Kiezen uit twee meisjesnamen!

31-08-2016 15:09 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen niet kiezen uit deze namen.. Jullie wel???



(Andere suggesties in dezelfde stijl zijn natuurlijk welkom.. Maar deze twee vinden we al heel mooi!)

Welke meisjesnaam?

Totaal aantal stemmen: 110

Amber Anaïs (50%)
Zara Igoné (50%)
quote:Star schreef op 31 augustus 2016 @ 15:32:

Ik vind het klinken als goedkope parfums.



Het deed me ergens aan denken maar ik wist niet aan wat.

Aan die goedkope parfums van de Action ofzo inderdaad.



Anaïs valt bijna niet uit te spreken. Het klinkt gewoon niet soepeltjes. Aa. naa. ies. Ofzo iets?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 31 augustus 2016 @ 15:24:

Amber is tokkie. Igoné vind ik echt een heel mooie bijzondere naam. De andere drie zijn nogal doorsnee.Jij vindt Amber een tokkienaam.



Ik heb nooit van Igoné gehoord. Spreek je dat uit met een Engelse g of een Nederlandse g?
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me aan het accent op Igone. En ik zou Zola Igone of Zohra Igone of Zahara Igone doen.
Am Yisrael Chai!
quote:Baron-Samedi schreef op 31 augustus 2016 @ 15:53:

[...]





Jij vindt Amber een tokkienaam.



Ik heb nooit van Igoné gehoord. Spreek je dat uit met een Engelse g of een Nederlandse g?Ik zie ze niet anders. Nou nee, dat is eigenlijk niet aardig om te zeggen, maar het zijn geen heel kakkineuze types die hun kind Amber noemen.
quote:Zanahoria schreef op 31 augustus 2016 @ 15:13:

Zara vind ik toch echt de kledingwinkels, daarom Amber. Amber Igoné is ook leuk.

Dit

Bij Anaïs is het misschien "leuk" voor stommerds om te pesten met anus? Sommige kinderen zijn gefascineerd door vieze dingen.
Alle reacties Link kopieren
Grappig hè, ik associeer het juist wel met meer kakkineuze mensen. Ligt er toch aan wie je met een bepaalde naam kent.

Vind het wel een vreselijke naam als ik eerlijk ben. Heb dus voor Zara Igoné gekozen (ook al ben ik niet zeker van de laatste naam..)



Waarschijnlijk wordt jullie dochter geboren en voel je automatisch welke naam beter bij haar past.
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.
Alle reacties Link kopieren
quote:emmylou schreef op 31 augustus 2016 @ 15:49:

[...]





Die heet ZariaDat vind ik echt een super mooie naam! Staat al jaren hoog op mijn lijstje, maar mijn vriend vindt dit erg Marrokaans klinken.
Ik stem ook voor Sarah Igoné. Dus niet zoals de winkelketen. Ik vind Igoné een hele mooie naam. En een leuke associatie met de balletdanseres.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baron-Samedi schreef op 31 augustus 2016 @ 15:53:

[...]





Jij vindt Amber een tokkienaam.



Ik heb nooit van Igoné gehoord. Spreek je dat uit met een Engelse g of een Nederlandse g?



Igone komt uit de Griekse mythologie, het is eigenlijk Antigone, de dochter van Orpheus of Oedipus, weet niet meer welke.



Je spreekt het uit als i-go-nee met de klemtoon op de laatste lettergreep.



Er is een Nederlandse prima ballerina die zo heet, Igone de Jongh.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote:fashionvictim schreef op 31 augustus 2016 @ 15:54:

Ik stoor me aan het accent op Igone. En ik zou Zola Igone of Zohra Igone of Zahara Igone doen.Zola en Zohra vind ik ook echt prachtig.
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.
Alle reacties Link kopieren
Zijn het een eerste en tweede naam of moet het kind deze twee namen als roepnaam krijgen? En als het eerste en tweede naam worden..is dat dan alleen omdat het een mooie naam is? Of ga je voor de betekenis ervan?

Vaak heeft een tweede /derde naam nl wel een "verhaal", dan vind ik het al makkelijker kiezen en ook logischer dan zomaar twee namen geven.
Alle reacties Link kopieren
Amber is een paarden naam
Alle reacties Link kopieren
Passen de namen ook prettig bij de achternaam....?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
Dank allemaal! Het is bedoeld als twee namen, dus alleen de eerste naam is de roepnaam. Anaïs als tweede naam zou een vernoeming zijn (vind het ook een erg mooie naam, maar wellicht voor sommige mensen te lastig als roepnaam). Igoné is mijn favoriet, maar die vindt manlief niet geschikt als roepnaam. Wel als tweede naam. Vandaar! Verder zouden wij sowieso voor Zara gaan, ipv Sara(h). Het exotische en koninklijke aspect vinden wij mooi...

Amber als tokkie naam is trouwens nooit in me opgekomen...hmm..

Grappig om te zien dat de poll nogal gelijk opgaat! We moeten toch echt zelf gaan kiezen hè! Haha.
Ik vind het allemaal prachtig.

Ik vind ook dat je zelf moet kiezen.



Niets zo persoonlijk als de naam van je kind uitzoeken en je ziet het, mensen hebben associaties bij de namen die ik bijvoorbeeld niet heb en jij waarschijnlijk ook niet.

Anaïs is voor mij de naam van een Franse schrijfster.

Zara doet me denken aan een juf van vroeger.

Igoné aan een fantastische prima ballerina en Amber aan een heerlijke geur en een lief mens met die naam.

Ik stoor me totaal niet aan de schrijfwijze van welke van de vier namen dan ook.



De namen die jij blijkbaar allevier al heel mooi vindt, krijgen door opmerkingen hier nu een andere lading misschien.

Ik ben dol op het forum maar zou de forummers fijn buiten zoiets belangrijks als een kindernaamkeuze houden.



Ik hoop dat je je niet van de wijs laat brengen en kiest wat je het meest aanspreekt.

En dat moment komt.

Let maar op.
Ik snap bij beide echt totaal niet hoe je de tweede naam uit moet spreken. Als die nooit hard op gezegd gaat worden is het niet zo erg, maar anders zou ik dat mijn kind niet aandoen. Hoe mooi het ook klinkt als je het uitlegt.



Maar misschien ben ik wel lui. Ik vind het al vermoeiend dat ik standaard de eerste letter van m'n achternaam moet zeggen omdat het anders fout geschreven word
Ik vind overigens Igoné alleen prachtig. Daar hoeft geen tweede naam bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baron-Samedi schreef op 31 augustus 2016 @ 16:01:

Grappig hè, ik associeer het juist wel met meer kakkineuze mensen. Ligt er toch aan wie je met een bepaalde naam kent.

Vind het wel een vreselijke naam als ik eerlijk ben. Heb dus voor Zara Igoné gekozen (ook al ben ik niet zeker van de laatste naam..)



Waarschijnlijk wordt jullie dochter geboren en voel je automatisch welke naam beter bij haar past.





Die kans zit er wel in, ja.



Zara Igoné vind ik goed klinken. Inderdaad associeer je Zara snel met de kledingwinkel, dat heb ik ook met de Zara's uit mijn omgeving. Dus zou dan toch voor Sara(h) Igoné gaan.
Veritas vos liberabit
Of, niet in jouw rijtje, maar wel mooi: Solange.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb voor Ambar Ananas gestemd
Wat is er eigenlijk zo moeilijk aan de uitspraak van Anaïs?
Alle reacties Link kopieren
Amber Igoné vind ik de mooiste combinatie...
Alle reacties Link kopieren
quote:juultje82 schreef op 31 augustus 2016 @ 16:11:

Dank allemaal! Het is bedoeld als twee namen, dus alleen de eerste naam is de roepnaam. Anaïs als tweede naam zou een vernoeming zijn (vind het ook een erg mooie naam, maar wellicht voor sommige mensen te lastig als roepnaam). Igoné is mijn favoriet, maar die vindt manlief niet geschikt als roepnaam. Wel als tweede naam. Vandaar! Verder zouden wij sowieso voor Zara gaan, ipv Sara(h). Het exotische en koninklijke aspect vinden wij mooi...

Amber als tokkie naam is trouwens nooit in me opgekomen...hmm..

Grappig om te zien dat de poll nogal gelijk opgaat! We moeten toch echt zelf gaan kiezen hè! Haha.Jullie moeten absoluut zelf kiezen succes!
Alle reacties Link kopieren
en een lief mens met die naam.





Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
quote:Charlotte717 schreef op 31 augustus 2016 @ 16:14:

[...]

Die kans zit er wel in, ja.





Ik was nu ook nog een poging aan het doen om de zin te herformuleren, maar nu kloppen ze allemaal niet meer.

Ik ben toe aan vakantie.
What I feared was the onset of incontinence was simply a mid-laugh crisis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven