Café Save Haven / neutral territory

15-07-2016 14:19 262 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast (al dan niet felle ) discussies op deze pijler, is er bij veel mensen ook behoefte om hun afschuw en / medeleven te betuigen wanneer er weer eens iets afshuwelijks gebeurd in de wereld. De bloedige aanslagen overal ter wereld, de oorlogen die mensen verdrijven van huis en haard daar wil je soms gewoon over praten, zonder te vervallen in discussies, op de man spelen, (bijna) racistische opmerkingen, zuigen etc.

Daarom (in overleg met de mods) dit topic. Waar discussies zoals op de andere topics gewoon geen plaats hebben. Daar heb je de rest van de pijler voor. Waar je gewoon kan zeggen hoe afschuwelijk je een aanslag vindt zonder meteen voor links gitmensch te worden uitgemaakt. Waar over een foto van een verdronken jochie géén opmerkingen als 'gelukkig weer eentje minder' worden gemaakt.

Kortom, gewoon neutraal terrein, een 'safe haven' tussen al het verbale geweld hier. Net als het Stamcafé op overig

Zuigen, rellen, racisme, discussies, zoek daar een ander topic voor aub



Aanvulling: er staat een knal van een fout in de OP. Dat is hartstikke expres. Daar zit weinig anders achter dan dat ik een sucker ben voor taalfouten op uithangborden, reclames etc.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
;)
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 27 juli 2016 @ 19:53:

Het is ook dichtbij. Beelden zijn ook explicieter dan 20 jaar geleden.



Ik vind het vooral erg dat kinderen dit meekrijgen en dat het erbij gaat horen. De verharding van de maatschappij an sich.



Die beelden zullen inderdaad erg bijdragen. Van IRA en ETA aanslagen destijds kregen we hoogstens wat zwart-wit foto's te zien, maar daar zijn ook heel veel mensen omgekomen. Als dat in deze tijd zou zijn geweest zou niemand meer op straat durven gaan.



Ik geloof overigens niet in de verharding van de maatschappij. Ook dat is een beeld dat vooral door de media wordt geschapen. Als je mensen er naar vraagt zijn het immers altijd anderen (die ze niet kennen) die er voor zorgen dat de maatschappij harder wordt, maar nooit zijzelf en de mensen in hun omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Of het nu een aanslag is of niet; http://www.nu.nl/buitenla ... giers-in-zwitserland.html arm kind, hoe ziek moet je zijn om een kleintje te verwonden, of überhaupt anderen op zo'n manier. Dader verkeert in kritieke toestand, ik hoop dat er inzicht kan komen in zijn motief en hij gestraft kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Hier wordt ik toch echt even stil van... http://www.ad.nl/dossier- ... e-te-beschermen~aa615024/
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 25 augustus 2016 @ 17:40:

Hier wordt ik toch echt even stil van... http://www.ad.nl/dossier- ... e-te-beschermen~aa615024/Ik ook.
Alle reacties Link kopieren
http://www.ad.nl/buitenla ... y-s-in-hannover~afd78240/



Ik ben niet gelovig, met net als met dat meisje in Italië, hoop ik bij het lezen van zulke berichten toch altijd stiekem dat er wel een hemel is waar deze kindjes tot in de eeuwigheid gelukkig kunnen zijn nu ze hier op aarde die kans niet meer hebben.
Alle reacties Link kopieren




Wat een lugubere vondst ook voor zo'n jongen ..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 30 september 2016 @ 17:46:





Wat een lugubere vondst ook voor zo'n jongen .. Dat ook- en om dan daarna (volkomen logisch hoor) te worden verhoord... Ik hoop dat hij snel goede begeleiding krijgt. Zoiets gaat je vast niet in de koude kleren zitten
Alle reacties Link kopieren
Dat hoop ik ook, die begeleiding.. Bah.
Later is nu
Pfff, wat gruwelijk van die vondst.



Ik zie net een filmpje van een reddingswerker die een 30 dagen oude baby levend onder het puin van de bommen in Aleppo vandaan haalt, waarbij hij in tranen uit barst. Aangrijpend. Arme slachtoffers daar.
Alle reacties Link kopieren
Florida



meerdere doden, schietpartij
Dormouse wat een verdrietige verhalen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven