Algemeen vluchtelingentopic deel 7

22-06-2016 21:20 2939 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



In dit topic krijgen jullie de ruimte om te discussiëren over het vluchtelingenonderwerp. Aangezien dit een onderwerp is wat veel emoties oproept, willen we de discussie centraal houden en zullen alle andere topics worden voorzien van een slotje. Nieuwe topics zullen worden verwijderd.



Wat is er anders dan bij andere topics?

- De moderatie op dit topic zal, wegens de gevoeligheid van het onderwerp, extra streng zijn.



- Wat niet mag: op de man spelen, stemmingmakerij, discrimineren, uiten van vreemdelingenhaat.



- Genomen beslissingen voor het uitdelen van waarschuwingen/bans, zullen niet ter discussie staan binnen dit topic. Mocht je het niet eens zijn met een genomen beslissing, dan kun je dit kenbaar maken door te mailen naar forum@viva.nl.



Het vluchtelingenvraagstuk is een moeilijk vraagstuk met vele verschillende standpunten. Laten we dit topic gebruiken om hier op een beschaafde manier met elkaar over in gesprek te gaan.



Deel 1 kunnen jullie hier vinden: Algemeen vluchtelingentopic

Deel 2: Algemeen vluchtelingentopic deel 2

Deel 3: Algemeen vluchtelingentopic deel 3

Deel 4: Algemeen vluchtelingentopic deel 4

Deel 5: Algemeen vluchtelingentopic deel 5



Met vriendelijke groet,



Het Moderatorteam & Community Manager VIVA



Update 27-10-2015

Let op! Er is besloten om het initiële beleid binnen dit topic, waarbij wij werkten met het toepassen van pijlerbans, aan te passen naar het reguliere bansysteem. Het bansysteem is hier terug te vinden: Huisregels
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 31 augustus 2016 @ 22:07:

Wat zegt Merkel nu weer over het vluchtelingenprobleem...dat we eerder aan een goede verdeling hadden moeten beginnen?

Wat is dat nu weer voor een boodschap.

Dat is toch een open deur?



Ik vind het ook nogal grof dat zij ze uitnodigd en haar buren er vervolgens mee op wil zadelen.

Duitsland heeft ze uitgenodigd,moeten ze ook voor die mensen zorgen.Nederland en bijvoorbeeld Polen en Hongarije hebben geen Merkel gestemd.
Het hangt toch echt van Turkije af, dat dat weer veilig wordt en dat we mensen terug kunnen sturen.

En Griekenland is nu zwaar overbelast. Griekenland zou veel meer hulp moeten krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:shisha schreef op 31 augustus 2016 @ 22:36:

Het hangt toch echt van Turkije af, dat dat weer veilig wordt en dat we mensen terug kunnen sturen.

En Griekenland is nu zwaar overbelast. Griekenland zou veel meer hulp moeten krijgen.



Was net op Nieuwsuur



Turkije is veilig genoeg maar de Griekse immigratiedienst is een chaos.

Het Rode kruis kan bijspringen, zolang ze maar niet Europa binnen komen mag het best wat kosten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 31 augustus 2016 @ 22:16:

[...]





Ik vind het ook nogal grof dat zij ze uitnodigd en haar buren er vervolgens mee op wil zadelen.

Duitsland heeft ze uitgenodigd,moeten ze ook voor die mensen zorgen.Nederland en bijvoorbeeld Polen en Hongarije hebben geen Merkel gestemd.Precies, ze haalt ze maar uit Griekenland, ze is nu in Italie kan ze mooi doorvliegen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Pientjexxxx schreef op 31 augustus 2016 @ 13:28:

[...]





Maar waarom zou je als overheid het krijgen van meer dan 2 of 3 kinderen subsidiëren?Precies. Afschaffen die kinderbijslag.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 01 september 2016 @ 08:48:

[...]





Precies. Afschaffen die kinderbijslag.[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 02-09-2016 09:29
Reden: ongepast
% gewijzigd
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Er komt een omkeerpunt voor Merkel: 4 september verkiezingen in Duitsland!



Bron: Die Welt

The changing face of German politics was on display when Merkel traveled to Mecklenburg-Vorpommern in mid-August to meet with farmers, traditionally staunch supporters of her conservatives.



The chancellor was well prepared, telling farmers she would support their use of the weedkiller glyphosate, answering questions about security regulations, and describing in great detail how impressed she was by a combine harvester in front of the farm. The farmers weren’t angry, but they were concerned.



Te erg voor woorden! Dat ze ook nog denkt dat ze door boeren het glyphosate toe te staan (dat is dat spul waardoor bijen en de hele natuur vernietigd wordt! Dat ze daardoor hun stem kan kopen.

TOTAAL, MAAR DAN OOK TOTAAL, van de pot gerukt!



“I’m not just a farmer, I am also a worried citizen,” one man told Merkel, without explaining what he was worried about. “Please use your power so that our children will have a safe future.”



We wachten het af!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Angela wordt nu zelf ook een beetje bezorgd!



Angela Merkel: Refugee surge won’t happen again



Priority is to repatriate as failed asylum seekers as possible.



By Cynthia Kroet

| 9/2/16, 9:03 AM CET



Chancellor Angela Merkel assured politicians of her conservative Christian Democratic Union (CDU) that Germany will not admit as many refugees as it did last year.



German press agency dpa — that was informed about a private meeting of CDU’s executive board — reported on Friday that Merkel told politicians they can go public with it: the refugee crisis of 2015 will not be repeated.

“[In] the next few months, the most important [thing] is to return refugees,” Merkel told them. Repatriating migrants who either don’t qualify for asylum or those, whose requests have been rejected would free up capacity for people, fleeing war and prosecution to remain in Germany.



Wat fijn, zo iemand in een machtspositie. Eigenlijk geeft ze nu toe, ze heeft het NIET GESCHAFFT!

Die immigranten gaan geen baan vinden, de multi-culti ist kaput!



Foutje bedankt! Too little too late.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
Calais 'jungle' Camp: UK urged to take in 400 refugee children; http://www.bbc.com/news/uk-37249847
Alle reacties Link kopieren
Australia ex-judge Jim Macken offers swap with refugee;

http://www.bbc.com/news/world-australia-37243261
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 september 2016 @ 10:46:

Australia ex-judge Jim Macken offers swap with refugee;

http://www.bbc.com/news/world-australia-37243261Lijkt heel nobel,maar als landen als Australie ook soft worden is er dadelijk geen enkel prettig westers land meer over,van mij geen duim omhoog voor deze meneer.
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 02 september 2016 @ 10:59:

[...]





Lijkt heel nobel,maar als landen als Australie ook soft worden is er dadelijk geen enkel prettig westers land meer over,van mij geen duim omhoog voor deze meneer.Of nobel het juiste woord is weet ik ook niet, wel is het een krachtig statement. Ik denk dat, gebaseerd op wat ik er zo in het nieuws van meegekregen heb, er inderdaad een aantal zaken spelen welke vanuit humanitair perspectief verbeterd zouden moeten/kunnen worden. Dat betekend natuurlijk niet dat het hele beleid op de schop moet, maar er is denk ik best wat winst te halen, zelfs zonder de strenge eisen te wijzigen.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wat je bedoeld,maar ik vind dat Australie het vanuit de eigen bevolking gezien een stuk beter doet dan Europa.

Jij bekijkt de dingen juist weer vanuit de vluchtelingen.

Ik vind dat juist hier veel verbeterd moet worden vanuit humanitair oogpunt,willen we Europa veilig en gezellig houden.

We staan er anders in.
Alle reacties Link kopieren
Mien,als Merkel dat bestijdingsmiddel goedkeurt worden alle problemen vanzelf opgelost:geen bijen meer betekend na een tijdje ook geen mensen meer



Hoe gek mag het mens het maken voordat ze eindelijk word vervangen?
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 02 september 2016 @ 10:59:

[...]





Lijkt heel nobel,maar als landen als Australie ook soft worden is er dadelijk geen enkel prettig westers land meer over,van mij geen duim omhoog voor deze meneer.



Australië wordt niet soft en heeft altijd wel (beperkt) migranten opgenomen alleen doen ze dat op uitnodiging net als Engeland, Canada en VS

Die reizen af naar opvangkampen in de regio en nodigen ze uit om na een screening te komen.

Het zal jullie niet verbazen dat ze voornamelijk gezinnen uitnodigen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 september 2016 @ 09:16:

Er komt een omkeerpunt voor Merkel: 4 september verkiezingen in Duitsland!



Bron: Die Welt

The changing face of German politics was on display when Merkel traveled to Mecklenburg-Vorpommern in mid-August to meet with farmers, traditionally staunch supporters of her conservatives.



The chancellor was well prepared, telling farmers she would support their use of the weedkiller glyphosate, answering questions about security regulations, and describing in great detail how impressed she was by a combine harvester in front of the farm. The farmers weren’t angry, but they were concerned.



Te erg voor woorden! Dat ze ook nog denkt dat ze door boeren het glyphosate toe te staan (dat is dat spul waardoor bijen en de hele natuur vernietigd wordt! Dat ze daardoor hun stem kan kopen.

TOTAAL, MAAR DAN OOK TOTAAL, van de pot gerukt!



“I’m not just a farmer, I am also a worried citizen,” one man told Merkel, without explaining what he was worried about. “Please use your power so that our children will have a safe future.”



We wachten het af!In september zijn er in 2 deelstaten verkiezingen en Merkel heeft de AFD in haar nek, ze kan niet veel anders dan "stoere" taal uitslaan wil je niet weggevaagd worden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 september 2016 @ 10:43:

Calais 'jungle' Camp: UK urged to take in 400 refugee children; http://www.bbc.com/news/uk-37249847



met refugee children wordt bedoeld mannen tussen te 20 en 30....!



https://janmilld.files.wordpress.com/2012/02/14ar.jpg
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 02 september 2016 @ 12:13:

Mien,als Merkel dat bestijdingsmiddel goedkeurt worden alle problemen vanzelf opgelost:geen bijen meer betekend na een tijdje ook geen mensen meer



Hoe gek mag het mens het maken voordat ze eindelijk word vervangen?Maar hier in Nederland NIEMAND die er iets van zegt!
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 september 2016 @ 19:04:

[...]





met refugee children wordt bedoeld mannen tussen te 20 en 30....!



https://janmilld.files.wordpress.com/20 ... ar.jpgBron? Want je link noemt dat niet en de site van de BBC rept er ook niet over. Wel over oa. 17-jarigen welke wettelijk inderdaad nog gewoon kind zijn.
Alle reacties Link kopieren




Wel grappig, een staatssecretaris die aangeeft dat: ALS Nederland daadwerkelijk mensen uit Afrika en uit veilige landen terug stuurt kan er sprake zijn van een afname.



Hij is daar zelf voor verantwoordelijk maar hij twijfelt zelf aan deze repatriëring.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
quote:mienietjefietje schreef op 02 september 2016 @ 19:07:

[...]





Maar hier in Nederland NIEMAND die er iets van zegt!Nederland heeft er ook weinig over te zeggen, de EU zou dat dan overigens weer wel kunnen wanneer alle partijen een overeenkomst erover kunnen bereiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 september 2016 @ 19:16:

[...]





Nederland heeft er ook weinig over te zeggen, de EU zou dat dan overigens weer wel kunnen wanneer alle partijen een overeenkomst erover kunnen bereiken.De EU heeft het veels te druk met stofzuigers en kromme komkommers,ken je prioriteiten
Alle reacties Link kopieren
quote:moonpoppy schreef op 02 september 2016 @ 19:21:

[...]





De EU heeft het veels te druk met stofzuigers en kromme komkommers,ken je prioriteiten Nou ja, een beetje liberaal vind ook regelgeving om gif te betuttelend, net als stofzuigers en de lengte van kaarslonten enzo
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 02 september 2016 @ 13:19:

[...]





Australië wordt niet soft en heeft altijd wel (beperkt) migranten opgenomen alleen doen ze dat op uitnodiging net als Engeland, Canada en VS

Die reizen af naar opvangkampen in de regio en nodigen ze uit om na een screening te komen.

Het zal jullie niet verbazen dat ze voornamelijk gezinnen uitnodigen.Ik hoop dat het zo blijft en niet onder de druk van de VN en consorten meer meer meer word.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dormouse schreef op 02 september 2016 @ 19:22:

[...]





Nou ja, een beetje liberaal vind ook regelgeving om gif te betuttelend, net als stofzuigers en de lengte van kaarslonten enzo Ik zelf vind er een groot verschil zitten tussen een gevaarlijk vergif en de lengte van kaarslonten,ik vind het ook gek dat mensen al die dingen op een hoop gooien.Maar ik geloof ook niet dat ik een "liberaal"ben.Eerlijk gezegd weet ik nooit zo goed wat al die termen betekenen,zo herken ik mezelf zowel in sommige rechtse en sommige linkse gedachtes,ik ben een mengelmoes geloof ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven