Msn en Sms taal in de Dikke Van Dale

02-05-2007 13:02 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vele afkortingen die er hier op het forum worden gebruikt, geven het al aan: Msn en SMS taal is ingeburgerd in Nederland. Daarom verdienen deze afkortingen en verbasteringen een plek in de 'Dikke Van Dale'.
Alle reacties Link kopieren
nee hoor, geen breezahtaal in ons ABN-boekje...!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hoorde ik laatst op de radio in de auto, dat er iid een woordenboek in de maak is.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig hoorde ik laatst op de radio in de auto, dat er iid een woordenboek in de maak is.






Nee! Als het maar niet voor regulier gebruik is!

Schande!
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt...onder het mom van: taal leeft.
Alle reacties Link kopieren
Hè, heerlijk, zo'n nieuw topic....kan ik er weer ff tegen aan....wat moet ik anders doen in mijn MV...( meivakantie)
Alle reacties Link kopieren
Ja, echt...onder het mom van: taal leeft.
Maar wat is er nu eigenlijk mis mee? De taal heeft zich altijd aangepast aan de 'tands des tijds'. Zolang die andere woorden niet verloren gaan is er toch niets aan de hand. Je wordt niet opgepakt als geen 'C U 2' (of is dat al weer ouderwets?) onder aan een mail zet?
Alle reacties Link kopieren
Nee. Maar het is wel zorgwekkend dat de jeugd geen goed Nederlands meer kan schrijven.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Nee. Maar het is wel zorgwekkend dat de jeugd geen goed Nederlands meer kan schrijven.
Hoe zou deze zin er een eeuw geleden hebben uitegzien ? Neen . Maar het is  thans wel zorgwekkend dat de jongelui  geen proper Nederlandsch meer schrijven kan...ofzo ..toch ?  Dus in die zin  is de  taal van nu de Breezahtaal van vroeger. Ik ben óók nog van de tijd van cadeaux ....... schrijft nu toch ook (haast) niemand meer ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Thans en proper zijn anders hele normale woorden, hoor.



De Koningin gebruikt vaak 'thans'.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Yas, ga eens met je tijd mee.



Zo lang ze maar geen MSN-verbastering van 'de drinkende dieren' gaan bedenken valt het allemaal nog wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Dat er af en toe een nieuwe spelling tegenaan geknald wordt is tot daar aan toe, maar MSN-taal gaat echt nergens over. Egt, tog, zow. Allemaal leuk en prachtig als ze dit als soortement van grapje doen, maar ze weten gewoon niet beter. Echt, het spellingsniveau is bedroevend. (Overigens is dat niet voorbehouden aan pubers en tieners)

Dus om deze zooi op te nemen in een woordenboek lijkt me niet handig. Ik zou het eerder proberen in te dammen.
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe spelling zul je altijd houden en daarin gaat men met zijn tijd mee. Zelfs ik. Mijn oma schrijft zo nog zoo. Maar zij is 94, zij mag dat.;)

MSN en smstaal gaat me te ver.

W8en. Is toch niet te geloven? En inderdaad, de g en ch verwisselen. Maar dan zijn ze ineens dyslectisch.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Dat er af en toe een nieuwe spelling tegenaan geknald wordt is tot daar aan toe, maar MSN-taal gaat echt nergens over. Egt, tog, zow. Allemaal leuk en prachtig als ze dit als soortement van grapje doen, maar ze weten gewoon niet beter. Echt, het spellingsniveau is bedroevend. (Overigens is dat niet voorbehouden aan pubers en tieners)

Dus om deze zooi op te nemen in een woordenboek lijkt me niet handig. Ik zou het eerder proberen in te dammen.
Ach, als die zooi wél wordt opgenomen in een woordenboek, schrijft 'de jeugd van tegenwoordig' in ieder geval weer zoals het hoort. Probleem opgelost. Tog? :P
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven