Onaardige collega moeders

31-08-2016 12:11 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom zijn moeders onderling altijd zo onaardig? Waarom geen begrijpende blik of een helpende hand?

Ik stond net bij de kassa in de Appie, en mijn baby van 4 maanden was aan het mopperen. Toen ik mijn boodschappen op de band legde, het waren er veel want ik heb gehamsterd, viel er een zak chips af. Tegelijktijd stootte mijn peuter haar teen, en begon te huilen. Toen ik met het zweet op mijn rug aan de mevrouw achter mij vroeg of ik er even langs mocht, zodat ik de zak chips even kon pakken, kreeg ik chagrijnige blik. Nadat ik snel de boodschappen inpakte en de kinderen probeerde te troosten liep ik een stukje verderop zodat we de doorgang niet blokkeerden. De bewuste vrouw die achter mij in de rij stond liep lang, stopte even en keek me aan, en zei tegen haar tienerdochter dat ze snel wegmoesten vanwege die 'kutkinderen' hier. Ik was verbaasd en had haar willen vragen of haar tampon scheef zat, maar op dat moment ben ik niet zo ad rem.



Waarom niet een knikje van verstandhouding? Als mijn peuter nou als een of ander terror kind de schappen aan het leeg trekken was dan had ik haar ergernis nog kunnen begrijpen, maar nu?



Eigenlijk is dit meer een oproep aan alle moeders, wees een beetje aardig voor elkaar. Dat helpt, echt.
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 14:58:

[...]





Dat is allemaal leuk en aardig,maar onvriendelijk doen en dan de ander de mond willen snoeren vind ik niet zo tof,en ik begrijp het ook echt niet.



Leo bedoelde dat helemaal niet onvriendelijk maar wil gewoon deze discussie stoppen.



On-topic weer... TO, laat lekker gaan. Je hebt helemaal geen kut-kind, je had even een kut-moment
Alle reacties Link kopieren
quote:claudine1982 schreef op 31 augustus 2016 @ 14:59:

[...]



Ik zou me de moeite besparen. Met zulke types valt geen zinnige conversaties te voeren. Ik denk dat jij er alleen maar gefrustreerd van wordt.Hoezo "zulke types",was vast een heel aardige mevrouw die een heel goede reden had om die twee kinderen uit te schelden
Alle reacties Link kopieren
Als ik een topic moet openen iedere keer dat mensen onaardige dingen zeggen..pfff

Misschien woon je in, over het algemeen, net dorp ofzo?

Hier in de stad wordt er weleens van alles geroepen.

Ik ga daar niet op reageren. Denk dan ok! en dan
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 15:03:

[...]





Hoezo "zulke types",was vast een heel aardige mevrouw die een heel goede reden had om die twee kinderen uit te schelden



Je zoekt nu.

Niemand noemt het een aardige mevrouw.

En al die redenen die werden opgenoemd waarom ze zo deed waren veelal ironisch bedoeld.



Het is gewoon een rotopmerking, die ze niet tegen maar over de kinderen maakte.
Alle reacties Link kopieren
quote:Eleonora-1 schreef op 31 augustus 2016 @ 15:08:

[...]





Je zoekt nu.

Niemand noemt het een aardige mevrouw.

En al die redenen die werden opgenoemd waarom ze zo deed waren veelal ironisch bedoeld.



Het is gewoon een rotopmerking, die ze niet tegen maar over de kinderen maakte.



Ik begrijp wel wat je wil zeggen( denk ik) maar als ik het woord "gestoord"gebruik bedoel ik dat ook niet als officiele diagnose,iemand anders zei net tokkie,dat woord had ik ook kunnen gebruiken.

Daarom snap ik niet waarom je zo fel op mij reageert,terwijl je voor de scheldende vrouw wel begrip lijkt te hebben.

Ik ben niet de fijnzinigste als ik een mening heb,dat weet ik ook wel,maar ik vind dat er op dat ene woord van mij wel erg veel lading gelegd word.



Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat ik niet denk dat deze vrouw gewoon een rot-dag had,maar dat dit gewoon haar manier van doen is,en dat je daar niks mee kunt als t.o zijnde,omdat er ( denk ik) geen redelijk gesprek mee aan te vangen valt,mocht je dat willen.

Ik geloof namelijk niet dat fatsoenlijke,aardige mensen zich door een rothumeur ineens zo laten gaan.

Dat is alles.En daarmee wil ik ook weer niet terugnemen dat mijn eerste gedachte bij zoiemand is dat ze niet spoort,want dat komt dan in mij op,een ander zou denken:wat een tokkie.
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 15:03:

[...]





Hoezo "zulke types",was vast een heel aardige mevrouw die een heel goede reden had om die twee kinderen uit te schelden Je bent een beetje aan het drammen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel,maar ik was al klaar hoor.
Schiet mij opeens wel weer te binnen dat een paar maanden geleden een man mij bekritiseerde op het kopen van potjes Olvarit; " je weet dat je de smaak van kinderen hiermee verpest he, mevrouw".

En deze ook nog (maand later); "zet dat kind toch gewoon in de buggy goddomme" (dreumes was trots lopend mee naar de supermarkt, maar ging daar vervolgens op de grond liggen).



Ik denk dus dat we kunnen concluderen dat de supermarkt een bepaalde irritatie en bemoeizucht opwekt bij velen
Alle reacties Link kopieren
quote:[/message]:

Schiet mij opeens wel weer te binnen dat een paar maanden geleden een man mij bekritiseerde op het kopen van potjes Olvarit; " je weet dat je de smaak van kinderen hiermee verpest he, mevrouw".

En deze ook nog (maand later); "zet dat kind toch gewoon in de buggy goddomme" (dreumes was trots lopend mee naar de supermarkt, maar ging daar vervolgens op de grond liggen).



Ik denk dus dat we kunnen concluderen dat de supermarkt een bepaalde irritatie en bemoeizucht opwekt bij velen





ik kreeg een keer een enorme preek van een man omdat ik met mijn kinderen aan het overleggen was wat we zouden gaan eten...:)

vroeger, blablablabla.....enzenz
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 31 augustus 2016 @ 14:35:

[...]

Nou, dat zou ik ook denken als ik mijn kind bij mij had en wellicht iets zeggen als ik mijn kind niet bij mij had (niet: "Jij bent gestoord" maar wel iets anders). Ik heb geen autisme zover ik weet. Ik ben gewoon lui. Iemand die zichzelf presenteert als een tokkie, daar heb ik geen zin in om mij bij in te leven of als je die figuren vaker dreigt tegen te komen mij erin te 'verdiepen'. In mijn ervaring heb je toch weinig aan die verbaal incontinente figuren die er geen moeite mee hebben om babies en peuters binnen gehoorsafstand te betitelen als 'kutkinderen'. Of een zichtbaar gehandicapt persoon als 'kutmongool' of een trage bejaarde als 'ouwe graftak'. Toch een ander slag mensen dan de personen die op een monumentale k-u-t dag alle scheldwoorden bezigen als ze hun teen stoten of een sixpack colaflessen op hun voet laten vallen. Die komen dan toch altijd weer vrij snel bij hun positieven na ontlading en kuren het niet af op de medemens.

Mee eens.



Ik ben meestal ook meer van altijd-blijven-lachen en haat moet je niet met haat bestrijden, sta erboven e.d. zen.



Maar het is toch eigenlijk echt tijd voor een Opstand der Fatsoenlijken als er iemand in de supermarkt een baby en een peuter uitmaakt voor kutkinderen. Indirect, direct, rotdag of niet. Dat hoef je niet proberen goed te praten, dat moet je afkeuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerenza schreef op 01 september 2016 @ 17:36:

[...]



Mee eens.



Ik ben meestal ook meer van altijd-blijven-lachen en haat moet je niet met haat bestrijden, sta erboven e.d. zen.



Maar het is toch eigenlijk echt tijd voor een Opstand der Fatsoenlijken als er iemand in de supermarkt een baby en een peuter uitmaakt voor kutkinderen. Indirect, direct, rotdag of niet. Dat hoef je niet proberen goed te praten, dat moet je afkeuren.Helemaal mee eens.
quote:Leggingdame28 schreef op 31 augustus 2016 @ 17:13:

Schiet mij opeens wel weer te binnen dat een paar maanden geleden een man mij bekritiseerde op het kopen van potjes Olvarit; " je weet dat je de smaak van kinderen hiermee verpest he, mevrouw".

En deze ook nog (maand later); "zet dat kind toch gewoon in de buggy goddomme" (dreumes was trots lopend mee naar de supermarkt, maar ging daar vervolgens op de grond liggen).



Ik denk dus dat we kunnen concluderen dat de supermarkt een bepaalde irritatie en bemoeizucht opwekt bij velen

Van dat in de buggy zetten zou ik ook denken,zou het niet zeggen. Heb iets soortgelijks 2 weken geleden meegemaakt in de jumbo en toen heb ik er wel iets van gezegd. 3 kinderen rond een jaar of 6/7 die op de vloer in de supermarkt liggen en dat hun moeder dat heel normaal vond dat bejaarden met rollators er niet langs konden, ik kon er niet langs met mijn kinderwagen. En ja dan zeg ik er wel wat van.



En als mijn kind in de supermarkt vervelend wordt en op de grond gaat liggen dan gaat hij de buggy ook gewoon in. Nergens voor nodig om anderen tot last te zijn.
Zelfs ook wel eens iets raars meegemaakt. Met mijn oudste naar monkeytown en zag 2 moeders al steeds naar ons kijken en fluisteren. 1 had schijnbaar al haar moed verzameld en kwam naar mij toe om te zeggen dat de voetjes van mijn zoon verkeerd staan en dat ik daar toch echt eens naar zou moeten laten kijken en het belachelijk was dat ik dat niet deed. Waarop ik antwoordde of ze een operatie, 12 weken gips gestart toen hij een dag oud was en een brace snachts niet genoeg vond en wat ik dan nog meer zou moeten doen.



Heel asociaal en vreemd om zo op een afwijking bij je kind aangesproken te worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 02 september 2016 @ 01:25:

Zelfs ook wel eens iets raars meegemaakt. Met mijn oudste naar monkeytown en zag 2 moeders al steeds naar ons kijken en fluisteren. 1 had schijnbaar al haar moed verzameld en kwam naar mij toe om te zeggen dat de voetjes van mijn zoon verkeerd staan en dat ik daar toch echt eens naar zou moeten laten kijken en het belachelijk was dat ik dat niet deed. Waarop ik antwoordde of ze een operatie, 12 weken gips gestart toen hij een dag oud was en een brace snachts niet genoeg vond en wat ik dan nog meer zou moeten doen.



Heel asociaal en vreemd om zo op een afwijking bij je kind aangesproken te worden.





Zoiets had ik op het CB,mijn baby kreeg borstvoeding,en dan kunnen de luiers er nogal dramatish uitzien

Een andere moeder kwam me op hoge poten ,heel hard pratend even vertellen dat dat geen normale ontlasting is,en dat het heel vreemd was dat ik dat zo rustig verschoonde,wat was ik wel niet voor een moeder dat ik dacht dat dat normale poep was!?!

Echt elke andere ouder keek me aan,was niet prettig.Toen kwam een wijkverpleegster die het voorval hoorde even in de luier kijken,en begon luid te lachen:dat is gewoon een typische borstvoedings ontlasting,niks mis mee.De "bezorgde"moeder pakte haar boeltje plus kind en beende zonder blikken of blozen heel snel het CB uit,die had zichzelf goed voor paal gezet.De wijkverpkleegster kon ik wel zoenen
Alle reacties Link kopieren
Waarbij ik wel even wil zeggen dat dat van jou nog 100 keer erger is qua impact op je gevoel,als er echt iets met je kindje is,en je er al alles aan gedaan hebt.

Maar het type "bezorgde moeder"is hetzelfde. Ik hoop dat met je kindje alles nu goed is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 02 september 2016 @ 01:25:

Zelfs ook wel eens iets raars meegemaakt. Met mijn oudste naar monkeytown en zag 2 moeders al steeds naar ons kijken en fluisteren. 1 had schijnbaar al haar moed verzameld en kwam naar mij toe om te zeggen dat de voetjes van mijn zoon verkeerd staan en dat ik daar toch echt eens naar zou moeten laten kijken en het belachelijk was dat ik dat niet deed. Waarop ik antwoordde of ze een operatie, 12 weken gips gestart toen hij een dag oud was en een brace snachts niet genoeg vond en wat ik dan nog meer zou moeten doen.



Heel asociaal en vreemd om zo op een afwijking bij je kind aangesproken te worden.Oh, ik had dan echt heel overdreven iets gezegd als: "Oh?! Dit is écht de eerste keer dat ik het zie! Wat goed van u, ik ga er metéén iets aan doen!"
Winter is coming...
Alle reacties Link kopieren
quote:winterqueen schreef op 02 september 2016 @ 13:28:

[...]





Oh, ik had dan echt heel overdreven iets gezegd als: "Oh?! Dit is écht de eerste keer dat ik het zie! Wat goed van u, ik ga er metéén iets aan doen!"Dan is het nog maar de vraag of het aankomt bij zo'n vrouw,misschien staat ze er wel bij te glunderen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven