Buurvrouw al een tijdje niet gezien, kan ik de politie belle

05-09-2016 09:32 466 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met de buurvrouw direct naast mij is geen contact, niemand in de flat heeft contact met haar.

Zie haar weinig maar vaak hoor ik haar wel dagelijks. Hoor haar deur van slot gaan en dat ze stofzuigt.

Onze katten zijn vriendjes. We hebben met onze deel van de flat een gezamenlijk dak terras, die afgedekt is met gaas. Mijn kat is er dagelijks te vinden, haar kat was hier ook veel. Heb hem daar al een week niet gezien.

Hoor de kat wel in het appartement. S'nacht roepen deed hij al vaak s'nacht, nu doet hij het ook veel overdag de laatste week.

De flat heeft EKV-blokverwarming. Als de verwarming aan is dan kunnen de onderburen dit aan de huizen van de verwarming voelen. De onderbuurvrouw geeft aan dat ze het zo raar vind dat de verwarming al een week aanstaat. (Algemeen bekend probleem in de flat is dat de verwarming soms spontaan aanslaat.) Maar dan draai je hem toch meteen weer dicht,je voelt dat hij aanstaat.

Heb al aangebeld en er word niet opengedaan. De gordijnen etc. hangen al een week hetzelfde. Naar binnen kijken kan niet omdat alles pot dicht zit.

Dat ze op vakantie is lijkt mij raar aangezien de kat er is en er niemand voor de kat komt.

Wat kan ik het beste doen? Politie bellen?
Fijn dat je voor de poes zorgt TO.
Die buur en de roddelkoning zouden zich kapot moeten schamen. Zelf geen reet doen maar wel 'lekker' roddelen, bah!
.
Oh, inbreken door een openstaand wcraampje of zo'n kantelend bovenraam is goed te doen trouwens. Ik las mensen die daar aan twijfelden.
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 09:33:

Die buur en de roddelkoning zouden zich kapot moeten schamen. Zelf geen reet doen maar wel 'lekker' roddelen, bah!Huh? Jij zit hier toch ook lekker mee te lezen en te typen? Heel menselijk verder hoor, om over vreemde situaties te 'roddelen'.
quote:siriusblack schreef op 06 september 2016 @ 09:27:

[...]

Dat kan de politie toch uitzoeken aan de hand van haar ID?Er staat toch ook dat de politie het verder uit gaat zoeken.
Brr wat een rare wending. Wat fijn dat jullie nu voor de kat zorgen en dat de politie dit verder onderzoekt.
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 09:33:

Die buur en de roddelkoning zouden zich kapot moeten schamen. Zelf geen reet doen maar wel 'lekker' roddelen, bah!

Er zijn hier anders ook genoeg theorietjes voorbij gekomen.

Is ook niet iets wat dagelijks in je omgeving gebeurt, snap wel dat daar over gepraat wordt. Vind het niet eens roddelen.
TVP

Ben heel benieuwd hoe het afloopt. Hoop dat buurvrouw nog leeft...
quote:IggyC schreef op 06 september 2016 @ 09:22:

Geroddeld over wat er nou met de buurvrouw gebeurd is.

dat is geen roddelen. Roddelen is kwaadspreken, rond vertellen dat ze een hoer is.

Ik snap het wel, en iedereen die hier een terugvindtopic van maakt ook.

Pure nieuwsgierigheid
Tvp
quote:vivamila schreef op 06 september 2016 @ 09:39:

[...]

Huh? Jij zit hier toch ook lekker mee te lezen en te typen? Heel menselijk verder hoor, om over vreemde situaties te 'roddelen'.

Ik heb hier geschreven dat ik blij ben dat de kat oké is en dat ik hoop dat het met de buurvrouw goed is.

Aan speculaties doe ik niet en roddelen al helemaal niet.

Het gaat mij er gewoon om dat niemand van deze buren, behalve TO, iets gedaan heeft.

Maar dat is blijkbaar menselijk.... er wel over praten/roddelen maar verder niets doen. Het arme mens had wel dood in huis kunnen liggen of gewond en nog te redden kunnen zijn. Dan schiet je met roddelen niet op hoor, dan kun je beter actie ondernemen.
.
Fijn dat jij om je buurvrouw geeft en op haar let. Er zijn ergere verhalen bekend en soms worden mensen pas maanden later gevonden.
Honesty is better than sugar coated lies.
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 10:13:

[...]

Ik heb hier geschreven dat ik blij ben dat de kat oké is en dat ik hoop dat het met de buurvrouw goed is.

Aan speculaties doe ik niet en roddelen al helemaal niet.

Het gaat mij er gewoon om dat niemand van deze buren, behalve TO, iets gedaan heeft.

Maar dat is blijkbaar menselijk.... er wel over praten/roddelen maar verder niets doen. Het arme mens had wel dood in huis kunnen liggen of gewond en nog te redden kunnen zijn. Dan schiet je met roddelen niet op hoor, dan kun je beter actie ondernemen.

Buuf had met niemand contact begrijp ik, to ook niet echt maar haar vielen dingen op omdat ze er vlak naast woont en daarom heeft ze actie ondernomen. De rest van de buren is waarschijnlijk niet een iets opgevallen, dan kun je ook niks doen. En nu, achteraf, al helemaal niet meer.

Het er achteraf over hebben is niet per sé roddelen, eens dus met Lilalinda.
Tvp
Hoop dat het goed gaat met de buurvrouw. Ben blij dat jullie de kat hebben gehaald, zodat deze nu verzorgd wordt. Wel apart dat een raampje bij een wc zo groot is dat een persoon daar doorheen kan. Zijn toch altijd kleine raampjes? Dat dacht ik in elk geval altijd
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 10:13:

[...]

maar JIJ deed ook niks!

Weet je waarom? omdat het jou niet opviel.

Het is dat TO´s kat en buurkat vriendjes zijn.

Niet iedereen op het schoolplein, zelfs niet alle buren weten precies wie waar wanneer is.

Ik kwam er dit weekend achter, dat buren 3 huizen verderop al 3 weken op vakantie zijn (vertrokken toen wij wegwaren), ik had ze niet gemist.
Ik krijg het idee dat de buurvrouw gewoon wil dat alles duidelijk achterblijft en dat ze daarom alle waardevolle spullen op tafel heeft achtergelaten.ID zodat haar familie makkelijk door de politie te vinden is,paspoort e.d van de kat zodat de kat ook goed opgevangen kan worden en geld wat evt voor de onderhoud van de kat bedoelt is?

Daarbij bekruipt me dus het gevoel dat ze misschien uit het leven wou stappen......Hoop dat ik het fout heb.
quote:YellowLemon schreef op 06 september 2016 @ 09:44:

[...]

Er staat toch ook dat de politie het verder uit gaat zoeken. Daar reageerde ik niet op. Ik reageerde op het telefoonboek verhaal.
quote:lilalinda schreef op 06 september 2016 @ 10:39:

[...]

maar JIJ deed ook niks!

Weet je waarom? omdat het jou niet opviel.

Het is dat TO´s kat en buurkat vriendjes zijn.

Niet iedereen op het schoolplein, zelfs niet alle buren weten precies wie waar wanneer is.

Ik kwam er dit weekend achter, dat buren 3 huizen verderop al 3 weken op vakantie zijn (vertrokken toen wij wegwaren), ik had ze niet gemist.

Wat een non-argument. Het is mijn buurvrouw niet dus ik kon niets doen!

Gelukkig woon ik in een buurt waar we wel allemaal een oogje in het zeil houden en weten van elkaars vakanties e.d. Zonder dat we de deur bij elkaar plat lopen vallen niet dagelijkse situaties wel op.

Ik vind het gewoon schrijnend dat mensen weken- of maandenlang in een huis dood kunnen liggen zonder dat het iemand opvalt, mag het? Nou is dat hier gelukkig niet het geval maar het had zomaar weer zo'n 'geval' kunnen zijn.
.
Super lief dat je het zo hebt opgepakt TO. Fijn idee dat je nu voor het katje zorgt!
quote:Calamitycat schreef op 06 september 2016 @ 10:58:

[...]

Wat een non-argument. Het is mijn buurvrouw niet dus ik kon niets doen!

Gelukkig woon ik in een buurt waar we wel allemaal een oogje in het zeil houden en weten van elkaars vakanties e.d.

dat zelfde geldt voor 99,999% van het schoolplein van TO
quote:Falathiel schreef op 06 september 2016 @ 10:37:

Hoop dat het goed gaat met de buurvrouw. Ben blij dat jullie de kat hebben gehaald, zodat deze nu verzorgd wordt. Wel apart dat een raampje bij een wc zo groot is dat een persoon daar doorheen kan. Zijn toch altijd kleine raampjes? Dat dacht ik in elk geval altijd

Waarom denken zoveel mensen toch dat wc-raampjes altijd klein zijn?

In mijn benedenwoning zit de wc aan de straatkant. In het raampje zitten 2 anti-inbraakstangen gemonteerd, omdat er anders gemakkelijk iemand doorheen zou kunnen klimmen.

Bij de bovenburen idem.
Tvp
Tvp
je bedoelt denk ik niet roddelen maar speculeren, en dat doet iedereen in zo,n situatie, en TO jij ook wel,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven