Lijf & Lijn alle pijlers

Hang hier je slingers op!

27-04-2016 20:11 1259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel veel mensen zien alles wat met afvallen / sporten / gezond leven te maken heeft als straf. Het is zwaar. Saai. Stom. Vervelend. Je mag niks. Gezond eten is niet lekker. Zit er heel je leven aan vast (als je te dik bent heb je levenslang' kent U die uitdrukking?) En ben je een paar kilo afgevallen dan zit het er binnen no time weer met rente aan.

In een ander topic vertelde ik dat het mij enorm heeft geholpen om met een andere blik naar gezond leven te kijken. Dat ik moest afvallen en uit een soort van wanhoop besloot alles wat daarvoor nodig te was dan in vredesnaam maar leuk te gaan vinden.

(Ik kopieer mijzelf even, scheelt typen)

Dus niet meer 'ik moet sporten' maar 'leuk, ik mag weer boksen!'. Niet meer 'ik mag geen chocolade' maar 'lekker een appel'. Niet meer 'er is maar een pond af en ik heb nog wel zo hard gesport' maar 'Ik hoefde gisteravond maar twee keer te stoppen tijdens de kettlebel-les en kijk nou er is ook nog eens een pond vanaf!'

Al mijn successen heb ik gevierd. Ieder pondje eraf, iedere kilo die ik meer kon squatten, elke 100 meter die ik verder kon joggen, ieder complimentje. Ik heb het gedeeld met iedereen die het horen wilde (en die het niet horen wilde whahahaha) Daar kreeg ik zoveel energie van, want als je zo kijkt valt er elke dag wel wat te vieren.

Van eten maakte ik ook een feest: mooie potten en schalen vol met verse groenten, fruit, noten, dat het uitnodigt om te pakken. Lekker koken en bakken, serveren op mooi servies, met aandacht eten, met liefde klaar maken.

Ik had er echt lol in en ondertussen viel ik nog af ook.



Het werkte echt. Ik ben nog steeds op gewicht en heb nog steeds enorme lol in sporten.



Maaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, ja die maar zat er aan te komen



Ik heb inmiddels een ander doel. Niet zozeer afvallen, als wel strakker / leaner worden. Al die spiermassa die ik heb opgebouwd mag wat meer gezien worden. M'n sixpacks, mn biceps, quads wl ik showen deze zomer Dus volg ik een eetschema dat daarvoor zorgt. Ik krijg van alles voldoende binnen hoor, alleen het is zo allejesus saai! Ik zat vanmiddag echt te sjaggerijnen erover. En dat was niet de eerste keer deze week.

En toen dacht ik 'Kuttekop die je bent, waar blijf je nou met je positiviteit? Waar zijn die slingers? Hoeveel hoogtepunten heb je al gehad in de afgelopen 2.5 week? Waarom zie je die niet?'



En daarom, voor iedereen die met zijn / haar gezondheid bezig is, een positief topic! Maakt mij niet uit wat je doet, of je wilt afvallen, begint met sporten, stopt met roken, ziek bent, gezond, whatever. Vier hier je grote maar vooral ook je kleine overwinningen! Wees trots op wat je gedaan of gelaten hebt! Geef jezelf en elkaar een compliment!



(nb; dit topic is voor iedereen, als je maar lekker positief bent! Fitties, zuigen, rellen, zeuren, daar is Napraat voor. Klagen kan op de 100001 andere topics ;) )
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal. Het motiveert me echt dat jullie zo lief voor me zijn. Als de fiets aan kan, of ik de cross trainer in beweging krijg geef ik hier een feestje. En Lady Grey heeft me geïnspireerde, misschien moet ik echt maar een cadeautje voor mezelf kopen in dat geval.



Slingers omdat jullie de aller leukste forummers zijn.
Je mag zeker een cadeautje voor jezelf kopen . Heb ik mezelf ook beloofd als ik een keer mijn volledige lijst eet .
Alle reacties Link kopieren
Lapflop ik vind dat je zo positief klinkt, ondanks dat het allemaal niet meevalt. Lijkt me moeilijk hoor, dingen die je voorheen makkelijk kon en die nu zo moeilijk gaan.



Volgens mij heb je een sterke geest en een optimistische insteek. Stapje voor stapje.... En een hele berg slingers voor jou!!
Je kunt méér.
Slingers terug Lap! En je hebt zeker een kadootje verdiend! Wat gaat het worden? Nagellak? Bos bloemen? Tijdschrift? Of toch een paar schoenen (we blijven meisjes )



Hier gaat het heeel slecht: het is vakantie! Veel lekker uit eten. Maar ook wandelen, dat dan weer wel.
quote:Lady_Grey schreef op 31 augustus 2016 @ 15:46:

Je mag zeker een cadeautje voor jezelf kopen . Heb ik mezelf ook beloofd als ik een keer mijn volledige lijst eet .En hoe gaat dat? Lukt dat een beetje?
Moon-Alisa, hoe ging je sollicitatie??? (Of heb ik niet goed teruggelezen?)
quote:elf12 schreef op 31 augustus 2016 @ 22:18:

[...]





En hoe gaat dat? Lukt dat een beetje? Het gaat . Ik neem nog wat kleine tussendoortjes, maar het is me in ieder geval een aantal dagen 's ochtends gelukt. 's Middags / 's avonds is nog wat lastig. Dus ik worstel me er langzaamaan wel naartoe
quote:Lady_Grey schreef op 31 augustus 2016 @ 22:22:

[...]





Het gaat . Ik neem nog wat kleine tussendoortjes, maar het is me in ieder geval een aantal dagen 's ochtends gelukt. 's Middags / 's avonds is nog wat lastig. Dus ik worstel me er langzaamaan wel naartoe Goed van je!! En die warmte helpt je vast ook niet....
Nee, verschrikkelijk. Heb altijd weinig eetlust met warmte (wat niet ongewoon is, maar dat wordt natuurlijk met wat wantrouwen ontvangen want het is wel een érg makkelijk excuus natuurlijk...) en het gevolg is nu ook dat ik meer tijd laat tussen ontbijt / lunch / avondeten. Dus ik ga zo nog even avondeten . Is voor nu nog niet erg, het op gewone tijden doen komt nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Elf, leuk dat je het vraagt. Heb vlg mij geen compleet verslag gegeven



Gesprek was twee weken terug, ging heel goed. Alleen het is een creatieve functie, voornamelijk schrijven, en ze wilden wat van mijn eerdere werk zien. En ik kreeg een proefopdracht.



Proefopdracht vorige week gemaakt. Voor mijn eerdere werk deze week bij vorige werkgever langs geweest want alles staat daar op server en ik heb thuis weinig.

Nouja... server stuk, de hele middag. En nu ik nog een keer langs wil komen zit of het kantoor vol of niemand kan de deur open doen. Oh ik was zo kwaad.



Wel had ik van de werkgever bericht dat ze mijn proefopdracht superleuk vonden. Alleen wachten ze nog op de rest.



Ik heb vandaag wat dingen opgezocht die online stonden en wat dingen die ik wél thuis had opgeslagen. Morgen stuur ik dat op en dan moeten we het daar maar mee doen.
Je kunt méér.
Spannend Moon! Succes erbij!



En LadyG: Lastig meis! Ik kan enkel zeggen vergeet niet te eten. Zet desnoods een wekker zodat je voor 12 uur je hele schema hebt gegeten. Dan maar effe op Spaanse tijden
Alle reacties Link kopieren
Lady ik heb ook minder trek met de warmte. En in andere dingen, meer fruit en sla bijvoorbeeld. Moeilijk als je per se je lijst moet eten lijkt me. Maar je doet het toch maar



Ik ben goed bezig geweest. Vanmiddag even hardgelopen (het is niet zo heel erg warm meer) en daarna schoongemaakt in huis. Het scheelt echt dat ik het pas nog gedaan had en dat ik niet eerst uitgebreid hoefde op te ruimen. Schoonmaken is niet mijn sterkste kant maar ik leer het, denk ik
Je kunt méér.
Ik heb echt een hele rare maar fijne dag! Mijn behandelaars hebben echt vandaag heel goed naar me geluisterd, en dat is bij mij voor mijn gevoel echt voor het allereerst. Het voelt echt aan als een enorme opluchting vooral ook al is het misschien niet helemaal leuk. Maar ik vind het alsnog slingers waard!
Alle reacties Link kopieren
Dat is zeker een slinger waard Lady. Ook fijn om te lezen dat je verder zo goed bezig bent.



Moon wat goed dat je met dit weer bent gaan hardlopen. ik duim voor je betreft de sollicitatie!



Geniet van je vakantie elf. Het gaat allemaal over balans hé, en in de vakantie ligt die heel anders dan door de week.



Misfit ik hoop dat je vandaag wel je lekkere gezonde lunch bij je had.



En Strikjemetstippels en may_ka bedankt voor de support. Dit topic doet me echt goed.



Mijn dag vandaag was ietsje beter dan de andere. Weten wat je kan verwachten helpt toch een beetje. Slingertje.
Alle reacties Link kopieren
Lief dat je aan me denkt laptop! (edit: ik bedoelde natuurlijk lapflop )

Ik had m'n gezonde lunch bij! Zojuist wel gezwicht voor 2 rijstwafels met chocopasta.



Om er dan maar een slingertje van te maken... Ik wilde een zak chips en reep chocola aangezien ik ongesteld ben en t bleef bij de rijstwafels en een zelfgemaakt yoghurt bosvruchtenijsje. Niet top maar beter dan chips en Chocoreep?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat iedereen zo'n goede dag had!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee; ik ben in de afgelopen 1,5 jaar 30 kg verloren, en vaak zie ik alleen nog de weg die nog voor me ligt (wil nog minsten 5 kg kwijt. Liefst nog 7) terwijl ik eigenlijk trots moet zijn op wat ik bereikt heb. Ik heb zojuist gewogen, en zit eindelijk op een gezond BMI!!! Dus dit weekend hang ik de slingers op en geniet van wat ik bereikt heb.



Vanavond na werk lekker shoppen en zondag een fietstocht van 85 km!!
Oh misfit, dat is toch juist hartstikke goed! Je hoeft jezelf nou ook weer niet alles te ontzeggen en een rijstwafel met chocola is echt niet heel erg hoor! Ze bestaan zelfs gewoon om zo te kopen en die dingen at ik nog makkelijk toen ik aan het afvallen was dus wat mij betreft heb je het goed gedaan!



En welkom lieve-lijn, en gefeliciteerd al met je gezonde bmi . Knap gedaan, en die laatste kilo's zullen zeker nog wel volgen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind twee rijstwafels ipv chocola en chips hartstikke goed misfit. Precies wat Lady zegt!



Welkom lieve-lijn. Gefeliciteerd met al de kilos die er al af zijn! De laatste loodjes kun je dan vast ook goed aan.
quote:Lieve-Lijn schreef op 02 september 2016 @ 06:27:

Ik doe mee; ik ben in de afgelopen 1,5 jaar 30 kg verloren, en vaak zie ik alleen nog de weg die nog voor me ligt (wil nog minsten 5 kg kwijt. Liefst nog 7) terwijl ik eigenlijk trots moet zijn op wat ik bereikt heb. Ik heb zojuist gewogen, en zit eindelijk op een gezond BMI!!! Dus dit weekend hang ik de slingers op en geniet van wat ik bereikt heb.



Vanavond na werk lekker shoppen en zondag een fietstocht van 85 km!! Wat goed zeg! En je mag trots zijn op wat je hebt bereikt maar tegelijk ook nog een doel hebben hoor, sluit elkaar niet uit gelukkig
Alle reacties Link kopieren
Wat is iedereen lekker bezig! En idd een paar rijstwafels met chocolade zijn niet zo heel erg. Zolang je er geen drie pakken van eet..



Op één of andere manier heb ik op vrijdag nooit een fatsoenlijke lunch (meer) in huis. Zit gewoon niet in mijn systeem dat ik dat op donderdag even haal.

Vandaag ook weer alleen een droge rol rijstwafels mee. Met het idee: Ik stop onderweg wel bij de supermarkt. Maarja dan weer eigenlijk net te laat en toch maar doorgereden om op tijd te komen.



Maar... ik was wel op de fiets! Is drie kwartier (enkel) waarvan wel wat 'vertraging' door stoplichten en bruggen enzo.



Morgen wil ik Airborne Arnhem lopen. Kleine slag om de arm voor als ik niet lekker slaap ofzo maar ik ga er vanuit van wel.
Je kunt méér.
Ik heb het even opgezocht en dat ziet er best gaaf uit Moon! Welke afstand ga je doen?
Alle reacties Link kopieren
25 km.



Ik heb m 1 keer eerder gedaan. Alleen ik woon niet bepaald in de buurt van Arnhem. En die ochtend had ik me behoorlijk verslapen, toch nog gegaan maar ik liep de hele tocht net voor de bezemwagen uit Ik ken wel mijn tempo, weet ook wanneer ik moet pauzeren maar het was echt allemaal op het nippertje en ben met een aantal mensen klokslag 18 uur nog over de finish gerend. Wel een beleving

Maar ik heb die dag dus eigenlijk niks extra's kunnen bekijken. Echt alleen de wandeling zelf. Maar er is ook langs de route veel te zien.



Morgen herkansing



Heb mijn wandelschoenen al gepoetst wat op zich al een hele slinger waard is (na de aanschaf nooit meer gedaan vlg mij)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moon-Alisa schreef op 02 september 2016 @ 21:17:

25 km.



Ik heb m 1 keer eerder gedaan. Alleen ik woon niet bepaald in de buurt van Arnhem. En die ochtend had ik me behoorlijk verslapen, toch nog gegaan maar ik liep de hele tocht net voor de bezemwagen uit Ik ken wel mijn tempo, weet ook wanneer ik moet pauzeren maar het was echt allemaal op het nippertje en ben met een aantal mensen klokslag 18 uur nog over de finish gerend. Wel een beleving

Maar ik heb die dag dus eigenlijk niks extra's kunnen bekijken. Echt alleen de wandeling zelf. Maar er is ook langs de route veel te zien.



Morgen herkansing



Heb mijn wandelschoenen al gepoetst wat op zich al een hele slinger waard is (na de aanschaf nooit meer gedaan vlg mij)Gaaf!! Heel veel plezier morgen! Hopelijk heb je lekker weer!! Ik ben zondag een toertocht met de fiets van 85 km... Maar t weer ziet er vreselijk uit
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden heel mooi weer. Alleen toen ik uit de trein n huis kwam regen.



Ik zal later even uitgebreid verslag doen. Ik heb m gelopen maar ik kan merken dat ik eigenlijk nooit meer wandel. Het ging niet van harte

Ik liep ook op schoenen waar ik destijds heel fijn op liep (mijn bergschoenen) maar ik heb heel lang op lichtere schoenen gelopen en dan zo weer een keer op die bergschoenen meteen 25 km... misschien had ik er even opnieuw op moeten wennen.

Ik heb finke blaren op mijn hielen. Had links thuis al blarenpleister geplakt en rechts onderweg laten tapen... maar de pleisters zijn nu kapot en mijn hielen liggen open. Heb even flink betadinezalf erop gesmeerd, straks douchen en gaasje erop. En dan loop ik komende week gewoon lekker op mijn open schoenen, dat kan nog wel.



Verder heel mooi hoor. Schrijf morgen daar wel even over. Maar eh.... slinger doen?
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven