan kiezen.

Zie net dat bij de Aldi sokkenwol in de aanbieding is , toch even kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 28 augustus 2016 @ 11:50:

[...]



Ja jammer dat je de kleur niet kan kiezen.

Zie net dat bij de Aldi sokkenwol in de aanbieding is , toch even kijken.

Bij Hobbydoos.nl hebben ze Drops Fabel voor 2,40 euro per 50 gram, verzendkosten zijn 2,50 euro.

Of misschien zit er een winkel bij je in de buurt waar ze Fabel verkopen? Is voor die prijs best een goede sokkenwol.
quote:stippensokken schreef op 28 augustus 2016 @ 12:03:

[...]



Bij Hobbydoos.nl hebben ze Drops Fabel voor 2,40 euro per 50 gram, verzendkosten zijn 2,50 euro.

Of misschien zit er een winkel bij je in de buurt waar ze Fabel verkopen? Is voor die prijs best een goede sokkenwol.Bedankt voor de tip ! Zitten mooie kleuren bij ook .
Oh, dat had ik natuurlijk ook nog kunnen doen! Niet eens aan gedacht. Ik bestel mijn Drops altijd bij hobbydoos.nl.
Om alvast in wintersferen te komen, heb ik een muts gehaakt



Hij is iets te groot, dus ik wil deze verkopen en dan haak ik nog een nieuwe voor mijn dochter. Ik wil hem ook, maar dan in het roze.
Leuk Avondzon !

Toch maar overstag gegaan voor het sokkenpakket , had een omslagdoek verkocht dus mocht van mezelf.
quote:Avondzon schreef op 29 augustus 2016 @ 07:56:

Om alvast in wintersferen te komen, heb ik een muts gehaakt



Hij is iets te groot, dus ik wil deze verkopen en dan haak ik nog een nieuwe voor mijn dochter. Ik wil hem ook, maar dan in het roze.







Die muts is leeeeeeuk!!!! Echt erg mooi!



Misschien dat ik het gemist heb, maar weet iemand een leuke breicursus of brei club in Amsterdam? Wil weer beginnen. Had al wat gegoogled, maar dan weet je vooral wie goede websites heeft, niet zozeer waar het gezellig is
Alle reacties Link kopieren
Konijntje: bij Stephen+Penelope hebben ze elke eerste zondag van de maand breiles voor beginners. En ze hadden/hebben op donderdag een 'knit night', geen idee of dat nog bestaat hoor. Het is heel hip en modern, absoluut geen ouwewijvenclub.

http://stephenandpenelope.com



Er zijn vast nog wel meer adressen. Bij Weldraad op de Haarlemmerdijk geven ze bijvoorbeeld ook regelmatig cursussen.
Alle reacties Link kopieren
Avondzon, wat een mooie muts!
Thanks S&S!!
Thanks voor de complimenten! Mijn dochter vond hem ook leuk
X
Nou even miepen heb het sokkenpakket besteld maar voel me toch enigszins bekocht.

Voor ruim een tientje meer dan de wol los kostte heb ik 90 cm kant , een roze lintje en drie strikjes .

De plaatjes volgen nog. En ja het stond zo beschreven maar dacht het is vast allemaal vast wat meer en wat luxer .

Maar goed ik ben er klaar voor
Alle reacties Link kopieren
Pretzel, is het voor die prijs alleen bovengenoemde, of zit het patroon er dan ook bij?

Ik zou me ook een beetje genaaid voelen... Dat bestel je vast niet een tweede keer Maar het worden vast mooie sokken, veel succes!
Het patroon verschijnt gratis van 17 september in 6 weken.

Ja hoop dat de sokken in elk geval prachtig worden haha
Maar als ik er meer wil haken ga ik voor de drops fabel dat was een goede tip dankjewel !
Ik ben eens even gaan kijken of ik het breien nog niet verleerd ben, gisteren wat geoefend op dit patroon voor een sjaal. Nu nog even mooie wol kopen en dan weer lekker aan de slag



Hebben jullie nog lievelingspatronen of go-to stukken die jullie breien/haken wanneer je niet zoveel inspiratie hebt?
Ik haak voornamelijk op bestelling met name omslagdoeken en poncho's
Als ik niet zoveel inspiratie heb, dan haak ik wel eens wat sleutelhangers. Die geef ik dan te pas en te onpas weg



Pretzel, alles zit wel in een mooie organza zakje Toch 3 strikjes hè? Ik vraag me af waarom 3. Maar jij bent er klaar voor, ik ook! Ik moet dus ook alleen nog de plaatjes regelen.



Ik ga volgende week op naailes, eens kijken wat voor moois ik dan kan gaan maken. Ik ga vandaag eens wat op pinterest rondkijken voor mijn eerste naaipatronen.
En wat ik ook wel eens doe, is dan meedoen aan een haakmysterie. Dan hoef je niks zelf te bedenken, maar maak je gewoon wat voorgeschreven is. Vaak weet je pas na 3 of 4 weken wat je aan het maken bent. Ik denk dat ik daar ongeveer 1-2x per jaar aan mee doe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven