Kobo boeken niet zichtbaar

31-08-2016 22:26 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist wat gratis boeken gedownload (legale klassiekers) en gesleept naar mijn e-reader. Ze staan daar verder niet in een mapje, maar gewoon los als .epub bestanden. Maar nu zijn ze niet zichtbaar in de Kobo Desktop en natuurlijk ook niet op mijn Kobo zelf. Ik heb al 100x gesynct etc, maar helpt allemaal niks..

Ik heb al Adobe Digital Editions gedownload (las ergens dat dat misschien werkte), maar dat heeft er alleen maar voor gezorgd dat de icoontjes van de boeken zijn veranderd. Rare is ook dat ik in Adobe die boeken wel zie en de rest van mijn boeken juist niet.



Iemand een idee hoe dit zit? Moet ik die boeken soms in een bepaald mapje zetten of er iets anders mee doen? Ik zou toch gewoon moeten kunnen slepen van een map op mijn computer naar mn ereader?
Alle reacties Link kopieren
Nee helaas. Ik heb ook boeken maar gekocht bij de website van het blauwe mannetje en die werken allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet zo goed waar het probleem zit, is dat bij het computerprogramma om de boeken erop te zetten? Ik gebruik Calibre en dat werkt erg goed tot nu toe
Alle reacties Link kopieren
Kabeltje er uit?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Calibre en moet via het rechter muiskop menu een eboek bewust naar de Kobo sturen. Heb je die optie ook bij Adobe?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 31 augustus 2016 @ 22:33:

Kabeltje er uit?Moet ie eruit, of vraag je of ie eruit is? Ik heb beide geprobeerd, maar er gebeurt niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Calibre en als ik mijn Kobo-reader heb aangesloten op mijn computer zie ik in Calibre 'mijn apparaat' staan.



Als ik dan op een boek klik en vervolgens op Naar Apparaat sturen, dan staat hij na het afkoppelen gewoon op mijn reader.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 augustus 2016 @ 22:36:

[...]





Moet ie eruit, of vraag je of ie eruit is? Ik heb beide geprobeerd, maar er gebeurt niks.



Oh sorry, wel erg summier ja

Mijn kobo update zelf pas als het kabeltje eruit is. Dus computer zegt 'klaar' en kobo gaat pas wat doen als ie losgekoppeld is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet zomaar een eboek van map naar ereader slepen. Ik denk dat er op de achtergrond nog bestanden of informatie mee moeten gaan voordat het boek leesbaar is op de reader.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 31 augustus 2016 @ 22:35:

Ik gebruik Calibre en moet via het rechter muiskop menu een eboek bewust naar de Kobo sturen. Heb je die optie ook bij Adobe?Die optie is er wel, als ik Adobe open staat er 'kopieren naar apparaat', maar dan is 'KOBOereader' grijs en kan ik er niet op klikken.
Alle reacties Link kopieren
En dat terwijl er op de Kobo helppagina staat:



Boeken of PDF's toevoegen aan je Kobo eReader met je pc

Je kunt je Kobo eReader aansluiten op je Windows-computer, en boeken verslepen naar de Bibliotheek op je eReader.



Sluit je eReader aan op je computer met de micro-USB-kabel.

Tik op Verbinden op je eReader.

Wanneer Windows een venster opent, klik je op Map openen om bestanden te bekijken.

Het venster Bureaubladverkenner wordt geopend met de inhoud van je eReader.

Open een tweede bureaublad Verkenner-venster en geef de boeken weer die je wilt toevoegen aan je eReader.

Sleep je boeken en zet ze neer in de eReader.

Verwijder je eReader als je klaar bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 augustus 2016 @ 22:39:

[...]





Die optie is er wel, als ik Adobe open staat er 'kopieren naar apparaat', maar dan is 'KOBOereader' grijs en kan ik er niet op klikken.Hmmm...Heeft het misschien met de DRM beveiliging te maken?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Bij mijn Kobo moet ik een map met de naam van het boek of schrijver maken en daarin dan een map met hetzelfde en dan daarin het epub-bestand. Anders ziet de Kobo hem niet.



Via het blauwe mannetje werkt het inderdaad meteen, maar met zelf gedownloade boeken moet ik het zo doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:PimPom schreef op 31 augustus 2016 @ 22:39:

Ik kan ook niet zomaar een eboek van map naar ereader slepen. Ik denk dat er op de achtergrond nog bestanden of informatie mee moeten gaan voordat het boek leesbaar is op de reader.Ik kan gewoon in de verkenner kopieren en plakken naar kobo. Computer ziet het ding dan als externe harde schijf ofzo.
quote:_origami_ schreef op 31 augustus 2016 @ 22:43:

[...]





Ik kan gewoon in de verkenner kopieren en plakken naar kobo. Computer ziet het ding dan als externe harde schijf ofzo.

Ik moet dan echt eerst een map aanmaken waarin ik het kan plaatsen, gewoon plaatsen kan wel maar dan ziet hij hem niet.



Ik heb een kobo aura.
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 31 augustus 2016 @ 22:42:

Bij mijn Kobo moet ik een map met de naam van het boek of schrijver maken en daarin dan een map met hetzelfde en dan daarin het epub-bestand. Anders ziet de Kobo hem niet.



Via het blauwe mannetje werkt het inderdaad meteen, maar met zelf gedownloade boeken moet ik het zo doen.Ik heb het geprobeerd op jouw manier, maar dat maakt geen verschil. Wel bijzonder dat dat bij jou zo moet
Alle reacties Link kopieren
quote:Annelaure schreef op 31 augustus 2016 @ 22:45:

[...]



Ik moet dan echt eerst een map aanmaken waarin ik het kan plaatsen, gewoon plaatsen kan wel maar dan ziet hij hem niet.



Ik heb een kobo aura.



Kobo is dus niet met ieder product even gebruiksvriendelijk dus. Ik heb een Kobo Glo HD en ben blij dat ik dat die vreselijke software niet hoef te gebruiken. Heb gewoon een lijst met boeken staan en wat mapjes die Kobo er zelf op heeft gezet.



Hoop dat het toch lukt met je boeken!
Alle reacties Link kopieren
Heb je Windows 10? Daarin zit een bug in de nieuwste update waardoor de Kobo niet wordt herkend. Niks aan te doen, Kobo en microsoft werken aan een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:_origami_ schreef op 31 augustus 2016 @ 22:43:

[...]





Ik kan gewoon in de verkenner kopieren en plakken naar kobo. Computer ziet het ding dan als externe harde schijf ofzo.Hier ook. Kobo Aura.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Het is gelukt! Geen idee hoe, maar na een paar keer in en weer uitpluggen staan ze er ineens op.

Bedankt voor alle tips in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 31 augustus 2016 @ 23:11:

Het is gelukt! Geen idee hoe, maar na een paar keer in en weer uitpluggen staan ze er ineens op.

Bedankt voor alle tips in elk geval!Yes! Lekker gratis lezen nu dan
Fijn dat het toch werkt! Mag ik vragen waar je die gratis boeken vandaan hebt? Ben altijd op zoek naar nwe boeken nl haha
Alle reacties Link kopieren
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:Tjuptjup schreef op 01 september 2016 @ 02:31:

Fijn dat het toch werkt! Mag ik vragen waar je die gratis boeken vandaan hebt? Ben altijd op zoek naar nwe boeken nl hahaVia het Gutenberg Project.
Beetje mosterd, maar ik had dit laatst ook bij mijn Kobo. Uiteindelijk het hele ding gereset en opnieuw opgestart (dag leesstatistieken...) en toen lukte het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven