Lijf & Lijn alle pijlers

Afgevallen?

31-08-2016 15:55 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve VIVA'ers,



Ik heb een vraagje. Ik ben binnen een aantal maanden 10 kilo verloren. Hier ben ik heel blij mee. Alhoewel ik mij niet probeer te focussen op gewichtsverlies, maar voornamelijk op een gezonde levensstijl aannemen, vraag ik mij toch iets af. Ik ben 1.66 lang en mijn startgewicht was 103 kilo. Klopt het dan wel dat ik het niet aan mijn kleding merk?



Ik begin bijna te denken dat mijn weegschaal liegt.
-
Alle reacties Link kopieren
10 kilo van de 103 kilo afgevallen? Nee, ik denk ook niet dat je dat gelijk aan je kleding merkt dan.

Wel knap van je. Volhouden, want op een gegeven moment ga je het wel merken natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gehoord dat 5 kilo verlies ongeveer een maat minder is. Dus je zou het moeten merken. maar misschien heb jij veel kleding die elastisch is dus meerekt, of die iets te klein is geweest en nu goed zit.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Niet lullig bedoelt maar 10 kilo op zo'n overgewicht zal je minder snel merken dan dat je bijvoorbeeld 64 kilo had gewogen en er 10 was afgevallen.

Als je er nog eens 10 afvalt zal je echt wat gaan merken. Hou vol, je bent goed bezig!
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 31 augustus 2016 @ 16:01:

Ik heb wel eens gehoord dat 5 kilo verlies ongeveer een maat minder is. Dus je zou het moeten merken. maar misschien heb jij veel kleding die elastisch is dus meerekt, of die iets te klein is geweest en nu goed zit.Niet als je zoveel overgewicht hebt als to
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik ben drie jaar terug 50 kilo afgevallen. Als je zo zwaar bent merk je het inderdaad nog niet snel aan je kleding. Hoe slanker je wordt, hoe minder kilo's je moet verliezen om een maat minder te gaan. Ik merk 2 kilo nu echt aan mijn kleding, dat kon ik me vroeger niet voorstellen

Goed bezig zeg, zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maat 42, of ik nou 78 of 85 kilo weeg. Ik schommel daartussen maar hoef er geen andere kleren voor te kopen.



Dus ja, dat kan heel goed.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik woog 100, nu 60. Bij 1'75. Van maat 48 naar 36. 5 stappen dus ongeveer 8 kg per kledingmaat.



Maar het gaat om verhoudingen, jij bent een stukje kleiner dus het kan best iets langer duren. Sowieso had ik op het moment het besef niet dat ik het verschil echt zag. Dat kwam pas een heletijd nadat ik klaar was. Dat ik opeens in de spiegel keek en dacht, hoh whut wacht dat ben ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 31 augustus 2016 @ 16:13:

[...]





Niet als je zoveel overgewicht hebt als toHangt van de persoon af Calvijn, ik ben ook 11 kilo kwijt en wel bijna 2 maten kleiner ook (ook van 100+ naar onder de 100)
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik woog wel wat meer dan TO en merk 10 kilo wel degelijk aan mijn kleding.

10% gewichtsverlies moet je gewoon merken, zeker als je ook nog zo klein bent.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf 9 kilo afgevallen... en weeg nu 62.5 zo ongeveer.



En ik pas al mijn oude kleding nog gewoon hoor! Wel kan ik nu ook een strakkere kleding maat aan. Laatste een broek gekocht welke ik eerst nooit had gepast.



Maar mijn oude broeken passen ook nog hoor! Wel wat losser natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
Het kan zijn dat je inderdaad nog geen kleinere kleding maat hebt maar het lijkt mij wel dat broeken en dergelijke wat minder strak zitten? Dat zou je toch wel moeten voelen?
Alle reacties Link kopieren
Ga is naar de winkel. En je zult zien dat je een maat kleiner kunt nemen of dezelfde maat als wat je nu hebt toch wel wat beter zit.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Redelijk recentelijk ben ik naar de winkel gegaan, maar ik merk echt geen verschil. De broek die ik kocht was nog steeds maat 48. Het kan dus gelukkig wel. Mijn weegschaal is blijkbaar goed Ik ga lekker door en als ik bij 80 kilo nog steeds geen verschil merk shop ik een nieuwe weegschaal.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 31 augustus 2016 @ 21:52:

Bedankt voor alle reacties! Redelijk recentelijk ben ik naar de winkel gegaan, maar ik merk echt geen verschil. De broek die ik kocht was nog steeds maat 48. Het kan dus gelukkig wel. Mijn weegschaal is blijkbaar goed Ik ga lekker door en als ik bij 80 kilo nog steeds geen verschil merk shop ik een nieuwe weegschaal.Wel apart ik merkte echt verschil van 103 naar 93 kg.. Maar je merkt het dus niet zo bij je benen. Hoe zit het dan bij je bovenlichaam? Pas je daar wel een maatje kleiner en zien mensen het wel aan je dat je bent afgevallen?
Ik ben afgelopen jaar 9 kg afgevallen (nog steeds bezig met afvallen) en ik dacht ook dat ik het niet merkte aan mijn kleren tot ik voor de vakantie mijn korte broeken van vorig jaar aantrok. Allemaal te groot, ze slobberen rond mijn benen dus de weegschaal liegt hier niet in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
@ lalalie: Ook bij kleding aan mijn bovenlichaam merk ik het nog niet. Ik hoor wel dat mensen het in mijn gezicht zien.
-
Alle reacties Link kopieren
quote:Ammenooitniet schreef op 31 augustus 2016 @ 21:52:

Bedankt voor alle reacties! Redelijk recentelijk ben ik naar de winkel gegaan, maar ik merk echt geen verschil. De broek die ik kocht was nog steeds maat 48. Het kan dus gelukkig wel. Mijn weegschaal is blijkbaar goed Ik ga lekker door en als ik bij 80 kilo nog steeds geen verschil merk shop ik een nieuwe weegschaal.Koop eens een centimeter, en meet je taille en heupen, en kijk of je dan verschil ziet over een paar weken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Even een update: inmiddels bijna 15 kilo kwijt en ik begin het nu wel te merken. Ik mag er binnenkort in ieder geval een nieuwe broek bij gaan shoppen!
-
Alle reacties Link kopieren
Wat goed zeg!!!!!!!
Alle reacties Link kopieren
Goed van je!
Alle reacties Link kopieren
Wat knap van je!
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal
-
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in 5 maanden tijd van 38 naar 36 gegaan , woog ong 66 kilo , hoeveel er precies af is weet ik niet masr denk ong 5-6 kilo 1,75 lang
Wees jezelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven