Geef hier klantvriendelijk (winkel)personeel een pluim!

12-01-2007 18:00 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanwege mijn werk is klantvriendelijkheid iets waar ik altijd extra op let. Als ik klant ben bij een organisatie dan kunnen ze mij voor de rest van m'n leven houden door iets extra's te doen. Ik ben een sucker voor een glimlach of vriendelijk praatje van de verkoopster, voor welgemeend begrip van een klantenservicemdewerkster, als een instantie snel reageert op een mailtje etc.Ik verwacht sowieso een basis, ik vind het niet uitzonderlijk als een cassiere goedendag zegt, dat is doodgewoon een fatsoen. Maar bijvoorbeeld een vrolijke glimlach en een welgemeend 'prettige dag' kunnen mijn dag goedmaken. Vandaag weer een staaltje meegemaakt, in de Rituals store in Amsterdam. Het was best druk en er was maar 1 verkoopster. Er kwam een meisje binnen, ik dacht eerst dat ze een vriendin van de verkoopster was zoals ze zich gedroeg. Dat meisje bekeek de situatie, vroeg 'Zal ik je even helpen, het is zo druk' Deed ondertussen haar jas al uit en ging aan de slag. Bleek daar dus ook te werken, maar was eigenlijk vrij. Super vond ik dat, ik voelde me als klant echt gewaardeerd!Een dikke pluim voor dat meisje dus! bewerkt door moderator,
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
In rotterdam bij de winkel Britain was ik gisteren met mn vriend en 3 kinderen. Nou waren mn oudste 2 in een bui die je niet wilt hebben in de winkel.

Dochter plaste op een gegeven moment (perongeluk) op de grond. Ik vroeg aan de winkelmevrouw of ze een dweil voor me had. Maar eerst ging ze heel lief mn (inmiddels huilende) dochter gerust stellen, toen haalde ze een dweil. Ik wilde het opdweilen maar daar wilde ze niets van weten, dat deed zij wel voor me. En daarna nam ze dochter mee naar de wc achter om daar nog even goed uit te plassen. Verder is ze nog even blijven staan en bleef echt super aardig en vriendelijk ! Dochter heeft trouwens nog netjes sorry gezegd, en bedankt voor alle moeite (onder lichte dwang van mij haha)



Dat is winkelpersoneel waar ik blij van word.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Alle reacties Link kopieren
UPC krijgt ze niet vaak, dus zal ze deze niet ontnemen.



Wij hadden digitale TV van UPC. Naar ongeveer een jaar merkte wij dat wij vooral NL 1,2 en 3 kijken en eigenlijk dus niet zoveel hebben aan al die zenders.



Ik kon de overeenkomst niet meer vinden dus wist niet voor welke datum ik op moest zeggen. Ik belde UPC en gaf dat ik op wilde zeggen. Ze vroeg waarom en ik legde uit dat we er eigenlijk geen gebruik van maken. Ze had inmiddels onze gegevens en vertelde dat we eigenlijk 2 weken te laat zijn met opzeggen. Balen natuurlijk, maar goed eigen schuld. De medewerker was erg vriendelijk en zonder dat ik er om vroeg vertelde ze dat ze de opzegging nog wel kon invoeren en zo heb ik kunnen opzeggen met een opzegtermijn van 2 weken!



Ondanks dat ze nog niet alles op orde, vind ik het erg vriendelijk dat zonder dat ik er om vroeg (want ja te laat is te laat) toch zo behulpzaam was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben altijd weer blij met een caissiere in de supermarkt die even je brood, gebak en eieren in de gaten houdt, zodat je deze heelhuids mee naar huis kan nemen. Zeker bij zo'n kassa met loopband wil alles wel eens op een hoop schuiven en platgedrukt worden.

Chapeau voor de dames en heren die erop letten!

En als ik zie dat ze bv. de eieren even opzij zetten, bedank ik ze daar ook voor. Zij doen mij een plezier, ik laten merken dat ik dat waardeer.
Een dikke veer in de **** van de Telfort klantenservicemedewerkster Mevrouw S. die met mij samen lekker kwaad werd op haar collega, die ophing toen ik haar vroeg te checken of mijn achterstallige (door een administratieve fout bij Telfort!) rekeningen betaald waren.



De collega ging ineens enorm op haar strepen staan en wilde mij niet verder helpen omdat de telefoonnummers die we hebben beiden op naam van mijn man staan. Ik wilde niks weten over privégegevens, alleen of het geld binnen was, waarvan ik de betaalbewijzen in mijn hand had nota bene! Ik wilde ze geld geven en werd afgesnauwd en er werd ik mijn oor opgehangen.

 

Ik stond op het punt om mijn abonnement op te zeggen, belde terug en kreeg mevrouw S. aan de telefoon. Die hoorde mij aan, checkte de gegevens, vertelde mij dat alles in orde was en was het met me eens dat haar collega onbehoorlijk was geweest.



Ook een voor de slager in de Dekamarkt hier in het dorp. Hij kent me inmiddels, weet dat ik kijk heb op vlees en koken en best geld uit wil geven voor goed spul en heeft iedere zaterdag wel iets bijzonders voor me liggen. En hoe druk het ook is, hij komt altijd even kleppen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd laatst heel vrolijk van een meisje van Telfort. Ik moest mijn abonnement van de ene naar de andere mobiele telefoon verplaatsen. Meisje heeft me eerst vriendelijk geholpen en toen kregen we samen aan de telefoon de slappe lach (ik kende haar dus niet!).



En in de hoedanigheid van winkelpersoneel wil ik graag nog even vermelden dat we altijd op de drukke zaterdagmorgen een man in de kassa hadden die altijd 14 chocoladerepen voor zijn kleinkinderen kocht en 1... voor de cassieres! Deze man is helaas alweer een tijdje terug overleden, maar daar denken mijn ex-collega's en ik toch nog altijd met een glimlach aan terug. Dus ook een pluim voor een klant!
Alle reacties Link kopieren
een pluim voor de behulpzame vrouw bij M&S in gorinchem, ze zocht voor me terwijl ik in de paskamer stond, gaf advies welke t leukste stond en vol aandacht.
Alle reacties Link kopieren
Mijn complimenten voor de winkeldame van de Karwei Haarlem. Bij Karwei Zaandam had ik schuttingen gekocht en betaald en omdat het Koninginnedag was kreeg ik nog 15 % extra korting. De volgende dag werd ik gebeld door Karwei Zaandam dat ze er helemaal niet meer waren en dat ik ze eventueel pas in week 21 geleverd kon krijgen. Dat was natuurlijk te laat, dus ik heb zelf naar andere filialen gebeld en in Haarlem waren er nog genoeg. Toen ik het verhaal uitlegde kreeg ik gewoon nog die 15% extra korting. Ook zat de vervoersmaatschappij eigenlijk al vol, maar ze heeft toch geregeld dat mijn zending er nog bij kon. Chapeau!
Alle reacties Link kopieren
Mijn complimenten gaan naar het personeel van de nieuwe Thermen Sauna Bussloo (bij Zutphen), en dan in het bijzonder naar het restaurantpersoneel.  Daar lopen vriendelijke (en knappe), veelal nog vrij jonge meiden te bedienen die heel aardig zijn en ook heel alert of hun gasten het naar hun zin hebben. Opvallend dat zulke jonge meiden zo'n goed gevoel voor serviceverlening hebben. Klasse !
Alle reacties Link kopieren
Daar doe ik nog een complimentje bij, Tenderlover. Ik zat daar laatst bij de receptie te wachten op een vriendin, toen de receptioniste naar me toe kwam of ze me kon helpen. Ik legde uit dat ik op een vriendin zat te wachten en ze bood me een kopje koffie aan. Dat vond ik al erg aardig en toen de koffie verscheen was ik nog meer onder de indruk: op een zilveren blaadje, vergezeld van meerdere koekjes en chocolaatjes.

Uiteraard sloeg wel de achterdocht meteen toe, ik dacht: "die wordt vast meteen op de rekening gezet als ik me zometeen aanmeld" maar ik had het mis. Niets op de rekening, gewoon gastvriendelijkheid.



Daar kan de Zwaluwhoeve een voorbeeld aan nemen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven