Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 24 augustus 2016 @ 12:09:

[...]





Het geweeklaag hier is dan tot dusverre wel zo iconisch geworden dat ik gisteren bij de Lidl sta en herfstdouchegel zie, en dacht, dat is wat voor die dame die haar dure shampoo niet wilde verbruiken omdat het zo vreselijk heet was en ze dat die kutzomer niet waard vond. ????





Sjon Frieda
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Volgende week wordt ook weer gesproken over een 'mooiweerperiode'. Alleen, wat noemen zij mooi weer? 25 graden? Dat vind ik nou juist geen mooi weer :p. Alles boven de 21 graden is te warm voor mij, moet je je voorstellen hoe slecht ik me nu voel. Ik voel me depressief en geïsoleerd, mede doordat ik nu de hele tijd de gordijnen dicht heb en de ventilator op volle toeren. De zomer is echt geldverspilling, pure geldverspilling. Ik lijk helemaal uit het ritme te zijn en ik voel me echt lamlendig. Veel sterkte allemaal, ik zie wel een lichtpuntje: 20 graden op maandag. En daarna weer een stuk warmer.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Een kennis van mij zei dat ik niet hoef te wennen omdat ik terugkwam van Zuid-Afrika naar Nederland. Ik zou hier de vakantie verder kunnen vieren.



Maar rond 21 augustus was het weer in Kaapstad slecht: slechts 12 graden en het regende. Voor de rest was alleen Krugerpark (28 graden) en Mkuze (31 graden) warm. Voor de rest was het aangenaam. Johannesburg was koud (min. 1 graad, max. 17 graden).



Voor mij toch wel een omschakeling van aangenaam/iets te koud naar bloedheet (gisteren 34 graden).
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:paque_pink schreef op 24 augustus 2016 @ 12:09:

[...]

Het geweeklaag hier is dan tot dusverre wel zo iconisch geworden dat ik gisteren bij de Lidl sta en herfstdouchegel zie, en dacht, dat is wat voor die dame die haar dure shampoo niet wilde verbruiken omdat het zo vreselijk heet was en ze dat die kutzomer niet waard vond. ???? Toch lief dat je even aan haar dacht. Ik heb vannacht ook even aan dit topic gedacht, toen ik mijn matras moest vasthouden om niet mijn bed uit te drijven.
Alle reacties Link kopieren
Lady Voldemort, ik vind het wel jammer dat je hier niet meer post. Ik kon altijd erg lachen om jouw verhalen over plaknachten en drupdagen. Zoals die overhemden die twee keer gestreken moesten worden: één keer om de kreukels eruit te krijgen en één keer om de zweetdruppels te laten verdampen. Het maakt het allemaal zo veel makkelijker als je er met een beetje humor naar kunt kijken en ik mis jouw humoristische, droge manier van schrijven in dit topic.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen nacht met stip op 1 van de vreselijkste nachten van 2016 lelijk onweer en met 21 graden een vieze plak en zweet nacht
Alle reacties Link kopieren
Sterkte, Kimmeke! En de rest hier ook!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
Er komt maar geen einde aan dit weer. Af en toe is het eens een dagje wat minder warm en zonnig, maar als ik naar de 14 daagse verwachting kijk, word ik niet blij. Bah. Bah.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Weerkaarten veranderen voordurend bij de minste wijziging heb je een totaal ander weerbeeld dus een voorspelling voor binnen 14 dagen lijkt mij voorbarig. Goed een graad of 22/23 (wat normaal is voor de tijd van het jaar) en s'nachts geen al te hoge temperatuur valt goed mee. Maar September kan nog erg warm zijn dus ik hou daar nog rekening mee niets aan te doen het word toch eens herfst
De eerste kerstspullen zijn gesignaleerd bij de Action!

Ook al is het nog warm nu, er komt toch echt een najaar aan!

Alle reacties Link kopieren
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Leve het najaar
Alle reacties Link kopieren
quote:kimmeke1983 schreef op 29 augustus 2016 @ 19:05:

Weerkaarten veranderen voordurend bij de minste wijziging heb je een totaal ander weerbeeld dus een voorspelling voor binnen 14 dagen lijkt mij voorbarig. Goed een graad of 22/23 (wat normaal is voor de tijd van het jaar) en s'nachts geen al te hoge temperatuur valt goed mee. Maar September kan nog erg warm zijn dus ik hou daar nog rekening mee niets aan te doen het word toch eens herfst Die 14-daagse voorspelling is inderdaad heel wisselvallig. Waar ik gisteren nog temperaturen van 21/22 graden zag en dacht 'dat is nog wel te doen' zie ik nu voor de komende 14 dagen voor 10 van die dagen een voorspelling van 25 of 26 graden. Tegenvaller! Nu maar hopen dat de voorspellingen weer wat gunstiger worden bijgesteld.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al lang blij dat het momenteel 's nachts niet meer zo warm is, waardoor ik binnen verkoeling kan vinden en enigszins fatsoenlijk kan slapen. Ik vond het gisteren en vandaag prima te doen.
quote:elf12 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:45:

De eerste kerstspullen zijn gesignaleerd bij de Action!

Ook al is het nog warm nu, er komt toch echt een najaar aan!

Heel goed. Als het dan geen herfst wil worden, dan máken we het herfst!
quote:kaatjekakel schreef op 31 augustus 2016 @ 15:40:

Ik ben al lang blij dat het momenteel 's nachts niet meer zo warm is, waardoor ik binnen verkoeling kan vinden en enigszins fatsoenlijk kan slapen. Ik vond het gisteren en vandaag prima te doen.'s Nachts is het prima te doen ja. Ik overweeg zelfs om mijn zomerdekbed weer in de strijd te gaan werpen . Op dit ogenblik gebruik ik een leeg overtrek, maar zelfs dat is al een vooruitgang ten opzichte van vorige week toen ik mijn schoonheidsslaapje deed onder een natte handdoek
Alle reacties Link kopieren
Paque_Pink:

Dat was ik vorig jaar. En heb de herfstdouchegel bij de Lidl ook gesignaleerd. Lees hier af en toe nog mee en zie dus een bericht over mij, en daarom reageer ik nu maar ben gestopt met hier schrijven en heb me dit jaar voorgenomen wat positiever te zijn.



Sterkte/succes nog allemaal.
Alle reacties Link kopieren
dubbele post
Alle reacties Link kopieren
O en de 'Sjon Frieda' gebruik ik nog steeds hoor Heb besloten het mezelf een stuk makkelijker te maken en gebruik alles wat ik wil, zomer of winter. Feit blijft wel dat herfst en winter grote favoriet blijven en ik dan ook ietsjes meer moeite doe (haren föhnen bijvoorbeeld, heb ik met hitte geen zin in) maar ben gestopt met overmatig klagen, neem het weer grotendeels zoals het komt en maak er bovenal gewoon het beste van.



Fijne tijden nog voor de zomerliefhebbers die hier meelezen en schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Voldemort schreef op 31 augustus 2016 @ 18:22:

[...]



Heel goed. Als het dan geen herfst wil worden, dan máken we het herfst!



Ik heb al stoffen Halloween-tasjes van de Action Ben er ook mee boodschappen gaan doen In de zomer!

Doet me denken aan de tijden dat mijn vriend een t-shirt had met een waarschuwingskader zoals die op sigarettenpakjes staan met de tekst 'rokers vatten kou' erop en er boodschappen mee ging doen toen de mussen van het dak vielen. De mensen bij de supermarkt die hem signaleerden kwamen niet meer bij
Welkom terug!



Het is al een beetje donker s morgens, zalig. En s avonds ook rond half negen wordt het al donker, de fijne gezellige tijd komt eraan!
Alle reacties Link kopieren
Hoera! De R is in de maand! De herfst is begonnen. Jammer dat de temperatuur nog niet gezellig mee doet, maar het kan niet lang meer duren of de blaadjes worden mooi geel en rood! Nog even volhouden.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
Alle reacties Link kopieren
Het heeft hier 2 uur geleden keihard geregend en vervolgens ging de zon schijnen....Bleghhh.....Nu is het vies benauwd buiten.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met september allemaal!
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Ik weet dat het nog niet veel zin heeft, maar ik zie deprimerende vooruitzichten staan... Volgende week temperaturen van VER boven de 20 graden, zelfs boven de 25 in FRIESLAND... Het moet niet gekker worden. 2016 staat nu op 10 van warmste jaren ooit en dat is niet zomaar. In mei moesten we al deprimerende temperaturen meemaken, en we hebben in die tussentijd geen koude maanden meegemaakt. September belooft denk ik ook weer een warme maand te worden. Gelukkig is het vanaf 9 uur al donker en de zon komt rond half zeven op. Ik meen het, vorige septembermaanden was het echt niet zó warm als wat het gaat worden..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven