Ervaringen Airbnb?

08-07-2014 14:51 81 berichten
Ik kan me niet voorstellen dat hier niet eerder over is geschreven, maar met de zoekfunctie vind ik geen enkel topic over airbnb op Viva (met Google wel eentje, met een paar reacties).



Maar wat ik me dus afvraag: heeft hier iemand ervaring met Airbnb? Is het wel eens grondig misgegaan of niet? Ik vind het een beetje eng om zo bij iemand zelf te boeken maar het ziet er allemaal wel leuk uit. En een stuk goedkoper + betere voorwaarden dan via een reisbureau.



En heeft iemand wel eens contact met Airbnb moeten opnemen omdat het misging en zoja, hoe reageerden ze toen?
Alle reacties Link kopieren
Airbnb of Bakedairbnb?

Het reserveringssysteem van Airbnb is niet wat ik verwacht in 2016, meer van de jaren negentig, twintig jaar geleden...



Het is heel lastig om een simpele reservering te maken:



- Er zijn géén actuele beschikbaarheidsdatums op de site (hotel boeking sites hebben deze simpele informatie wel). Immers, iedere keer dat je een reservering wilt maken, moet je 24 uur wachten op een bevestiging van de verhuurder. We leven in 2016 notabene, het tijdperk van het Internet!

- Twee verhuurders verwierpen ons verzoek.

- Een derde antwoordde niet binnen 24 uur. En dan zijn we 72 uur verder en hebben nog niets...

- Er is geen optie om meer dan één reserveringsverzoek in te dienen. Immers, als ze onverhoopt beide worden geaccepteerd, betaal je voor beide reserveringen.

- Zeer inflexible opties om te cancellen.

- Problemen met het verificatieproces.



En één plek die we hebben gehuurd was vies, om een understatement te gebruiken. De vloeren plakten, vieze vaat in de keuken, gebruikte! lakens op het bed (bah!) en geen schone lakens te vinden, eigenaar niet beschikbaar.



Kortom, wij hebben het wel gehad met deze 'hype'.
Alle reacties Link kopieren
Airbnb is aan het succes ten onder gegaan. Teveel louche aanbieders die willen meeliften op de hype. Ik heb er ook nog maar weinig vertrouwen in en boek liever via homeaway. Dat is kleiner en minder commercieel. Je wordt alleen in contact gebracht met de eigenaar en betaalt ook direct aan hem of haar. Beschikbaarheid zie je, maar voor bevestiging moet je wel mailen met de eigenaar. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer een kamer te boeken via Airb&b, heb Paypal zonder creditcard maar wordt alleen ingelogd bij Paypal met creditcard en kan dus niet via mijn saldo betalen. Natuurlijk gevraagd aan Airb&b maar antwoord laat op zich wachten. Wellicht weet iemand van jullie hoe dit zit?
Uitsluitend goede ervaringen met AirBnB hier. Echt volstrekt top.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn afgelopen zomer bij drie verschillende adressen van Airbnb geweest. Geen enkel probleem en prachtige kamers. Wij kozen wel voor een kamer of appartement met veel goede reviews.
Alle reacties Link kopieren
Aan de laatste twee dieren (bugsbunny en racoon): dit is een eeuwenoude post. Iemand vóór jullie was lekker aan het necroposten...
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven