Laptop automatisch ander gebruikersaccount gemaakt?

03-09-2016 15:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ondanks dat ik normaal gesproken best handig met computers ben, heb ik nu een probleem waarvan ik niet weet hoe ik het moet oplossen.



Normaal gesproken als ik mijn laptop opstart (Asus – windows 7), meld ik me aan dmv een wachtwoord en kom ik op het bureaubladscherm.



Vanmorgen gebeurde hetzelfde, maar de computer was erg traag, dus ik startte hem opnieuw op, gewoon via start – opnieuw opstarten, dus niet zomaar op de aan-/uitknop gedrukt.



Nu lijkt het erop alsof mijn computer een extra gebruikersaccount waarop ik nergens meer bij kan. Ik meld me aan als mezelf en gebruik mijn eigen wachtwoord, maar het bureaublad is ineens standaard van Asus, mijn documenten/afbeeldingen zijn leeg en alles is weg. Wel kan ik zien dat het geheugen van de pc nog vol is, dus ik denk niet dat al mijn documenten echt weg zijn, ik kan er alleen niet bij. Ik kan mijn harde schijf ook niet openen.



Ik ben de enige die de laptop gebruikt en er is recent niemand op geweest, behalve ik. Gisteravond deed hij het nog.



Heeft iemand enig idee wat ik kan doen?

De meeste documenten staan wel op een externe harde schijf, dat is het grootste probleem niet.



Bedankt alvast!
Ik zou denken dat het een virus oid is. Heb je al een scan van je virusscanner laten draaien?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 03 september 2016 @ 15:58:

Ik zou denken dat het een virus oid is. Heb je al een scan van je virusscanner laten draaien?Ja, dat heb ik inderdaad al gedaan. Hij zegt dat er geen virussen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens of je de hidden files kan weergeven in je mappen. Het zou kunnen dat al je files in hidden files veranderd zijn.
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad; ik was gehackt!

Plotseling was er een extra gebruikersaccount aangemaakt en op mijn bureaublad stond een vaag documentje. Dit heb ik door een ICT-er laten openen en bleek een 'dreigbrief' te zijn; ik moest 100-den euro's betalen om mijn bestanden terug te krijgen. Gelukkig heeft de ICT-er het iets goedkoper op kunnen lossen en heb ik alle bestanden weer terug.



Ik hoop niet dat het bij jou hetzelfde probleem is!
Alle reacties Link kopieren
quote:snowdogs schreef op 03 september 2016 @ 17:33:

Dat heb ik een tijdje geleden ook gehad; ik was gehackt!

Plotseling was er een extra gebruikersaccount aangemaakt en op mijn bureaublad stond een vaag documentje. Dit heb ik door een ICT-er laten openen en bleek een 'dreigbrief' te zijn; ik moest 100-den euro's betalen om mijn bestanden terug te krijgen. Gelukkig heeft de ICT-er het iets goedkoper op kunnen lossen en heb ik alle bestanden weer terug.



Ik hoop niet dat het bij jou hetzelfde probleem is!Ooh! Dat mag ik ook niet hopen! Maar bij mij is er geen extra account, alleen mijn eigen account is leeg en ik kan nergens bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sai schreef op 03 september 2016 @ 17:27:

Kijk eens of je de hidden files kan weergeven in je mappen. Het zou kunnen dat al je files in hidden files veranderd zijn.



Ik heb in elke map gezocht naar hidden files, maar ik kan ze niet vinden.



Wel bedankt voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Heb je hem nog een keer opnieuw opgestart?

Welke virusscan gebruik je?

Wat je ook nog kan proberen is control panel -> indexing options -> advanced -> rebuild.

Heb je iets gedownload of geïnstalleerd gisteravond?

Je zou hem ook nog kunnen opstarten in veilige modus en kijken of je er dan bij kan.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt voor mij alsof je opnieuw opgestart bent in de "veilige modus". Heb je je computer al uitgezet en opnieuw opgestart? (Dus niet "opnieuw opstarten", maar even helemaal uitzetten) Op die manier kom je uit de "veilige modus" en werkt alles weer zoals je gewend bent.
Als het allemaal niet werkt kun je kijken of je nog wel terug kunt naar een herstelpunt. Windows 7 maakt die automatisch als het goed is, dan ben je wellicht wel wat gegevens kwijt van de tijd tussen het herstelpunt en nu, maar het zou wel het probleem moeten oplossen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven