'Alternatieve' hapjes en drankjes voor bezoek

31-08-2016 15:35 168 berichten
Vanavond krijgen we bezoek en heeft me doen nadenken over wat ik doorgaans in huis haal.

Normaal zorg ik dat ik vrijwel alles in huis heb: frisdrank, bier, wijn, koffie en thee, iets van koek, gebak of borrelhapjes.



Probleem is: dat blijft al-tijd over. En eigenlijk drinken wij geen frisdrank, bier gaat vaak over de datum, een geopend fles wijn wordt niet meer opgedronken, gebak & koek eet ik uit zelfbescherming niet op en borrelhapjes kunnen we vaak nog een paar avonden van eten, wat wij eigenlijk ook nooit doen. Wij eten, nog een kop thee tussendoor en dan gaan we slapen.



Ik ben al minder gaan inkopen, echter blijft dit voorvallen. Vandaag bak ik een kleine cake, heb ik koffie, thee en water en Spa water met een smaakje. Ik heb een paar nootjes en dat is het.



Toch ben ik benieuwd, als jullie op bezoek zouden komen, zou je het erg vinden als iemand niet een variatie in frisdrank, alcoholische dranken en hapjes heeft? Of doen jullie het met wat er geserveerd wordt en zijn jullie daar tevreden mee?
Ik koop blikjes frisdrank, slechts een paar flesjes bier -. en wat over blijft gaat mee met de visite

Ik heb altijd te veel snacks en vaak wordt het weggegooid wat over is, maar dat zal ik wel blijven doen. Alleen 1 bakje nootjes vind ik toch wel wat karig staan.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel het niet vervelend, maar ik krijg een beetje kromme tenen van dit topic. Het is echt niet zo dat mijn huis een hotel is, maar ik heb wel altijd vanalles in huis. Dus ja, ook dingen die ik zelf niet neem, zoals bepaalde (sterke) drank, zoetige wijn of allerlei frisdrank, thee, limo en diverse snaaidingen. Waarom? Gewoon, omdat er geregeld mensen (spontaan) langskomen en ik het echt heel saai zou vinden als ze dan persé iets moeten nemen wat ik altijd neem (dat zijn koffie, water en wijn).

En ja, als ik voor een geplande afspraak, feest of bezoek flink insla, blijft er veel over. Dat eet of drink ik dan op of het verdwijnt deels in de prullenbak of gootsteen. Tsja, jammer dan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb standaard een paar halve literflesjes frisdrank staan, daar kunnen twee a drie glazen uit. Dan blijft er niets tot weinig over.

Idem voor wijn, die kleine flesjes zijn ideaal.



Gebak etc: ik bak af en toe zelf cake of taart en vries dat in kleine porties in. Makkelijk te ontdooien en je hoeft niets weg te gooien.



Hapjes: er zijn standaard olijven en oude kaas in huis, daar zal onverwachte visite het mee moeten doen. Als ik aangekondigde visite krijg, koop ik wel wat extra's, maar zeker geen schalen vol. Op is op. Ik doe niet aan vreetfestijnen.



Ik vind het bij een ander ook niet erg als er geen keuze is. Geen probleem als er geen koekje bij de thee is, even goede vrienden.
Je weet niet wat je bezoek normaal gesproken drinkt?

Drinkt de 1 bier dan koop je zo'n sixpack of een paar losse blikjes i.p.v. een krat en drinkt de ander wijn dan koop je zo'n klein flesje..

En wil je perse gebak bij de koffie doen dan koop je toch losse punten bij de bakker of supermarkt?
Als het mensen zijn die ik vaak zie, bijvoorbeeld een tijdje bevriend geweest met iemand in de straat, of studiegenoten die bij mij kwamen studeren, dat soort dingetjes ga ik niks speciaals halen.



Maar als ergens echt op visite kom en er is alleen maar koffie, thee en vies spa prik water met een smaakje .. Haal dan minstens een fles ranja in huis zou ik denken. Of gewoon wat blikjes of kleine flesjes fris. Net als dat er kleine flesjes wijn zijn, en je bier ook per 6 kan kopen. Hoe langer ik erover denk hoe een groter non issue ik het vind.
Alle reacties Link kopieren
Bij de thee of koffie serveer ik gewoon zo'n chocoladereep van ongelijke stukken, gebroken in een schaaltje. Voor de leuk een aantal smaakvariaties. Gaat altijd wel op, ongeacht de hoeveelheid per gast . Met een rol koekjes zou ik ook blijven zitten.

Bier drinken we zelf wel op, maar frisdrank kopen we vaak niet eens. Wij hebben koffie, thee, diksap, water, bier en wijn. Als daar niks tussen zit wat je lust dan mankeert er iets aan je Brood met smeerseltjes doet het altijd wel goed als hartig hapje en daarvan kun je later nog je eigen brood beleggen. Of een rolletje kaas met zilverui of augurk, kaas die over is -> op brood. Nu eet ik geen vlees maar zoiets kun je ook wel met worst verzinnen. En rauwe groente, waarvan de restjes bij de lunch of avondeten worden opgegeten. Succes!
Ik heb sowieso amper tot geen visite die veel fris drinken en chips enz eten maar ander soort drinken en eten blieven.

Haal ook voor ouders wat anders in huis dan een vriend die komt borrelen ect.



Dus mijn ouders een lekkere thee en iets wat ik zelf heb vers gebakken of gemaakt voor er bij, als ze wat langer lang blijven.



Voor vrienden haal ik wijn of bier en maak een bruchettaplank of kaasplank of zoiets met elke keer een ander thema. Hou rekening met dieeten of andere eetwensen.

Maar ook wel met wat dingen die ik zelf wel mag eten. Mocht er wat over blijven dan komt het wel op.



Noten ect haal ik ook met liefde in huis maar verder geen chips of snoep en gebak. Bijna niemand eet het in mijn omgeving op zulke avondjes of verjaardagen en zit dan ook bijna nooit met dingen die over zijn en ik weg moet gooien.



Het ligt er dus echt aan wie er komt en wanneer en wat ze wel en niet eten en drinken. Pas me daar een beetje op aan. Maar koop dus niet altijd heel veel verschillend eten en drinken die we zelf echt niet op gaan maken.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
Alle reacties Link kopieren
quote:blackberry1980 schreef op 31 augustus 2016 @ 16:09:

Ik bedoel het niet vervelend, maar ik krijg een beetje kromme tenen van dit topic. Het is echt niet zo dat mijn huis een hotel is, maar ik heb wel altijd vanalles in huis. Dus ja, ook dingen die ik zelf niet neem, zoals bepaalde (sterke) drank, zoetige wijn of allerlei frisdrank, thee, limo en diverse snaaidingen. Waarom? Gewoon, omdat er geregeld mensen (spontaan) langskomen en ik het echt heel saai zou vinden als ze dan persé iets moeten nemen wat ik altijd neem (dat zijn koffie, water en wijn).

En ja, als ik voor een geplande afspraak, feest of bezoek flink insla, blijft er veel over. Dat eet of drink ik dan op of het verdwijnt deels in de prullenbak of gootsteen. Tsja, jammer dan.Ik dacht dat ik de enige was..
Alle reacties Link kopieren
Hoe weinig visite heb je dan, als wijn, bier en fris over de datum raken ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:18:

Hoe weinig visite heb je dan, als wijn, bier en fris over de datum raken ?Niet iedereen drink dat natuurlijk en wat maakt het uberhaupt uit hoeveel visite je krijgt.
quote:blackberry1980 schreef op 31 augustus 2016 @ 16:09:

Ik bedoel het niet vervelend, maar ik krijg een beetje kromme tenen van dit topic. Het is echt niet zo dat mijn huis een hotel is, maar ik heb wel altijd vanalles in huis. Dus ja, ook dingen die ik zelf niet neem, zoals bepaalde (sterke) drank, zoetige wijn of allerlei frisdrank, thee, limo en diverse snaaidingen. Waarom? Gewoon, omdat er geregeld mensen (spontaan) langskomen en ik het echt heel saai zou vinden als ze dan persé iets moeten nemen wat ik altijd neem (dat zijn koffie, water en wijn).

En ja, als ik voor een geplande afspraak, feest of bezoek flink insla, blijft er veel over. Dat eet of drink ik dan op of het verdwijnt deels in de prullenbak of gootsteen. Tsja, jammer dan.Persoonlijk hou ik niet zo van verspilling en niet iedereen flikkert maar gewoon eten weg. Of heeft ongelimiteerd geld.
Alle reacties Link kopieren
quote:Roosjediedeldoosje schreef op 31 augustus 2016 @ 16:16:

Wij hebben koffie, thee, diksap, water, bier en wijn. Als daar niks tussen zit wat je lust dan mankeert er iets aan je . Succes!Als j geen alcohol wil moet je bij jou dus aan het water of aan de diksap ? Jottem.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:19:

[...]





Niet iedereen drink dat natuurlijk en wat maakt het uberhaupt uit hoeveel visite je krijgt.Hoe vaak dan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Hunniebunnie schreef op 31 augustus 2016 @ 15:42:

Tsja, ik kom uit een familie waar we graag veel en overvloedig aanbieden. Die restjes komen wel op hoor.



Ik ook hahaha. Heb altijd van alles in huis. Anders haal ik dat gewoon op. Meestal komt alles hier wel op. En anders maar niet.



Maak anders een keer bladerdeeg hapjes, gefrituurde hapjes/airfryer hapjes of maak borrel balletjes warm. Misschien dat dit wel gegeten wordt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:21:

[...]





Als j geen alcohol wil moet je bij jou dus aan het water of aan de diksap ? Jottem.Of koffie en thee?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:21:

[...]





Als j geen alcohol wil moet je bij jou dus aan het water of aan de diksap ? Jottem.Daar krijg ik dus zo'n nare bijsmaak van he. Ik kan niet drinken met m'n medicijnen, en dan kan bier halen wel maar gewoon een pak sinaasappelsap of een fles cola van 50 cent kan er niet af?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 31 augustus 2016 @ 16:24:

[...]





Daar krijg ik dus zo'n nare bijsmaak van he. Ik kan niet drinken met m'n medicijnen, en dan kan bier halen wel maar gewoon een pak sinaasappelsap of een fles cola van 50 cent kan er niet af?Ja, precies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:23:

[...]





Of koffie en thee?Zit jij een hel avond op koffie / thee ? Na twee bakkies schakelt men normaal gesproken over op sterker/ fris.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb van alles in huis keus genoeg. Wat ook lekker is kaasplankje of olijven toastjes erbij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 31 augustus 2016 @ 16:26:

[...]



Zit jij een hel avond op koffie / thee ? Na twee bakkies schakelt men normaal gesproken over op sterker/ fris.



Toevallig wel, ik mag geen drank en fris. En ik vind thee en koffie heerlijk.

Ik haal voor andere graag in huis wat zij willen eten en drinken als ik dat weet.

Maar als ik als gast ergens ben en er is geen fris of sterkte drank zou ik daar geen probleem mee hebben. Ook niet toen ik zulke dingen nog wel dronk.
quote:Goede-Fee schreef op 31 augustus 2016 @ 16:23:

[...]





Of koffie en thee?



Wat weinig

Heb je geen fris in huis?
Alle reacties Link kopieren
quote:YellowLemon schreef op 31 augustus 2016 @ 16:24:

[...]





Daar krijg ik dus zo'n nare bijsmaak van he. Ik kan niet drinken met m'n medicijnen, en dan kan bier halen wel maar gewoon een pak sinaasappelsap of een fles cola van 50 cent kan er niet af?Haha! Vaak is er ook wel spa rood met een smaakje, of een pak sap. Maar wat is er mis met diksap? Ik drink het voor mijn eigen lol ook. Zwaar ondergewaardeerd drankje. En water is ook lekker. Als we echt een verjaardag vieren is er van alles te kiezen, maar iemand die gewoon komt eten of een bakkie komt doen die drinkt wat de koelkast schaft. Geen zin om heel moeilijk te doen voor bezoek hoor, die houding maakt mij bovendien een veel leukere gastvrouw. En ze komen nog steeds graag, gek genoeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jamie-Lee schreef op 31 augustus 2016 @ 15:58:

Hapjes/aangebroken flessen wijn/bier meegeven aan bezoek? Zou mijn bezoek heel blij mee zijn Waarom zou je daar niet blij mee zijn als bezoek zijnde ?
Alle reacties Link kopieren
Als bezoek onverwacht komt kunnen ze het doen met wat ik in huis heb (thee, koffie, ranja, sapje en spa rood). Wij drinken geen alcohol dus moet ik dat speciaal regelen. Koek ofzo is er altijd wel en een chipie ook.

Als het een afgesproken ding is dan heb ik extra wat ik ook de dagen erna gebruiken kan. Denk aan olijven, kaas en salade. Als het op is is het op en ga ik naar de winkel. Is die niet open dan is er altijd wel iets ergens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven