Scherm pc bij aanzetten ineens groot (opgeblazen)

07-09-2016 13:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij het aanzetten was het scherm groot en opgeblazen. Dit is overal: achtergrond van het werkblad, icoontjes van de apps, mail, excel, word, internet enz. Alles is groter, foto's soms vervormd. Ik heb al van alles geprobeerd, bv Ctrl toets en het wieltje van de muis dan worden de icoontjes wel kleiner maar de rest niet. Beeldschermresolutie staat op de aanbevolen stand, ook aangepaste schalingsniveau staat op 100%.

Iemand nog ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Opnieuw opstarten heb je neem ik aan al geprobeerd? Ik heb het ook een keer gehad, zal even denken wat er toen ook alweer mee was...
Alle reacties Link kopieren
Ja is al gebeurd (diverse keren) ook het scherm aan en uitzetten gedaan. Ooit bij een oude versie windows is het ook een keer geweest maar ik heb inmiddels windows 10 en kan ook niet herinneren wat ik toen gedaan heb.
Alle reacties Link kopieren
Naast dat alles groot is doet ook de muis ineens raar, Bij de pijlaanwijzer blijft die steeds (vaker dan anders) draaien.
Alle reacties Link kopieren
Mijn oude beeldscherm had meer knopjes dan alleen aan/uit... Toen eens per ongeluk aan een gezeten met aan zetten en toen hetzelfde probleem gehad. Na daar nog een keer op te hebben geduwd loste het probleem zich op haha. Misschien dat even testen?
Windows en - toets al geprobeerd?
Alle reacties Link kopieren
Is het een vaste of een draadloze muis? Anders even pc uit, loskoppelen en als het gestart is muis er weer in.

Helpt 9 van de 10 keer als de muis kuren heeft Zal alleen weinig uithalen voor het beeld maar goed.
Ctrl en scrolwieltje van muis gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Goede-Fee schreef op 07 september 2016 @ 14:23:

Ctrl en scrolwieltje van muis gebruiken.Al gedaan dan worden de icoontjes kleiner maar niet het beeld
Alle reacties Link kopieren
Klinkt alsof de resolutie verkeerd staat. Bij mij: Desktop > Rechter muistoets > Grafische Eigenschappen, maar dat hangt af van de videokaart die er in zit.
Je kan altijd nog teruggaan naar het laatste herstelpunt:



Configuratie scherm, systeem, systeembeveiliging, systeemherstel.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva1966 schreef op 07 september 2016 @ 14:37:

Klinkt alsof de resolutie verkeerd staat. Bij mij: Desktop > Rechter muistoets > Grafische Eigenschappen, maar dat hangt af van de videokaart die er in zit.



Mijn resolutie staat op aanbevolen!

Inmiddels ook de muis en scherm afgekoppeld en weer aangekoppeld en heeft helaas niet mogen baten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven