Het zwarte gevaar

30-08-2016 22:42 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lieve mensen,



Ik vind heel veel soortgelijke topics en googlen is geen optie, dus ik wil het jullie hier vragen.



Wat is jou geheim om spinnen uit huis te weren?



Gebruik je gif zoals Roxasect of een diervriendelijk middel? En wat werkt voor jou? Veel schoonhouden? Huis-, tuin- en keukenmiddelen?



Vorige week vijf huisspinnen gesignaleerd en zojuist rent er een dikke jager voorbij en ik word er zo naar van dat ik zo ga huilen .



Ik ben jullie eeuwig dankbaar voor de gouden tip!
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
De wespen vliegen momenteel vol vreugde Snoezekinds zelfgemaakte wespenvallen in.





Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 31 augustus 2016 @ 21:32:

[...]





Nee ?????

Moet je aan mijn zoon vertellen, Jouw zoon mept honden dood, omdat hij er bang voor is?
Alle reacties Link kopieren
Alle ramen en deuren inspuiten met spinnen gif (en dan een tijdje niet de ramen lappen). Ze gaan dood zodra ze in de buurt komen ervan en geen spin waagt zich meer in de buurt van het huis.



Weet alleen het merk niet. Weet wel dat het gif verboden is in Nederland en dat ik het via België kocht.
Ik ben te territoriaal aangelegd om spinnen (die hier blijkbaar altijd in staking zijn wat betreft muggenvreterij, nog lui ook) in mijn huis en in het zicht te tolereren. Een beetje onuitgenodigd op mijn muren klooien en doen alsof het daar zaken heeft.

Aangezien ik het nut niet zie om een huisspin buiten te zetten, sterven ze hier meestal door de stofzuiger.
Alle reacties Link kopieren
Buitenzetten. Dat doe ik met alles dat groot genoeg is om te vangen. Van muizen tot vliegen. Alen fruitvliegjes gaan in de stofzuiger, want voor iedere fruitvlieg die je vandaag opzuigt moet je er 20 doodmaken als je hem tot morgen zou laten zitten.



Ik had vanavond trouwens een enorme wesp in de badkamer. Echt, zo groot heb ik ze niet vaak gezien.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Bah! Was het geen hornaar merano? Ik heb nog bijster weinig wespen gezien dit jaar.
"People, what a bunch of bastards"
Alle reacties Link kopieren
quote:Diddie_Boho schreef op 01 september 2016 @ 08:55:

Bah! Was het geen hornaar merano? Ik heb nog bijster weinig wespen gezien dit jaar.



Dat viel mij ook al op! Vorig jaar heb ik er heel erg veel gezien maar dit jaar valt het mee.



Het verbaasd me wel. Voor wespen ben ik niet bang. Terwijl die rond je hoofd vliegen/ op je af komen/gemeen kunnen steken en veel moeilijker te vangen zijn dan spinnen. Maar voor spinnen ben ik doodsbang....

De logica ontgaat me volledig.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Marquise schreef op 01 september 2016 @ 00:17:

Ik ben te territoriaal aangelegd om spinnen (die hier blijkbaar altijd in staking zijn wat betreft muggenvreterij, nog lui ook) in mijn huis en in het zicht te tolereren. Een beetje onuitgenodigd op mijn muren klooien en doen alsof het daar zaken heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de angst voor spinnen is gebaseerd op een diep besef dat spinnen ons overleven. Wij sterven uit en de spin wordt de nieuwe wereldheerser.

Het is gewoon de kift.
Eeeh, als partnerlief niet thuis is gaat het noodplan 1 hier in werking.

Dus wordt de buurman gebeld. Deze komt al lachend binnen, vooral omdat ik op de bank/tafel sta.

Vervolgens mep hij de vogelspin (zoals ik ze standaard noem) neer. Slaat hij mis en verdwijnt spin

achter de kast dan verlaat de buurman niet mijn pand. Nee, hij blijft braaf wachten tot spin zich weer laat zien of

hij schuift de kast aan de kant.

Als spin eindelijk is omgebracht, verdwijnt de buurman (inmiddels slap van de lach) weer.

Uiteraard wel vergezelt van het spinnen-lijkje want stel dat ie toch weer toch leven komt...............



Verder ben ik niet zo bang aangelegd hoor!!
Ik laat ze zitten, als de kat ze tegenkomt eet die ze op. Van de week één uitzondering gemaakt, dat beest was zonder overdrijven 10 cm groot en zat pontificaal boven de televisie. Die is naar buiten gegaan. Ik ben gelukkig niet bang voor spinnen. Kikkers daarentegen.... Gelukkig heeft de kat afgeleerd om die mee naar binnen te nemen. *klopt af*
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 31 augustus 2016 @ 01:05:

In een flat gaan wonen

Ik heb ze bijna nooit.

Mijn ouders wonen in een vrijstaand huis met grote tuin, die hebben veeeel spinnen. Mijn vader wees me er laatst een aan bij het raam (wel aan de buitenkant gelukkig); nooit zo'n grote spin in het echt gezien. Echt vies. Ik zou me kapot schrikken als zoiets in huis zou zitten. Brrr.



Sinds ik 3 hoog woon heb ik ze ook niet meer gezien *klopt af*

Anderzijds hebben we nu wel een nest met hoornaars in het gebouw en da's ook geen pretje.



Maar in ons vorige huis was het drama. Ik ben doorgaans niet bang voor spinnen, maar die dikke zwarte joekels doen het erom. Je kan jezelf 100 keer vermannen en laten vertellen dat ze niks doen, maar als je dan rustig op het toilet zit en er komt zo'n dikke huisspin uit het wc-rolletje gekropen dat je in je handen hebt ...
Ik heb ze hier even met rust gelaten in verband met de fruitvliegjes plaag en muggen, maar volgens mij zijn de spinnen hier of lui, of vegetariër, want ik merk qua hoeveelheid ongedierte echt nul verschil.

Dus nu verdwijnen ze weer in de stofzuiger - en zit ik een stuk rustiger op de bank.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven