Wat op de overloop in het trappenhuis leggen?

31-08-2016 08:36 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon 3 hoog in een huis dat een gezamenlijke trap heeft met 2 andere woningen. De trap zag er altijd niet uit maar de woningbouw is hem nu eindelijk aan het opknappen. Dat wil zeggen: de muren en kozijnen van de ramen en trapleuningen worden gedaan, maar de vloer gaan ze niets aan doen.

Voor mijn deur is een klein overloopje (ik denk zo'n 1,20 bij 2 meter) en er lag altijd een oud kleed, maar als straks het schilderen klaar is wil ik daar ook graag iets nieuws neerleggen zodat het er echt netjes uit komt te zien.

Maar wat is daar geschikt voor?

Zou het bijvoorbeeld handig zijn om zo'n kunststof buiten-vloerkleed te kopen? Of gewoon een stuk vloerbedekking (kan je dat in zo'n kleine hoeveelheid krijgen? Ik heb totaal geen ervaring met vloerbedekking)



De trap zelf is ook nog een klein drama. De bewoners die hier voor mij woonden hebben bij 'mijn' stukje trap de vloerbedekking er half afgetrokken, dus nu is het geen kale trap maar de vloerbedekking zit er ook niet meer op. Wat zou ik daarmee kunnen?
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
War is je budget TO? Als je het mooi wil laten leggen dan kun je iemand inhuren om een loper of tapijt te laten leggen. Je kan ook op de trap van die maantje gebruiken en een tapijt op je "overloop" ik persoonlijk zou voor mij deur gaan voor een kokosmat (vooral als je de laatste bent, dus op de bovenste verdieping woont)
Als je iets van tapijt wil zou ik voor Tredford gaan, een tapijt van geitenhaar, flink aan de prijs maar onverwoestbaar. Ligt hier al 15 jaar op onze slaapkamer en al 7 jaar op de trap en overloop. Ik ken zelfs iemand waar het 30 jaar heeft gelegen.
Ik vind het raar dat de woningbouw niets met de vloer/trap doet.



Over vloerbedding, dat koop je per strekkende meter. Ik denk dat je 2 strekkende meter zult moeten kopen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang wil je er blijven wonen? Moet het een duurzame oplossing zijn waar je 15 jaar mee vooruit kunt, of is een oplossing voor pakweg 3-5 jaar ook goed?



Een goedkope oplossing voor korte termijn kan inderdaad een buitenkleed zijn, ik heb dat op het balkon liggen en het is heel makkelijk schoon te houden.

Een duurdere en duurzame oplossing is om iemand in te huren die er stevige bedekking in legt, ook op de trap.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 31 augustus 2016 @ 08:43:

Ik vind het raar dat de woningbouw niets met de vloer/trap doet.



Oh breek me de bek niet open natuurlijk is dat raar. We mogen al 'blij' zijn dat ze eindelijk doen wat ze doen. En van de schilders hoor ik dat sommig hout van de kozijnen rot is (ze doen ook de buitenkant) maar dat ze het alleen maar op mogen vullen en niet vervangen - of zoiets, in ieder geval niet mogen repareren zoals het echt moet...



Ik wil er wel wát geld aan uit geven maar eigenlijk ook weer geen honderden euro's. Ik ben bang dat de trap laten bekleden en vloerbedekking laten leggen echt heel duur gaat zijn, daarom zoek ik hier juist naar ideeen wat ik zelf zou kunnen doen.



Waarom zou je een kokosmat doen? Dat vind ik eigenlijk echt heel lelijk. Ik loop ook wel eens met mijn blote voeten daar (even post halen of juist naar zolder) en dan lijkt me dat ook naar.

Is het lastig om vloerbedekking op maat te snijden als je er gewoon een klein stukje van koopt? Er zijn natuurlijk allemaal rare hoekjes op de overloopje.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:stippensokken schreef op 31 augustus 2016 @ 08:49:

Hoe lang wil je er blijven wonen? Moet het een duurzame oplossing zijn waar je 15 jaar mee vooruit kunt, of is een oplossing voor pakweg 3-5 jaar ook goed?



Goeie vraag maar ik heb echt geen idee. Ik heb niet zo'n mega stabiel leven Ik woon hier heerlijk en voor hetzelfde geld blijf ik hier nog 10 jaar, maar als er iets tofs langskomt in een andere stad kan ik ook zomaar volgend jaar weg zijn.

Daarom wil ik er ook weer niet al te veel aan uitgeven.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Grastapijt van de bouwmarkt? Die is zonder grassprieten, duurzaam en per m te koop. En vrolijk groen :-)



edit: ook bij kwantum https://www.kwantum.nl/s/ ... -greentown-133-cm-0133001
Alle reacties Link kopieren
Couponnetje vloerbedekking of zeil.

Als je zeil zou nemen: het allergoedkoopste is heel dun en niet zo stevig, dat zou ik niet nemen.

Gebruik je die overloop alleen zelf, of moeten je medebewoners er ook overheen? In het laatste geval heb je iets nodig dat geschikt is voor intensief gebruik.



Wat de trap betreft: kaal maken, verven en halve maantjes erop.



Tip: loop eens bij een winkel binnen en laat je voorlichten.



Als het gaat om een gedeeld trappenhuis is het inderdaad raar dat de verhuurder dit niet doet. Of vindt hij dat het nog niet nodig is?

Als de bekleding van de trap er half af is, zou je het nog kunnen gooien op de veiligheid: over losliggende trapbekleding kun je makkelijk struikelen of uitglijden.
Ik moet helemaal niks!
quote:jusa schreef op 31 augustus 2016 @ 08:59:

Grastapijt van de bouwmarkt? Die is zonder grassprieten, duurzaam en per m te koop. En vrolijk groen :-)



edit: ook bij kwantum https://www.kwantum.nl/s/ ... -greentown-133-cm-0133001



Ik heb dit op mijn balkon gehad. Regen kon ook gewoon nog weglopen.

Toen ik het wilde vervangen vond mijn kat het beton toch wel lekker koel en heerlijk om op te rollen.

Dus heb het niet meer neer gelegd!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het kunstgras echt grappig bedacht maar niet zo netjes. Maar bedankt voor het meedenken!



Toen ik hier kwam was de trap echt gevaarlijk, nadat ik hard ben gevallen over een los stuk vloerbedekking heb ik zelf al zo veel mogelijk losgetrokken. Wbv gaat toch niets doen..

Kaal krijgen gaat nog wel een opgave zijn dan, misschien met een verfbrander ofzo?



Er moeten wel anderen overheen (want we hebben een gezamenlijke zolder) maar niet heel intensief (want ik ben de bovenste en de onderbuurvrouw komt sowieso nooit op zolder want ze kan die trappen niet meer lopen).
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
quote:Schaap_Veronica schreef op 31 augustus 2016 @ 08:52:

[...]



Oh breek me de bek niet open natuurlijk is dat raar. We mogen al 'blij' zijn dat ze eindelijk doen wat ze doen. En van de schilders hoor ik dat sommig hout van de kozijnen rot is (ze doen ook de buitenkant) maar dat ze het alleen maar op mogen vullen en niet vervangen - of zoiets, in ieder geval niet mogen repareren zoals het echt moet...



Ik wil er wel wát geld aan uit geven maar eigenlijk ook weer geen honderden euro's. Ik ben bang dat de trap laten bekleden en vloerbedekking laten leggen echt heel duur gaat zijn, daarom zoek ik hier juist naar ideeen wat ik zelf zou kunnen doen.



Waarom zou je een kokosmat doen? Dat vind ik eigenlijk echt heel lelijk. Ik loop ook wel eens met mijn blote voeten daar (even post halen of juist naar zolder) en dan lijkt me dat ook naar.

Is het lastig om vloerbedekking op maat te snijden als je er gewoon een klein stukje van koopt? Er zijn natuurlijk allemaal rare hoekjes op de overloopje.



Goedkoop! en er blijf veel zooi achter dus minder troep in je huis. Op blote voeten is niet prettig nee. Dan zul je slippers aan moeten doen



Dan zul je het met een stanleymes in moeten snijden. Kun je niet gewoon voor wat vinyl gaan dan. Dat is niet mooi en als je het slecht snijd zie je dat meteen maar voor een paar tientjes ben je wel klaar.
quote:Schaap_Veronica schreef op 31 augustus 2016 @ 09:09:

Ik vind het kunstgras echt grappig bedacht maar niet zo netjes. Maar bedankt voor het meedenken!



Toen ik hier kwam was de trap echt gevaarlijk, nadat ik hard ben gevallen over een los stuk vloerbedekking heb ik zelf al zo veel mogelijk losgetrokken. Wbv gaat toch niets doen..

Kaal krijgen gaat nog wel een opgave zijn dan, misschien met een verfbrander ofzo?



Er moeten wel anderen overheen (want we hebben een gezamenlijke zolder) maar niet heel intensief (want ik ben de bovenste en de onderbuurvrouw komt sowieso nooit op zolder want ze kan die trappen niet meer lopen).



Het is geen kunstgras he

Het is tapijt met een groene kleur waardoor het op gras lijkt. Is ook heel lekker om op te lopen met blote voeten
Tapijtlijm krijg je van een trap met goedkope cola.



En dat grastapijt is echt niet lelijk en lekker op te lopen, goed stof te zuigen ook.
Hoe doen de andere buren het in jouw pand?
Ik heb een paar jaar geleden een kleine hal bekleed met zeil. De enige die ik mooi vond was toen in de aanbieding, leek op laminaat en liep fijn, ook met blote voeten. Bij Leen Bakker toen voor 15 euro een restje opgekocht wat precies paste. Dus ik zou je maten even opschrijven en rondje woonzaken doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:jusa schreef op 31 augustus 2016 @ 09:50:

Tapijtlijm krijg je van een trap met goedkope cola.



En dat grastapijt is echt niet lelijk en lekker op te lopen, goed stof te zuigen ook.

Cola?! Gewoon er op gieten? Haha dat ga ik zeker proberen! (met de laptop ernaast om de buren op dit topic te wijzen als ze denken dat ik gek geworden ben )

De ene onderburen willen ook gaan opknappen als het straks klaar is, de oude onderbuurvrouw denk ik niet (denk niet dat ze dat kan). Maar hun trapdeel ziet er netter uit dan dat bij mij.



Ga nog eens naar dat kunstgras kijken dan, dan had ik dat verkeerd begrepen. Wil ook even afwachten welke kleur de deuren worden (staan nu in de grond) maar ik vermoed blauw want dat waren ze eerst ook, dus dan is groen misschien niet zo mooi...? Ga het eens in de winkel bekijken want ik ken het duidelijk niet!
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
Anders tapijttegels.



En de trap; Ik zou de vloerbedekking eraf halen, hem opschuren en oververven, en dan van die halve maantjes erop. En daarvoor moet je dan even opletten bij aldi en lidl, die van mij heb ik bij de aldi gekocht voor twee tientjes. Pot verf van de action. En je niet te gek maken over lijmresten, het wordt er toch niet slechter van, ook al verf je over de restjes heen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook voor halve maantjes op de trap gaan, al voor twee tientjes heb je 14 stuks:

http://www.leenbakker.nl/vloeren/trapmatten



Volgens mij hebben ze bij veel van die zaken als Kwantum en Leen Bakker restpartijen zeil en vloerbedekking liggen. Ik zou daar even tussen gaan zoeken of er wat voor je bij zit, volgens mij kun je dan voor een klein bedrag al klaar zijn.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen los buitenkleed voor een trap leggen. Ik zou bang zijn dat ik er een keer met mijn handen vol over zou struikelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lavendel_Madelief schreef op 31 augustus 2016 @ 08:43:

Ik vind het raar dat de woningbouw niets met de vloer/trap doet.



Over vloerbedding, dat koop je per strekkende meter. Ik denk dat je 2 strekkende meter zult moeten kopen.Vaak hebben vloerbedekkingboeren ook nog wel restanten/coupons, die kun je vaak heel goedkoop kopen, omdat het niet meer in een hele kamer past. Maar voor de ruimte waar TO het voor nodig is kan het net genoeg zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven