Zwanger worden met PCOS en Clomid

06-08-2016 11:51 421 berichten
Hoi meiden,



Na een jaar lang proberen zwanger te raken en een miskraam in februari, weet ik sinds afgelopen week na onderzoeken bij de gynacoloog dat ik PCOS heb.

Vol goede moed begin ik vandaag aan mijn eerste kuur Clomid.



Zijn hier meiden die in een vergelijkbare situatie zitten? Het lijkt me fijn ervaringen met elkaar te kunnen delen.



Liefs,

Nova



NaamLeeftijdRonde/mgAfspr. gynNODNovaEve292/50mg9/9 27/9Lievezuster282/100mg12/923/9K84321/50mg23/8ZwangerNoekse251/50mgxxxBabbes8333nog niet gestartxxxH300252/50mgxxEmzi291/50mg28-9x
Alle reacties Link kopieren
K84, super gefeliciteerd!!! Heerlijk van genieten Meid!
Alle reacties Link kopieren
Dames wat is er veel bijgeschreven!



@K84 van harte gefeliciteeeeerd Super zeg, dat de rest snel mag volgen!

@babbes: wat ontzettend stom van je werk zeg, snap dat je direct wil starten maar dat dat niet kan in je proeftijd..

Hopelijk is die maand snel om en kan je ook starten! kan je niet eind van de proeftijd starten met Provera?



Ik heb behoorlijk last van de hormoontjes, als ik deze maand geen eisprong heb gehad twijfel ik sterk of ik wel 150 mg ga slikken.

Herken mezelf niet, vind het griezelig dat medicatie dit met je kan doen. Voel me anders, en denk rare dingen.

Het kon me ook ineens niet meer schelen of het zou lukken dacht kan er beter meteen mee stoppen erg raar allemaal.

Gelukkig begin ik me nu weer een beetje mezelf te voelen.
Alle reacties Link kopieren
@K84 heerlijk meid, gefeliciteerd! Wat een mooi cadeau bij terugkomst. Gaan jullie het nog vieren? Hoe reageerde man? En was het nou in ronde 1?

@lievezuster pfff, wat rot zeg om te horen. Ik duim echt voor je dat je een eisprong hebt gehad. Wanneer weet je dat? Ik heb zelf vooral last van de duphaston qua hormonen, van de clomid (gisteren laatste pil gehad) gelukkig nog niks gemerkt behalve opvliegers 's nachts

Morgen dag 9 en naar de gyn voor echo. Ben nu ook met ovulatietesten begonnen en er was vandaag en gisteren al een heel licht streepje te zien
K84: wat een fantastisch nieuws zeg!! GEFELICITEERD. Echt super voor jullie.



Lievezuster: vervelend dat je zo last heb van de Clomid. Je er telkens bewust van blijven dat het bijwerkingen zijn, is denk ik erg belangrijk om je niet teveel mee te laten slepen door de gedachtes.



Heartsxdaggers: spannend morgen voor de echo. Hopen op een mooi gegroeid eitje al. Ik gebruik zelf de ovulatietesten van action en die laten altijd een licht streepje zien. Pas als de streep even dik/goed te zien is als het controlestreepje, dan is hij positief. Misschien even checken of dat bij jou ook zo is?
Gefeliciteerd K84!

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap toe!



@heartsxdaggers; ik heb ook altijd een licht streepje met ovulatie testen. Wat H300 zegt; pas als de test streep even donker is als de controlestreep is hij indd positief. Ik krijg mijn ovulatie testen mee van het ziekenhuis, super fijn. Hiervoor bestelde ik ze bij sensitest, zijn wel dipsticks. Fijn in gebruik en super goedkoop.



Vandaag weer begonnen met eerste pil in de strip. Trouwens meiden, ik ben echt heel heftig ongesteld deze maand. Herkennen jullie dit als iets wat bij Clomid hoort? Echt heel donker, veel stolsels en onwijze pijn.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha en ik maar blij zijn met mn streepies, nou ja ik test vrolijk door en morgen toch de echo (waarop, denk ik, echt geen flikker te zien aangezien het pas dag 9 is, maar goed!).

@NovaEve oh jeetje, ben benieuwd! Van de duphaston werd ik echt amper ongesteld, maar ff zien hoe dat met Clomid is. Word jij wel uit jezelf ongesteld of ook met duphaston/provera?
Das best vroeg voor die echo, maar wie weet!



Ik ben uit mezelf ongesteld geworden, heb sowieso sinds ik gestopt ben met de pil in jan 2015 wel bloedingen gehad, maar heel onregelmatig. Soms echt maar een paar druppels, soms wel een "echte" menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd K84!! Supergaaf nieuws! Geniet ervan, ik ga hard voor je duimen dat t goed blijft gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden! Net bij de gyn geweest en die was tevreden. Op cyclusdag 9 (vandaag) waren er twee follikels te zien, waarvan de grootste 13mm. Hij verwacht dat ie over ongeveer 4 dagen gaat springen. Of die dat ook doet is afwachten maar we hebben goede hoop. Hij wilde ook maandag nog wel ff kijken maar morgen lekker op vakantie! Dus we wachten het af
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie wel allemaal! Hoop dat jullie snel volgen!

@heartsxdaggers, spannend, Fijn dat je een goede echo had! En verder: ja 1e ronde 50mg clomid. Man is ook erg blij

Ik heb eerder een mk gehad voor ik zwanger raakte van dochter dus echt vieren doen we als we de 12 weken gehad hebben. Komende week en de week erna bloed prikken en als het hcg gehalte blijft stijgen maken ze 2 weken later de eerste echo.

Ik dacht dat dat onzekere gevoel of het wel goed zal gaan minder zou zijn nu bij de tweede, maar nee, ben net zo bang voor een mk als de eerste x... We duimen gewoon dat het goed gaat!

@lievezuster: wat rot al die bijwerkingen, voel je je al iets beter?
Alle reacties Link kopieren
@K84 eerste ronde clomid, kijk, dat geeft de burger moed. Ik ga jou lekker nadoen
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd k84!!!

Super goed!!

Ik ben even afwezig geweest. Druk met nieuwe werk en studie.

Ondertussen bij gyn geweest. Bloed en zaad ingeleverd, 22sept weer afspraak. 23 sept NOD, dus hoop dan met clomid te beginnen!

Wohhoooo zin in:)
Alle reacties Link kopieren
@nova heb je gegevens nodig van mij voor in de tabel?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden!



Hoe gaat het met iedereen?



Hier waren de afgelopen dagen toch beste spannend, mijn verloop toch ook wel erg overeen met Nova.

Zo had ik donderdag avond een klein beetje bloedverlies. Wat er uitzag als oud bloed, eerst dacht ik de menstruatie gaat beginnen. Maar vervolgens de vrijdag nergens meer last van. Heel wat gegoogled... Wat het wel allemaal niet kon zijn. Maar het kwam erop neer dat je vooral nog een paar dagen moest afwachten. Maar helaas is het vervolgens gisteren toch door gaan zetten de menstruatie. Dus ik kan morgen aan ronde twee beginnen.

Verder is mijn menstratie tot nu toe ook vrij heftig, sinds dat ik de pil gebruik niet meer zo erg gehad...

Mijn cyclus was nu wel precies 28 dagen dus dat is dan wel weer 'fijn'.



Nu nieuwe ronde nieuwe kansen moeten we maar denken.
Alle reacties Link kopieren
@k84 jeeee supergoed nieuws! Logisch dat je even wacht met vieren na een mk..



Hier gaat het wel.goed dinsdag HET gesprek...Ik ga toch nog even door met iui ik durf het gewoon nog niet los te laten...Ik vind dat ik nog minstens 2 a 3 x een fatsoenlijke iui moet krijgen in combi met utrogustan en als het dan niks uithaalt door voor ivf...



Nog een dozijn vragen voor deen gynaecoloog dinsdag en dan zullen we duphaston moeten gaan slikken zodat we verder kunnen...



Liefs



Ps bruiloft zo dus ik reageer morgen verwacht ik xxx
Blijf jezelf ;-)
@ Noeske: Balen dat het toch heeft doorgezet. Wel fijn dat je een mooie cyclus nu hebt. Op naar de volgende ronde.



@AnneJill: Veel succes morgen met het gesprek, ik ben benieuwd of je een beetje fijn antwoord kan krijgen op je vragen.



Hier nu rond de eisprong met de tweede rond. Gyneacoloog gaf de vorige keer aan dat eigenlijk alles goed is (zaad van m'n vriend is goed, ik heb een goede eisprong) en dat hij me waarschijnlijk nu voor een halfjaar (!!!) naar huis wil sturen met een doosje clomid. Ik ben het hier zelf niet mee eens, juist omdat alles goed is maar er naar 1,5 jaar nog geen zwangerschap is, twijfel ik of alles wel goed onderzocht is. Hem daarom ook gevraagd of hij wil kijken naar de zuurgraad. Dit is een onderzoek wat ze eigenlijk niet meer doen, maar hij wilde dit bij mij wel doen bij wijze van uitzondering. Dit vandaag laten doen en hij was er niet zo enthousiast over, dwz. geen actieve zaadcellen te zien. Verder wilde hij er weinig over loslaten, omdat het immers geen officieel onderzoek meer is.

Ik merk dat ik nu heel erg aan het twijfelen ben wat ik moet doen. Want als het wel daaraan ligt, dan wil hij mij dus geen behandeling geven omdat dit officieel niet meer mag. Maar om nu voor eigen dokter te gaan spelen....? Iemand misschien ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Annejill hoe was je gesprek?



H300 benut je de dagen goed?



Hier nu rond de hopelijke eisprong alleen is mijn man de hele week weg:( goeie timing..

maandag hoor ik of ik een eisprong gehad heb of niet.. heb werkelijk echt geen idee
Alle reacties Link kopieren
Hey dames



Goed gesprek! We gaan nog door met clomid en IUI tot december en dan ivf wat ik natuurlijk hoop niet nodig te hebben.

Ik slik nu duphaston dus wacht op mijn menstruatie en dan volle kracht vooruit met de volgende ronde



@lievezuster ben benieuwd!



Liefsss
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Dames wat is het stil hier.



Heeft niemand iets te melden?
@lievezuster, inderdaad stil hier. Ik ben nog aan het wachten op m'n eisprong. Deze had ik eigenlijk rond maandag moeten hebben, maar is er nu nog steeds niet. Beeeeeeetje irritant Dus mijn vriend en ik zijn erg druk deze week haha.



Wat baken voor je dat je man juist nu tijdens de eisprong weg is. Helaas valt het soms ook gewoon niet te timen. Ik hoop wel voor je dat je een eisprong hebt gehad.
Hoi meiden,



Hier even korte update; ik heb afgelopen vrijdag folikel meeting gehad op dag 11, 1 eitje van 16 mm gespot dus verwacht mn eisprong vandaag of morgen. Heb gevraagd of het bloedverlies wat ik heb gehad een bijverschijnsel van Clomid kan zijn, en de gyn gaf aan dat dit niet kan (al heb ik online anders gelezen...) en dat ze een uitstrijkje wilde maken. Ik schrok hier best van, en ik moet zeggen ik vond het best heel pijnlijk! Kon meeten voor de echo dus dat was wel prettig.

Ook moest ik weer bloed laten prikken om mn hormoonwaarden te checken en te vergelijken met eerste testen en te checken of bepaalde waarden niet weer verhoogd zullen zijn. Ben weer even door de medische molen gehaald!

Over 2 weken telefonisch consult met gyn om de uitslag te bespreken. Liep echt een beetje beduusd het zh uit - d8 ga "even" voor een echo. Aan de andere kant wel heel fijn dat ze me goed in de gaten houden
Alle reacties Link kopieren
Jeetje nova dat is even schakelen

Ben erg benieuwd naar je uitslag...

Ik mag zo gaan werken eventjes maar ik heb geen zin



@Lieve zuster jij hoort morgen hoe of wat toch? Ben nieuwschierig hihi morgen mag 8k een hele lange dag werken ook en dan dinsdag nog en dan een dagje vrij...



Dus vandaar daar stilte vanuit mijn kant merk gewoon dat na 4 weken vakantie ik niet vooruit te branden ben hahaha



Liefs
Blijf jezelf ;-)
Alle reacties Link kopieren
Uitstrijkje is zeker pijnlijk, pfff, vervelend zeg! Krijg je de uitslag van je bloedwaarden niet eerder al? Wel snel zo'n groot ei al op dag 11



Ik zit inmiddels op dag 18 van m'n cyclus en tot nu toe nog geen positieve ovulatietest. Maar wel (sorry voor de info) rekbaar slijm sinds gisteren en ook al paar dagen van die lage pijn. Nou ja, bloedprikken volgende week zal moeten aangeven of ik een eisprong heb gehad. Ik hoop het heel erg want hoop dit keer een echte kans te hebben gehad!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje nova wat vervelend.

maar indd fijn dat ze je goed in de gaten houden.



Annejill hoeveel werk jij? Nog 1 dagje en dan ben je vrij! Het is in ieder geval lekker weer op je vrije dag:)



Hearts, ik heb deze maand ook ovulatie testen gebruikt geen positieve test gehad.. maaaaaaar de gyn belde en ik heb een eisprong gehad!! Hoera.. ben zo blij.

Dus wie weet hearts.. houdt moet!
Wat goed Lievezuster!

Welke ovulatietesten gebruiken jullie? Ik gebruik die van de action en die hebben er volgens mij nog nooit naast gezeten (&goedkoop).

Ik heb zaterdag gelukkig toch nog m'n eisprong gehad op dag 21.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven