Wachten op iPhone 7 of niet?

01-09-2016 15:43 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Even advies vragen.



Ik heb al een hele tijd een iPhone 4s, maar hij wordt me nu toch wel heel traag. Had dan besloten om een SE te kopen, via een interessante deal bij mijn provider. Maar de kleur die ik wilde wordt nu al maandenlang niet meer geleverd door Apple en ik hoorde vorige week dat ie ook niet meer geleverd zou worden. Bummer. Maar niet getreurd, bij een andere provider hadden ze dan weer een héél interessante promo-actie voor de IPhone 6s. Ik dacht: leuk, doe ik. Tot ik besefte dat de 7 volgende week wordt voorgesteld. Zouden jullie daar nou op wachten? Niet dat ik zo nodig het laatste nieuwe moet, want loop ook al heel erg lang met die 4s rond, maar dacht: als ik dan eens een nieuwe koop, misschien maar beter de laatste nieuwe dan. Anderzijds duurt het meestal nog een hele tijd na die voorstelling eer ze in de winkels liggen, heb ik het idee...
^ Lijkt mij ook. Zou mij zo gebeuren in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Als ik van een 6 kwam, zou ik het ook niet doen.

Maar ik kom van een 4s. En heb nu dus keuze tussen 6s promo (179 euro voor 64 GB) of 7 promo (99 euro voor 32 GB).

De logica zegt natuurlijk: waarom meer betalen voor een ouder model? Tuurlijk: nieuwer model én goedkoper.

Maar toch twijfel ik, wegens vooral die home button.

Ik gebruik eigenlijk nooit oortjes in mijn iPhone...
quote:tove82 schreef op 15 september 2016 @ 12:41:

Als ik van een 6 kwam, zou ik het ook niet doen.

Maar ik kom van een 4s. En heb nu dus keuze tussen 6s promo (179 euro voor 64 GB) of 7 promo (99 euro voor 32 GB).

De logica zegt natuurlijk: waarom meer betalen voor een ouder model? Tuurlijk: nieuwer model én goedkoper.

Maar toch twijfel ik, wegens vooral die home button.

Ik gebruik eigenlijk nooit oortjes in mijn iPhone...Ik zou sowieso nooi voor 32 GB gaan, vind ik echt veel te laag maar is persoonlijk uiteraard!
Alle reacties Link kopieren
Een 16 GB zou ik niet doen, maar een 32 leek me nog wel oké, niet?

Ik ben bvb niet iemand die de hele dag foto's en filmpjes maakt.... Paar foto's per maand of zo...



Ik heb meer dan 4 jaar met een 4s 16 GB gedaan, en pas sinds een jaar krijg ik meldingen dat alles vol zit.
quote:tove82 schreef op 15 september 2016 @ 12:41:

Als ik van een 6 kwam, zou ik het ook niet doen.

Maar ik kom van een 4s. En heb nu dus keuze tussen 6s promo (179 euro voor 64 GB) of 7 promo (99 euro voor 32 GB).

De logica zegt natuurlijk: waarom meer betalen voor een ouder model? Tuurlijk: nieuwer model én goedkoper.

Maar toch twijfel ik, wegens vooral die home button.

Ik gebruik eigenlijk nooit oortjes in mijn iPhone...

Je betaald dan meer voor het oudere model omdat het oudere model meer gb heeft. Lijkt me best logisch.

Als het was geweest: 6s van 16 gb duurder dan 7 met 32 gb, dan was het inderdaad logisch geweest dat je voor de 7 zou gaan, want dat is vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Ja, precies. Dat is ook deel van mijn dilemma.



First world problems, I know.



Maar ik zou toch een beslissing moeten nemen tegen morgen...
Niet dat ik veel iPhone expertise bezit hoor maar zaten er in de zes niet eerst wat productiefouten toen die uit kwam? Mijn vader heeft toen even gewacht (hij kwam van de iPhone 3) en heeft dan nu de 6 die het goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat zit ik dus ook te denken: kun je bij nieuwe modellen niet beter wachten tot er meerdere lichtingen van geproduceerd zijn?



Ik herinner me dat mensen bij de iPhone 6 kloegen dat ie boog. Die staken hem dan in hun achterzak, gingen zitten en dan boog ie kennelijk.

Maar weet niet of dat echt een productiefout was...
Ik vind 32gb te weinig. Je kunt dat niet vergelijken met de 16gb waar je vier jaar mee deed, nieuwe updates kosten gewoon veel opslag. En na een vakantie zit mijn telefoon aardig vol qua foto's. Ook omdat ik er films op zet voor in het vliegtuig en zo, maar toch. Ik zou voor de oude gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 15 september 2016 @ 16:54:

Ik vind 32gb te weinig. Je kunt dat niet vergelijken met de 16gb waar je vier jaar mee deed, nieuwe updates kosten gewoon veel opslag. En na een vakantie zit mijn telefoon aardig vol qua foto's. Ook omdat ik er films op zet voor in het vliegtuig en zo, maar toch. Ik zou voor de oude gaan.Klopt, 32 GB is krap, tenzij je er een SD-kaartje in kunt stoppen.........
Oh dear, how sad, never mind.
^ Precies, en laat dat nou net niet kunnen bij apple
Alle reacties Link kopieren
Ik zou nooit films op mijn telefoon kijken...Veel te klein scherm.

Bij mij gaat het enkel om wat foto's...

En nee, kaartjes kun je volgens mij niet in een iPhone stoppen. Je kunt wel gewoon je foto's op je computer zetten natuurlijk...
quote:Caledoniaxx schreef op 15 september 2016 @ 12:27:

^ Dat kan inderdaad. Je kunt draadloze oortjes, of je kan hem meteen soort tussenstukje aansluiten in de oplaadaansluiting.Onzin, je krijgt er gewoon een koptelefoontje met lightning aansluiting bij. Je kunt alleen je oude koptelefoon niet rechtstreeks aansluiten.
Alle reacties Link kopieren
@ Froufrou: ja, zo had ik het ook begrepen.

Snap dan eigenlijk de heisa niet over die oortjes. Nieuwe oortjes, in een ander gat, big deal.

Die touch screen home button ipv echte knop vind ik dan toch een grotere verandering, waarvan ik me kan voorstellen dat je er aan moet wennen...
http://uk.businessinsider ... 7-change-2016-9?r=US&IR=T



de home button zit er nog steeds op, hij is meer uitgebreid dan de oude.
quote:froufrou80 schreef op 15 september 2016 @ 18:08:

[...]





Onzin, je krijgt er gewoon een koptelefoontje met lightning aansluiting bij. Je kunt alleen je oude koptelefoon niet rechtstreeks aansluiten.Dat bedoelde ik ook met tussenstukje... kon even niet zo snel op die naam komen
Wat is daar dan zo erg aan? Misschien als je per se een ander merk koptelefoon wilt. Maar die merken passen zich in no time aan hoor. Sowieso zie je al steeds meer draadloze koptelefoons.



Die 2 losse oordopjes van apple lijken me dan wel weer een crime. Ik zou die geheid kwijtraken.
Waar hoor je mij zeggen dat dat erg is dan?

Ik heb enkel gezegd dat ik die losse oordopjes niet fijn zou vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven