Man verliefd op collega

30-08-2016 23:38 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel het al zegt is mijn man verliefd op een collega van hem. Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet/wil/kan vandaar mijn post. Het is een wirwar van gevoelens in mijn hoofd en hoop dat ik van jullie wat reacties kan krijgen waardoor ik weer terug in de realiteit kom.

Het verhaal is als volgt...

Ik ken hem zo'n 10 jaar, twee jaar geleden getrouwd en we hebben een dochtertje van bijna 1 jaar. Sinds de geboorte van mijn dochter gaat onze relatie stroef. Wisselend van ups en downs maar toch vooral veel downs. Ik heb gedurende deze tijd altijd gedacht dat dit van tijdelijke aard was en dat het weer beter zou worden. Nu heeft mijn man ongeveer 1 maand geleden vertelt dat hij verliefd is op een collega van hem ( hij noemt het gevoelens). Hij heeft het niet uit zichzelf vertelt maar was wel eerlijk toen ik er naar vroeg. Hij vertelt dat het is ontstaan sinds het huwelijk van zijn collega slecht ging en dat hij met haar daarover gepraat heeft. Tijdens deze gesprekken is dit contact steeds opener geworden en heeft hij ook vertelt over onze relatie. Volgens mijn man kunnen ze veel steun bij elkaar vinden en is hij hierdoor meer voor haar gaan voelen. Hij vertelt dat er nooit meer is gebeurd dan praten en in geloof hem daarin. Wel heeft mijn man richting haar uitgesproken dat hij deze gevoelens heeft en blijkt zij hetzelfde te hebben. Beide willen ze vechten voor hun huwelijk en zeggen niet meer van elkaar te willen.



Ik kan me allemaal nog voorstellen dat dit je kan overkomen maar wat mij dwars zit is hoe hij hier mee omgaat. Hij ziet haar namelijk bijna dagelijks en dan praten ze nog met elkaar over hoe het nu is. Ze stellen zelfs hun lunch uit zodat andere collega's weg zijn en ze open kunnen praten. Hij wil dit contact met haar behouden en denkt zelf dat de gevoelens vanzelf zullen verdwijnen.

Ik vind dit erg kwetsend en zou het liefst zien dat hij het contact met haar verbreekt voor zover mogelijk. Hij gaat hier toch gewoon mee door, vertelt er wel eerlijk over maar lijkt er zelf het probleem niet van in te zien.

Ik krijg hierdoor het gevoel dat hij het contact met haar belangrijker vindt dan mijn gevoelens en dus ons huwelijk.

Ik vraag me af hoe jullie hierover denken?

Wat zou je doen in zo'n situatie?



Hoop dat jullie me kunnen helpen weer een beetje reëel naar het geheel te kijken
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk heeft het hele kantoor dit ook wel door. Ik heb ook zn "stel" bij ons op kantoor zitten. Dat zij er elke middag samen tussenuit sneaken valt iedereen op.



Ik weet niet of zij ook buiten de deur lunchen, maar ik zou ze eens opwachten en kijken wat daar plaatsvind. En ze daar terplekke mee confronteren. Dit houd niet op door elke dag 8 uren samen door te brengen en te zeggen dat je echt niks zult doen. De kat is al op het spek gebonden, er zal sowieso gehapt worden!
Alle reacties Link kopieren
Jasmijn@, werk jij en ben je financiël onafhankelijk van je man? Ik vraag dit niet uit vervelend te zijn, maar ik voorzie niet veel goeds. Eigenlijk is het een lul van een vent, wel samen lunchen en gezellig praten met collega en jou thuis een rot gevoel geven.

Ik ou hem voor een keuze zetten, sterkte en kom voor jezelf en je dochter op.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Jasmijn, ten eerste, vervelend dat jou dit moet overkomen. Uit ervaring weet ik dat het vreselijk is om van je partner te horen dat er een 'ander' is, op welke manier dan ook.



Ten tweede, ik sluit me aan bij wat iedereen hier zegt. Je mag van je man daden eisen. Als hij echt voor jou en jullie huwelijk wil gaan, moet hij alle contact met deze dame verbreken. Doet hij dit niet, dan gaat het straks echt mis. Weet wel dat, mocht hij besluiten de lunches en appsessies door te zetten, dit iets over hem zegt, niets over jou.



Sterkte!
Maar anyway, TO, wat ga jij doen om je huwelijk te redden? Het afgelopen jaar was slecht, zei je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2016 @ 23:58:

Ik zou morgen op haar stoep staan om haar man in te lichten over hun knusse lunches en om haar te zeggen dat ze lekker normaal gaat doen. Verder zou ik tegen man zeggen dat het kiezen voor gezin of wegwezen is. En bij de keuze voor gezin horen geen zwijmellunches, appsessies etc.Niets aan toe te voegen!
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Alle reacties Link kopieren
Volledig eens met BGB! TO, ga nu onmiddellijk eisen stellen en die twee confronteren met wat ze aan het doen zijn!
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden ook zo'n stel op het werk. Allebei getrouwd en 2 jonge kinderen. Het heeft jaaaaaaaren geduurd. Iedereen zag het en vermoedde het en vond er wat van (het komt heel knullig over).

Na zes jaar eindelijk beide gescheiden en na 6 jaar en een dag waren ze een setje.



Als hij niet bereid is dat innige contact op te geven, zou ik voor mezelf kiezen. Dan heeft hij gewoon schijt aan je.

De kans is groot dat hij uiteindelijk toch wel gaat. Dan liever eerder dan later...



Maar wat een kutsituatie!
quote:vitamined schreef op 31 augustus 2016 @ 08:05:

Wij hadden ook zo'n stel op het werk. Allebei getrouwd en 2 jonge kinderen. Het heeft jaaaaaaaren geduurd. Iedereen zag het en vermoedde het en vond er wat van (het komt heel knullig over).

Na zes jaar eindelijk beide gescheiden en na 6 jaar en een dag waren ze een setje.



Als hij niet bereid is dat innige contact op te geven, zou ik voor mezelf kiezen. Dan heeft hij gewoon schijt aan je.

De kans is groot dat hij uiteindelijk toch wel gaat. Dan liever eerder dan later...



Maar wat een kutsituatie!Bekend verhaal. Ik denk dat dat overal wel een keer gebeurd. Bij ons is het helemaal erg, want ik ken wel vier stellen die zo bij elkaar zijn gekomen. Volgens mij hebben de collega's vaak nog eerder door dat er iets speelt dan de betrokkenen zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:vitamined schreef op 31 augustus 2016 @ 08:05:

Wij hadden ook zo'n stel op het werk. Allebei getrouwd en 2 jonge kinderen. Het heeft jaaaaaaaren geduurd. Iedereen zag het en vermoedde het en vond er wat van (het komt heel knullig over).

Na zes jaar eindelijk beide gescheiden en na 6 jaar en een dag waren ze een setje.



Als hij niet bereid is dat innige contact op te geven, zou ik voor mezelf kiezen. Dan heeft hij gewoon schijt aan je.

De kans is groot dat hij uiteindelijk toch wel gaat. Dan liever eerder dan later...



Maar wat een kutsituatie!Dit zou zomaar mijn (inmiddels ex) man en zijn collega chick kunnen zijn. Brrrr...
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettende rotsituatie, Jasmijn. Ben het inderdaad eens met de reacties hierboven: je mag zeker actie eisen. Ik denk dat jouw man het momenteel allemaal niet meer zo helder ziet en niet doorheeft wat er op het spel staat: zijn huwelijk en zijn dochtertje. Als het thuis eventjes niet goed gaat is het natuurlijk erg makkelijk om weg te vluchten in oppervlakkig geflirt met een collega die in dezelfde positie zit. Waar ik helemaal razend over zou worden, is dat hij zijn problemen met jou met haar bespreekt. Niet persoonlijk bedoeld, maar denk maar niet dat zij voor jou op zal komen wanneer hij over jou 'klaagt'. Die twee gaan elkaar enkel verder opjutten en overhalen. Dus ik zou actie ondernemen, liever nog gisteren dan vandaag.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 augustus 2016 @ 23:58:

Ik zou morgen op haar stoep staan om haar man in te lichten over hun knusse lunches en om haar te zeggen dat ze lekker normaal gaat doen. Verder zou ik tegen man zeggen dat het kiezen voor gezin of wegwezen is. En bij de keuze voor gezin horen geen zwijmellunches, appsessies etc.Eens!
Alle reacties Link kopieren
quote:Versnellingsbak schreef op 30 augustus 2016 @ 23:53:

Contact houden zal t vlammetje brandend houden. Eerlijk gezegd klinkt t niet alsof hij zo voor jullie huwelijk wil gaan.

Ik weet ook niet of er echt niets gebeurd is. Ook al is hij "eerlijk" hierover.

Als hij niet bereid is actief aan jullie relatie te werken dan heb jij de keuze..dat accepteer je of niet. Maar zonder zijn actieve bijdrage gaan jullie t niet redden.Hier sluit ik me volledig bij aan.
Alle reacties Link kopieren
Moeilijkheden in je huwelijk verwerken doe je samen, eventueel met een coach. Klagen over je huwelijk tegen een andere mogelijke toekomstige partner is zelfbedrog.



Ik zou hem dwingen tot actie. Eén maand besluiteloosheid is harteloos naar jou toe dus ik zou een afspraak maken met een therapeut en - hangend de therapie - met hem afspreken om zijn huwelijk niet meer te bespreken met derden. Is hij gek geworden!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
-
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Echt, richt je op jezelf en het redden van je eigen huwelijk. Wat schiet je er in vredesnaam mee op om bij haar verhaal te gaan halen? Het zou alleen maar meer voeding zijn voor nog meer ellende. Je maakt haar er veel belangrijker mee dan ze is. Als jouw doel is jouw huwelijk redden, gaat haar de wind van voren geven of haar man inlichten daar helemaal niet aan bijdragen. Sterker nog je geeft ze alleen maar stof tot nog meer 'intieme gesprekken': 'Ja, ik snap het ergens wel dat ze bij mij langs komt en mijn man wil inlichten, ik zou het ook doen in haar plaats. Ik voel echt met haar mee, maar ja, mijn gevoelens voor jou zijn zo sterk en niet te negeren, ik wou dat ik het kon'. Blablabla. En meer van die onzin. En hij vindt het dan fantastisch dat ze ondanks alles zoveel begrip voor jou op kan brengen.



Je voelt je daarna alleen nog maar slechter. Je huwelijk redden doe je met je man en eventueel een professional maar zeker niet met haar.
Huwelijk is slecht en man papt aan met collega, misschien zorgen dat het huwelijk weer beter wordt?
quote:Potplant schreef op 31 augustus 2016 @ 09:42:

Huwelijk is slecht en man papt aan met collega, misschien zorgen dat het huwelijk weer beter wordt?En dat is de verantwoordelijkheid van to? Als je ontevreden bent over je huwelijk, dan is er maar een met wie je aan moet pappen. Je eigen vrouw.
Alle reacties Link kopieren
TO waar ben je?



Ik vraag me af of het inmiddels trekken aan een dood paard is geworden. Jullie huwelijk loopt niet lekker en jouw man verkiest een verliefdheid boven jou. Jij hebt net als hij ook je eigen leven in handen. Waarom kies jij nu dan niet voor jezelf en jullie kind? Ik zou in ieder geval niet lijdzaam af gaan wachten totdat hij eventueel tot inkeer komt.



Wellicht wanneer hij open staat voor relatie therapie en het zoeken van een andere baan, dat er dan nog iets te redden is. Heb je het al eens over de consequenties van zijn gedrag gehad? Scheiden, verhuizen, collega die wellicht toch gewoon bij haar man blijft, etc etc. Nu is het lekker makkelijk voor hem. Thuis zijn natje en droogje geregeld en bij zijn collega spanning en verliefdheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik sluit me aan bij wat hier al meerdere keren is gezegd.. Actie ondernemen en consequenties verbinden aan zijn acties, dus als hij niet stopt met die gezellige lunches en contact tot het minimum beperkt als een andere baan echt geen optie is, dan zou ik voor mezelf kiezen en vertrekken..
Eat glitter for breakfast and shine all day
Alle reacties Link kopieren
quote:Amand schreef op 31 augustus 2016 @ 05:37:

Wat was er nou precies eerder, TO; dat jullie relatie verslechterde of dat je man gevoelens voor een ander kreeg?
Ik vind heel veel mensen wel heel negatief reageren, alsof het allemaal al over en uit is en dat is natuurlijk niet zo.

Gevoelens krijgen voor iemand is niet iets waar je voor kiest, wat je met die gevoelens doet is wel een keuze.

TO's man heeft er voor gekozen om die gevoelens met haar te delen en niet stiekem met die collega te gaan rotzooien. Prima keuze dus, nu kun je samen in overleg over hoe je verder gaat. Blijkbaar vindt hij de relatie waardevol genoeg om daar energie in te willen steken, dus dat is positief.



TO, ik zou je aanraden om niet meteen te beginnen met allerlei eisen en consequenties op tafel te gooien, daar gooi je alleen maar olie mee op het vuur. Ga eerst eens in gesprek met je man over hoe jullie in deze situatie zijn belandt, wat jullie beider (!) aandeel daarin is en wat jullie allebei nodig hebben om weer tot een goede relatie te komen. Je geeft zelf ook aan dat het laatste jaar niet het beste jaar was, dus hoe kunnen jullie terug naar de periode daarvoor? Wat is er nu anders dan toen, behalve jullie prachtige dochter?



Als ik jou was, dan zou ik kijken of dochter ergens kon laten logeren en boekte ik een hotel in het bos voor een weekend. Tijdens boswandelingen is het makkelijk praten. Kom je dan tot de conclusie dat het echt over en uit is tussen jullie, dan kan je altijd nog met eisen en consequenties komen.



Zie wat er nu gebeurt als een signaal dat er dingen veranderen moeten. Je hebt nu nog de kans om die dingen aan te pakken samen met je partner. Ga daar voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het geloof ik nog een keer tussen neus en lippen door aankaarten en bij geen gehoor zelf met kind er een paar dagen tussenuit gaan als dat mogelijk is. Gewoon echt even weg zodat hij in een leeg huis thuis komt. Ook zou ik nu alvast ervoor zorgen dat je alles qua financiën en dergelijke vast op orde hebt als dat nog niet zo is. Wat kansloos dat je een volwassen man die medeverantwoordelijk is voor een klein hummeltje nog dergelijke ultimatums moet stellen. Dat hij zich niet uit zichzelf daarvoor inspant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Barbaa schreef op 31 augustus 2016 @ 10:50:

Ik vind heel veel mensen wel heel negatief reageren, alsof het allemaal al over en uit is en dat is natuurlijk niet zo.

Gevoelens krijgen voor iemand is niet iets waar je voor kiest, wat je met die gevoelens doet is wel een keuze.

TO's man heeft er voor gekozen om die gevoelens met haar te delen en niet stiekem met die collega te gaan rotzooien. Prima keuze dus, nu kun je samen in overleg over hoe je verder gaat. Blijkbaar vindt hij de relatie waardevol genoeg om daar energie in te willen steken, dus dat is positief.



TO, ik zou je aanraden om niet meteen te beginnen met allerlei eisen en consequenties op tafel te gooien, daar gooi je alleen maar olie mee op het vuur. Ga eerst eens in gesprek met je man over hoe jullie in deze situatie zijn belandt, wat jullie beider (!) aandeel daarin is en wat jullie allebei nodig hebben om weer tot een goede relatie te komen. Je geeft zelf ook aan dat het laatste jaar niet het beste jaar was, dus hoe kunnen jullie terug naar de periode daarvoor? Wat is er nu anders dan toen, behalve jullie prachtige dochter?



Als ik jou was, dan zou ik kijken of dochter ergens kon laten logeren en boekte ik een hotel in het bos voor een weekend. Tijdens boswandelingen is het makkelijk praten. Kom je dan tot de conclusie dat het echt over en uit is tussen jullie, dan kan je altijd nog met eisen en consequenties komen.



Zie wat er nu gebeurt als een signaal dat er dingen veranderen moeten. Je hebt nu nog de kans om die dingen aan te pakken samen met je partner. Ga daar voor!



Ja, man zegt een maand geleden verliefd te zijn en gaat vervolgens vrolijk door met lunchen en ouwehoeren met 'die ander'.



Dat stemt mij niet positief, nee.



Hij zegt voor zijn huwelijk te willen gaan: doe dat dan! Niet op de oude voet verder gaan. Maar stoppen met lunchen en zwijmelen en met je vrouw in gesprek en eraan gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 31 augustus 2016 @ 07:22:

[...]





Ja en telefoon inleveren en na school werk direct na huis komen yeah right, je hebt het over een volwassen man, niet over een puber die niet naar zijn moeder wil luisteren.

Als ze elkaar niet op werk tegenkomen dan vanzelf wel een keer in de kroeg of in de supermarkt.

Ze zijn getrouwd hoor, je kunt best iets van je partner eisen, je zit samen in een relatie toch? Dat losse, ieder zijn eigen weg, hij/zij doet maar, telefoons afschermen voor elkaar met geheime wachtwoorden, ik heb daar persoonlijk niks mee.



En volwassen? Als hij volwassen was, dan had hij dit meteen afgekapt ipv als een puber achter zijn 'gevoelens' aan te lopen.



En ja als hij het echt wil dan doet hij het wel. Maar dan weet je ook meteen genoeg en is het klaar.
En de TO komt weer eens niet terug om te reageren op alle adviezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven