Lijf & Lijn alle pijlers

VEEL te zwaar: tijd voor actie!

11-07-2016 20:38 301 berichten
Dag allemaal,



Ik ben veel en VEEL te zwaar. Ik wil graag 50 (!) kilo afvallen, en ik ben er nu 7 kwijt.



Zijn er meer mensen met een fors overgewicht die mee willen schrijven? Ik zie dat er veel topics zijn van mensen die een kilo of 10 kwijt willen, maar dat voelt nog een beetje te ver weg.



Ik las vanmiddag hier een topic waarin mensen die veel afgevallen waren beschreven wat ze allemaal weer kunnen doen nu ze zoveel minder wegen, dat motiveerde me enorm. Ik heb een dochter waar ik vooral heel graag een gezonde moeder voor wil blijven.



Ik hoop dat ik hier gelijkgestemden vind en dat we voor het eind van het jaar al heel wat kilo's minder hoeven mee te torsen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ben ik ook weer even....



Net een weekje weg geweest, en de schade is gelukkig beperkt gebleven. Zelfs een paar ons eraf.



Als ik kijk hoeveel ik moet afvallen voor een gezond BMI dan wordt ik helemaal gek. Dan moet er veel af. Ik kijk meer naar hoe lekker ik me voel en of ik weer lekker kan bewegen zonder allemaal rare pijntjes en blessures. Komt toch allemaal door mijn gewicht.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal is er nog een plekje vrij? De vakantie zit er maandag op en ga dan samen met man (weer) aan de bak.

Ben 25 jaar een weeg nu 99 kilo.

Ben al eerder dit jaar begonnen op 107 kilo dus 8 kilo kwijtgeraakt . alleen is het weer een beetje naar de achtergrond geschoven niet meer afgevallen maar gelukkig ook niks erbij.



Maandag pak ik de gezonde eetstijl weer op en we gaan elke avond na het eten een stuk lopen. ( hier waren we al wel mee begonnen deze week)



En ik vind het prettig om een stok achter de deur te hebben bij jullie en samen te kletsen en tips uit te wisselen.



Ik wil nog sowiso 20 maar het liefst 30 kilo kwijt.
Life is like an hourglass glued to the table.
Alle reacties Link kopieren
Hoi peach1990 welkom bij de club....



Jippie ik ben weer een kilo kwijt! gaat goed hier. nog een paar en dan ben ik eindelijk weer onder de 100... En met een lengte van 1.65 mag dat ook wel.



Hoe is het bij jullie, het is rustig hier....
Alle reacties Link kopieren
Nou ik ben begonnen hoor. Ik had helaas een ziekenboeg deze week dus van sporten kwam het helaas pas vandaag.



Mijn lijstje van vandaag;



O: banaan met een kop groene thee

A: 40 minuten zwemmen

T: 2 rijstwafels met pindakaas

T: groente/fruitsap met broccoli, wortel, selderij (ik houd ontzettend veel vocht vast door de warmte) en een appel.

L: tosti, een halve komkommer en 2 cappuccino's van magere melk.

T: wat bonen chips (vind het niet echt heel lekker)

D: salade van quinoa, halloumi (soort kaas wat je moet grillen), tomaten, bladsla en zongedroogde tomaten

T: bakje kwark



Ik heb trouwens geen idee wat ik weeg. Ik kan de batterijen die in mijn weegschaal gaan nergens vinden hier in Saudi.



Peach welkom! Wat goed dat je al 8 kilo kwijt bent!
Alle reacties Link kopieren
Leuk zon topic. Ik moet ook wel iets afvallen. Me doel is dat me vriend met mij een baby wilt. Nu heeft die alleen een baby van ze ex en ik wil graag van ons samen. Ik denk dat hij niet wilt omdat ik te zwaar ben. Ik dacht aan 20 kilo afvallen, dan is me BMI weer onder de 30 dus dan gaat t wel de goede kand op.
Pluk de dag, voor je het weet ben je dood
quote:Selfie_Princess schreef op 17 augustus 2016 @ 15:29:

Leuk zon topic. Ik moet ook wel iets afvallen. Me doel is dat me vriend met mij een baby wilt. Nu heeft die alleen een baby van ze ex en ik wil graag van ons samen. Ik denk dat hij niet wilt omdat ik te zwaar ben. Ik dacht aan 20 kilo afvallen, dan is me BMI weer onder de 30 dus dan gaat t wel de goede kand op.Ik kan honderden redenen bedenken waarom ik met iemand geen kind wil. Te zwaar is daar geen reden van
quote:Selfie_Princess schreef op 17 augustus 2016 @ 15:29:

Leuk zon topic. Ik moet ook wel iets afvallen. Me doel is dat me vriend met mij een baby wilt. Nu heeft die alleen een baby van ze ex en ik wil graag van ons samen. Ik denk dat hij niet wilt omdat ik te zwaar ben. Ik dacht aan 20 kilo afvallen, dan is me BMI weer onder de 30 dus dan gaat t wel de goede kand op.Waarom niet gewoon vragen waarom hij geen kindje met je wil? Want nu vul jij alles voor hem in. Wat als je 20kg ben afgevallen en hij wil toch geen kindje met je?
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben ik weer. Drukke week gehad.

Weegschaal gaf vanmorgen 99,3 aan, vorige keer (10 augustus) zat ik op 101. Dus ben blij.

Dit weekend zal lastig worden, we geven een feestje morgen. En hebben allemaal lekkere hapjes en drankjes in gedachte.

Maar ach, het gaat nog steeds goed, ben woensdagavond ook al uit eten geweest, tapas gegeten en ook een wijntje erbij gedronken.



Deze week 2x kunnen sporten, maandagavond wezen hardlopen en woensdag een obstakel gaan gedaan van 7 km en een obstakel of 25.

Misschien zondagochtend nog even naar de sportschool toe.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed IK!

Hier heb ik dit weekend wel wat meer gesnoept dan nodig, maar ben ook naar de fitness geweest. Morgen weer er tegenaan! Als het even meezit ga ik bodypump doen en anders 45 minuutjes zwemmen.

Succes allemaal weer!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag niet meer gesport. Ben brak van gisteren, had een feestje thuis. En daar is meer alcohol naar binnen gegaan dan voedsel, dus ben niet helemaal top vandaag.

Net een smoothie met watermeloen, perzik, komkommer en yoghurt naar binnen gewerkt, zal voor de komende uren wel het enige zijn wat ik eet.



Hoe gaat het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet gesport, ik werd ziek wakker. Heel misselijk en lichte hoofdpijn .



Inmiddels voel ik me wel wat beter maar nog niet top. Ik heb de ochtend op de bank gelegen en zit nu met de kinderen in de (binnen) speeltuin. 1 voordeel ik heb geen trek nu in niks.
Alle reacties Link kopieren
Morgen ga ik weer sporten. Ik hockey altijd op maandag.... Verder wil ik vanaf maandag ook pilatus gaan doen. Gewoon thuis. Het gaat bij mij erg op en neer met het gewicht, maar het gaat nog steeds naar beneden dus gewoon volhouden....
Ik ben een tijdje niet geweest hier, hoe is het met jullie?



Ik moet bekennen dat het de afgelopen weken niet al te goed ging. Geen eetbuien, maar wel last van een eindeloos stabiel gewicht en ik merkte dat mijn motivatie behoorlijk lauw werd. En ik schaam me er een beetje voor, maar ik ben vooral goed in het toegeven dat het niet zo goed ging, dus als het leed alweer achter de rug is. Want nu gaat het sinds vandaag weer goed, en dat komt niet in de laatste plaats doordat ik vandaag de -10 kilo grens voorbij ben. Oh, die obsessie met gewicht, zou die ooit over gaan?



Hoe open en eerlijk zijn jullie over de strijd tegen overgewicht naar jullie omgeving? Weten zij bijvoorbeeld precies wat je weegt, of wat je eet op goede én slechte dagen?
Alle reacties Link kopieren
Padoempats, mijn omgeving weet niet echt dat ik weer aan het lijnen ben. Manlief uiteraard wel hoor.

Op werk is het makkelijk, daar ben ik pas een paar weken geleden begonnen, dus die weten niet wat ik hiervoor at. Groot voordeel met werk is dat ik de kantine erg duur vind en ik dus iedere dag zelf mijn brood mee heb.

En de andere valkuil heb ik ook niet meer, mijn vorige auto had een gastank en moest vaak tanken. En dan is het zo snel gedaan met de goede voornemens om niets te kopen in de shop. Mijn nieuwe auto rijdt op diesel, dus veel minder tanken.



Gisteren weer gesport, morgenavond ga ik weer hardlopen en misschien donderdagochtend nog even naar de sportschool. Daarna gaan we een lang weekend weg. Dus wordt weer extra opletten met eten en drinken.
Iets zwaarder terug van een paar weekjes weg. Niets dramatisch (1,4 kilo), ik hield er rekening mee. Ik heb lekker gegeten en gedronken. Nu is het alleen weer even terugschakelen, maar ik ga er vanuit dat dat lukt.



In mijn in omgeving is iedereen wel zo´n beetje op de hoogte Padoempats. Ik heb een aantal mensen het ook bewust verteld, zodat ik niet de hele tijd dingen aangeboden krijg die ik moet afslaan. Maar niemand weet hoeveel ik precies weeg. Iedereen weet wel dat er minimaal 30 kilo af moet.

Ik heb geen geheimen meer over wat ik eet. En als ik eens een keer een eetbui heb, wat tot nu toe heel zelden is dan maak ik ook daar geen geheim van. Voor mij is het heel belangrijk om eerlijk te zijn over mijn eet- en drinkgewoonten na zoveel jaren heimelijk eten.
Alle reacties Link kopieren
Dat herken ik helemaal Sterrekijker, ik heb ook jaren stiekem gegeten. Soms heb ik die neiging nog wel, maar dat is nog 1x per maand ofzo, in plaats van elke dag.

Ook ik ben weer terug van vakantie. Ik dacht dat ik wel aangekomen zou zijn, maar ik was netjes gelijk gebleven.

Nu is het meteen druk met werk en mijn hobby. De drukste weken van het jaar wat dat betreft. Dat duurt nog tot half september. Tot die tijd probeer ik niet te veel over de schreef te gaan.

Vanaf half september ga ik serieus aan de slag, moet vooral ook bedenken wat ik aan beweging ga doen. Is niet echt een hobby van me en ik vind het ook moeilijk om daar tijd voor te maken naast een drukke baan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,



Mag ik met jullie meedoen?

Ik ben peetje en ben 43 jaar en weeg 86.6 kilo bij een lengte van 1.68.

Veel te zwaar dus.



afgelopen zondag ging de knop om en ben ik begonnen met lijnen.

op dit moment vervang ik 2 maaltijden met Yokebe shakes en gezonde tussendoortjes.

toen ik begon zondag woog ik 88 kilo.



vanmorgen 3 kwartier baantjes gezwommen,donderdag ga ik weer naar het zwembad,verder wil ik 1 keer per week,naast het zwemmen op de step te gaan (ik heb zo'n ding thuis staan)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Peetje welkom....



Wat gaat het hier sloom naar beneden zeg.... Ik heb er maar weinig geduld mee. Aan de andere kant er komt ook niks bij en daar ben ik natuurlijk wel heel erg blij mee.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel Eowyn!

Het is een strijd he?

Vooral de periode waarbij het niet zo hard gaat als in het begin.



Het geeft me wel een goed gevoel om weer gezond bezig te zijn,al basl ik wel dat ik het zover heb laten komen..10 kilo in een half jaar aangekomen!



Gisteravond lag ik met een knorrende buik in bed.

Nu trots dat ik daar niet aan heb toegegeven.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Peetje. Ook ik heb mezelf laten gaan in een korte tijd. Ik houd mijn gewicht niet echt bij. Ik heb hier nog geen weegschaal.

Ik ben wel lekker bezig. Ik sport gemiddeld 3x per week en ik Let op wat ik eet. Ik doe weight watchers via de app. Ik houd me redelijk aan de punten al ga ik er soms ook weleens over heen (in het weekend meestal). Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt sparood2010.

Het is fijn om herkenning te ervaren in jullie verhalen!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Mag ik met jullie mee kletsen? Momenteel een gewicht van 116 bij een lengte van 1.80, voor het eerst dat ik het zo op een forum uitspreek. Heb vorige jaar een hernia gehad waardoor ik er een hele tijd tussen uit heb gelegen en niet intensief heb kunnen sporten. Nu wil ik weer gaan sporten in de sportschool en gaan zwemmen en goed op m'n eten letten. Zijn er hier nog meer mensen die koolhydraatarm eten?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Geit, welkom!

Ik vind zwemmen de enige sport die ik leuk vind,hoevaak per week wil jij gaan zwemmen?



Ik had gister een behoorlijk eetbui,baalde goed van mezelf,weegschaal gaf gelijk een kilo zwaarder aan vanmorgen.

Ik heb de weegschaal in de kast gezet,stond er elke ochtend op,word je niet vrolijk van!

Vandaag weer met volle moed begonnen!



Gr.peetje
Hoi meiden.

Ruim 2 weken geleden dat de laatste reactie gegeven werd.....Hoe gaat het met jullie?



Ik vind jullie zo gezellig met elkaar en ook positief. Het zou leuk zijn als de 'harde kern' hun doelen behalen
Ik ben over gestapt naar een ander topic dus zal hier verder niet meer actief zijn.



iedereen zet hem op!! Jullie kunnen het

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven