Wat ben jij beu gegeten?

01-09-2016 00:31 89 berichten
Ik was echt verslaafd aan honing-mosterd dressing, zelf gemaakt of van een goed merk. Het moest in of op iedere salade/wrap/broodje. Heb het eerder gehad vnl in mijn zwangerschappen met ketchup, chinese tomatensoep, stoofvlees en knoflooksaus. Wat ben jij beu gegeten en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Carpaccio! De eerste keren dat ik het at, vond ik het heel bijzonder. En echt goede is nog steeds wel lekker, maar ik ben helemaal klaar met het standaard voorgerecht van elk eetcafé, een bord rauw vlees met onaangemaakte rucola en muffe pijnboompitten.
Cheddar kaas ! Veelste veel gegeten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet altijd in fases, dan weer een tijdje veel dit, dan weer dat, maar nooit weken achter elkaar hetzelfde, ik heb sowieso altijd veel variatie in wat ik maak.

Eigenlijk word ik dingen nooit echt beu op die manier, hooguit dat ik er een tijdje niet zoveel trek in heb, maar als ik het dan weer eet vind ik het gewoon weer lekker.



Toen ik begin jaren negentig vegetarisch ging eten heb ik me wel beu gegeten aan kaassoufflés (van die gefrituurde) die vond ik al niet zo heel erg lekker, en vervolgens kreeg ik ze bij elk feestje/schoolreisje/in restaurants etc.

Echt jaren niet gegeten, en nu nog koop ik ze zelf nooit.

En gebakken eieren en omelet, om dezelfde reden heel lang niet gegeten.

Maar gelukkig is er tegenwoordig meer variatie in vegetarisch eten, en ik woon nu op mezelf en hoef ook nooit meer op schoolreis/werkweek
Alle reacties Link kopieren
Frikadel speciaal
Ja en?
Alle reacties Link kopieren
Boterham met chocoladepasta. Bleh.
chocolade
Alle soorten chips.

Friet.

Sowieso heb ik het min of meer gehad met de aardappel.

Filet americain.

Hartige taarten.

Coburgerham.

Roomijs.
Alle reacties Link kopieren
brokjes
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat punt met chocola te bereiken maar vrees t ergste...
Alle reacties Link kopieren
Van die kipburgers van de poelier, daar zit zo'n nasmaakje aan.. Vind ze tegenwoordig ook vies terwijl ze de eerste jaren altijd hier in huis lagen.

En er schoot me nog iets door het hoofd toen ik dit topic zag maar dat ben ik alweer vergeten.. Slaap nog half denk ik
Pizza, in mijn studententijd.
quote:Eleonora-1 schreef op 01 september 2016 @ 01:31:

Sowieso heb ik het min of meer gehad met de aardappel..Dat zou als motto niet misstaan.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel spareribs, heb afgelopen maand wel 3x gegeten.

Aankomende half jaar/ jaar wil ik ze geen eens meer zien!
Prrrr, mauw miawwwww.
@ Murrmurr



Of als boektitel....



Ik vind het wel iets voor Herman Koch of zo.
Alle reacties Link kopieren
Broccoli. Toen ik nog thuis woonde was dat mijn lievelingsgroente. Mijn lieve vader maakte dat dan ook veelvuldig voor mij. En nog steeds, standaard als ik bij hem eet, wordt het weer klaargemaakt. Terwijl ik het echt niet meer lekker vindt.



Mijn man zit dan altijd te gniffelen aan tafel, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen mijn vader uit de droom te helpen zijn dochter een groot plezier te doen, en eet ik het dus altijd braaf op.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Alle reacties Link kopieren
Slagroomgebak. Ik proef tegenwoordig in slagroom alleen nog maar het vet.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Salami, dat heb ik mijn hele zwangerschap niet gegeten en afgelopen weken heb ik me er helemaal mee volgepropt, dunne plakjes, plakken van een dikke worst af.

Op een snee brood, op een bolletje, op een stokbrood, uit de oven, uit de oven met kaas.



En nu liggen er nog twee verpakkingen dunne plakjes en een halve dikkere worst en ik heb er echt geen zin meer in
Alle reacties Link kopieren
Beetje aan het einde van de winter de stampotten en prakken, en nu ben ik de salades, couscous, bbq weer zat.
Alle reacties Link kopieren
Aardappels. Die komen echt mijn strot uit.
Alle reacties Link kopieren
Oh en chips, nootjes en koekjesbende.. Sinds begin zwangerschap geeft alles zo'n vieze nasmaak, heel soms eet ik het nog maar het hoeft echt niet meer voor mij.
Alle reacties Link kopieren
tomatensoep.

Ik heb me er als kleuter helemaal ziek in gegeten. En nu lust ik het echt niet meer. Vorig jaar nog een keer geprobeerd omdat de kinderen het wel lekker vinden, maar nee, het gaat echt niet.
Glutenvrij eten



Maar helaas . Ik moet er nog minstens 4 maanden mee doorgaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:liubi schreef op 01 september 2016 @ 07:35:

Glutenvrij eten



Maar helaas . Ik moet er nog minstens 4 maanden mee doorgaan.Dit ook ja. Alleen heb ik helaas levenslang
quote:Philae schreef op 01 september 2016 @ 07:37:

[...]



Dit ook ja. Alleen heb ik helaas levenslang



Ik krijg na die vier maanden weer colonscopie en moet ook nog dunne darm biopt ondergaan. Toch verdacht op coeliakie samen met Colitis. Was in het bloed alleen niets te zien. Ik hoop het niet. Ik vind dat je levenskwaliteit qua eten er echt wel van achteruit gaat. Pffff

Ik kan het me niet voorstellen, levenslang.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven