Pillen vergeten

21-09-2016 01:42 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb een vraag met betrekking tot de pil. Mijn vriendin is momenteel in het buitenland. We hebben beide een stressvolle periode achter de rug in verband met school en werk. Hierdoor is ze een paar pillen vergeten te nemen in de tweede en derde week van haar strip.



Ze zegt dat ze niet meer zo goed weet wanneer ze de pillen precies vergeten is. Ze heeft soms wel de vergeten pil de volgende dag ingenomen, maar niet elke keer (ze heeft hem soms ook gewoon overgeslagen).

Er staat op het internet dat wanneer je een pil in de derde week vergeet, dat je twee mogelijkheden hebt:



- Meteen een stopweek inlassen

- Direct doorgaan met de nieuwe strip



Dit heeft ze alleen niet gedaan en ze heeft de strip gewoon zo goed mogelijk afgemaakt. Ze is toen 4 tot 5 dagen later gewoon ongesteld geworden, alleen haar bloed was een beetje bruin/zwartkleurig. Dit heeft dus te maken met dat ze de pil is vergeten en een paar keer heeft overgeslagen.



Nu is ze afgelopen donderdag gewoon weer met een nieuwe strip begonnen, dit is ook altijd haar startdatum. Ze heeft van haar nieuwe strip tot nu toe geen pil vergeten. Ik ga haar komend weekend bezoeken en ik wilde graag weten of dat ze nog steeds goed beschermd is tegen een zwangerschap, ondanks dat ze de pil in de tweede en derde week van haar vorige strip zoveel verwaarloosd heeft? Kan dit nog effect hebben op haar nieuwe strip? Ook aangezien ze dus niet direct een stopweek heeft ingelast of is doorgegaan met een nieuwe strip?
Ik zou er voor de zekerheid ff een rubbertje omheen raggen. Better safe than sorry
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze is niet goed beschermd. Beter een volledige strip lang condooms gebruiken en daarna is het weer veilig.

De pil moet je consequent nemen, als je meerdere pillen vergeet in een strip ben je niet meer goed beschermd. Ik snap dat ze druk was enzo, maar wanneer je niet zwanger wilt worden is het heel belangrijk om de pil volgens voorschrift in te nemen. De kans dat ze zwanger wordt is na het vergeten van meerdere pillen vrij snel aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
De kleur van bloed heeft niets te maken met het al dan wel of niet vergeten van een pil. Hoe bedenk je het.



Fiets langs de action en koop daar condooms en zeangerschapstesten. Doe een test en gebruik condooms. Klaar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hoe kan ze nou niet weten welke ze vergeten is, je ziet toch welke pillen er nog in de strip zitten? Niet dat het wat uitmaakt trouwens, vergeten = niet veilig.
Verkeerde topic
quote:Florence-June schreef op 21 september 2016 @ 06:09:

Nee, ze is niet goed beschermd. Beter een volledige strip lang condooms gebruiken en daarna is het weer veilig.

De pil moet je consequent nemen, als je meerdere pillen vergeet in een strip ben je niet meer goed beschermd. Ik snap dat ze druk was enzo, maar wanneer je niet zwanger wilt worden is het heel belangrijk om de pil volgens voorschrift in te nemen. De kans dat ze zwanger wordt is na het vergeten van meerdere pillen vrij snel aanwezig.

Onzin



Na zeven dagen goed slikken ben je weer beschermd. Bij twijfel, bel je apotheek.
Doe eens gek.... Bel de apotheek of huisarts.

Verder direct dit weekend andere anticonceptie bespreken. Als je vriendin zo slordig met de pil omgaat, is de pil niet geschikt. Kunnen jullie beter voor iets kiezen dat niet vergeten kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Als ze in deze strip geen pillen vergeet is het na 7 dagen slikken (dus vandaag) weer veilig. Staat ook in de bijsluiter.
wij schapen hebben doorgaans een gans ander soort esprit
Alle reacties Link kopieren
niettemin zou ik gewoon een rubbertje gebruiken als je vriendin zo slordig is met de pil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
haha die openingspost is niet door een man geschreven.
very metal
quote:-KING- schreef op 21 september 2016 @ 08:54:

haha die openingspost is niet door een man geschreven.



Tenzij het een enge controlfreak is.





Maar dan was die pil niet vergeten.
Alle reacties Link kopieren
very metal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven