Het grote kleine problemen topic van de nerds onder ons!

15-06-2011 20:28 2151 berichten
Welkom *knipt lintje door* in ons grote kleine problemen topic!



Dit topic is speciaal in het leven geroepen voor kleine, snel te fixen problemen!



Heeft je laptop kuren en wil ie niet meer opstarten?



Probeer je al dagen om je webcam te installeren maar krijg je het maar niet voor elkaar?



Ben je je o zo belangrijke bestanden kwijt omdat je dacht dat backuppen zoooo 1998 was?



Begint je hardeschijf te roggelen?



Heb je eindelijk een draadloze router die heel erg goed is volgens de meneer in de winkel maar krijg je hem niet aan de praat?



Kortom, wij, de niet licht-verdragende, neurotische, contactgestoorde nerds, lossen het voor je op!



En dan is het nu tijd voor de kleine lettertjes, de adders onder het gras, etc, etc... Ja, want we zien er misschien achterlijk uit, maar dat zijn we niet!



Er zijn een paar belangrijke stappen in de wereld van computers die je gedaan moet hebben zodat ons en jouw leven makkelijker wordt. Ja, het vooroordeel klopt, wij zijn inderdaad arrogant.















Zo, heb je dat allemaal gedaan en heeft het je probleem niet opgelost? Dan helpen wij je graag!



Alle reacties Link kopieren Quote
Je kan in Word gewoon kiezen voor "opslaan als" en dan bij bestandsformaat PDF kiezen.
Ik neem alleen verantwoording voor wat ik zeg, niet voor hoe jij het interpreteert
Open office en Libre office zijn gratis varianten van Micros(ch)oft Office. Persoonlijk vind ik deze veel aangenamer werken en zij hebben in het menu gewoon een save to PDF functie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is er ergens een mogelijkheid om iets vanaf het internet naar je googledrive op te slaan zonder tussenkomst van de harde schijf? Dus bij opslaan als direct in de cloud van google drive opslaan? Ik heb wel een googledrive gedownload als app in de verkenner, maar dat kan dus maar bij één account. Ik heb er drie
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Alixane schreef op 23 september 2016 @ 22:55:

Is er ergens een mogelijkheid om iets vanaf het internet naar je googledrive op te slaan zonder tussenkomst van de harde schijf? Dus bij opslaan als direct in de cloud van google drive opslaan? Ik heb wel een googledrive gedownload als app in de verkenner, maar dat kan dus maar bij één account. Ik heb er drie Ik snap niet precies wat je vraag te maken heeft met het hebben van meerdere accounts maar tav het laatste vond ik dit. Volgens mij kun je dus met googledrive geen meerdere accounts beheren. Ik zou dan de gewenste bestanden sturen naar het account waar googledrive aan zit
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 23 september 2016 @ 23:04:

[...]





Ik snap niet precies wat je vraag te maken heeft met het hebben van meerdere accounts maar tav het laatste vond ik dit. Volgens mij kun je dus met googledrive geen meerdere accounts beheren. Ik zou dan de gewenste bestanden sturen naar het account waar googledrive aan zitTja, ik wil misschien teveel, voor nu. Misschien dat het in de toekomst mogelijk is.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Alixane schreef op 23 september 2016 @ 22:55:

Is er ergens een mogelijkheid om iets vanaf het internet naar je googledrive op te slaan zonder tussenkomst van de harde schijf? Dus bij opslaan als direct in de cloud van google drive opslaan? Ik heb wel een googledrive gedownload als app in de verkenner, maar dat kan dus maar bij één account. Ik heb er drie



Zorg dat je een snelkoppeling hebt naar GoogleDrive.



Rechts klikken op het bestand dat je wilt downloaden, vervolgens kiezen voor "Opslaan als" en GoogleDrive selecteren als doelmap.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Bitje93 schreef op 24 september 2016 @ 11:41:

[...]





Zorg dat je een snelkoppeling hebt naar GoogleDrive.



Rechts klikken op het bestand dat je wilt downloaden, vervolgens kiezen voor "Opslaan als" en GoogleDrive selecteren als doelmap.En dat kan met 1 googledrive en meerdere gmailaccounts?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Bitje93 schreef op 24 september 2016 @ 11:41:

[...]





Zorg dat je een snelkoppeling hebt naar GoogleDrive.



Rechts klikken op het bestand dat je wilt downloaden, vervolgens kiezen voor "Opslaan als" en GoogleDrive selecteren als doelmap.Dit werkt dus niet, jij bedoelt waarschijnlijk de Googledrive die op de schijf is geinstalleerd. Ik wil dus rechtstreeks in Google Drive online opslaan.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een tweetal extensies gevonden waarmee je direct kunt opslaan in je Googledrive in de cloud.

Opslaan in Google Drive en Save to Google Drive™. Alleen zit daar dus niet de optie in om te schakelen tussen verschillende accounts, maar ik ben alweer wat verder!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Alixane schreef op 24 september 2016 @ 13:14:

Ik heb een tweetal extensies gevonden waarmee je direct kunt opslaan in je Googledrive in de cloud.

Opslaan in Google Drive en Save to Google Drive™. Alleen zit daar dus niet de optie in om te schakelen tussen verschillende accounts, maar ik ben alweer wat verder! En als je voor al je gmailaccounts een cloud aanmaakt?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 24 september 2016 @ 13:33:

[...]





En als je voor al je gmailaccounts een cloud aanmaakt?Dat heb ik al, ik moet nog even verder uitfrobelen hoe ik bij het opslaan kan schakelen tussen die accounts.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Alixane schreef op 24 september 2016 @ 15:19:

[...]



Dat heb ik al, ik moet nog even verder uitfrobelen hoe ik bij het opslaan kan schakelen tussen die accounts.



Als je googelt vind je van alles maar ik weet niet hoe correct het allemaal is



http://www.guidingtech.co ... re-than-one-google-drive/

Is dit wat je bedoelt?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:SuzanneSuus schreef op 24 september 2016 @ 16:21:

[...]





Als je googelt vind je van alles maar ik weet niet hoe correct het allemaal is



http://www.guidingtech.co ... re-than-one-google-drive/

Is dit wat je bedoelt?Yep! Dat is een mooi programma om al je accounts in Windows te configureren. Kost helaas wel 25 dollar/euro per account na een proefperiode van 15 dagen.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een ideaal programma gevonden, Odrive. Als ik het goed begrijp is het tot 5 links (=5 verschillende drives) gratis. Ik heb dus 1 hoofdaccount en daaronder 5 drives (3xgoogledrive, 1xonedrive en 1xdropbox) gelinkt. Odrive staat nu dus in mijn verkenner met al mijn cloud-accounts en ik kan ook online inloggen en al mijn drives zien en beheren. Ik ben in mijn nopjes!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie weet het antwoord op mijn vraag: sinds vandaag heb ik op mijn tablet (Android) in mijn browserbalk een i met een cirkel er omheen voor het webadres staan. Bij iedere website. Op mijn mobiel, ook Android heb ik dat niet. Waar staat die i voor, hoe kom ik daar ineens aan en belangrijkste, hoe krijg ik het weg??

Alvast bedankt!
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Die i staat voor informatie over de website. Heb je er niet op geklikt? Volgens mij kun je die niet weg halen, en waar om zou je dat willen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het zo raar dat het er 'ineens' voor staat? En op mijn mobiel bijv. niet.

Als ik er op klik bij Viva bijv staat er dat mijn verbinding niet privé is. Is die dan wel privé op mijn mobiel, aangezien ik daar geen melding krijg?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:takkentrol schreef op 25 september 2016 @ 11:10:

Ik vind het zo raar dat het er 'ineens' voor staat? En op mijn mobiel bijv. niet.

Als ik er op klik bij Viva bijv staat er dat mijn verbinding niet privé is. Is die dan wel privé op mijn mobiel, aangezien ik daar geen melding krijg?

Dit heb ik ook hoor, hier staan gewoon de sitegegevens in. En dat het geen privé verbinding is klopt, Viva.nl is een openbare site, zoals miljoenen andere sites



Toevoeging: met Facebook heb je wel een privéverbinding omdat niet iedereen daar kan meelezen, je moet een account hebben om in Facebook te kunnen komen. Bij Viva.nl niet, iedereen kan hier meelezen, ook op het forum.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ineens een probleem met hotmail op mijn telefoon (Samsung).

Niets aan instellingen veranderd of zo, maar ineens geeft ie steeds aan 'inloggen mislukt'.

Ik hoefde nooit in te loggen, kon zo mijn hotmail inzien. Ook op de laptop waarop ik nu bezig ben. Daar is niets veranderd. Alleen op de telefoon heb ik dus nu dit probleem. Steeds pling, pling, pling en die melding.



Weet iemand wat er aan de hand is?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Op allestoringen.nl zie ik een hotmail/outlookproblerm bij android, wellicht is dat het?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga even kijken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zijn vandaag geen storingen bij outlook/hotmail, staat op de site.

Ik probeer mijn hotmail weer te openen op mijn telefoon - nog steeds hetzelfde probleem. Blijft melden inloggen mislukt.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dat heb ik ook op meerdere plekken gehad.

Daar werd steeds een nieuw scherm met foutmelding geopend. Maar ik zat op een desktop.

Ook elders kreeg ik dat. Daar moest ik terug naar het vorige scherm om alle inloggegevens weg te halen.

Daarna probeerde ik het opnieuw. (Beheerder keek mee, want daar was het onterechte foutmelding. Iemand anders had een fout gemaakt.) Door een eerste inlogscherm met fout. Dat hield het inloggen met goede gegevens tegen.

Het kan dus zijn dat je een eerste keer wel fout ging en dat een goede inlog blokkeert.

Bij was dat wel het geval. Eerder had ik het thuis ook. Windows en browser hebben upgrade gedaan. Ik kan het niet meer opnieuw bewust fout laten gaan.
Handig topic dit.

Ik heb een vraagje. Als ik het intern geheugen wil vergroten, en er zijn 2 sleuven. Moet aan elke kant dan hetzelfde aantal GB's zitten. Of kan ik aan de ene kant 4 GB doen (zit er in) en aan de andere kant 16 GB of 32GB?



De verkoper zei me dat het extra geheugen niet zoveel zin heeft, het wordt alleen maar aangesproken op het moment dat je heel veel verschillende dingen naast elkaar hebt draaien. Is dat zo?
Dat kan, maar is niet aanbevolen. Probeer 2 identieke RAM-sticks te krijgen. Afhankelijk van wat je met je computer doet is 16 of 32 overkill. Voor normaal gebruik is 4 of 8 voldoende.



Waarom wil je upgraden? Als je computer traag is zou ik eerder voor een SSD-hardeschijf gaan.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven