Hoe heeft je kind jou voor aap gezet?

23-08-2016 15:20 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kinderen roepen van alles en kennen nog weinig schaamte. Zorgt vaak voor (achteraf) grappige momenten maar waarbij je op het moment zelf wel door de grond kan zakken.



Hoe heeft jouw kind jou voor aap gezet?



To trapt af: in de speeltuin met dochter was ook de 'knappe vader van school' met z'n kinderen aan het spelen. Dochter roept opeens heb je een scheetje gelaten mama? Een beetje ongemakkelijk weglachend zeg ik nee. Waarop dochter luidkeels laat weten dat het toch echt naar een mama scheet rook... We zijn niet lang meer gebleven ;)
60% of the time, it works everytime
Eentje van mijzelf dan maar.



Op mijn 5e verjaardag heb ik een hamster gekregen. Ik was helemaal in de wolken met dat beestje.



Ik heb maanden lang iedereen verteld dat ik een hamster had die Mickey heet en dat Mickey een piemel heeft. Dat piemeltje was zijn staartje trouwens.

Maar tegen de bakker, supermarktmeneer, juf, buurman, buschaffeur, huisarts en weet ik veel wie, iedereen die ik tegen kwam, heb ik verteld over mijn Mickey met zijn piemel.
Alle reacties Link kopieren
Kleuterzoon is erg nieuwsgierig naar wat cola nu eigenlijk is. Mijn man uitgelegd dat dat drinken is met heeeeel veel suiker erin en dat je daar dik van wordt. Zoon vond het wel een plausibele verklaring want zeurde niet meer om cola.



Tot hij met mijn man wen week later in de supermarkt staat en er een veel te zware dame in een scootmobiel rondrijdt. Zoon roept keihard door de winkel. 'Kijk dan papa, die mevrouw is zó dik dat ze niet meer kan lopen. Die drinkt vast heeeel veel cola. Dat is ongezond toch, papa?'
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Mijn zoontje kan niet zo goed praten. Hallo spreekt hij uit als lullo. Werkelijk iedereen wordt aangesproken als lullo haha. Mensen denken soms dat ik dat vaak zeg ofzo maar hij bedoeld er echt hallo mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Koettie schreef op 01 september 2016 @ 00:01:

Ik heb twee oppaskindjes die tweetalig worden opgevoed. Vroeger praatte ik en de ouders Engels als we bezig waren met een verrassing of cadeaus voor sinterklaas enzo. De jongste dacht dus dat andere je niet kunnen verstaan als je Engels praat.. Nu kan ze Engels en doen we het niet meer maar het is blijven hangen. Nu roep ze steeds 'you are so fat!' en andere rare dingen naar mensen en denkt dat ze dat niet verstaan.. En jullie zijn niet tot de conclusie gekomen om het kind uit te leggen dat mensen Engels wel kunnen verstaan?
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:lemoos2 schreef op 31 augustus 2016 @ 17:30:

Niet zo'n dijenkletser als de vorige:



Zwager gaat met nichtje boodschappen doen, nichtje heeft een off-day door warme weer (zeuren, prikkelbaar). Nichtje probeert de hele tijd voor de koeling te staan want dat is 'lekker' en blokkeert daarmee mensen. Dus zwager herhaaldelijk nichtje aangesproken en instructies gevend als "Ga eens naar links, die mevrouw kan er niet bij!" En "Andere links!" Nichtje bereikt het kookpunt en keert zich om en roept: "Jij bent echt zo dom he papa, dat is RECHTS!"
Alle reacties Link kopieren
Je drie jarige die door de supermarkt paradeert en tegen iedereen zegt poep kun je niet eten zegt mijn mama
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
itsme26:

Ik zou het wel grappig vinden als andermans kind dat tegen mij kwam vertellen in de supermarkt. En ik zou zeggen: jouw mama heeft helemaal gelijk!
Jongste zoon van bijna 3 schreeuwt overal "houuouou je bek".

Voordat jullie denken dat wij een tokkiegezin zijn: Ik riep een keer " ach hou je bek joh" toen onze hond vanuit het niets begon te blaffen.

Nu begint zoon: hououou je....oja magge niet tegge hè mama
Wij hebben momenteel veel naaktslakken in de tuin. Dreumesdochter vindt deze super interessant en riep keihard Kak Kak Kak als wijzend naar de slakken net toen de buurman langsliep die verbaasd over de heg keek. Hoop de ze snel het woord slak goed kan uitspreken!!
Alle reacties Link kopieren
Vogels doen twiet. Dus vogels waren twieten. Jammer dat dochter de w niet kon zeggen. In een volle metro (reed bovengronds) kijk mama tieten. Of ze zat in de zandbak te zingen : tieten, tieten
Alle reacties Link kopieren
Een jaar na mijn buikoperatie, op de camping onder de douche samen met mijn dochter. Ik had niet lang daarvoor hardop geconstateerd dat het litteken (op een zichtbare plek) er gelukkig heel netjes uit zag. Dat had ze goed onthouden. Dus in volume stadsomroeper in het galmende washok:



"Mama, mag ik je sneetje nog eens zien! Jij hebt echt een héél mooi sneetje!"



Een kleuter op de school waar ik werk riep heel luid toen een oma haar kleindochtertje kwam halen:

" Kijk! De oma van Yana lijkt op een varken"
Alle reacties Link kopieren
quote:Beeldig schreef op 09 september 2016 @ 23:36:

Een jaar na mijn buikoperatie, op de camping onder de douche samen met mijn dochter. Ik had niet lang daarvoor hardop geconstateerd dat het litteken (op een zichtbare plek) er gelukkig heel netjes uit zag. Dat had ze goed onthouden. Dus in volume stadsomroeper in het galmende washok:



"Mama, mag ik je sneetje nog eens zien! Jij hebt echt een héél mooi sneetje!"



Alle reacties Link kopieren
Zoon zal een jaar of twee geweest zijn, net zindelijk maar in zijn broek geplast en het was een warme dag dus man had hem bloot laten rondlopen. Ik kom thuis uit mijn werk, zoon rent de oprit op en schreeuwt 'IK WIL KLEREN AAN!!!' Ik denk dat ze het tien huizen verder niet gehoord hebben
Noem me lief nu ik nog leef!
Alle reacties Link kopieren
Dochter was bij opa en oma en wees steeds op haar benen en zei 'bloed'. mijn ouders snapten er niks van. Ze bedoelde broek.
Noem me lief nu ik nog leef!
quote:Beeldig schreef op 09 september 2016 @ 23:36:

Een jaar na mijn buikoperatie, op de camping onder de douche samen met mijn dochter. Ik had niet lang daarvoor hardop geconstateerd dat het litteken (op een zichtbare plek) er gelukkig heel netjes uit zag. Dat had ze goed onthouden. Dus in volume stadsomroeper in het galmende washok:



"Mama, mag ik je sneetje nog eens zien! Jij hebt echt een héél mooi sneetje!"



quote:CenturyChild schreef op 10 september 2016 @ 01:13:

Zoon zal een jaar of twee geweest zijn, net zindelijk maar in zijn broek geplast en het was een warme dag dus man had hem bloot laten rondlopen. Ik kom thuis uit mijn werk, zoon rent de oprit op en schreeuwt 'IK WIL KLEREN AAN!!!' Ik denk dat ze het tien huizen verder niet gehoord hebben
Alle reacties Link kopieren
Van de week met collecte lopen met mijn zoon van zeven. Meneer, heeft u iets over voor de kankerverspreiding? Ehm, lieverd, het is bestrijding. Kankerbestrijding....
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 25 augustus 2016 @ 16:40:

[...]





Nee hoor, CeyLONneke . Haar echte naam lijkt er totaal niet op, maar evengoed bedankt voor de waarschuwing.Voor mij kan dit eigenlijk in het topic "dingen die je heel laat begreep", het kwartje viel hard
verdwaald op het nieuwe forum
Alle reacties Link kopieren
Oudste zoon was 1,5 en zat in het zitje van et supermarkt-karretje tijdens het boodschappen doen. In de supermarkt zagen we een hele donkere man. Niet gewoon donker maar ecth zwart-zwart.

Zoontje wees naar de man en riep keihard "aap"! Ik heb het nog geprobeerd af te doen met "nee joh, dat is gewoon een meneer." Maar hij bleef maar naar die man wijzen en aap roepen. We hebben bewust maar een hele lange rij gekozen om niet in de buurt van meneer aap in de rij te staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:calvijn1 schreef op 31 augustus 2016 @ 23:49:

[...]





Viel mij ook al op. Erg pijnlijk, zeker voor een klein kindTroetel vindt het heel normaal blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nog geen kinderen maar 1 ding hoor ik toch vaak van mijn moeder.



Wij noemde oma, 'oma poes' omdat zij een kat had. Toen ik 4 was een broertje 2. Overleed de kat.

Wij hadden oma omgedoopt in 'oma poes zonder poes' en dit zijden we overal.:).

Mijn moeder roept nog regelmatig door het huis oma poes zonder poes.
Alle reacties Link kopieren
tvp
quote:Protocol schreef op 25 augustus 2016 @ 16:31:

Zoon, destijds een jaar of 3, had een lievelingsboek: Kip en Kipje. Ik vond dat een vreselijk boek en las liever iets anders voor, maar als papa hem op bed legde, las die wel altijd kip en kipje.

Nu was zoon nog niet zo'n goede prater en sprak kip standaard uit als pik.



We zaten in de (volle!!) bus naar huis. Zoon vroeg wie gaat mij straks op bed leggen. Ik zei: ik denk papa. Zoon (heel hard): ja, dan doen we fijn pik en pikje.....



Fijn, jus d'orange in m'n neus

Alle reacties Link kopieren
Upje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven