Verdelen jullie het huishouden?

15-09-2016 20:48 77 berichten
Vanochtend op het Belgisch nieuws: vrouwen die in deeltijd werken, zouden meer gestrest zijn dan wanneer ze fulltime werken. Schijnbaar wordt er heel wat van de Belgische dames verwacht door hun mannen en zouden de huishoudelijke taken meer door de vrouwen gedaan worden omdat ze meer thuis zijn. Vaak een logisch gevolg, vermoed ik, maar wenselijk: nee.



Is het verdeeld bij jullie en hoe?



TO trapt af: in het verleden hebben wij wel moeten zoeken naar een nieuwe balans sinds de kinderen er zijn. Ik ben iets minder los geworden wat ons huishouden aangaat, ik wil niet dat de kinderen hoeven te leren kruipen over een vloer met kruimels en kattenhaar. Man had geen hormonen om zich door te laten leiden, dus ontstonden er wel wat meningsverschillen. Nu, echter, gaat het goed. Man doet de afwas, ik doe de was. Ik doe de badkamer, man de tuin. Kleine en grote klussen zijn evenredig verdeeld. Ik ben wel diegene die eens een aparte klus aanpakt (ramen, onkruid wieden, de oprit schoonvegen) maar man maakt het dan weer goed door eens naar de stort te rijden, of zo.



Geen stress meer hier, dus. Ik ben benieuwd naar de reacties.
Alle reacties Link kopieren
Eerst deed ik vrijwel alles maar toen ik vorig jaar een tijd uit de running was met een hernia heeft man dat allemaal overgenomen. Ben nu weer bijna helemaal fit maar doe nog steeds vrijwel niks in het huishouden, man eigenlijk ook niet meer zo veel. Het boeit me eigenlijk niet meer zo, terwijl ik vroeger hele dagen kon poetsen, gek eigenlijk. Als het echt te vies wordt huren we ons nichtje voor een paar uur als poetslap in.
Alle reacties Link kopieren
Ik kook, vl doet de rest. De was doen we zoals het uitkomt. Maar dat is vooral omdat we een baby hebben die nog aan de borst is. Straks gaan we het wel weer eerlijker verdelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven