Kattenvraagjes

06-09-2016 06:41 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Twijfels, twijfels, twijfels....

Ik ben een honden mens, altijd honden gehad dus weet hoe ik daar mee moet leven en hoe dat allemaal werkt zeg maar.

Helaas in dit laatste jaar allebei mijn lieve honden vrienden verloren en wil graag weer een maatje... Mis een huisdier, vind het gezellig en hou veel van dieren. Maar een hond kan Ik niet meer nemen, ik woon alleen en werk 4 dagen per week, dat vind ik niet kunnen. Mijn ouders vingen mijn hondjes erg veel op en dat wil ik ook niet meer van ze vragen.

Nu zit ik dus te denken aan een kat. Vind ik ook super leuke dieren, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe dat allemaal werkt, de kleine dagelijkse dingen bedoel ik. En wil het juiste beslissen voor mezelf, maar zeker ook voor de katten!!!!

Ik woon op een app, 5 hoog, werk 30 uur per week, meestal dus 4 dagen. Verder ben ik best veel thuis.

Nu zat ik te denken aan 2 katten ik denk dat dat leuker voor ze is als ik weg ben, heb er al heel erg veel over gelezen hoor, maar ben gewoon op zoek naar de dagelijkse verhalen met katten, gewoon hoe gaat de dag met zon beetje, en dan t ramen open laten geval, dat vind ik toch wel n ding... Laten jullie nooit je ramen of balkondeur open? Hoe doe je dat dan in de zomer Enzo? Ik kan toch niet altijd met alles dicht gaan zitten. Want wil een binnenkat nemen.

Heb al 2 leukerds op t oog, 2 zusjes van 2,5 jaar oud... Maar wil geen overhaaste beslissing nemen.

Dus alle tips en weetjes zijn erg welkom!!
.
Alle reacties Link kopieren
raampjes boven de deur kunnen wel open blijven hoor.Nog nooit een kat gezie die daar doorheen kwam.Verder neem een hordeur met een grote "schopplaat"onder zodat ze daar niks kapot kunnen krabben.

Katten zijn makkelijker in het "" onderhoud"dan honden, dus ik denk dat je gauw gewend bent.

En nachts blijven ze bij mij in de huiskamer.

Maak nooit de fout ze bij je in bed te nemen, dan willen ze elke nacht bij je in bed en dat wil ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Nou poes hier springt vh aanrecht ih keukenraampje (boven de deur). Daar blijft ze gerust even zitten. 1 keer vergeten dicht te doen en toen zat ze ineens op het balkon. Jammer dat ze moest wachten, tot ik thuis kwam, om weer naar binnen te kunnen.
Tja, er vallen zoveel katten van het balkon dat er zelfs een term voor is, high-rise syndrome. Vriend van vriendin van me had ook zo'n kat, tot ie te pletter is gevallen. Volslagen onverantwoordelijk om ervan uit te gaan dat het niet fout gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kat van mijn broer is ook van het balkon "gevallen".Niet doen dus
Alle reacties Link kopieren
Spannend!!!! Heb de knoop doorgehakt, ik ga volgende week naar ze kijken
.
Alle reacties Link kopieren
quote:malty schreef op 08 september 2016 @ 22:08:

Spannend!!!! Heb de knoop doorgehakt, ik ga volgende week naar ze kijken Leuk , Malty!
Alle reacties Link kopieren
quote:malty schreef op 08 september 2016 @ 22:08:

Spannend!!!! Heb de knoop doorgehakt, ik ga volgende week naar ze kijken Leuk!
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:malty schreef op 08 september 2016 @ 22:08:

Spannend!!!! Heb de knoop doorgehakt, ik ga volgende week naar ze kijken Heb je Mss al een foto van ze?
quote:Koekiemonster26 schreef op 06 september 2016 @ 10:32:

[...]

Dat is echt niet waar... ik heb 1 kat, bewust 1 kat. Katten zijn solitaire dieren, die andere katten kunnen tolereren.



Dat is toch zo'n hardnekkig misverstand, en absoluut onzin! Katten zijn NIET solitair maar leven in het wild ook in familiegroepen. Vrijwel elk kitten wat met soortgenootjes opgroeit zal een sociale kat worden die liever samen dan alleen leeft. Katten praten met elkaar in hun eigen taaltje, spelen met elkaar, wassen elkaar, etc. Allemaal dingen die een mens nooit op dezelfde manier kan vervangen.



Dus hardstikke goed dat je er twee neemt! En lief dat je zo je best doet .
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk zelf ook dat het voor n kat leuker is om samen te zijn, natuurlijk wel 2 die dat al van jongs af aan doen. Denk ook niet dat je zomaar 2 vreemde bij elkaar moet zetten als ze al wat ouder zijn, mschien wel als kitten, dat weet ik niet. En ik ken mezelf, als ik er 1 neem ga ik dat zielig vinden, zeker als ik m dan n dagje allen moet laten.

En denken jullie dat n dagje of 3/4 vrij van MN werk genoeg is als ze komen?

Heb al wel n foto maar geen idee hoe ik die hier moet plakken... En denk dat ik dan ook wel erg herkenbaar word.

Hoewel ik ze wel graag aan jullie laat zien natuurlijk.
.
Als ze samen zijn, dan is 3-4 dagen wel genoeg. Heb je het over castratie gehad met de huidige eigenaren?
Alle reacties Link kopieren
quote:Izzy_ schreef op 09 september 2016 @ 10:05:

Als ze samen zijn, dan is 3-4 dagen wel genoeg. Heb je het over castratie gehad met de huidige eigenaren?Ja heb ik met ze besproken en word gedaan voordat ze naar mij toe komen, en de kosten worden gedeeld.
.
Alle reacties Link kopieren
quote:malty schreef op 09 september 2016 @ 12:37:

[...]





Ja heb ik met ze besproken en word gedaan voordat ze naar mij toe komen, en de kosten worden gedeeld.Netjes
Je bent zelf een theepot
Da's fijn.
Alle reacties Link kopieren
Nou over 2 weekjes komen ze hoor... Heb alles al bijna in huis voor ze, haha. Word echt een kattenspeelpaleis voor ze, denk niet dat ze zich zullen gaan vervelen.

Heb er echt heel veel zin in!

Nu wil ik alleen nog 2 nieuwe planten kopen, maar lees dat er veel planten giftig zijn. Welke planten hebben jullie staan? Of gewoon tips voor goede planten.

Ik zoek een grote voor in een hoek, daar had ik eerst altijd een palm staan (die kapot is nu) en een wat kleinere, wat bredere voor in een hoge pot.

Plant namen zijn zeer welkom, met plaatjes zou helemaal fijn zijn!
.
Klinkt gezellig bij jullie met al die katten spullen, die twee weken zullen wel twee maanden lijken nu alles klaarstaat!

Ik kan geen plaatjes plakken maar wij hebben een paar graslelies, bij ons doen ze het prachtig en degene die een beetje over de bank hangt daar knabbelt de kat graag op hij is gelukkig niet giftig en ik vind ze erg mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven