Dagje uit met kind van 10

31-08-2016 23:47 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi.

Ik heb een stiefzoon van 10 jaar. Hier proberen we vaak leuke dingen mee te doen zodat hij niet de hele dag binnen aan het gamen is.

Maar nu is onze inspiratie op. Haha

Iemand nog ideeën wat we met deze jongen kunnen gaan doen? Dierenparken vind hij niet leuk :p
Vrienden heb je nooit teveel
quote:Belgje__ schreef op 01 september 2016 @ 02:37:

[...]



Die uitstapjes is mss 3 of 4 keer per jaar dat we dat doen hoor.. Was gewoon op zoek naar leuke ideeën daarvoor.. De rest van de tijd is het gewoon normaal leven thuis hoor en de hond uitlaten enzo.. HahaAh oke, top. Dat haalde ik er even niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Naturalis, Corpus, Madurodam, Spoorwegmuseum, Dolfinarium, Brussel, kanoën, fietsen op Texel (daar is ook een kartbaan), stoomtrein/boot Enkhuizen/Hoorn/Medemblik? Allemaal

dingen die mijn zoons van 10 en 11 leuk vinden.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Bijna ieder museum heeft activiteiten voor kinderen. Een speurtocht, speciale route etc. Steekt hij ook nog wat van op en er zijn genoeg interessante musea in je achtertuin: Scheepvaartmuseum, NEMO, Tropenmuseum.



En is Pokemonnen niks voor hem? Komt hij buiten, loopt/fietst hij. Of mogen hier alleen dingen worden geopperd voor 4x per jaar een dag?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Museumkaart kopen en lekker musea ontdekken.
Alle reacties Link kopieren
Met de trein naar Rotterdam, daar zit het flippermuseum. Andere soort game, maar wel erg leuk. Of het Tikibad in Duinrell. Potje poolen ergens?
Alle reacties Link kopieren
quote:Belgje__ schreef op 01 september 2016 @ 01:10:

[...]



Het gaat om een daguitstap...



Maar misschien is hij wel sneller over te halen tot een halve-dag naar iets waarvan hij roept dat het niet leuk is (maar best kan zijn). 'Nu ga je mee naar het Joods museum en dan mag je gamen als we thuiskomen.'

En anders is ie maar niet over te halen en neem je hem toch gewoon mee. Hij is 10. Lijkt me dat z'n vader de baas nog is, niet hij.
Alle reacties Link kopieren
TO, je reageert wel, maar niet op de gedane voorstellen. Heb je al iets gezien?
Alle reacties Link kopieren
quote:CaroMamaVanMaik schreef op 01 september 2016 @ 06:22:

Naturalis, Corpus, Madurodam, Spoorwegmuseum, Dolfinarium, Brussel, kanoën, fietsen op Texel (daar is ook een kartbaan), stoomtrein/boot Enkhuizen/Hoorn/Medemblik? Allemaal

dingen die mijn zoons van 10 en 11 leuk vinden.



Goed lijstje! Met al het bovenstaande doe ik stiefzoon van 11 ook een plezier (hoewel hij Spoorwegmuseum wat kinderachtig vindt).



Aanvullingen: Openluchtmuseum in Arnhem, dagje Walibi, of naar Toverland (was dit jaar de schoolreis van de 11-jarige).
Rijksmuseum, mijn kinderen stonden niet te trappelen toen ik het voorstelde maar ze vinden nu ook dat je de Nachtwacht ooit gezien moet hebben.



Anne Frankhuis, gevangenismuseum Veenhuizen. Openluchtmuseum Arnhem. Hunnebedmuseum. Neeltje Janz.



Het hoeft de kinderen niet altijd leuk te lijken als we iets gaan doen. Achteraf mogen ze dan hun mening geven. En mokken onderweg wordt ook niet gewaardeerd, soms ga je gewoon mee omdat iemand anders het wel leuk vindt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan je van harte naturalis in Leiden aanbevelen, mijn tienjarige ging onder licht protest mee maar wil hij steeds weer, echt heel leuk en heel veel te doen.
Alle reacties Link kopieren
Ochtend naar museum, dan lunchen en middag naar klimpark, bijvoorbeeld https://amsterdam.funforest.nl
Alle reacties Link kopieren
Wij mochten van onze ouders vroeger soms kiezen wat we gingen doen, en dat was nooit spectaculair maar wel ontzettend leuk.

Deze herinner ik mij nog: "ijsje eten met papa daarna dat ene lieve paard een appel geven met mama".

Broerlief wou survivallen, dus gingen hij met mijn vader op de fiets naar de camping-met apenbrug een nachtje in de tent slapen. En mijn zus ging een middag shoppen met taart tussendoor uiteraard.



Het ging puur om de voorpret van het bedenken van iets wat ik wou, en natuurlijk van die middag pure, ongedeelde aandacht. Pretparken e.d. kwamen zelfs niet in mij op. Maar misschien is je stiefzoon enig kind? Dan speelt die nood aan één-op-één aandacht niet zo.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem inderdaad ook zelf dingen uitzoeken/opzoeken/aangeven wat hem leuk lijkt. Anders dan 'middag gamen'.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Naar de bioscoop, samen koekjes of taart bakken, op de fiets of lopend naar het bos en daarna een ijsje eten.

Een gezelschapspel spelen samen of thuis een leuke film kijken met de gordijnen dicht en een bak popcorn uit de magnetron ( thuisbioscoop), naar de bibliotheek voor een boek of er een zoeken op een boekenmarkt om te lezen.

Iets op marktplaats zoeken ( kastje, boekenrek oid) en dat opknappen met hem voor op zijn kamer. Bowlen. Met tennisraket en shuttle naar Amsterdamse bos of vondelpark en daar picknicken



Overigens is onze zoon ook een supergamer. Zat héél veel achter de computer en wij probeerden hem daar ook achter vandaan te krijgen. Dat lukte nauwelijks. Maar vrienden wel toen ze vijftien , zestien waren. Dan gingen ze naar een festival ( soms game achtig) of naar de bios, op een terras wat drinken enz. Nu zijn ze ook veel aan het pokemon vangen. Lopen kilometers daardoor, zelfs tot in de bossen toe en dan picknicken.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
bounce, een hele hal met trampolines vind mijn tienjarige geweldig.

Volgend jaar wil ik nog met hem naar Wipe out kids denk dat hij dat ook wel leuk gaat vinden.

Nemo/corpus/naturalis/archeon afgelopen jaren gedaan, vond hij erg leuk.

Kanovaren vind hij fantastisch, zwemmen in de zomer en schaatsen in de winter, survivallen en hij heeft het er ook nog over dat hij graag een ski les wil in zo'n indoorbaan.

zou hem ook wel blij maken met karten, quad rijden, lasergamen, bowlen of paintbal. En je heb als het goed is ook escape rooms die je met kinderen kan doen. Hier in de buurt kan je een ritje maken met de stoomtrein, wil opa nog met hem gaan doen.



Gewoon thuis houdt hij van bakken, samen een balletje trappen, spelletjes doen (pesten, monopoly, risk) experimenten doen, naar de winkel gestuurd worden voor een boodschap, skeeleren, duckies lezen, trampoline springen of pokemon go (er zitten trouwens ook heel veel pokemons in de dierentuin, heb hem nog nooit zo enthousiast in de dierentuin gezien als afgelopen keer )
Kijk ook es of hij stilaan niet oud / groot genoeg is om in alle attracties van bijvoorbeeld Walibi te mogen?

Of De Efteling?

Altijd leuker dat je in werkelijk alle attracties mag die je wil doen, in plaats van tegengehouden te worden omdat hij te klein is.



Of hier in België heb je ook Bellewaerde en Walibi Belgium.



(Ik zeg niet dat je dat elke maand moet doen, maar 1 keertje ...)
Alle reacties Link kopieren
Hi, er staan leuke ideeën tussen.. Dankjewel nu hem nog overtuigen haha.. Museums en dierentuinen enzo vind hij meteen saai.. Hij is enig kind bij ons dus heeft geen nood aan dagje alleen met ons ofzo haha. En papa is ook niet echt de makkelijkste in dagjes uit merk ik.. Haha
Vrienden heb je nooit teveel
Alle reacties Link kopieren
quote:Belgje__ schreef op 01 september 2016 @ 00:05:

[...]



Hij vind pretparken / actieve dingen / zwemmen wel erg leuk.

We willen hem net ff weg van gamen nemen dus game evenement is niet zo goed idee :pDuinrell :-) overdag in het park, afsluiten in het Tikibad. Succes en alvast veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
quote:Belgje__ schreef op 01 september 2016 @ 19:23:

Hi, er staan leuke ideeën tussen.. Dankjewel nu hem nog overtuigen haha.. Museums en dierentuinen enzo vind hij meteen saai..

Onbekend maakt onbemind. Hij denkt waarschijnlijk dat een museum bestaat uit saaie schilderijen bekijken. Neem hem gewoon een keer mee naar iets wat enigszins zijn interesse heeft en doe een uitgezette speurtocht daar.



Verder vind ik ook dat je als ouder niet altijd mee hoeft te gaan in 'vind ik saai, wil ik niet, lust ik niet'. Het is ook goed om eens iets anders te doen dan wat je gewend bent. En dan kun je daarná eventueel zeggen dat je het niet leuk vond.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Amsterdam Dungeon?

Moet hij niet bang zijn aangelegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven