Het zwarte gevaar

30-08-2016 22:42 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lieve mensen,



Ik vind heel veel soortgelijke topics en googlen is geen optie, dus ik wil het jullie hier vragen.



Wat is jou geheim om spinnen uit huis te weren?



Gebruik je gif zoals Roxasect of een diervriendelijk middel? En wat werkt voor jou? Veel schoonhouden? Huis-, tuin- en keukenmiddelen?



Vorige week vijf huisspinnen gesignaleerd en zojuist rent er een dikke jager voorbij en ik word er zo naar van dat ik zo ga huilen .



Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor de gouden tip!
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:Woldertje schreef op 31 augustus 2016 @ 11:10:

Bang zijn voor een spinnetje... Deze etterbak had een spanwijdte van 7 cm dus spinnetje vind ik geen accurate beschrijving
"People, what a bunch of bastards"
quote:ZombieQueen schreef op 31 augustus 2016 @ 11:14:

[...]





Bang zijn voor vuurwerk... Ik ben dus niet bang voor vuurwerk. Dat heb je verkeerd begrepen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 31 augustus 2016 @ 01:05:

In een flat gaan wonen

Ik heb ze bijna nooit.

Mijn ouders wonen in een vrijstaand huis met grote tuin, die hebben veeeel spinnen. Mijn vader wees me er laatst een aan bij het raam (wel aan de buitenkant gelukkig); nooit zo'n grote spin in het echt gezien. Echt vies. Ik zou me kapot schrikken als zoiets in huis zou zitten. Brrr.Dat dacht ik ook! Toch hebben op de flat ook huisspinnen gehad helaas :(
quote:Woldertje schreef op 31 augustus 2016 @ 11:19:

[...]





Ik ben dus niet bang voor vuurwerk. Dat heb je verkeerd begrepen!Woldertje in "Ik ben zo'n persoon......."



Dit ging over vuurwerk toch?

Kom dan hier ook niet even mensen uitlachen die bang zijn voor spinnen. Jouw angst is net zo ongegrond als die van ons.
Alle reacties Link kopieren
Mensen mogen best lachen hoor. Het is ook een idiote angst. Ik moet ook lachen om een vriendin die bang is voor muizen. Daar heb ik dan weer totaal geen moeite mee ondanks het feit dat muizen schadelijker zijn dan spinnen..
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:ZombieQueen schreef op 31 augustus 2016 @ 11:32:

[...]





Woldertje in "Ik ben zo'n persoon......."



Dit ging over vuurwerk toch?

Kom dan hier ook niet even mensen uitlachen die bang zijn voor spinnen. Jouw angst is net zo ongegrond als die van ons.Nou inderdaad. Beetje flauw van woldertje.
quote:ZombieQueen schreef op 31 augustus 2016 @ 11:32:

[...]





Woldertje in "Ik ben zo'n persoon......."



Dit ging over vuurwerk toch?

Kom dan hier ook niet even mensen uitlachen die bang zijn voor spinnen. Jouw angst is net zo ongegrond als die van ons.Ík ben NIET bang voor vuurwerk!



Ik steek gerust een pijl af. Ik durf ook gerust een rotje af te steken. Ik vind vuurwerkshows hartstikke gaaf. Ik sta om 0:00 buiten met oud en nieuw. Dus ik ben absoluut niet bang voor vuurwerk!



Ik zei dat ik bang ben voor de knallen van die halve bommen, dáár ben ik bang voor! Niet voor vuurwerk.
quote:ZombieQueen schreef op 31 augustus 2016 @ 11:32:

[...]



Jouw angst is net zo ongegrond als die van ons.



Oja joh?



Vuurwerk is toch heel wat schadelijker dan een spinnetje.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 31 augustus 2016 @ 11:19:

Spinnen zijn eng, maar wat ik gisteren in huis had was helemaal erg! Een libel! Afgezien van dat ze angstaanjagende aanvalsvluchten op je uitvoeren kunnen ze ook heel gemeen bijten (ervaring mee). Het was hier dus grote paniek, ik met mijn stofzuiger en ondertussen een terrorkater die van alles omgooide omdat hij erachter aan ging. Toen hij uiteindelijk in de stofzuigerstang belandde hoorde je hem echt 'tok tok tok' door de stofzuiger in gaan.



Oooh die vind ik ook echt verschrikkelijk daar ren ik ook gewoon gillend voor weg Vroeger vloog er ook standaard elk jaar wel zo'n grote viezerik binnen en ik kwam dan niet van de wc af voordat het beest weg was.



Spinnen vind ik ook niks. De kleintjes mogen hier best een beetje blijven zitten in hun eigen hoekjes maar die grote zwarte engerikken gaan toch ook gewoon de stofzuiger in of vallen ten prooi aan de katten.
quote:MevrouwJack schreef op 30 augustus 2016 @ 22:55:

[...]



Idem.

Ik zou niet weten waarom iets dat geen kwaad doet, zo nodig dood moet.



Hier ook. Wij geven ze namen! Vooral die dikke met harige poten

En we zingen met de kinderen het liedje van sebastiaan. Het was niet goed met hem gegaan...
Alle reacties Link kopieren
quote:rosepudding schreef op 31 augustus 2016 @ 08:22:

Spinnen doen mij niets, ben er niet bang voor en laat ze dus ook gewoon met rust.

Alleen als ik aan het stofzuigen ben en ik zuig de spinnenwebben op in de hoekjes of langs het plafond dan zuig ik er wel eens mee op, als hij daar toevallig zit. Of van die ´eierzakken´ die ze dan wel buiten in het hoekje van het raam en het kozijn plakken, die sop ik er ook af met ramen lappen.

Voor de rest gaan ze hun gang maar, dit zijn natuurlijk wel de spinnetjes zoals wij die in Nederland hebben.

Ik zie wel eens filmpjes op het internet voorbij komen uit Australië bijvoorbeeld, als ik thuis zou komen en er zit zo´n knoeperd van anderhalve kilo op de muur dan steek ik het huis in de fik.







Hier ook een flat op 3 hoog, nog nooit een spin gezien! *klopt af*
quote:MinkeDeWit schreef op 31 augustus 2016 @ 11:19:

Spinnen zijn eng, maar wat ik gisteren in huis had was helemaal erg! Een libel! Afgezien van dat ze angstaanjagende aanvalsvluchten op je uitvoeren kunnen ze ook heel gemeen bijten (ervaring mee). Het was hier dus grote paniek, ik met mijn stofzuiger en ondertussen een terrorkater die van alles omgooide omdat hij erachter aan ging. Toen hij uiteindelijk in de stofzuigerstang belandde hoorde je hem echt 'tok tok tok' door de stofzuiger in gaan.



Mijn hart breekt!



http://www.libellennet.nl/libellenalgemeen.php?id=47
quote:Mellona schreef op 31 augustus 2016 @ 13:43:

[...]





Hier ook. Wij geven ze namen! Vooral die dikke met harige poten

En we zingen met de kinderen het liedje van sebastiaan. Het was niet goed met hem gegaan... Die grote zwarte met haar op hun benen, die noem ik standaard Hector.
Alle reacties Link kopieren
Hector zo ga ik de volgende ook noemen. Wilburd, Gaston, Molly, Alfonds.. die zaten bij mij. Ik geef ze alleen een naam als ze mogen blijven zitten.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
Kleintjes mogen blijven, van die langpoten mogen blijven, maar die superdikke zwarte die megasnel zijn.... NOPE. Hoor je mensen altijd zeggen dat die beesten banger voor jou zijn dan jij voor hen, maar daar geloof ik echt niks van, want die beesten vluchten nooit.
Alle reacties Link kopieren
Libellen kunnen toch niet bijten of steken??
quote:Sofief schreef op 31 augustus 2016 @ 16:06:

Libellen kunnen toch niet bijten of steken??De Libelle is een roofdier, ze eten onder andere wespen.
quote:Fayan schreef op 31 augustus 2016 @ 16:05:

Hoor je mensen altijd zeggen dat die beesten banger voor jou zijn dan jij voor hen, maar daar geloof ik echt niks van, want die beesten vluchten nooit.





Dat vertel ik maar niet tegen mijn kinderen. Ik hoop dat ze op een dag moediger zijn dan ik en zo'n spin wél pakken en buiten de deur zetten
Alle reacties Link kopieren
Pepermuntolie heb ik me laten vertellen.
Ik roep mijn man of mijn dochter erbij. Die halen ze dan weg. En geen klimop of wingerd te dicht bij je kozijn laten komen, dan kruipen ze 's avonds zo vanuit de bladeren naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Fresiaatje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:36:

Pepermuntolie heb ik me laten vertellen.Dat zal een van die geuren zijn waar ze een hekel aan hebben. Azijn heb ik ook gehoord en dat leek enigszins te helpen. Nu dus niet meer, zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden. Munt. Zolang het niet meer prooiinsecten aantrekt
"People, what a bunch of bastards"
quote:Amand schreef op 31 augustus 2016 @ 16:29:

[...]







Dat vertel ik maar niet tegen mijn kinderen. Ik hoop dat ze op een dag moediger zijn dan ik en zo'n spin wél pakken en buiten de deur zetten

Mijn dochter doet dat dan nog niet. Al is die er nooit bang voor geweest hoorde haar zeggen toen ze een jaar of 8 was en ging doichen. "Hallo spin", en ging gewoon douchen met een spin schuin boven haar.



Mijn zoon pakt ze wel op. Die vindt doodmeppen zielig en zet ze voorzichtig buiten.
Alle reacties Link kopieren
Voor Libelles ben ik dan weer niet bang, die laat ik gewoon rustig zitten. Gaan vanzelf wel weer naar buiten. Muizen vind ik ook niet eng.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Alle reacties Link kopieren
quote:Corona67 schreef op 31 augustus 2016 @ 08:28:

[...]



Sommige mensen zijn bang voor honden. Die mep je toch ook niet dood





Nee ?????

Moet je aan mijn zoon vertellen, daar heeft zelfs de familie Gaus niets aan kunnen verbeteren. Hij is doodsbang. Spinnen vangt hij gelukkig vol vreugde voor me. Dat levert hem geld op.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Diddie_Boho schreef op 31 augustus 2016 @ 17:02:

[...]





Dat zal een van die geuren zijn waar ze een hekel aan hebben. Azijn heb ik ook gehoord en dat leek enigszins te helpen. Nu dus niet meer, zal eens kijken of ik dat ergens kan vinden. Munt. Zolang het niet meer prooiinsecten aantrekt In de pepermuntplanten in dd tuin zitten spinnenwebben.....
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven