Verwaarloosde kat

18-09-2016 22:56 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
De kat van de buren van mijn oma zit altijd buiten, krijgt geen aandacht van zijn baasje en te weinig eten. Dat laatste denk ik omdat het een heel klein mager beestje is. Nu hebben verschillende mensen uit de straat al een keer geprobeerd om met het baasje te praten maar ze word altijd gelijk heel boos en slaat dan de deur dicht. Dit gaat (blijkbaar) al een paar jaar zo... en nu de zomer toch echt wel voorbij is en t straks kouder word vind ik het wel heel erg sneu voor het katje..



Ik denk alleen dat een gesprek aanknopen of vragen of k de kat mag overnemen geen zin heeft ( want de vrouw word boos tegen iedereen die erover begint ) dus zei mijn oma dat het beste was om het beestje dan maar gewoon mee te nemen....



Wat moet ik nou doen. Het is trouwens een onwijs lief beestje en ik kan haar makkelijk in huis nemen om voor haar te zorgen.
Eigenlijk is het standpunt dus dat elke eigenaar maar moet zien hoe hij of zij het doet of dat nu wel of niet goed is voor het dier. Ondertussen zoeken die dieren hun heil bij iemand anders en zitten anderen er mee.



Je neemt toch geen kat om hem vervolgens naar buiten te gooien?
TO als de heupbeenderen heel duidelijk voelbaar zijn en ze simpele kattenbrokken wil eten is ze a. te mager en b. heeft ze honger. Kijk ook naar de vacht, staat het omhoog, heeft ze vlooien (vlooienkam), korstjes? Ribbetjes mogen voelbaar zijn. Mag ze helemaal niet naar binnen? Daar moet je even goed naar kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 10:33:

[...]





Nederland heeft nou niet het klimaat dat katten buiten kunnen leven. Als dit wel het geval is zul je moeten zorgen voor een geisoleerde schuilplek. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat katten bij hun eigenaar niet naar binnen mogen en bij mij naar binnen wilden vanwege de kou en soms ook voor aandacht. Neem dan geen kat. Ik vind het verwaarlozing.



Nederland heeft over het algemeen een prima klimaat. Paar extreme dagen daar gelaten.



Overigens gaat het hier niet over een kat die nooit meer naar binnen mag. Het gaat over een kat die veel buiten zit.



Nu stop ik doe discussie met jou. Krijg het gevoel dat je koste wat kost je gelijk wil halen. Die krijg je niet. Er is hier, voor zover wij het verhaal van TO horen geen sprake van mishandeling. Wat jij vindt, mag jij vinden.

Maar mocht je mijn kat van straat willen trekken Geef ik je aan voor diefstal.

Fijne dag nog!
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 10:33:

[...]





Nederland heeft nou niet het klimaat dat katten buiten kunnen leven. Als dit wel het geval is zul je moeten zorgen voor een geisoleerde schuilplek. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat katten bij hun eigenaar niet naar binnen mogen en bij mij naar binnen wilden vanwege de kou en soms ook voor aandacht. Neem dan geen kat. Ik vind het verwaarlozing.



Vast goed bedoeld, maar je doet heel veel aannames.

- katten mogen niet naar binnen --> dat hebben alle baasjes jou verteld?

- willen bij jou naar binnen vanwege de kou --> de katten kunnen praten?

- de katten willen bij jou vanwege aandacht --> dat hebben ze je ook verteld?
quote:little_angel89 schreef op 22 september 2016 @ 10:57:

[...]





Nederland heeft over het algemeen een prima klimaat. Paar extreme dagen daar gelaten.



Overigens gaat het hier niet over een kat die nooit meer naar binnen mag. Het gaat over een kat die veel buiten zit.



Nu stop ik doe discussie met jou. Krijg het gevoel dat je koste wat kost je gelijk wil halen. Die krijg je niet. Er is hier, voor zover wij het verhaal van TO horen geen sprake van mishandeling. Wat jij vindt, mag jij vinden.

Maar mocht je mijn kat van straat willen trekken Geef ik je aan voor diefstal.

Fijne dag nog!



Waarom ga je nu over naar " wij" ? Praat voor je zelf. Omdat ik iets anders vind dan jij stop jij de discussie?



Hopelijk heeft jouw kat een goede schuilplek in de winter. Wat is trouwens een straatkat? Is dat ook een kat die naar buiten wordt gegooid?
quote:SpringDing schreef op 22 september 2016 @ 11:09:

[...]





Vast goed bedoeld, maar je doet heel veel aannames.

- katten mogen niet naar binnen --> dat hebben alle baasjes jou verteld?

- willen bij jou naar binnen vanwege de kou --> de katten kunnen praten?

- de katten willen bij jou vanwege aandacht --> dat hebben ze je ook verteld?Wat simpel.
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 12:27:

[...]





Wat simpel.Leg eens uit.
quote:SpringDing schreef op 22 september 2016 @ 12:39:

[...]





Leg eens uit.Ik kom er op terug ik ga even genieten van mijn fijne dag. Toedels.
quote:SpringDing schreef op 22 september 2016 @ 11:09:

[...]





Vast goed bedoeld, maar je doet heel veel aannames.

- katten mogen niet naar binnen --> dat hebben alle baasjes jou verteld?

- willen bij jou naar binnen vanwege de kou --> de katten kunnen praten?

- de katten willen bij jou vanwege aandacht --> dat hebben ze je ook verteld?



Het komt infantiel en zuigerig over, geen idee waar je het over hebt ook trouwens.

Probeer het eens op een volwassener manier.
Alle reacties Link kopieren
Springding hanteert inderdaad niet een eerlijke manier van discusieren met haar aannames die uit het verband getrokken worden.



Mieke gaat slechts af op de informatie wat de ts geeft, en heeft het niet over alle katten die buiten lopen. Zelf laat ze immers haar kat ook buiten.
quote:iones schreef op 22 september 2016 @ 20:29:

Springding hanteert inderdaad niet een eerlijke manier van discusieren met haar aannames die uit het verband getrokken worden.



Mieke gaat slechts af op de informatie wat de ts geeft, en heeft het niet over alle katten die buiten lopen. Zelf laat ze immers haar kat ook buiten.En jij leest niet. Ik reageerde op de ervaring die miekemv had, dat ging niet over de situatie van TO.
quote:miekemv schreef op 22 september 2016 @ 19:38:

[...]





Het komt infantiel en zuigerig over, geen idee waar je het over hebt ook trouwens.

Probeer het eens op een volwassener manier.Als dit jouw definitie van volwassen is, laat dan maar zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven