Uitgerekend maart 2017

12-07-2016 09:06 552 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om de tabel overzichtelijk te houden, voegen we momenteel geen meiden meer toe.

Meeschrijven kan natuurlijk wel.



Meiden, wil je dat ik iets aanpas in de tabel? Gewoon even in het vetgedrukt plaatsten in jouw reactie en dan pas ik het aan.



NaamLeeftijd(en)UDVolgende afspraak gyn/vkJongen/meisjeBijzonderheden Sue 27/27 14 maart 26/10 derde kindje vnjkc 21 23 maart eerste kindje Mollie 26/30 midden maart 1/08 eerste kindje viajera26 31/33 14 maart 7/10 Geplande ks: 25/02 eerste kindje phlox39 24/28 21 maart 21/09 tweede kindje kokosnoot84 31/34 12 maart 17/10 eerste kindje Giggi1989 27/26 2 maart vk: 19/07 echo:30/07 tweede kindje MooieJurk 24/28 17 maart 24/08 eerste kindje MissMarie 24/25 20 maart 9/09 eerste kindje HappyMommy27 27/27 23 maart 29/08 tweede kindje Natas-V 30/29 25 maart 06/10 geslachtsbepaling eerste kindje Honingbijtje 31/31 21 maart 22/08 tweede kindje Fruitbuikje 31/33 21 maart vk: 9/08 echo: 17/08 eerste kindje KimJ25 26/25 19 maart 26/09:echo 29/09:vk eerste kindje KimberleySTH 27/37 22 maart 30/09 echo/geslachtsbepaling eerste kindje sjoko 35 18 maart echo: 25/08 intake vk: 30/08 tweede kindje
Alle reacties Link kopieren
Wat hebben wij gisteravond een leuke avond gehad!

Termijnecho was perfect, enorm druk kindje. Doordat het niet stil lag was de hartslag ook moeilijk in beeld te krijgen. Uiteindelijk natuurlijk wel gehoord!

We mogen het uitschreeuwen eindelijk

Ben nu 10.5 uitgerekende datum 18 maart



Hoe gaat het met jullie kwaaltjes? Ik lees elke dag wel mee hoor! Maar niet veel tijd om te reageren
Leef om te dromen, maak je dromen waar!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een buikslaper. Eenmaal dat niet meer mogelijk is, lig ik weer te knuffelen met een borstvoedingskussen.

Zonder dat kussen kan ik dan echt niet slapen. Bij mijn eerste zwangerschap loste ik het op met een extra kussen onder mijn buik en eentje tussen mijn knieën, maar dat komt dus eigenlijk op hetzelfde neer.



@MooieJurk: Zo leuk! Genieten! Hoe gaat het met jouw kwaaltjes? Hier nog steeds best veel last maar je weet waarvoor je het doet.

Bij mij begint het echt te kriebelen om het van de daken te schreeuwen. We zijn nu 11+2 ver maar we hebben pas volgende week de tweede echo. Nog eens twee weken later verwacht ik de resultaten van de nipt. Liefst wacht ik daar nog even op en vertellen we het bij 14/15 weken maar dat lijkt nu nog zo ver weg.



Ik zorg voor afleiding door mij bezig te houden met allerlei zwangerschapsgerelateerde dingetjes. Zo ben ik de laatste avonden bezig geweest met het cadeautje waarmee we meter/peter willen vragen. Is dat een Belgische gewoonte of doen ze dat in Nederland ook?

Wanneer vragen jullie hen?
Alle reacties Link kopieren
tot zo ver ik weet hebben we dat in NL niet standaard geloof dat gelovige mensen , die hun kindje laten dopen, wel een peetvader/moeder vragen.



hier vandaag weer een goede echo gehad. ben 2 dagen vooruit gezet.



ud 21 Maart

volgende echo (nekplooimeting) 7/9
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.



Ik ben weer terug van vakantie en van extreme vermoeidheid in de eerste werkweken.

Fijn om te lezen dat er zoveel goede echo's zijn, met hartjes die al goed te horen zijn enzo.



De vakantie was voor mij helaas geen succes, misselijk in een tent en er 's nachts steeds uit moeten voor de wc zijn niet echt voor herhaling vatbaar. We zijn al na een paar dagen weer naar huis gegaan en het was een verademing om weer in mijn eigen bed te slapen. De eerste werkweken hebben er in gehakt (basinsonderwijs, nieuwe klas en nieuw leerjaar, dus veel nieuwe dingen om aan te wennen) en ik had weinig puf over om achter de computer te kruipen om hier te reageren.



We hebben onze eerste echo gehad, was gelijk de termijnecho, alles zag er goed uit. Hartje klopte mooi en het kindje bewoog ook heel actief. Ik ben nu 11+6 en uitgerekende datum blijft 12 maart 2017.

De volgende echo is pas rond de 20 weken, onze praktijk maakt er niet zoveel. De volgende afspraak met de vk is geloof ik 19 september.



Wat betreft kwaaltjes gaat het met het eten en de misselijkheid een stuk beter, dat geeft gelukkig ook weer wat meer energie.

Wel veel last van pijnlijke borsten, vooral 's nachts met omdraaien in bed. En buikslapen gaat nu ook niet meer.

Gelukkig krijg ik binnenkort een voedingskussen van een vriendin en kan ik kijken of ik daarmee een goede slaaphouding kan vinden.



Hoe komen jullie deze warme dagen door?
Alle reacties Link kopieren
@kokos: Wat jammer van die vakantie!

Ik ben ook net gestart met een groot en nieuw project. Heel vermoeiend.

Hoe ik de warme dagen inclusief kwaaltjes doorkom? In overlevingsmodus. Goed presteren op het werk, ervoor zorgen dat de kindjes alle zorgen en liefde krijgen die ze nodig hebben en verder niet te veel moeite doen. Eenvoudige gerechtjes, vroeg gaan slapen en het huishouden is niet altijd tip top in orde. Op die manier lukt het best goed. De grootste uitdaging was het voor mijzelf oké vinden dat ik nu even niet alles volledig kan doen zoals ik het wil. (Bereid ik mijzelf al voor op hoe chaotisch het leven met drie kindjes zal zijn? )



@Phlox en Kokos: Wat fijn dat jullie echo's goed waren!
Hoe overleef ik de warmte? Veel (fruitsap) drinken en met een natte handdoek in mijn nek in de schaduw zitten. Voeten in een waterbak.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn een goede echo ! phlox & kokosnoot

Jammer van de vakantie.



Op het werk is het qua warmte allemaal prima te doen.

Als ik thuis ben gewoon lekker de waaier aan. In huis gebeurd er vrij weinig, dat komt wel weer.

En vandaag lekker gevaren.. echt heerlijk
Carpe diem
Hoei, zat ik zo in het verkeerde topic. Maar ik was in goed gezelschap
Alle reacties Link kopieren
gigi hoe was jou echo vandaag ?
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het met jullie?

Kwaaltjes? Echo's? ...

Ik ben benieuwd.



Wij zijn gisteren naar Antwerpen geweest voor de nipt.

Nu spannend afwachten.

Momenteel mailen ze de resultaten door na 10 - 14 dagen. Het kan maximaal drie weken duren.

Als ze slecht nieuws hebben bellen ze je op.

Ze vertelden ook best veel over het mogelijks mislukken van de test (3-5% van de testen mislukt). Als er minder dan 2% dna van je kindje te vinden is, raden ze af de test opnieuw te doen. Tussen de 2% en de 4% kan je de test nog eens laten doen. Ik hoop echt dat het gewoon lukt.

Ach, ik vind wachten gewoon erg spannend!



Het geslacht laten ze je niet weten. Dat sturen ze op naar de gynaecoloog en komen we dus pas bij een volgende consultatie te weten. De gezondheid is het allerbelangrijkste en ik heb zelfs geen voorkeur, maar ik vind het wel een vreemd gevoel dat mijn gyn al weet of we een jongen/meisje krijgen en wij het dan twee of drie weken later pas te horen krijgen. Zo het gevoel dat het al geweten is maar dat wij het niet mogen weten. Het voelt gek, maar dat ligt vast aan de hormonen.



Vanavond echo, voor het eerst bij mijn eigen gynaecoloog. Als alles goed is, is dat een erg mooie afleiding.



Zijn jullie ook zo bezorgd? Mijn man kijkt erg uit naar die echo en gaat ervan uit dat alles goed zal zijn. Hij is daar echt van overtuigd. Ik ben daar veel voorzichtiger in. Bij mijn vorige zwangerschappen had ik dat niet, maar nu besef ik plots heel goed dat je wereld ook kan instorten tijdens zo'n gynaecologisch bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar de uitslag! Wel gek inderdaad dat hun het geslacht dan al weten.



Hier ook erg bezorgd. Mijn moeder en vriend zijn er ook van overtuigd dat alles goed is. Ik voel dat wel anders.

Morgenavond weten we gelukkig meer.

Qua kwaaltjes ben ik nog moe , al neemt het wel iets meer af en houd ik het savonds langer vol.

Borsten zijn de ene x wel pijnlijk en dan weer niet.

Maakt me ook allemaal erg onzeker.
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Spannend Sue! Lijkt me ook heel gek dat het daar dan al ligt en jij nog moet wachten.



Ik maak me soms ook wel zorgen als ik minder last heb van kwaaltjes. Helaas sinds vrijdag extreem moe en heel erg misselijk de hele dag door. Tot nu toe viel het me .

Vandaag de termijnecho. Slaap al een paar dagen slecht, denk toch spanning. Ga er vanuit dat alles goed is gezien de kwaaltjes, maar inderdaad ook het besef dat je wat anders te horen kan krijgen tijdens zo een bezoekje aan de VK. Gelukkig nog maar een paar uurtjes
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes zometeen !
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Spannend Natas! Ik moet wachten tot vanavond... Lijkt nog zo ver weg (al heb ik een heel lange to do lijst voor vandaag en zal ik waarschijnlijk tijd tekort komen. ). Op zich wel fijn dat we een late afspraak hebben want dan kan mijn man mee.



@Kim: Voor jou komt die echo ook dichtbij. Nog even spannend afwachten.



Hopelijk krijgen we allemaal goed nieuws!
Alle reacties Link kopieren
Ook jij heel veel succes vanavond.



Jaaa ben blij als het morgenavond is!
Carpe diem
Alle reacties Link kopieren
Succes meiden vandaag!

ik had maandag een mooie termijnecho.

Gelukkig alles goed.

Hier ook nog erg moe dus kleine ligt nu op bed dus kruip er zelf ook maar even achter aan hahaha
Alle reacties Link kopieren
En hoe was het Sue?



Mijn echo was goed! Mini groeit is nu ong 4 cm en ook 2 dagen vooruit gezet.

Nieuwe ud is 23 maart.

Zo bijzonder om bewegende armpjes en beentjes te zien

14 september de nekplooi meting, dan krijgen we ook direct de uitslag.
Alle reacties Link kopieren
Ha meiden! Even een kort berichtje vanaf mijn vakantie locatie .



Fijn al die goede echo's en inderdaad een raar idee dat je gynaecoloog al weet wat het geslacht zal zijn maar dat jij er nog een paar weken op moet wachten Sue! Ik weet niet of ik dat zou kunnen volhouden ik denk dat ik al aan de telefoon zou hangen

Vanaf 12 weken zou je trouwens dmv de nubt-theorie voor 75% ook het geslacht al kunnen laten voorspellen. Iemand daar ervaring mee of meer kennis over?



Balen van je vakantie kokosnoot! Ook ik ben veel misselijk en als je dan in een tent moet slapen is dat inderdaad een hel! Slim dat jullie naar huis zijn gegaan.



Over dat zorgen maken, heeel herkenbaar! Ook ik heb er last van. Kan niet wachten tot ik volgende week woensdag de termijn echo heb. Mijn borsten doen minder pijn, misselijkheid is afgenomen en gelijk gaan mijn hersens weer draaien.

Ik heb trouwens wel echt super last van obstipatie kan nu alweer 3 dagen niet naar de wc.. en ook nog geen teken dat ik moet. als dit zo aanhoud ga ik maandag gelijk even de dokter bellen voor wat tips.



Vakantie zit er bijna weer op en dan ben ik weer actief! Tot snel
If you can dream it you can do it
Alle reacties Link kopieren
@Natas: Wat fijn om te lezen!

Ons kindje was gisteren ook erg actief. Moeilijk om het hartje goed te horen door al de bewegingen maar uiteindelijk is het gelukt. Al bijna 6cm groot. Nekplooi en neusbeentje perfect in orde. Nu is het wachten op de resultaten van de nipt niet meer zo erg. Kans dat dat slecht nieuws is, is klein.

Helemaal verliefd!

Mijn man was erbij en ook helemaal in de wolken.



Het voelt voor mij plots zoveel anders. Eventjes van mijn bezorgde wolk op een roze wolk gesprongen.



@Happymommy: Ik durf ook wel eens samen de jongste te dutten, of 's avonds samen met hen gaan slapen.



@Kimberley: herkenbaar kwaaltje. Veel bewegen, vezelrijke voeding, heel veel water drinken, .... dat helpt wel.
Alle reacties Link kopieren
Vorige week een goede termijnecho gehad, deze week een prettige intake bij de verloskundige, en volgende week de combinatietest. Ik was heel blij om weer een kloppend hartje te zien en vind de combinatietest wel spannend, maar heb er op zich wel vertrouwen in dat het allemaal goed gaat. Verder megadruk, dus genoeg afleiding in elk geval. Wel ook erg vermoeiende tijden, zeker icm zwangerschap, dus ik probeer 's avonds echt op tijd naar bed te gaan.

Behalve pijnlijke en duidelijk groeiende borsten weinig kwaaltjes, maar dat heb ik mijn eerste zwangerschap ook niet gehad dus daar maak ik me geen zorgen om. Ik ben er vooral blij mee

@Sue-x, wat fijn dat de nekplooi in elk geval goed was, dat zal al een hoop rust geven!
Alle reacties Link kopieren
Wat super Sue. Ja bijzonder he ik blijf ook maar kijken naar de echo.



Sjoko, ik kijk ook wel op tegen de combinatietest. Gelukkig wel iets minder na woe aangezien de VK zo positief was. Bij een vriendin die ook ook bij haar is geweest zag ze direct dat het mis was. Denk dan maar, je hebt uitgebreid gekeken dus zal vast goed zijn.



Kim, hoe was het bij jou?



Kimberley, heel vervelend herkenbaar kwaaltje. Ik probeer ong alles vezels, glas lauw water bij opstaan, beginnen met een kiwi, activia, roosvice laxo, bewegen en ga zo maar door. Helpt een beetje maar blijf verstopt.
Alle reacties Link kopieren
sjoko & sue wat fijn !



Wij hebben besloten niet voor de combinatietest te gaan.



Het was erg leuk om de kleine te zien

Lekker druk aan het bewegen.

29 september weer een echo.
Carpe diem
Hoi meiden!



Shame on me... mijn goede voornemen om meer te schrijven moet nog even beginnen haha. Denk vaak dat ik geen tijd heb, maar je moet er natuurlijk gewoon even tijd voor maken ;)



Wat leuk al die goede echo´s! En Sue toch nog een beetje spannend met de nipt, maar het ziet er iig goed uit zoals ik begrijp!



En Natas en Kimberley... wat vervelend, je hoort er vaak van. Ik heb ook vaak last van mn darmen, maar ik probeer elke dag Activia joghurt te eten (en dan die met pruimen, de rest is volgens mij hetzelfde als gewone joghurt). En dat gaat prima tot nu toe.



En verder... hier alles rustig. Volgende week weer controle (voor de tabel: 9/9 volgende afspraak). Hier doen ze niet zoiets als een termijn-echo, zo noemen ze het iig niet. Heb nu al 2 echo´s gehad dus weet eigenlijk niet of ik er volgende week weer één krijg.

Weinig last van kwaaltjes gelukkig, voel me af en toe misselijk vóór etenstijd, maar als ik dan eenmaal aan het eten ben is het over. En ik slaap toch veel joh.... Overdag gaat het prima, maar heb echt veel zin om te slapen ´s avonds. En vanmorgen echt 2x vierkant door mn wekker heengeslapen terwijl ik normaal altijd alles hoor, haha.

Ik denk ook dat we een groter bed gaan kopen. Het is nu al regelmatig "ruzie" met ellebogen en knieën in ons 140 bed, dus willen eigenlijk iets breders, want dat wordt natuurlijk alleen maar erger vanaf nu. Maar niet alleen het bed is een investering, maar ook nieuwe lakens enzo... even kijken.



En mijn ouders en broertje+vriendin komen me in maart allemaal opzoeken! Ouders ws rond de bevallig en broertje een week daarna ofzo. Dus die zitten al op hete kolen om tickets te gaan kopen, maar wil eerst met de vk een datum afspreken voor de bevallig (das het voordeel van keizersnee).



Ga trouwens eens vragen volgende week of ze hier ook combinatietesten doen enzo, daar heeft ze me eigenlijk niets over verteld (heb er ook niet meteen behoefte aan, maar toch nieuwsgierig).
Alle reacties Link kopieren
Reminder: Meiden, soms zie ik wijzigingen voorbij komen als ik even snel wat bij lees. Ik onthoud dat niet allemaal (zeker nu niet ).

Dus als je graag iets aangepast ziet in de tabel, zet het dan in het vetgedrukt. Als ik dan even door alle berichten scrol valt het direct op wat ik nog moet aanpassen.



@Sjoko: Afleiding is inderdaad fijn, maar als er te veel drukte is wordt het wel erg vermoeiend. Hier ook van dat. Heerlijk hoe de dagen voorbij vliegen nu we zitten te wachten op de resultaten van de nipt maar ik ben doodmoe.

Slaag je erin om die vermoeidheid opzij te zetten op het werk?

Ik merkte vrijdag dat collega's toch wel opmerken dat ik mij meer op de achtergrond houd. Voordien was ik altijd de eerste om mij in te zetten voor een nieuw project.

Fijn dat de termijnecho goed was, en dat de intake bij de vk fijn was! De combinatietest blijft spannend he.



@Natas: Wanneer krijg je de resultaten van de combinatietest? Het zal vast goed zijn,maar blijf echt spannend.

Ik verleg mijn "dan ga ik minder bezorgd zijn en meer genieten"-grens steeds. Van 12weken echo naar de nipt, en daarna waarschijnlijk naar de 20weken echo.



@Kim: Oh leuk dat het bij jullie ook zo'n fijne echo was!



@Viajera: Oh, je weet nu al dat het een ks wordt? Wel fijn dat je jou daar dan goed op kan voorbereiden. Doen ze daar ook gentle sections? Of hoeft dat voor jou niet?

Op zich om het bezoek van je familie te plannen wel handig natuurlijk.



Hier een nieuw kwaaltje: migraine!

Nooit last van gehad, niet zo'n leuk cadeautje.

Gelukkig begrijpt mijn man het wel dat ik eenmaal de kindjes slapen ook in mijn donkere kamer kruip.

Ik wil niet wegblijven van het werk maar afgelopen week was het wel erg zwaar om met de hoofdpijn, wazig zicht, ... deftig te functioneren. Maar het is voor een goed doel



Ook nog fijn nieuws! Shirtjes laten drukken voor de kindjes om het aan de familie bekend te maken en ze zijn prachtig geworden!

Zo blij! Nu nog even geduld hebben... Moeilijk!
Hey meiden, zijn jullie al aangekomen? Mij valt het zo mee, ik heb altijd honger en eet nu savonds ook vaak wat, en ik ben nog maar een kilo zwaarder.



Daarintegen ben ik wel de hele dag nog misselijk dus misschien eet ik minder dan ik denk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven