single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Zoonlief heeft serieus verkering, hihi, hij heeft z'n profielfoto op whatsapp veranderd. Schattig.....

Vandaag de 1e wedstrijd met 10-0 verloren. Eerste helft waren ze goed, net voor rust werd het 1-0. Maar na de rust waren ze leeg en ging het hard ineens. 2e wedstrijd is 3-3 geworden. Daar ben ik niet bij geweest, maar z'n vader wel. C gaat meedoen morgen hoor, we gaan gewoon knallen. Het is voor de fun en geen wedstrijd.

Vanavond nog bij Ajax geweest met pleegzoon. Voetbal begint eindelijk ergens op te lijken.
Pff, ja, het voetbal van Ajax wel...Pec daarentegen...wat is er toch aan de hand. Het is toch bizar, dat een club die nu al een paar jaar goed meedraait in de eredivisie ineens al een tijdje onderaan staat? Ik hoop dat het tij nog gaat keren, maar ik heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in. Jammer van de eerste wedstrijd, maar toch mooi dat het dan de 2e wedstrijd gelijk is geworden.

Vandaag aan de bak! Heel veel succes en heel veel plezier he! In elk geval het prachtigste weer van de wereld, dat draagt wel bij tot de vrolijkheid, lijkt mij..

Ik heb de bh ontvangen! En echt niets betaald he..heb de rekening net nog even gecheckt. Nou ja..misschien sturen ze nog een betaal verzoek oid, ik heb mijn best gedaan om het ze te laten weten, vind ik. Maar durf er eigenlijk niet weer iets te bestellen..of juist gewoon wel doen?? pff niks voor mij dit. Was wel 54 euro incl. verzendkosten, dus is een errrrg leuk cadeautje! En hij zit ook nog es heerlijk.

Leuk zeg, je knul verkering..hij wordt echt groot!

Gisteren weer genoten van een leuke pot, hoewel er ook wel veel mis ging bij de boys, toch uiteindelijk gewonnen met 17-1.

Nog steeds op kampioenskoers.

Vandaag de Heren nr 1 tegen de nr 2 (wij). Dat gaat volgens mij knul geen leuke pot worden en worden ze weggeveegd.

De vorige wedstrijd, waar hij toen niet bij kon zijn vanwege school, dik verloren en hadden ze totaal geen kans.

Maar ja..het weer is prachtig..gisteren trouwens ook, dus helemaal geen straf voor mij om straks lekker naar het veld te gaan.

Alleen al voor de gezelligheid

Heb nog wel een enorme was liggen om te vouwen, misschien lukt dat nog voor de wedstrijd. Mijn knul was lekker aan het studeren net, goed bezig...

Ik hoop dat je straks nog een poot kunt verzetten..hahahaha. Succes!!
Wat een overwinning op mezelf is dit zeg. We hebben het gewoon gedaan, incl een 18 meter hoge baan. Dan sta je op een plateau wat onder je voeten vandaan getrokken wordt en dan knal je dus 18 m loodrecht het water in. Ik wilde deze eigenlijk overslaan, maar heb het toch gedaan, vond het zo eng....

Nu helemaal gesloopt en onder de blauwe plekken languit op de bank. Pizza besteld en niks meer doen.
Wauw! Gefeliciteerd hoor! Wat een prestatie!!
Vertel, hoe is het gisteren verder gegaan?? En hoe voel je je nu? Ik vind het superknap!

Ik vond het vandaag trouwens nog steeds heerlijk weer. Ook als is het niet meer zo hoogzomers als gisteren, dit is ook lekker hoor.

Zoals als voorspeld hebben de mannen de wedstrijd zondag verloren. Er werden ook erg veel slordigheidsfouten gemaakt in het veld, erg jammer. Maar wat was het warm zeg! Vandaag gewoon gewerkt, wel een uurtje gesnipperd (ik moet er toch vanaf), lekker hoor.

Nog wat herfstfrutsels gekocht bij Action. De boel weer een beetje knus en gezellig maken. Laat die storm en regen maar komen!

(maar dit zachte weer mag ook nog wel even hoor!!)
Om eerlijk te zijn voelde ik me vanochtend wel oké, beetje stijf, dat wel. Naar mate de dag vorderde helaas steeds meer pijn, spierpijn in benen en rug, maar wat vervelender is, is dat m'n lies opspeelt en niet zo'n klein beetje ook. Best veel gelopen vandaag, en dan ga je het toch voelen.

Maar het was echt heel gaaf. Ik heb dingen gedaan die ik normaal niet zou doen, dat is natuurlijk wel gaaf. Ik vond het echt super leuk.

Ik heb helaas wel slecht geslapen, daardoor had ik het de hele dag erg koud. Vanavond maar weer vroeg onder de wol en hopen op een goede nacht.

Wel gewoon gewerkt vandaag hoor, haha.
Balen van je lies. Lekker op tijd naar bed, het schijnt lekker fris te worden komende nacht..heerlijk, lekker onder de deken (dekbed).

Volgend jaar weer? (of is dit niet elk jaar? of is het vaker?)

Gisteren kwam L. nog aanzetten met 2 bossen rozen en een kristallen vaas.

??

Omdat ie mijn verjaardag vergeten was..ach, dat was toch wel erg attent. Helaas blijft hij toenadering zoeken, maar mijn gevoel voor hem is echt veranderd. Hij blijft hopen dat het met de tijd weer verandert..pfff. Best vermoeiend af en toe.

Ik heb ook slecht geslapen. Heel vaak wakker, ik had het ook weer warm steeds, net of die pilletjes niet meer werkten. Waardeloos.

Hopelijk slapen we komende nacht allebei beter!
Gelukkig afgelopen nacht een stuk beter geslapen en al veel minder last van pintjes. Ws volgend jaar weer, zoonlief wil ook heel graag mee.

Dat is wel vervelend zeg dat L toenadering blijft zoeken. Hoe attent misschien ook, ik zou daar slecht tegen kunnen hoor.

Jij ook een beetje beter geslapen? Heel fijn dat het wat afkoelt 's nachts, dat slaapt altijd beter.

Vandaag ook wel lekker gewerkt, morgen lekker vrij en donderdag een korte dag, omdat ik met de jongens naar Ajax ga en die wedstrijd begint al om 19:00 uur. Om 16:00 hier weg dus.
Ik merk dat ik er ook slecht tegen kan en geirriteerd begin te raken, die pogingen van L.

Heb ook gezegd dat ik m alleen wil zien als hij normaal kan doen.

Ik heb niet beter geslapen, helaas. Weer heel lang en vaak wakker. Denk ook dat er op het werk weer teveel gaande is, waar ik me druk over maak. Dingen die veranderen en waar wij helemaal geen tijd voor hebben, daarbij de frustratie het gevoel te hebben dat het management niet weet wat we bedoelen, dat soort dingen. Ik denk dat ik daar meer mee bezig ben dan ik eigenlijk denk. (eh...snap je?)

Wel aangegeven bij de manager dat ik van plan ben de komende tijd behoorlijk wat te gaan snipperen, omdat ik zoveel verlof nog heb

Vind ik nog best fideel van mezelf, ik zou ook 4 weken vakantie kunnen nemen. Zei hij: je kunt ze ook nog verkopen. ja, dahaaag! Behalve dat je daar belachelijk veel belasting over betaald heb ik die vrije tijd gewoon af en toe nodig om stoom af te blazen.

Wel in overleg met de andere collega's natuurlijk, maar dat is logisch. En het is nog steeds lekker weer he! Morgen lekker mijn korte dag, heerlijk...
Tja, je manager heeft natuurlijk andere belangen dan jij. Maar ik zou ze ook lekker opmaken hoor. En buiten een paar keer snipperen ook nog gewoon eens lekker een week vrij nemen ofzo.... Heerlijk toch!

Vanmorgen weer wezen sporten, maar ik merkte wel dat de mudmasters nog in de benen zit. Het viel niet mee, zeg maar.....

Maar goed, gaat wel weer over.

Vandaag een berg was weggewerkt, verder gewoon lekker van m'n vrije dag genoten.

Wel een heerlijk nieuw recept gekookt. Wraptaart met kip pesto. Iedereen vond het heerlijk.
wraptaart...daar kan ik me nou niets bij voorstellen. Hoe maak je dat?

Ja, een week achter elkaar vrij nemen ga ik ook nog doen hoor, echt wel!

Hier ook niets bijzonders, half dagje gewerkt, ook weer was weggewerkt en nu in afwachting van mijn knul, die nog moet eten als hij thuis is. Komt (nog) later, omdat ze na schooltijd nog overleg hadden over de presentatie die ze vrijdag moeten geven. Wordt dus erg laat voor m.
Wraptaart dat zijn wraps, maar in plaats dat je ze vult en oprolt doe je ze in een bakblik, vulling er op, weer een wrap, en zo stapelen. Ik maakte het al vaker met rundergehakt, maar had nu kipfilet met pesto, uitje, paprika en crème fraiche. Je eindigt met een wrap en daar strooi je dan nog wat geraspte kaas op.
mmm lijkt me superlekker!

Ineens herfst vandaag he! Gelukkig hoefde ik niet door de regen naar huis en eenmaal thuis vind ik het toch ook wel weer gezellig.

Mijn knul had gisteren een pittige dag. Hij was dus al erg laat thuis (ergens tussen 2100 en 2130) en moest toen nog een trailer maken voor een presentatie die ze morgen hebben met het projectgroepje. Gisteren ook pas met elkaar bedacht dat ze dat wilden, dus heeft ie ook niet eerder kunnen doen. Daar is hij tot 2 uur vannacht mee bezig geweest. Maar ze waren dan ook, volgens hem althans, haha, laaiend enthousiast over het resultaat. Morgen dus presentatie. Dat vindt hij altijd iets naars, terwijl hij het hartstikke goed kan.

En dan hebben we weer lekker weekend. Nog even een dagje doorbijten. Pfffff.
Hier was het gisteren ook een pittig dagje voor mijn knul. Hij belde me om 13:30 of ok hem kon ophalen, want er was een ongeluk gebeurt. Hij had 2 tussenuren en hij is met klasgenoten naar de Ah gegaan. Terug naar school kwam 1 jongen in botsing met een wielrenner. Beiden knock out, Ze hebben 112 gebeld. Beiden meegenomen naar het ziekenhuis met een ambulance. Mijn knul was dusdanig van slag dat hij naar huis toe mocht, daarom belde hij me. Ik zou gisteren avond naar Ajax gaan met hem en pleegzoon, maar ook daar wilde hij niet heen. Hij is lekker thuis gebleven en ik ben met pleegzoon en een vriend van hem gegaan.

De schik zit er goed in bij mijn knul.
He wat sneu voor je knul. Hopelijk kan hij het goed verwerken Nog iets gehoord over die jongen?

De presentatie was hartstikke goed gegaan, ze waren "by far" de beste van alle groepen die een presentatie moesten geven, had de docent gezegd.

Naderhand ging de docent ieder individueel feedback geven over de presentatie, alleen wanneer je alles prima had gedaan sloeg hij je over. Mijn knul sloeg hij over Kreeg nog een compliment over zijn houding (letterlijk, dus de manier waarop hij stond en zijn handen hield tijdens de presentatie), hahaha, hij glom helemaal. Dit is een erg goede opsteker voor m. Deze presentatie is onderdeel van het tentamen wat ze in november hebben en telt mee voor de benodigde studiepunten. Morgen een volle honkbaldag voor m, eerst uit met de junioren naar Assen en dan daarna nog een thuiswedstrijd met de Heren. Wel zondag lekker vrij. Heerlijk he, het is weekend!

Ik moet ook binnenkort weer voor een uitstrijkje, ik moet ook deze maand een afspraak maken met de huisarts voor een evaluatie van die hormoontabletjes. Ben alweer met de 3e en laatste strip bezig. Kan ik dan mooi combineren. Brrr, niet mijn hobby...tja, van wie wel! hahaha
WoW wat goed van hem zeg die presentatie. Dat vind ik echt heel knap. Jammer dat hij dan zelf nog een beetje onzeker is he.

Mijn knul was danig van slag af, volgens C was hij erg rustig. Hij had die jongen een berichtje gestuurd hoe het met hem ging. Die belde later. Hij was wel weer thuis maar heeft een hersenschudding en een gat in z'n hoofd.

Maar verder ging het gelukkig goed met hem.

Mijn knul is ook gewoon naar school gegaan vandaag.

Heerlijk weekend ja, ben er aan toe. Ook een rustig weekend hier, zonder plannen deze keer. Zoonlief moet voetballen om 11:30, dus we hoeven ook niet extreem vroeg op.
Nou, wanneer krijg je als moeder het gevoel dat je oud wordt? Vanavond dus, C en ik beiden thuis voor de tv en de 2 pubers de hort op. Zoonlief naar een verjaardag en pleegzoon naar een tentfeest. Pffff zo gaat dat he.

Zoonlief vandaag weer verloren met voetbal, maar het wordt wel beter. Ze hebben nu slechts met 5-0 gewonnen. En waar ze het vorige week de 2e helft volledig hebben weggegeven, hebben ze nu goed stand gehouden en zijn ze goed blijven voetballen.

Mijn knul was gebombardeerd tot aanvoerder. Daar houdt hij eigenlijk niet zo van, maar wat moet dat moet he.
He gelukkig dat die jongen weer thuis is. Het is ook nogal wat, om getuige te zijn van zoiets. Hahaha, de kids de hort op en pa en ma thuis..Kijk je ook wel naar Dance, dance, dance? Ik vind dat echt gaaf, dat na dansen van die videoclips en zooo knap.

De 2e wedstrijd van mijn knul ging niet door, vond hij niet heel erg, alleen is ie nu verzet naar 16 oktober, terwijl het eigenlijk volgende week einde seizoen zou zijn. Voor mijn knul is het tijd dat het erop zit. Hij had gehoopt dan wat meer tijd te gaan krijgen, maar het seizoen wordt nog een stukje gerekt. Vandaag wel met de junioren gespeeld, dat was een erg saaie en makkelijke wedstrijd geweest, 0-17 gewonnen. Volgende week een dubbel thuis (2 wedstrijden achter elkaar, 1 inhaal) en als ze daar 1 van winnen zijn ze kampioen. Doordat die wedstrijd niet door ging had ik ook ineens niets te doen 's middags. Heb toen snel 's morgens nog even boodschappen gedaan omdat ik zin had om een coconut cream pie te maken. Mijn knul houdt er ook erg van en hij heeft het wel verdiend

Fijn dat er een stijgende lijn zit met het team van je knul. En aanvoerder, toch ook wel stoer! Ik denk toch dat de coach dan wel die capaciteiten bij je knul ziet, anders zou hij dat niet doen. Morgen lekker even geen sport. Wel GP, al vroeg! pff, dacht ik vandaag lekker de kwalificatie te kunnen gaan kijken, helemaal niet meer aan dat tijdsverschil gedacht. Ik geloof dat het morgenochtend om 9,00 uur begint. Ach, ben ik toch altijd al wakker.
Hier ging de wekker vanmorgen ook om 9 uur. Wedstrijd om 12:30 in Amsterdam. Pleegzoon is meegegaan, zoonlief heeft lekker uitgeslapen.

Gisteren al heerlijk hache gemaakt en vandaag weer eens spruiten gegeten, heerlijk hoor.

Hoe maak je die coconut Cream pie? Of koop je die kant en klaar? Klinkt wel heel lekker zeg.

Zoonlief zit er een beetje moeizaam in vandaag. Laat naar bed gegaan en geen medicatie op, maar hem uiteindelijk toch aan zijn huiswerk gekregen, hij heeft komende week een paar proefwerken en moet nog een power point afmaken, hij moet er dus even tegen aan.
Oh ja, spruitjes en hachee, heerlijk weer. Jij hebt dan denk ik niets van de GP kunnen zien? Was een erg spannende race en natuurlijk top van Verstappen, de 2e plek. Denk dat hij ook wel 1e had kunnen worden, als hij geen rekening met Ricciardo had moeten houden.

Is niet moeilijk, die coconut cream pie, wel een calorieën bom. De bodem koop ik kant en klaar, jeweetwel, gewoon in de supermarkt.

Waarschijnlijk is het nog lekkerder wanneer je die ook zelf maakt. Het is een amerikaans recept, en daar gebruiken ze dan half and half voor, dat heb je in Nederland niet, maar dat kun je zelf maken door volle melk en slagroom (ongeslagen) samen te voegen.

Verder heb je nodig witte bastertsuiker, bloem, cocosschaafsel, 2 eieren en vanilleextract.

700 ml half and half (dus 350 room en 350 volle melk), 400 ml suiker (het is in ml omdat het eigenlijk in "cups" is, maar dan omgerekend) 350 ml bloem en 300 ml cocos.

De melk en room in een pan doen en al roerend de suiker en de bloem erbij doen. En een snufje zout. Wanneer het kookt van het vuur halen en dan 3/4 van de cocos er doorheen roeren en 3/4 theelepel vanille extract.

Dit stort je op de taartbodem, die je in een springvorm hebt gedaan. Af laten koelen. Dan doen wij er altijd geklopte slagroom bovenop, 200 ml, best een hele dikke laag. Hier kun je dan de rest van de cocos doorheen roeren, maar ik doe dat nu niet meer, omdat je die korreltjes zo blijft proeven in de room, dat vinden wij niet zo lekker. Dat is het. Erg creamy! Volgens mij moet dit ook heel goed kunnen met banaan..nooit geprobeerd trouwens! In het originele recept doen ze er ipv slagroom speciale whipped topping op, ik weet niet eens wat dat precies, kun je daar volgens mij kant en klaar kopen, maar met slagroom is hartstikke lekker.

Maar nu hoef ik het ook een tijdje weer niet hoor, pfff.

Je knul heeft een pittige week, hopelijk trekt hij weer wat bij. Ik heb ook helemaaaal geen zin, wilde maar dat het weekend wat langer kon duren..
Pfff, klinkt lekker maar ook wel erg zwaar die pie. Haha, eten jullie dan zo'n hele taart samen op? Nee toch.....

Ik had vandaag een hele ochtend training vanwege het nieuwe systeem waar we vanaf maandag mee gaan werken. Nu gaan onze beschikkingen nog via het zorglokaal in Sittard, straks krijgen we dat in eigen beheer, via onze eigen back Office. Zij maken straks onze beschikkingen, dat wordt dus een pure administrative klus, wij leveren de plannen en doelen aan. Ik moet nog zien of het gaat werken... maar goed nu loopt er ook veel mis met uitbetalingen en dat ligt straks in ieder geval binnen onze eigen organisatie.
Nee joh..hij is nog steeds niet op, maar nu niet lekker meer denk ik..hahaha.

Oe, altijd eng, wanneer er iets veranderd op werkgebied. Het lijkt wel, vooral als er automatisering mee gemoeid is, dat het eerst fout moet lopen. Brrrr. Hopelijk valt het mee. Best nog aardig weer he. Schijnt wel kouder te gaan worden in de loop van de week, hopelijk blijft het wel een beetje mooi..Donderdagavond ga ik waarschijnlijk met mijn vriendin naar de bios, naar Bridget Jones. Leuk, zin in!
Oh leuk bridget Jones, ik vond hem hilarisch. Lekker ongecompliceerd genieten.

Het wordt zeker kouder, ben al bezig met nieuwe winterjassen voor de jongens, die willen natuurlijk niet mee de stad in, dus dat wordt online zoeken. Zoonlief was er heel snel uit. Bij pleegzoon duurt dit allemaal wat langer.

Helaas moet ik morgen nog aan het werk. Ik moet nog een stuk aanleveren voor de jeugdbeschermingstafel betreffende die jongen die al 3 weken op z'n kamer zit en niet naar school gaat. Ik had vandaag nog om 17:00 een gesprek met z'n ouders en iemand van samen veilig. Omdat hij niet in beweging komt wordt het voorgelegd aan de raad van kinderbescherming.
oe pittig zeg...ingewikkeld hoor, zo'n knul die dan niets doet. Ja, mijn knul moet ook een nieuwe winterjas, maar heeft gewoon geen tijd om de stad in te gaan. Online bestellen zou ideaal zijn, maar hij heeft echt heel lange armen, alle jassen die hij tot nu toe via internet had, waren steeds de mouwen te kort. Echt maf. En meestal staat de mouwlengte er niet bij, tenzij je het in een grote matenshop koopt, maar dan is de omvang weer veuls te groot..hahaha, wat een probleem he..hij moet gewoon de stad in, maar dat kan pas als het honkbalseizoen voorbij is of in de herfstvakantie (volgens hem zelf dan he...want in mijn optiek is er heus wel ergens een gaatje om even te gaan shoppen..maar natuurlijk ook niet zijn hobby).

Op het werk wordt de chaos steeds groter, nu er weer een verzekeringsarts is opgestapt per 1/12. Dat is al de 4e in een jaar tijd!

Die manager van mij is echt niet goed bezig..heel vervelend, ook voor de sfeer. Ondertussen krijgen we het werk niet weg, omdat er niet voldoende keuringen kunnen plaatsvinden door dat artsentekort. Pff, zo als nu is het nog nooit geweest. Gelukkig is het onderling nog wel steeds leuk, maar de kloof tussen werkvloer en management wordt steeds groter. Ik vind het waardeloos, van die echte management managers, die totaal geen ervaring met het werk hebben en ook niet de moeite nemen om te begrijpen wat we doen. Maar wel denken de tent te kunnen runnen. Pffffff...
Momenteel ben ik gevloerd door een flinke verkoudheid, was vannacht al om 3:45 wakker er van. Het zit me echt in de weg.

Morgen en vrijdag ligt dus ons registratiesysteem er uit. Ik moet morgenochtend met pleegzoon naar de intake van Bosman ggz. Morgenmiddag heb ik 2 huisbezoeken gepland. 1 moet ik al weer afzeggen. Ik moet om 16:00 op school zijn voor een gesprek. Het gaat niet zo goed met mijn knul. Hij overziet de hoeveelheid huiswerk niet en wordt daardoor prikkelbaar en snel boos. Dat was even mis gegaan op school. Misschien zeg ik dat andere huisbezoek ook maar af, even lekker rustig aan doen morgen.

Hopelijk trekt dan m'n verkoudheid en lamlendige gevoel ook weer weg.

De winterjas van m'n knul is al binnen, pleegzoon is ook geslaagd, die zal morgen ook wel komen.

Het is toch al bijna herfstvakantie? Hier krijgen ze de 15e.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven