Indeling open keuken

24-09-2016 12:24 30 berichten
Wij hebben een huis gekocht. Hardstikke leuk en spannend, maar nu moeten we beslissingen gaan maken over de indeling en de keuken en dat is nog best moeilijk.



Het is een soort drive-in woning met een grote ruimte voor de woonkamer en keuken. Maar aan de kant waar de keuken moet komen zit ook een raam tot de vloer. Daardoor is die hoek qua lengte beperkt tot 2.80 bij 2.70. We vinden keukens zonder bovenkastjes mooi of juist met één muur helemaal dichte kasten, maar we twijfelen of we dan in deze ruimte niet óf te weinig bergruimte óf te weinig werkblad overhouden.



Hebben jullie nog goede ideeen qua indeling? Dit is de plattegrond: [img]http://www.upl.co/uploads/lege-woonkame ... 712114.jpg[/img]. De keuken zou dan linksonder komen en boven bij de openslaande tuindeuren het zitgedeelte. De tafel denken we aan om in het midden te zetten, als verbindingselement en omdat dat anders zo'n loze ruimte wordt. Maar we staan ook open voor geheel andere opties en creatieve ideeen . Bedankt alvast!
Met een open keuken moet je hoe dan ook altijd alles opruimen. Ik vind het mooi, zo in het midden. Heel gezellig, heb je altijd contact met iedereen als je bezig bent. Dat de kinderen en jij fijn aan de bar kletsen terwijl man kookt, heerlijk lijkt me dat
Alle reacties Link kopieren
quote:Pantax schreef op 24 september 2016 @ 17:16:

Met een open keuken moet je hoe dan ook altijd alles opruimen. Ik vind het mooi, zo in het midden. Heel gezellig, heb je altijd contact met iedereen als je bezig bent. Dat de kinderen en jij fijn aan de bar kletsen terwijl man kookt, heerlijk lijkt me dat En het geeft een mooie afscheiding tussen voor en achter kamer.
Mocht je ruimte en budget hebben.....neem twee vaatwassers. Scheelt vaatwasser uitruimen, als het schoon is laat je het er gewoon instaan tot gebruik, en je hebt altijd plek voor de vuile vaat omdat ze zelden allebei tegelijk vol vuile vaat zitten c.q. beiden aanstaan. Scheelt ook weer in kastruimte die je nodig hebt.
quote:Pantax schreef op 24 september 2016 @ 17:16:

Met een open keuken moet je hoe dan ook altijd alles opruimen. Ik vind het mooi, zo in het midden. Heel gezellig, heb je altijd contact met iedereen als je bezig bent. Dat de kinderen en jij fijn aan de bar kletsen terwijl man kookt, heerlijk lijkt me dat Wij hebben de keuken in het midden, maar het was altijd best gezellig. Alleen sinds er kinderen zijn is het minder praktische. In ons nieuwe huis ?omt die weer aan de voorzijde. In het midden krijgen de kinderen een mooie speelplein.
Welk opstelling je ook neemt zorg dat het kook en spoel gedeelte niet te ver van elkaar zitten. Is gewoon niet handig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven