Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker

18-09-2016 09:28 1373 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms weet je het gewoon ineens, dit gaat fout. Hoe fout weet ik nog niet maar dit gaat helemaal fout.

Gisterenavond dus naar dat optreden van die band geweest, bij ons stamcafé in het dorp. Ik ben gewend me goed te kleden, kort stijlvol jurkje, hoge hakken. Wij gaan nooit naar dit soort avondjes eigenlijk. Ik was als een vlag op een modderschuit. Iedereen liep in jeans, vrijetijdskleding dus (ik heb dat niet eens in mijn kast hangen!). Uiteraard was P ook voor de gelegenheid gekleed. Superstrakke zwarte jeans, zwart topje, halve laarsjes, haar in een staart en bijna geen make-up maar wel met felrode lippen. Alle kerels vergaapten zich aan haar, de mijne ook.

Haar man stond er stoïcijns en onaangedaan bij, hij is dat vast gewend. Gedraagt zich superieur en dominant.

Die van mij hield zich wat op de achtergrond, want we waren met onze oudste zoon L gegaan, die P voor het eerst ontmoette. Zijn studievriend was er ook bij want die was voor het weekend komen logeren. Die twee knullen konden hun ogen niet van haar afhouden (ze is 16 jaar ouder dan hen!) en staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. Gezegd moet worden dat er hier in ons dorp niet veel spannende meisjes rondlopen en dat iemand die er maar een beetje goed uitziet ook meteen erg opvalt.

Fijn gratis reclame voor haar dus, maar het ergste was dat het onze vriendengroep gisterenavond wel heel duidelijk werd hoe vreselijk dominant de man van P zich tegenover haar gedraagt en hoe ontzettend maling zij daaraan heeft.

De tweede helft van de avond vermaakte ze met haar grappige en vrolijke verhalen haar mannelijke fanclub (want buiten J hangen er nog twee mannen om haar heen, duidelijk geïnteresseerd). Begrijp me goed, het gaat allemaal heel subtiel, maar ik stond daar met een hartslag van 250 te glimlachen terwijl ik zin had om te huilen omdat ik de blik in de ogen van J niet verkeerd in kan schatten. Hij is verliefd op haar, ik weet het nu zeker. En ik vind dat zij hem ook op een speciale intense manier aankijkt als ze tegen hem spreekt.



Haar man wilde op een bepaald moment naar huis en kondigde dat op een wat hufterige manier aan. Zij draaide zich naar hem om en zei dat hij vast kon gaan, ze nam wel een taxi naar huis. Hij bleef natuurlijk...



Fout fout fout!



Thuisgekomen trok ik het niet meer, ik had teveel gedronken en begon ruzie te maken met J. De jongens waren niet met ons naar huis gegaan, maar naar een dancing een stuk verderop. J bleef heel rustig en ik beschuldigde hem ervan dat hij verliefd op P was. Hij keek me heel rustig aan en antwoordde en als dat zo zou zijn, wat kan ik daar dan aan doen? Toen verdween hij naar bed. Ik ben ten einde raad
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Vooral verder schrijven TO, ik vind je schrijfstijl heel leuk om te lezen, en hopelijk kan jij jezelf er ook lekker in kwijt.
Alle reacties Link kopieren
quote:noisekick schreef op 24 september 2016 @ 21:29:

Vooral verder schrijven TO, ik vind je schrijfstijl heel leuk om te lezen, en hopelijk kan jij jezelf er ook lekker in kwijt. Dankjewel, ik ben zoals ik schrijf vrees ik... Leuke profielfoto! Ik mis mijn lieve poes Lola nog steeds.
Xyz
Maar wat had ze nou aan



Tja misschien is die J/P nergens op uit. Je hebt gewoon van die overamicale mensen. En je man is onder de indruk. Zou het niet gewoon overwaaien??
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 24 september 2016 @ 21:16:

[...]





Neehoor dit is het allereerste topic wat ik in twijfel trek om de absurde schrijfstijl en puur omdat ik de connectie niet voel. De meeste topics zijn geschreven zoals een goede vriendin jou iets zou vertellen (als je begrijpt wat ik bedoel). Dit niet. Dit leest alsof iemand zijn verhaal in boekvorm heeft gegoten.



Overigens zijn de laatste reacties van TO wel normaal en menselijk, op een 'vriendinnen-toon', dus meer geloofwaardig.Zucht... Gelukkig val ik al wat meer in de smaak bij je... Begin je me eindelijk te geloven... Ik doe zo ontzettend mijn best een beetje minder absurd te zijn... Misschien worden we ooit nog wel vriendinnen! )
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Sosa85 schreef op 24 september 2016 @ 21:56:

Maar wat had ze nou aan



Tja misschien is die J/P nergens op uit. Je hebt gewoon van die overamicale mensen. En je man is onder de indruk. Zou het niet gewoon overwaaien??Ik hoop dat het heel hard gaat waaien dan! Maar zonder gekheid, zijn reacties deze week hebben me niet echt gerustgesteld. En het komt ook niet uit het niets. We zijn geen probleemloos stel waar alles ineens opzij gaat voor een andere vrouw. I took him for granted, had nooit gedacht dat hij iemand boven mij kon prefereren. Arrogant? Naïef?
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Als dit voor jou een manier is om de boel op een rijtje te zetten, moet je je wellicht eens teruglezen en je afvragen waarom je zo'n waarde hecht aan uiterlijkheden. Je steekt liever tijd in het omschrijven van (en dus denken over) je leuke alledaagse leven en jullie zogenaamd acute relationele probleem dan in het omschrijven van waar het ooit mis is gegaan.



En waar het nog steeds misgaat.



Ook vandaag weer. Je besteedt in je laatste update slechts een halve zin (!!!) aan het feit dat je dochter zó onder dit alles lijdt dat ze het huis uitvlucht. Is dat een bijzaak of zo?!

Vervolgens ga jij lekker ergens lunchen en steek je achteraf je energie doodleuk in een paar lange alinea's over een gezellig terrasje.



Dat is echt ongelofelijk raar!

Waarom steek je zo weinig tijd in het schrijven (=denken!) over de relatie met je man en je kinderen?

Als dit is wat je op een rijtje te zetten hebt, heb je hele rare prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen die het weten willen; ze droeg een superleuk kort jurkje, gebroken wit, het leek wel gehaakt, maar dat was het niet, strak van boven, mouwloos en dan vanuit de taille wijd uitlopend. Zo helemaal van nu, jaren 60 op z'n retour, weetjewel. Zwart dun ceintuurtje, zwarte open schoentjes met hoge hak. Haar in een lage knot. Zo uit een modeblad weggelopen. Ik ben zelf klein en dun (ik let heel erg op wat ik eet) zij is lang en slank en eet alles waar ze zin in heeft (althans, dat is wat ik tot nu toe gezien heb).

Maar terwijl ik dit schrijf (dankzij het feit dat ik dit schrijf) realiseer ik me dat ik op moet houden mezelf met haar te vergelijken. Daar raak ik alleen maar van in een dip.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Wat een verhaal! Als ik zo van je laatste reacties uitga lijkt het niet alsof die vrouw doorheeft wat er bij je man allemaal speelt. Ze klinkt ook best als een leuk mens, misschien met haar eens een serieus gesprekje aangaan, kijken hoe ze erin staat?
quote:M-Flo schreef op 24 september 2016 @ 22:21:

Voor degenen die het weten willen; ze droeg een superleuk kort jurkje, gebroken wit, het leek wel gehaakt, maar dat was het niet, strak van boven, mouwloos en dan vanuit de taille wijd uitlopend. Zo helemaal van nu, jaren 60 op z'n retour, weetjewel. Zwart dun ceintuurtje, zwarte open schoentjes met hoge hak. Haar in een lage knot. Zo uit een modeblad weggelopen. Ik ben zelf klein en dun (ik let heel erg op wat ik eet) zij is lang en slank en eet alles waar ze zin in heeft (althans, dat is wat ik tot nu toe gezien heb).

Maar terwijl ik dit schrijf (dankzij het feit dat ik dit schrijf) realiseer ik me dat ik op moet houden mezelf met haar te vergelijken. Daar raak ik alleen maar van in een dip.Doet jouw duimpje inmiddels geen zeer van al dat gezuig?
Alle reacties Link kopieren
quote:Eki12 schreef op 24 september 2016 @ 22:24:

Wat een verhaal! Als ik zo van je laatste reacties uitga lijkt het niet alsof die vrouw doorheeft wat er bij je man allemaal speelt. Ze klinkt ook best als een leuk mens, misschien met haar eens een serieus gesprekje aangaan, kijken hoe ze erin staat?Wat dacht je van eerst eens binnenshuis duidelijkheid krijgen?!
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 24 september 2016 @ 18:57:

[...]



Hahaha! Wil je het echt weten?Ja duh
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
quote:yette schreef op 24 september 2016 @ 22:20:

Als dit voor jou een manier is om de boel op een rijtje te zetten, moet je je wellicht eens teruglezen en je afvragen waarom je zo'n waarde hecht aan uiterlijkheden. Je steekt liever tijd in het omschrijven van (en dus denken over) je leuke alledaagse leven en jullie zogenaamd acute relationele probleem dan in het omschrijven van waar het ooit mis is gegaan.



En waar het nog steeds misgaat.



Ook vandaag weer. Je besteedt in je laatste update slechts een halve zin (!!!) aan het feit dat je dochter zó onder dit alles lijdt dat ze het huis uitvlucht. Is dat een bijzaak of zo?!

Vervolgens ga jij lekker ergens lunchen en steek je achteraf je energie doodleuk in een paar lange alinea's over een gezellig terrasje.



Dat is echt ongelofelijk raar!

Waarom steek je zo weinig tijd in het schrijven (=denken!) over de relatie met je man en je kinderen?

Als dit is wat je op een rijtje te zetten hebt, heb je hele rare prioriteiten.Ach als ik alles op moet schrijven wat ik denk dan kom ik nergens anders meer aan toe en ik heb inderdaad een rem om over mijn kinderen te schrijven of in details te treden over alles wat er op emotioneel niveau hier gebeurt. Dat is erg pijnlijk, dus verzand ik al schrijvende in oppervlakkigheden denk ik. Maar het helpt me wel om alles in een ander licht te zien. Ik ben van nature een piekeraar en door me te concentreren op onbelangrijkere dingen trek ik mezelf daaruit. Ik verwacht ook niet dat jullie een beeld van mij hebben wat bij de realiteit past. Hoe zou dat kunnen zonder mijn stem te horen of elkaar in de ogen te kijken. Ik denk dat iedereen die op een forum schrijft, toch alleen datgene plaatst wat hij of zij kwijt wilt. De relatie die ik met mijn dochter heb is gecompliceerd en moeizaam, maar daar gaat het hier niet over. Dat hoort misschien ook wel een beetje bij haar leeftijd en onze tegenstrijdige karakters. Zij is mijn absolute tegenpool. Maar ik houd heel veel van haar.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Bblientje schreef op 24 september 2016 @ 22:29:

[...]





Doet jouw duimpje inmiddels geen zeer van al dat gezuig?Pffff.... Verzin eens wat nieuws, ik ben dit soort reacties nou wel beu hoor!
Xyz
Alle reacties Link kopieren
quote:Eki12 schreef op 24 september 2016 @ 22:24:

Wat een verhaal! Als ik zo van je laatste reacties uitga lijkt het niet alsof die vrouw doorheeft wat er bij je man allemaal speelt. Ze klinkt ook best als een leuk mens, misschien met haar eens een serieus gesprekje aangaan, kijken hoe ze erin staat?Ik kijk wel uit!
Xyz
quote:M-Flo schreef op 24 september 2016 @ 22:52:

[...]



Pffff.... Verzin eens wat nieuws, ik ben dit soort reacties nou wel beu hoor!Verzin jij eens wat minder ongeloofwaardige verhaaltjes dan zul je ook normale reacties krijgen
quote:M-Flo schreef op 24 september 2016 @ 22:02:

[...]





Zucht... Gelukkig val ik al wat meer in de smaak bij je... Begin je me eindelijk te geloven... Ik doe zo ontzettend mijn best een beetje minder absurd te zijn... Misschien worden we ooit nog wel vriendinnen! )

Als mijn man op t punt stond mij te verlaten voor een vrouw die dat niet eens weet, zou de goedkeuring van een onbekende vrouw op een forum mijn allerlaatste zorg zijn.

Ik kan er nu de vinger op leggen wat zo schuurt. Jij schrijft niet omdat je raad nodig hebt, jij schrijft voor een publiek. Daar is niets mis mee, ondanks alle kritiek lezen we mee, dus je bereikt je doel. Ik vraag me alleen echt af waarom je het doet? Wil je schrijfster worden en oefen je? Of is dit gewoon een truc van de redactie om meer lezers te krijgen.

Allemaal legitiem, als het niet als probleem gepresenteerd zou worden.
Alle reacties Link kopieren
wat at ze voor de lunch in haar mooie kleine jurkje?
be free
quote:Waterman26 schreef op 24 september 2016 @ 23:23:

[...]



Als mijn man op t punt stond mij te verlaten voor een vrouw die dat niet eens weet, zou de goedkeuring van een onbekende vrouw op een forum mijn allerlaatste zorg zijn.

Ik kan er nu de vinger op leggen wat zo schuurt. Jij schrijft niet omdat je raad nodig hebt, jij schrijft voor een publiek. Daar is niets mis mee, ondanks alle kritiek lezen we mee, dus je bereikt je doel. Ik vraag me alleen echt af waarom je het doet? Wil je schrijfster worden en oefen je? Of is dit gewoon een truc van de redactie om meer lezers te krijgen.

Allemaal legitiem, als het niet als probleem gepresenteerd zou worden.Ben het met je eens dat to schrijft voor publiek en niet voor advies. to wou daagjes geleden nog stoppen met schrijven maar ze is er nog...niet gaan denken dat ze reflexie en advies wil, want dat is niet nodig, ze wil alleen van zich af schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Waterman26 schreef op 24 september 2016 @ 23:23:

[...]



Als mijn man op t punt stond mij te verlaten voor een vrouw die dat niet eens weet, zou de goedkeuring van een onbekende vrouw op een forum mijn allerlaatste zorg zijn.

Ik kan er nu de vinger op leggen wat zo schuurt. Jij schrijft niet omdat je raad nodig hebt, jij schrijft voor een publiek. Daar is niets mis mee, ondanks alle kritiek lezen we mee, dus je bereikt je doel. Ik vraag me alleen echt af waarom je het doet? Wil je schrijfster worden en oefen je? Of is dit gewoon een truc van de redactie om meer lezers te krijgen.

Allemaal legitiem, als het niet als probleem gepresenteerd zou worden.Uit jouw reactie op het aangehaalde citaat blijkt wel dat bepaalde subtiliteiten je ontgaan. Dat is wat er schuurt bij jou. Ik schrijf voor mezelf en als een publiek mee wilt lezen stel ik dat op prijs. Oefenen om schrijfster te worden? Wat een geweldig idee! Misschien wil de Viva redactie me wel hebben! Helaas is mijn probleem wel degelijk realiteit. Maar omdat ik me anders uitdruk dan de meesten op dit forum en mijn leven een andere vorm heeft ben ik een fantast. Ik vind het verder goed hoor. Ik ga lekker op mijn manier door, ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen. Humor kan ik prima handelen, maar dit soort geneuzel is vermoeiend, alhoewel het me wel afleidt van het echte probleem en dat is dan weer een voordeel.
Xyz
Alle reacties Link kopieren
Als je dan toch besluit schijt te hebben aan bepaalde reacties, kun je dan ook weer in de oorspronkelijke stijl verder schrijven? Is wel zo leuk voor de mensen die wel graag in je topic lezen!
quote:jadaiswa schreef op 25 september 2016 @ 00:26:

Als je dan toch besluit schijt te hebben aan bepaalde reacties, kun je dan ook weer in de oorspronkelijke stijl verder schrijven? Is wel zo leuk voor de mensen die wel graag in je topic lezen!Hier ook een meelezer, TO blijf schrijven, soms is het fijn om dingen van je af te schrijven. Ik lees mee, helaas heb ik geen tips maar wel een
quote:Waterman26 schreef op 24 september 2016 @ 23:23:

[...]



Als mijn man op t punt stond mij te verlaten voor een vrouw die dat niet eens weet, zou de goedkeuring van een onbekende vrouw op een forum mijn allerlaatste zorg zijn.

Ik kan er nu de vinger op leggen wat zo schuurt. Jij schrijft niet omdat je raad nodig hebt, jij schrijft voor een publiek. Daar is niets mis mee, ondanks alle kritiek lezen we mee, dus je bereikt je doel. Ik vraag me alleen echt af waarom je het doet? Wil je schrijfster worden en oefen je? Of is dit gewoon een truc van de redactie om meer lezers te krijgen.

Allemaal legitiem, als het niet als probleem gepresenteerd zou worden.



Joh wat zal jou het jeuken? En dit is niet legitiem dan? Sjonge wat een geneuzel.

Lees mee, praat wel of niet mee over het onderwerp maar houd toch eens op met dat gezeik over of TO oprecht is of niet. Leven en laten leven enzo.

Jullie verpesten het topic zo.
Alle reacties Link kopieren
quote:M-Flo schreef op 24 september 2016 @ 22:49:

[...]





Ach als ik alles op moet schrijven wat ik denk dan kom ik nergens anders meer aan toe en ik heb inderdaad een rem om over mijn kinderen te schrijven of in details te treden over alles wat er op emotioneel niveau hier gebeurt. Dat is erg pijnlijk, dus verzand ik al schrijvende in oppervlakkigheden denk ik. Maar het helpt me wel om alles in een ander licht te zien. Ik ben van nature een piekeraar en door me te concentreren op onbelangrijkere dingen trek ik mezelf daaruit. Ik verwacht ook niet dat jullie een beeld van mij hebben wat bij de realiteit past. Hoe zou dat kunnen zonder mijn stem te horen of elkaar in de ogen te kijken. Ik denk dat iedereen die op een forum schrijft, toch alleen datgene plaatst wat hij of zij kwijt wilt. De relatie die ik met mijn dochter heb is gecompliceerd en moeizaam, maar daar gaat het hier niet over. Dat hoort misschien ook wel een beetje bij haar leeftijd en onze tegenstrijdige karakters. Zij is mijn absolute tegenpool. Maar ik houd heel veel van haar.

Je draait eromheen. Met het omschrijven van alledaagse, onbelangrijke dingen, bereik je niks. Hoezo stoppen met piekeren? Piekeren is juist wat je moet doen! Stap op de plaats. Probeer de pokkezooi te overzien. Bedenk wat je met die zooi gaat doen! Maar nee. De noodklok luidt en jij vlucht voor de harde realiteit. Geholpen door een forum waar je onbekenden op de hoogte 'moet' houden van smalltalk.



Da's best lekker af en toe, snap ik best, maar je kan het ook overdrijven. Leuke afleiding, maar niet realistisch en constructief.



En ja, iedereen hier bepaalt zelf wat hij/zij schrijft, maar je krijgt toch echt wel een beeld van de persoon achter de nickname -ondanks dat vrijwel iedereen onherkenbaar wil blijven. Ik heb inmiddels heel wat forummers in het echt ontmoet en dat was elke keer alsof je elkaar al eeuwen kende. Woorden zeggen zoveel meer dan stemgeluid of elkaar in de ogen kunnen kijken.



Dus als jij niet verwacht dat we hier een beeld van jou krijgen dat bij de realiteit past, dan komt dat door het beeld dat je zelf schetst.
Korte samenvatting:



Dus je man is misschien wel verliefd is op P en die wil je nu een week niet zien. Terwijl je ondertussen wel met die P gewoon contact onderhoudt en ondertussen gewoon bridge mee samen speelt, samen eten en koffie mee drinkt...



Wat vind je man ervan dat jij nu P kiest over hem...hij het huis door jou uitgezet terwijl er niks is gebeurd he, P weet nog niet eens dat je man verliefd begint te worden op haar) . Ondertussen ben jij ook nog eens heel erg jaloers op P en haar leuke persoonlijkheid en mooie verschijning en kleding...



Kan je niet beter je tijd investeren in mensen waar je van houdt ipv waar je een hekel aan hebt?



Of ben je weer bezig te kijken of je P en je man kan manipuleren, en ben je zoveel mogelijk informatie over P aan het inwinnen als een soort van stalker...zoals je je man ook in een huwelijk hebt gemanipuleerd (in je eigen woorden, expres wel zwanger worden terwijl je aangaf aan de pil te zijn, maar wetende dat hij na jaren relatie de stap tot trouwen anders niet ging maken, maar bij zwangerschap wel want zo traditioneel is hij ook wel weer).



op naar de volgende ontwikkelingen...
Alle reacties Link kopieren
quote:swifty schreef op 25 september 2016 @ 08:31:

Korte samenvatting:



Dus je man is misschien wel verliefd is op P en die wil je nu een week niet zien. Terwijl je ondertussen wel met die P gewoon contact onderhoudt en ondertussen gewoon bridge mee samen speelt, samen eten en koffie mee drinkt...



Wat vind je man ervan dat jij nu P kiest over hem...hij het huis door jou uitgezet terwijl er niks is gebeurd he, P weet nog niet eens dat je man verliefd begint te worden op haar) . Ondertussen ben jij ook nog eens heel erg jaloers op P en haar leuke persoonlijkheid en mooie verschijning en kleding...



Kan je niet beter je tijd investeren in mensen waar je van houdt ipv waar je een hekel aan hebt?



Of ben je weer bezig te kijken of je P en je man kan manipuleren, en ben je zoveel mogelijk informatie over P aan het inwinnen als een soort van stalker...zoals je je man ook in een huwelijk hebt gemanipuleerd (in je eigen woorden, expres wel zwanger worden terwijl je aangaf aan de pil te zijn, maar wetende dat hij na jaren relatie de stap tot trouwen anders niet ging maken, maar bij zwangerschap wel want zo traditioneel is hij ook wel weer).



op naar de volgende ontwikkelingen...



Oeps! Het is wel wat kort door de bocht Swifty en ik kijk er zelf niet graag zo tegenaan, maar je zit wel bij de kern.

Ik ben er niet zeker van dat P zo onschuldig is als ze zich voor doet. Haar signalen bij de ontmoetingen waar mijn man bij was vorige week naar hem toe waren bijna genant. Maar ik ken haar niet goed genoeg om ze op hun juiste waarde te interpreteren. Ik werd daar wel erg onrustig van. Gisteren leek ze heel onschuldig. Nu moet ik uitvinden of P de catalysator of de oorzaak is van de verwijdering tussen hem en mij. Dus; is zijn verliefdheid op haar mogelijk geworden doordat wij als stel al niet meer funktioneerden of is hij door haar als door de bliksem getroffen. Zij is een vrije onafhankelijke vrouw (geen kinderen etc) en is misschien aan een nieuwe fase toe. Ik denk dat ze echt in hem geïnteresseerd is, maar of dat ook op het amoureuze vlak is?

Mijn man kan echt overal over meepraten, heeft van jongs af aan veel gereisd naar interessante gebieden (geen zuippartijen in Salou of zo, hahaha) en interesseert zich in de meest uiteenlopende onderwerpen. Ik kan hem op dat gebied niet bijbenen.

Ik vertel dit om aan te geven dat hij iemand is waar je je niet mee verveelt.



Dit is de eerste zondagmorgen sinds jaren dat ik alleen wakker word. Dus zonder hem. Afschuwelijk! Zou hij mij ook missen?
Xyz

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven