Geld & Recht alle pijlers

Ten einde raad! Hulp aub!

30-08-2016 19:41 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij aub adviseren wat ik doen moet. Ben vandaag alleen aan het huilen omdat het me teveel wordt. Zoals ik in mijn eerdere topic heb aangegeven ben ik samen met mijn kindje vertrokken na meerdere malen geweld. De laatste keer dat hij me weer heeft mishandeld heb ik alle moed verzameld om zo snel mogelijk weg te gaan en heb ik aangifte gedaan.



Heb behalve kleding en belangrijke papieren alles achter gelaten. Koophuis staat op zijn naam dus ik was degene die uiteindelijk toch zou vertrekken. Heb het huis met alle spullen achter gelaten en die mocht hij van mij houden ook. Mijn prioriteit was mijn kind en mezelf in veiligheid brengen en van hem af. Meteen ook advocaat ingeschakeld en de scheiding in gang gezet. Echter hadden we een rekening gezamenlijk waar kinderbijslag van kind op terecht kwam en ik bijna elke maand 700 euro op spaarde. ( voor ons kind later )

Het is een gezamenlijke rekening. Aangezien ik alles heb achter gelaten wilde ik graag dit bedrag wat ik heb gespaard besteden aan ons nu om samen met mijn kindje weer een nieuw toekomst op te bouwen. Vandaag kreeg ik mijn nieuwe bankpas binnen en eenmaal bij de balie kreeg ik te zien dat hij het hele bedrag over heeft gemaakt naar ZIJN rekeningnummer.

Ik ben er echt kappot van! Kan alleen maar huilen van ellende..



Hij verdient zelf erg goed en voor de rest is de woning van hem en heb ook alles achter gelaten wat er in 6 jaar aan spullen is gekocht en hoefde eigenlijk ook niks. Mijn enige prioriteit was mijn kind en mezelf in veiligheid brengen en weg bij die man. Echter had ik wel gerekend op dat bedrag om op zijn minst nieuw onderdak te zoeken en alle kosten van advocaat etc te betalen. Ik ben degene die immers weer bij 0 moet beginnen samen met mijn kind.



Kan iemand mij aub adviseren! Weggaan uit een gewelddadige relatie is 1 maar daarna volgt nog veel ellende helaas
Het is maar geld, al is het enorm zuur en oneerlijk. Daar zou ik de advocaat bovenop zetten, en zelf concentreren op het inrichten van je nieuwe leven en een stabiele omgeving voor je kind.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:41:

[...]





Dit vind ik zulke kutopmerkingen he.! Alsof to zich al niet kut voelt onder de situatie en zich miss wel hetzelfde afvraagt. Maar hoe makkelijk om dit te roepen vanaf de zijlijn. Lees dit soort opmerkingen in elk soortgelijke topics paar keer.

En ja, ik ken ze, mannen die tijdens de zwangerschap heel erg verandert zijn!

Na de bevalling worden ze vaak niet weer leuk..



Kan je vinden. Maar het is gewoon zo. Er zijn maar verdomd weinig mensen die opeens van het ene op het andere moment veranderen van Mr. Perfect in Mr. Monster. En heel vaak, te vaak, blijkt er dan een onrealistische hoop achter te zitten dat die Mr. Far-From-Perfect als bij toverslag wel in een liefhebbende vader en echtgenoot gaat veranderen, zodra er een kind is. Hoe naïef kan je zijn.



En ja. Dan zie je zie hier op het forum, maar ook elders, moord en brand komen roepen.



En weet je, die vrouw? Die kan me dan eigenlijk geen moer schelen. Want die wist donders goed waar ze mee bezig was en met wie, en dat die vent eigenlijk geen goed relatie- of vadermateriaal was.



Maar die kinderen die daaruit ontstaan, betalen de prijs. En daar gaat mijn hart wél naar uit.



Bouw je stront met je partner? Zoek het maar uit. Maar het kind kan er niks aan doen, en die is wel vaak de pineut.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Het was geen 7000 euro, maar zelfs 700 per maand.



Ik snap jeniet helemaal TO... Enerzijds schrijf je dat hij genoeg verdiend, anderzijds dat hij schulden heeft. Maar jij (of jullie) konden wel 700 euro per maand bovenop de kinderbijslag opzij zetten. Iets klopt er niet in jouw verhaal.

Heb jij uberhaupt wel iets aan de hypotheek betaald? Of zei hij soms tegen jou; spaar jij maar voor de kleine, dan betaal ik de hypotheek (en misschien nog wel meer)?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2016 @ 20:55:

[...]





Kan je vinden. Maar het is gewoon zo. Er zijn maar verdomd weinig mensen die opeens van het ene op het andere moment veranderen van Mr. Perfect in Mr. Monster. En heel vaak, te vaak, blijkt er dan een onrealistische hoop achter te zitten dat die Mr. Far-From-Perfect als bij toverslag wel in een liefhebbende vader en echtgenoot gaat veranderen, zodra er een kind is. Hoe naïef kan je zijn.Je generaliseert op basis van beelden. Het is kwetsend naar moeders (of vaders) die dit meemaken. Het komt over alsof je jezelf ver verheven voelt boven het gepeupelte. Helaas komt er ellende voor die je niet kunt voorzien en bedenken. Ik ben hoogopgeleid, kom uit een heel stabiel gezin, ben zelf heel stabiel, goede baan, ex met goedlopende eigen zaak, normaal sociaal leven, had een relatie van 12 jaar voordat ik een kind kreeg en weet uit ervaring dat het daarna binnen een jaar helemaal kan kantelen. Onvoorstelbaar, dat vind ik ook nog steeds. Onwerkelijk en ontzettend heftig. Daar kun je als buitenstaander geen conclusies over trekken. Dat is pas naïef. Prijs je gelukkig dat je die ellende niet meemaakt, voorzie van tips, stel een kritische vraag, maar veroordeel niet als je niet weet hoe het zit. Dát zou je sieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 30 augustus 2016 @ 20:55:

[...]





Kan je vinden. Maar het is gewoon zo. Er zijn maar verdomd weinig mensen die opeens van het ene op het andere moment veranderen van Mr. Perfect in Mr. Monster. En heel vaak, te vaak, blijkt er dan een onrealistische hoop achter te zitten dat die Mr. Far-From-Perfect als bij toverslag wel in een liefhebbende vader en echtgenoot gaat veranderen, zodra er een kind is. Hoe naïef kan je zijn.



En ja. Dan zie je zie hier op het forum, maar ook elders, moord en brand komen roepen.



En weet je, die vrouw? Die kan me dan eigenlijk geen moer schelen. Want die wist donders goed waar ze mee bezig was en met wie, en dat die vent eigenlijk geen goed relatie- of vadermateriaal was.



Maar die kinderen die daaruit ontstaan, betalen de prijs. En daar gaat mijn hart wél naar uit.



Bouw je stront met je partner? Zoek het maar uit. Maar het kind kan er niks aan doen, en die is wel vaak de pineut.Jij bent hard op je k*t getrapt door n vent of niet dat je zo verbitterd bent.
quote:Goudlokje81 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:45:

[...]





Je generaliseert op basis van beelden. Het is kwetsend naar moeders (of vaders) die dit meemaken. Het komt over alsof je jezelf ver verheven voelt boven het gepeupelte. Helaas komt er ellende voor die je niet kunt voorzien en bedenken. Ik ben hoogopgeleid, kom uit een heel stabiel gezin, ben zelf heel stabiel, goede baan, ex met goedlopende eigen zaak, normaal sociaal leven, had een relatie van 12 jaar voordat ik een kind kreeg en weet uit ervaring dat het daarna binnen een jaar helemaal kan kantelen. Onvoorstelbaar, dat vind ik ook nog steeds. Onwerkelijk en ontzettend heftig. Daar kun je als buitenstaander geen conclusies over trekken. Dat is pas naïef. Prijs je gelukkig dat je die ellende niet meemaakt, voorzie van tips, stel een kritische vraag, maar veroordeel niet als je niet weet hoe het zit. Dát zou je sieren.Helemaal mee eens
Alle reacties Link kopieren
quote:Goudlokje81 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:45:

[...]





Je generaliseert op basis van beelden. Het is kwetsend naar moeders (of vaders) die dit meemaken. Het komt over alsof je jezelf ver verheven voelt boven het gepeupelte. Helaas komt er ellende voor die je niet kunt voorzien en bedenken. Ik ben hoogopgeleid, kom uit een heel stabiel gezin, ben zelf heel stabiel, goede baan, ex met goedlopende eigen zaak, normaal sociaal leven, had een relatie van 12 jaar voordat ik een kind kreeg en weet uit ervaring dat het daarna binnen een jaar helemaal kan kantelen. Onvoorstelbaar, dat vind ik ook nog steeds. Onwerkelijk en ontzettend heftig. Daar kun je als buitenstaander geen conclusies over trekken. Dat is pas naïef. Prijs je gelukkig dat je die ellende niet meemaakt, voorzie van tips, stel een kritische vraag, maar veroordeel niet als je niet weet hoe het zit. Dát zou je sieren.



Dit dus

Mooi gezegd trouwens, jammer dat je het hebt meegemaakt
Alle reacties Link kopieren
Heb je nu geregeld dat de kinderbijslag op een andere rekening binnen komt dan?



In het kader van pick your battles zou ik het bedrag op jullie gezamenlijke spaarrekening laten schieten. Mijn ouders hebben dit ook bij de hand gehad waarbij mijn vader al het geld wat er op stond naar zichzelf had over geboekt. Omdat het een gezamenlijke rekening is en zijn naam ook op het contract staat had hij het volste recht. Je kunt op geen enkele manier aantonen dat het jouw geld is. Het was de kinderbijslag dus als hij zegt dat hij het aan jullie kind zal besteden, dan heeft eenbrechter geen reden om het niet te geloven. Het was slim geweest als je het toen direct naar jezelf had over gemaakt, maar dat is achteraf praten.
Alle reacties Link kopieren
700 euro per maand is veel meer dan de kinderbijslag dus het is onduidelijk waar dat bedrag vandaan komt. Om je goed advies te kunnen geven is het nodig dat we hier meer weten over jullie financiële situatie. Hoeveel verdien jij en hoeveel verdiende hij? En hoe hebben jullie de lasten verdeeld toen jullie nog bij elkaar waren? En wat hielden die huwelijkse voorwaarden precies in? Kan je daar duidelijkheid over geven? Dan kunnen we je gerichter advies geven.
quote:itsme1973 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:04:

[...]





Waarom heb je er in godsnaam in die situatie voor gekozen om geld voor je kind over te maken naar een gezamenlijke spaarrekening?

Dat had je naar een rekening op naam van je kind moeten doen en het moeten laten vastzettenAls ze het vast had laten zetten, had ze er nu ook niet bij gekund. Als het geld op een spaarrekening op naam van het kind was gestort en de ouders hebben gezamenlijk gezag, had hij alsnog alles van de rekening af kunnen halen.
quote:cookie84 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:41:

[...]





Dit vind ik zulke kutopmerkingen he.! Alsof to zich al niet kut voelt onder de situatie en zich miss wel hetzelfde afvraagt. Maar hoe makkelijk om dit te roepen vanaf de zijlijn. Lees dit soort opmerkingen in elk soortgelijke topics paar keer.

En ja, ik ken ze, mannen die tijdens de zwangerschap heel erg verandert zijn!

Na de bevalling worden ze vaak niet weer leuk..





Sommige mensen vinden het heerlijk om anderen naar beneden te trappen op deze manier. Daar komen ze waarschijnlijk op klaar, vermoed ik. Waarom zou je het anders doen?



Terwijl het iedereen kan overkomen. Een partner die zo leuk lijkt, maar dat niet blijkt te zijn als er eenmaal kinderen zijn.



Ik denk dat TS meer is geholpen met advies dan met sneren en wens haar veel sterkte toe!
Dat zie ik nu met mijn ex. Na een half jaar gaat hij alweer samenwonen. Met een vrouw die niet weet met wie ze zich werkelijk inlaat. Hij is als de dood dat ik haar aanspreek, dat ik haar vertel over zijn rattenstreken en houdt ons dan ook ver van elkaar weg. Ze zal er vanzelf wel achterkomen, maar ze heeft wel kinderen die ze erin meetrekt..



Zulke mannen laten zelden meteen hun ware gezicht zien. Ook niet zo vreemd natuurlijk, charme wint het doorgaans nog altijd van horkerigheid. Maar de charme is van tijdelijke aard. Helaas.
Alle reacties Link kopieren
Ik was ook ff niet meer helder hoor toen ik moest vluchten van mijn ex.

Maar nog wel helder genoeg om eerst even de bankpas te blokkeren die hij van mij op zak had.

Toen dat geregeld was (in nog geen uur tijd) stiekem een vrachtwagen midden in de nacht laten komen om mijn spullen in te laden en daarna was ik foetsie. Ik zat er compleet doorheen maar had blijkbaar nog genoeg werkende hersencellen om in ieder geval te zorgen dat ik (mijn) geld in mijn zak had om weer verder te kunnen.



Je hebt toch wel de tijd gehad om daar over na te denken lijkt me tussen de mishandelingen door?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:05:

[...]



Hij had schulden en leningen maar jij kon wel 7000 euro sparen? Van je eigen loon? Zo ja dan heb je iig een inkomen en niet niets. Zo niet dan was het toch zijn geld waar jij geen recht op had (hoogstens je kind)

Krijg toch een beetje een "ik wil geld" gevoel bij dit topic.



700 euro per maand, geen 7000. Vind ik ook een behoorlijk bedrag, elke maand 700 euro sparen voor je kind. Wilde dat ik dat kon. Wij hebben het goed, maar sparen echt maar 50 euro per kind per maand. Dus 700 euro.. begrijp niet goed waar het vandaag komt. Man heeft schulden. Dan zou je dat toch eerder aflossen en iets minder sparen per maand. 700 euro sparen elke maand is toch ook niet nodig. Of het komt van haar, maar dan heeft ze dus wel een goede baan?



Wat een rotsituatie TO. Heb er echt geen verstand van. Als het geld voor je kind is was het inderdaad slim geweest het op een rekening op naam van kind te zetten. Maar hoe het zit wanneer je een gezamenlijke rekening hebt, geen idee eigenlijk. Is het dan gewoon pech dat hij het wegkaapt, of heb je nog recht op de helft ofzo?
Alle reacties Link kopieren
quote:Goudlokje81 schreef op 30 augustus 2016 @ 21:45:

[...]





Je generaliseert op basis van beelden. Het is kwetsend naar moeders (of vaders) die dit meemaken. Het komt over alsof je jezelf ver verheven voelt boven het gepeupelte. Helaas komt er ellende voor die je niet kunt voorzien en bedenken. Ik ben hoogopgeleid, kom uit een heel stabiel gezin, ben zelf heel stabiel, goede baan, ex met goedlopende eigen zaak, normaal sociaal leven, had een relatie van 12 jaar voordat ik een kind kreeg en weet uit ervaring dat het daarna binnen een jaar helemaal kan kantelen. Onvoorstelbaar, dat vind ik ook nog steeds. Onwerkelijk en ontzettend heftig. Daar kun je als buitenstaander geen conclusies over trekken. Dat is pas naïef. Prijs je gelukkig dat je die ellende niet meemaakt, voorzie van tips, stel een kritische vraag, maar veroordeel niet als je niet weet hoe het zit. Dát zou je sieren.



Maar hier dan mijn vraag. Ik kan me niet voorstellen dat een volstrekt stabiele en harmonieuze relatie van 12 jaar opeens in elkaar stort door de komst van een kind dat je (naar ik aanneem) beiden gewild en gewenst hebt. Ik vind dat raar. Mag dat? En mijn vraag is dan of er niet andere dingen speelden, of onenigheid over de kinderwens, of wat dan ook, want ik kan me echt niet voorstellen dat als je 12 jaar een perfecte relatie hebt en je wilt állebei écht héél graag een kind, dat dan de relatie na de geboorte van dat kind ineens in elkaar stort. Ja, tuurlijk, je hebt moeilijkheden, het is nieuw, je leven verandert, je moet je aanpassen, maar dat weet je toch als je er samen aan begint? En als de man het dan opeens laat afweten is hij een zak. Zo simpel is het.



Mijn commentaar echter was meer gericht op al die gevallen die je niet alleen hier leest, maar ook soms om je heen ziet, van: we hadden ál een jaar een relatie, en tja, ik wist dat hij blowde en alleen maar aan de gamecomputers zat, maar goed, ik dacht dat dat dan wel beter zou worden als er eenmaal een baby was, maar shit, hij blijft blowen en gamen en met zijn vrienden uitgaan, en nu?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Longhair,



Vind je de reactie te confronterend op dit moment ( bedoel kan me voorstellen in de situatie waarin je zit, dingen snel te confronterend overkomen of je er niet bij kan hebbem ) of wat is de reden dat je niet meer reageert?
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:41:

[...]





Dit vind ik zulke kutopmerkingen he.! Alsof to zich al niet kut voelt onder de situatie en zich miss wel hetzelfde afvraagt. Maar hoe makkelijk om dit te roepen vanaf de zijlijn. Lees dit soort opmerkingen in elk soortgelijke topics paar keer.

En ja, ik ken ze, mannen die tijdens de zwangerschap heel erg verandert zijn!

Na de bevalling worden ze vaak niet weer leuk..



Pejeka staat bekent als een zeer emphaties mens hier zo op vivaforum ;)



TO maak een foto of kopie van je bank als bewijs dat hij het heeft afgeschreven, ga juridisch advies inwinnen wat je verder kan doen.



En heel goed dat je de moed had om weg te gaan en jullie in veiligheid brengen hopelijk vind je snel een fijn plekje voor jullie samen.
Alle reacties Link kopieren
De ene stomme actie naar de andere. De eerste was om een kind te krijgen van die ..........

Nou huilie, huilie doen omdat je met lege handen achterblijft? En van het woord "kindje" krijg ik sowieso jeuk in mijn nek, had eerder bedacht dat je verantwoordelijk werd/ben voor je zwanger werd! En gewoon van een kind, niet van "kindje" bah
Alle reacties Link kopieren
quote:gizzmo-returns schreef op 30 augustus 2016 @ 19:46:

Bespreek dit met je advocaat en laat dit meenemen in de scheidingbesprekingen.Dit dus.
Huh hier had je gisteren onder een andere nick toch ook al een topic over?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kraplapje schreef op 30 augustus 2016 @ 19:46:

Maak een kopie/foto dat hij het eraf heeft gehaald mits dat nog mogelijk is. Ook dat jij daar geld op stortte. Dan kun je het via je advocaat terug krijgen.Als hij het na de datum dat de scheiding is aangevraagd, en de datum dat hij van de aanvraag op de hoogte is gebracht, is gedaan misschien. Dan is het aantoonbaar dat hij het zich onrechtmatig toe wilde eigenen. Voor die datum kan het als gemeenschappelijk besluit worden gezien en kun je er niets mee.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme1973 schreef op 30 augustus 2016 @ 20:04:

[...]





Waarom heb je er in godsnaam in die situatie voor gekozen om geld voor je kind over te maken naar een gezamenlijke spaarrekening?

Dat had je naar een rekening op naam van je kind moeten doen en het moeten laten vastzetten



Dit ook: Verstandig genoeg om op huwelijkse voorwaarden te trouwen, maar niet verstandig genoeg om vast te leggen dat x-bedrag op die rekening x aantal maanden van het huwelijk voor kind is? Dat lijkt me niet logisch.

Dus heb je dat laten vastleggen, verstandig als je bent om op hv te trouwen. En dan komt dat geld terug. Naar je kind, niet naar jou. Want dan heeft hij het in bewaring voor jullie kind, tenzij je hebt laten vastleggen wie het geld beheert bij een relatiebreuk.



Wat ik ook vreemd vind, is dat je in een periode dat je mishandeld wordt niet eerder bedenkt dat je jezelf en je kind veilig moet stellen. Door het geld te sluizen naar een rekening waar hij niet bij kon. Wat klopt er niet aan je verhaal? De huwelijkse voorwaarden? Het bedrag?

Hoe eerlijker je hier bent, hoe beter advies je zult krijgen. Al blijf ik voor nu bij mijn eigen opmerking hierboven; als het geld is gestort door jou binnen zijn bereik, binnen de periode van jullie huwelijk, stem je toe dat hij het opneemt.
Can you remember who you were, before the world told you who you should be?
Alle reacties Link kopieren
TO zegtquote:Echter hadden we een rekening gezamenlijk waar kinderbijslag van kind op terecht kwam en ik bijna elke maand 700 euro op spaarde. ( voor ons kind later )

Het is een gezamenlijke rekening. Aangezien ik alles heb achter gelaten wilde ik graag dit bedrag wat ik heb gespaard [n]besteden aan ons nu om samen met mijn kindje weer een nieuw toekomst op te bouwen[/b]. Ik begrijp best dat het heel zuur is dat het geld is verdwenen en dat je investeringen moet doen, maar jij wilde het geld ook 'onrechtmatig' gebruiken want het was geld voor je kind later.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Die 700 per maand, was dat van je eigen geld of van zijn salaris?
Alle reacties Link kopieren
Maak een facebook account, zorg dat familie en vrienden op de hoogte zijn van de situatie en meld je aan bij weggeefgroepen, dan heb je zo weer vanalles bij elkaar. Oude zooi, meestal, dat dan weer wel, maar je kunt het later altijd vervangen.



Gehuwd op huwelijkse voorwaarden. Maar hebben jullie ook altijd alles bijgehouden? Voor zover ik weet gelden de voorwaarden van het moment van tekenen. Dus als jullie vijf jaar geleden hv hebben getekend waarin staat dat de bank van jou is, dan hebben jullie die bank moeten beschrijven. Dan blijft die bank van jou. Is er intussen een andere bank gekomen, dan is die bank van jullie samen, dus de helft van jou, de helft van je man. Tenzij jullie in de lijst hebben laten vastleggen dat die bank vervangen is en de nieuwe van jou is.



Dus alles van ná die laatste handtekening, is van jullie sámen. Dat hij nu het geld heeft genomen, is leuk voor hem, maar dat wil dus niet zeggen dat jij helemaal geen rechten hebt. Als intussen wasmachine of bed is vervangen is dat ook deels van jou en de spullen van jullie kind is normaal gesproken voor je kind, of in elk geval een deel daarvan.



Ik weet niet of ik het goed uitleg zo hoor, is alweer een tijd geleden dat ik erover las en het was een flinke lap tekst. Maar een advocaat en notaris weten hier heus wel meer over.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven