Vlek op graniet aanrechtblad

16-12-2008 14:23 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Gisteren spotte ik opeens op mijn aanrecht blad (de achterwand weliswaar) een behoorlijk grote vettige vlek en daar doorheen leek het net alsof iemand (ik denk dus mijn huishoudster, nog niet kunnen vragen i.v.m. vakantie) een schoonmaak spulletje heeft gespoten en zie ik dus witte lijnen. Die lijnen lijken wel druppels die uitgelopen zijn. Ik heb gisteren geprobeerd het met een vochtig vaatdoekje weg te boenen, maar tevergeefs. Het lijkt wel alsof het er helemaal ingebeiteld zit en niet meer weg te krijgen is. En ik vindt dit zoooo lelijk



Heeft iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Jeune, dat is mij ook gebeurd. Ik had net mijn granieten aanrechtblad en toen is er een nacht een fles olie op blijven staan die niet helemaal schoon was. Een grote vette kring. Ik heb alles geprobeerd maar kreeg de vlek nergens mee weg. En wat blijkt... na een aantal dagen is de kring vanzelf weggetrokken. Ik maak me nu niet meer zo druk om vlekken, ze gaan steeds vanzelf weg. Ik hoop dat dat voor jou ook zo werkt.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook gehad, toen ons blad er net in lag, heeft m'n moeder een afwasteil met warm water op het blad gezet met als gevolf dat er een grote kring in het blad zat. Wat ik op zich al vreemd vond, want wat kun je dan nog wel neerzetten op je blad...



Maar goed, de dag daarna was de kring netjes weggetrokken en niets meer van gezien, ik maak me ook niet zo druk meer om vlekken.
Alle reacties Link kopieren
zucht...nee hoor, nog net zo'n fraaie vlek als paar dagen geleden. En op zich accepteer ik de vlekjes ook wel hoor, maar niet 1 die a) heel groot is b) midden in de spolight zit en c) die er ook 'apart' eruit ziet...maar helaas, toch maar accepteren ben ik bang.



Hhhmmpppff het zal mn vriend ook geweest kunnen zijn aangezien z'n net nieuwe Hugo Boss WOLLEN trui in de wasmachine heeft gegooit en het vreemd vindt dat die zo klein is geworden...hellup?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeune schreef op 18 december 2008 @ 16:33:

zucht...nee hoor, nog net zo'n fraaie vlek als paar dagen geleden. En op zich accepteer ik de vlekjes ook wel hoor, maar niet 1 die a) heel groot is b) midden in de spolight zit en c) die er ook 'apart' eruit ziet...maar helaas, toch maar accepteren ben ik bang.



Hhhmmpppff het zal mn vriend ook geweest kunnen zijn aangezien z'n net nieuwe Hugo Boss WOLLEN trui in de wasmachine heeft gegooit en het vreemd vindt dat die zo klein is geworden...hellup?Balen..... heb ooit een wollen broek te heet gewassen, nooit meer goed gekomen (nou ja, mijn nichtje van 7 pastte hem wel mooi :-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
graniet kan weer mooi worden als je er groene zeep opsmeert en een nacht laat inwerken. Verder zijn er speciale spulletjes te koop die je blad en soort van impregneren waardoor vlekken minder kans hebben
Alle reacties Link kopieren
Meds kijk...jij geeft me weer een klein beetje hoop! Die groene zeep, is dat gewoon te koop in de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
ja gewoon de ouderwetse groene zeep van driehoek
Alle reacties Link kopieren
Enkele weken geleden een nieuwe keuken met granieten aanrechtblad laten plaatsen. Terug van vakantie zagen we (water)velkken rondom de spoelbak die er met reinigings- impregneermiddelen niet uit wilden gaan.
Van Turtle wax ( autopoets) had ik nog de koplamphersteller. DIt is een middel om verweerde koplampglas weer te herstellen naar helder glas.
Ik heb de polijstpasta (niet de schuurpads) met een zachte doek uitgewreven op de vlekken. Het resultaat is perfect. Vlekken weg en de glans is onaangetast. Daarna weer impregneer en groene zeep voor de bescherming van het blad.

Hoop dat je hiermee wellicht een oplossing hebt gevonden voor je vlekkenprobleem.

Groet, Ronald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven